Nejste přihlášen/a.
Jak mám uplatnit penále na Čez prodej za nekonečně dlouhý termín spuštění fotovoltaiky?
To mě mrzí, že je to tady bez odezvy, protože by mě to také zajímalo.
Jsem v situaci, kdy mám od ČEZ nainstalovanou FVE, dále podle harmonogramu měla být do konce roku podána žádost o vyplacení dotace, ale zatím není udělaná revize FVE, ani vyměněné hodiny (v harmonogramu ve smlouvě jsou to položky, které tomu předchází).
Cca od začádku roku by tedy měli být v prodlení
Již jste to vyřešil? Právě se chystám napsat na ČEZ žádost. Ve smlouvě mám, že pokud Poskytovatel nesplní konečný termín poskytnutí Služby, tedy podání žádosti o dotaci ve lhůtě dle Přílohy č. 2 – Harmonogram, je Zákazník oprávněn po Poskytovateli požadovat za každý den prodlení se splněním konečného termínu poskytnutí Služby smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z ceny Služby. Tady může být zádrhel, protože v harmonogramu jsou dvě podání žádosti, jedna takto podání žádosti a druhá, jako poslední, podání žádosti o proplacení dotace. Nicméně podle všeobecných podmínek 3.8.2
Dnem podání Žádosti o výplatu dotace se rozumí konečné poskytnutí Služby, tj. na to to je dobré se odvolat. Jeden pán psal, že nárok na smluvní pokutu není, nebot žádost o výplatu dotace je mezi prvními body, tudíž ji vždy ČEZ splní. S tímto výkladem bych nesouhlasil a pokud ČEZ odmítne platit penále z důvodu změny ve slouvě oproti všeobecným podmínkám navrhoval bych zkusit zorganizovat poškozené zákazníky ČEZu ke společné akci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.