Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jde zrušit objednávka z eshopu?

Od: honzinn odpovědí: 22 změna:
Dobrý den.
Včera jsem odeslal objednávku v e shopu, ale zjistil jsem že už tu věc nepotřebuji, myslíte že je možné ji ještě stornovat, když objednávka nebyla odeslána?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

droid

7x
Nebylo-li odesláno, stornovat můžete, bez sankce. Za zcela nebezpečné považuji "rady" od ernie, jakože stačí nepřevzít dobírku. Odesláním zboží na dobírku firmě vzniknou náklady a klidně je může chtít proplatit. Záleží na tom, jak to bude chtít řešit. Obří obchody nad tím asi mávnou rukou, menší obchody už by to mohly chtít řešit. Nedávno tu byl dotaz zděšeného nepřebírače dobírky, kdy firma věc předala inkasní agentuře. Dobírky nepřebírají jen naprostí idioti, kteří si neváží práce druhých a jim podobně chytří jedinci radí dobírky nepřebírat. Jsou firmy, které raději na dobírku vůbec neposílají, aby střet s takovými idioty nemuseli absolvovat. Takže zavčas vše zrušte, ještě než zboží odešlou.

 


3x

Zrušte rychle objednávku e-mailem a pro jistotu ještě v pondělí ráno zavolejte do e-shopu. Mělo by to jít zrušit.

Pokud je to na dobírku, tak de facto ani de iure nic rušit nemusí, prostě si zboží od kurýra (nebo z boxu) nevyzvedne.

Ovšem zrušit objednávku se sluší. Ten mail stačí, telefon je nadbytečný.

@ernie to mu radíte hezké věci tedy. Pokud by se dotyčný takto zachoval, nenaplní podmínky kupní smlouvy - nepřevzetí se nebere jako odstoupení a eshop po něm může poměrně úspěšně vymáhat zmařené náklady.

@23it23 Je vidět, že narozdíl ode mě s tím nemáte žádné zkušenosti.

Pokud součástí smlouvy není závazná objednávka, tak k uzavření kupní smlouvy (KS) ještě dojít nemohlo. Základem běžné KS je předání věci a zaplacení za ni. Takže v tomto případě KS nebyla uzavřena, natož aby došlo k odstoupení od ní. Samozřejmě neznáme přesné podmínky zde konkrétní věci, ale obecně E-shopy žádnou závaznou objednávku a z ní vyplývající sankce nevyžadují.

 


3x
Místo psaní sem. jste měl co nejdříve napsat a pro jistotu i zavolat jim. Zvýšil byste šanci, že to zachytíte před odesláním. Někde fungují i o víkendu. Vy jim to máte právo do 14 dní vrátit (ale zaplatíte poštovné), pro ně je tak výhodnější to ani neposílat.
doplněno 29.01.23 00:09: @re4zon:Že vy ten důvod nevidíte, je váš problém. Buď zákazník zásilku vyzvedne a vrátí, a pak logicky zaplatí poštovné zpět, plus rozdíl mezi zvolenou a nejlevnější nabízenou přepravou od prodejce.
Pokud zásilku nevyzvedne, je to porušením kupní smlouvy a zaplatí prodejci tzv. marné náklady. Tak to stanovuje zákon.
re4zon
Nevidim duvod, proc by mel platit postovne. Kdyz zasilku odmitne, nic platit nebude. Je uplne jedno, jestli se to vrati puvodni zasilkou nebo novou. Samozrejme az na vyjimky, kdy si dopravce uctuje i za vraceni, ale takovych je minimum a jsou to drobne.
re4zon
Prosim o odkaz na konkretni paragraf, ktery udava, ze pri odstoupeni od smlouvy pred dorucenim je zakaznik povinen objednavku vyzvednout nebo zaplatit dopravu.
Povinnosti kupujícího
§ 2118
Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.
A vyjádření Dtestu: vasestiznosti.cz/...
re4zon
Tak si to precti jeste jednou cele, nejlepe dvakrat a pomalu.

"Pokud k převzetí objednávky nedošlo, nebrání to tomu, aby kupující mohl od smlouvy odstoupit. V případě, že přepravní společnost prodejci naúčtuje poštovné pro zaslání zpět, může prodejce požadovat uhrazení tohoto poštovného z titulu náhrady škody porušením zákonných povinností kupujícím (nepřevzal zakoupené zboží), v souladu s § 2913 občanského zákoníku."
. . .
Čili odstoupit od smlouvy lze, nicméně prodejce může požadovat náhradu škody vzniklé tím, že mu dopravce naúčtuje náklady na vrácení balíku (což nejspíš udělá, proč by to měl vozit zpět zadarmo).

 

 


1x
Dobrý den,objednávku můžete zrušit tím,že písemně odstoupite od kupní smlouvy. Můžete sdělit do jakého eshopu jste objednávku odeslal a jaký způsob platby jste zvolil?
honzinn
Emos- Dobírka
Platba dobírkou naznačuje slušný eshop,objednávku bez problémů stornujete písemnou formou.
honzinn
Stačí když jim to pošlu na mail?
Ano. Mailem to stačí. Dostal jste od nich potvrzení vaší objednávky?
honzinn
28.01.23 16:05
Jojo
Potvrzení objednávky přišlo mailem,na tento mail pošlete odpovědí,že odstupujete od smlouvy,bude tam číslo té vaší objednávky.
honzinn
Díky za ochotu.
Není zač. Zdravím.

 

re4zon

1x
Odstoupit muzete kdykoliv az do 14 dnu od prevzeti zbozi. V dobe pred prevzetim samozrejme taky a je uplne jedno, jestli uz objednavku poslali nebo ne. Jedine, co si po odeslani muzou nauctovat je rozdil mezi nejlevnejsi a zakaznikem zvolenou dopravou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]