Nejste přihlášen/a.
Zrušte rychle objednávku e-mailem a pro jistotu ještě v pondělí ráno zavolejte do e-shopu. Mělo by to jít zrušit.
Pokud je to na dobírku, tak de facto ani de iure nic rušit nemusí, prostě si zboží od kurýra (nebo z boxu) nevyzvedne.
Ovšem zrušit objednávku se sluší. Ten mail stačí, telefon je nadbytečný.
@ernie to mu radíte hezké věci tedy. Pokud by se dotyčný takto zachoval, nenaplní podmínky kupní smlouvy - nepřevzetí se nebere jako odstoupení a eshop po něm může poměrně úspěšně vymáhat zmařené náklady.
@23it23 Je vidět, že narozdíl ode mě s tím nemáte žádné zkušenosti.
Pokud součástí smlouvy není závazná objednávka, tak k uzavření kupní smlouvy (KS) ještě dojít nemohlo. Základem běžné KS je předání věci a zaplacení za ni. Takže v tomto případě KS nebyla uzavřena, natož aby došlo k odstoupení od ní. Samozřejmě neznáme přesné podmínky zde konkrétní věci, ale obecně E-shopy žádnou závaznou objednávku a z ní vyplývající sankce nevyžadují.
"Pokud k převzetí objednávky nedošlo, nebrání to tomu, aby kupující mohl od smlouvy odstoupit. V případě, že přepravní společnost prodejci naúčtuje poštovné pro zaslání zpět, může prodejce požadovat uhrazení tohoto poštovného z titulu náhrady škody porušením zákonných povinností kupujícím (nepřevzal zakoupené zboží), v souladu s § 2913 občanského zákoníku."
. . .
Čili odstoupit od smlouvy lze, nicméně prodejce může požadovat náhradu škody vzniklé tím, že mu dopravce naúčtuje náklady na vrácení balíku (což nejspíš udělá, proč by to měl vozit zpět zadarmo).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.