Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spořicí účet mě okradl

Od: nerozumimbankam odpovědí: 31 změna:
včera jsem si založila spořicí účet ČSOB a dnes na něj převedla peníze. Celkem jsem převedla 80 tis, ale je tam jen 78 a ty dva tisíce se někde zatoulali. Převáděl to přímo zaměstnanec banky, protože já nevěděla jak na to. On bohužel očividně také ne, několik pokusů se nezdařilo, pak zkoušel menší částky no a právě ta jedna tedy ty 2tis se prostě ztratili! Spořicí účet vás přece nemá okrást! Kde jsou moje peníze a co mám dělat.
Ještě doplním že se jedná o novinku se sporicimi obálkami. Celkově se na sporicimu účtu sice ukazuje celých 80, ale v obálkach je celkem 78 a volných prostředků to ukazuje 0.
Má s tím někdo zkušenost? Jak to řešit? Dnes jsem v té bance strávila hodinu a půl a bohužel až do konce týdne nemám čas tam běžet znovu. A bojím se že pak už bude pozdě

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makak

5x
Zavolej si do banky, tam ti to vysvetli
nerozumimbankam

díky, snažím se dovolat ale zatím neúspěšně

 


4x
Osobní návštěva na pobočce a podat reklamaci stížnost žádat vysvětlení co se stalo ssmozřejmě donýst náky doklad že peníze byly opravdu zaslaný v dané víši co uvádíte
nerozumimbankam

Dobrý den, žádný doklad mi nikdo nedal posílalo se přes aplikaci, ale měla by tam být historie plateb tak to doufám, že to stačí. Jinak na pobočku mám bohužel čas běžet nejdříve v pondělí, myslíte, že to stačí nebo raději zkoušet řešit po telefonu. Měli by tam být schopni to moje bankovnictví vidět i na dálku ne?

Telefonicky sa s vami nik bavit o uctoch a prevodoch nebude, ak nemate zriadeny pristup a hesla pre takyto pristup. To by som mohol potom aj ja volat vo vasom mene ...

Zavolat jim múžete a asi bych to i udelal hned poté co bych zjistil nesrovnalost ale i bych si tam pokud by se to po telefonu nevysvětlilo došel osobně

 


4x
To chce klid. 80 tam máte, když to ukazuje. Ty obálky jsou pouze virtuální, takže něco máte v obálce a ty dva máte určitě na tom účtu. ČSOB nemám, takže nevím jak to tam je.

 


4x

Tuším (téměř na 100%), že Vás nikdo neokradl.

Dohledat v bance kde co máte a kam a kdy jste co poslala, to je to nejmenší.

 


3x
1. zkontrolujte odchozí platby,jestli jsou všechny ty platby odeslány správně na stejný cíl a jestli celkově souhlasí součet
2. ověřte příchozí platby na cílovém spořícím účtu
Platba se jen tak po cestě nevypaří. Tipl bych poplatek za nějakou "fajn" službu. Jde opravdu o obyčejný spořící účet? Nenanutili vám nějaké investování s poplatečkem pro banku?Jinak v bankovnictví bývá číslo na infolinku popř u některých bank přímo na vašeho bankéře. Zavolejte si tam. Klidně zavolejte na danou pobočku, kde se to řešilo.

 

kveta1

3x

Když celkový zůstatek odpovídá vložené částce, tak je vše v pořádku. Vzhledem k tomu, že tam byly finanční prostředky vkládány větším počtem vkladů, tak některý mohl zůstat viset na nezaúčtovaném vkladu. V klidu vyčkejte zítřejšího rána, třeba už bude vše v pořádku a zbývající 2 tis. se ukáží na volných prostředcích a vy si je přihodíte do zvolené obálky.

 


2x

Reklamovat transakciu v banke. Internet banking / appku v mobile mate? Tam si to viete vopred skontrolovat.

Tie prevody na sporiace ucty boli z bezneho uctu v CSOB? Zadane fyzicky na pobocke? Mate kopie tych prevodnych prikazov s peciatkou banky a vasim podpisom?

nerozumimbankam

Mám aplikaci ČSOB Smart, v té se to také převedlo, z běžného účtu na pobočce za asistence pracovníka. Žádné stvrzenky ani nic, ale přímo to tam ukazuje + a - částky, a prostě to nesedí. Screenshot bohužel udělat nejde.
Jak to mohu reklamovat prosím? Co mám dělat
Scren shot by měl jit udelat jukněte do nastavení ja to tam u raifky mam nebo vemte druhý telefon a vyfotte to

Cize vy ste nedali papierovy prevodny prikaz, ale ste tukali do apky CSOB v mobile a pracovnik vam stal za chrbtom a navigoval vas? Potom tazko nieco zreklamujete, konali ste z vlastnej vole a cez autorizovany pristupovy prostriedok, ktory neovladal ziadny hacker. V klude si sadnite a pozrite si zoznam transakcii, scitajte tie sumy. Overte cisla uctov, kam to odislo, to iste spravte v tych sporiacich uctoch.

Moj odhad je, tych 2000 ste poslali niekam inam, ak ano, je to vylucne vasa chyba a vas problem. V lepsej pozicii by ste boli pri zadani prikazov papierovo na prepazke.

nerozumimbankam

Poslala jsem na správný účet. V transakcích to jasné vidím. Problém je, že účet hlásí sice 80, ale v obálce c. 1 je 78 do druhé obálky jsem nic zatím neposílala a ve volných prostředcích zbývá 0. Na první pohled se to tedy tváří, že tam je celá ta částka, ale přitom tam není.

 


2x

Já jsem teda u Č.Spořitelny a když potřebuji něco řešit, a nechce se mi na pobočku, tak tam klidně zavolám a po ověření, že s nima mluvím opravdu já, se mnou tu záležitost řeší. Já být Vámi, tak tam pro klid duše zavolám. Nic jiného, než to, že Vám buďto problém pomohou vyřešit, nebo řeknou, že musíte osobně na pobočku, se stát nemůže. A navíc Vám určitě odpoví na to, jestli nebude v pondělí pozdě.

 


1x

Dobrý den,

píšete, že vás okradl spořící účet, ale to tak určitě není. Věřím tomu, že se vše vysvětlí, 2000Kč se najdou.

Máte opravdu po převodu peněz ztrhnuto z účtu 80.000? Pak vidíte i na výpise, kolik a kam odešlo. Nemůže se po cestě ztratit nic.

Volejte 495 800 111, určitě Vám to vysvětlí.

 


1x

Já bych nikam nevolal, ale co nejdřív bych navštívil nejbližší pobočku osobně. Úředník Vám to jistě vysvětlí a společnými silami tu částku najdete. Ono je to osobní jednání přece jen o něčem jiném, než telefonát.

Ok, na pobočku, ale paní to do pondělí nestihne, po telefonu to bude vědět za 5 minut.

Do pondělí není zas až tak daleko a případná chyba by měla být dohledatelná podstatně déle (určitě řádově měsíce). ČSOB nejsou šmejdi s rychlými půjčkami.

Jasně, pane kolego, ale ta nervozita při čekání do pondělí. Alespoň já vždy zavolám do kterékoliv banky a domluvím se po telefonu vždy. Dokonce mne i navigují na stránkách, když něco nezvládám.

 

kimbert*

1x

Já sice mám Monetu ,ale běžně převádím peníze z běžného účtu na spořící a zpět ,tak pokud chcete mít jistotu a nechcete chodit do banky tak určitě jste dostala ke spořícímu účtu možnost ho ovládat přes internet nebo smart banku,tak peníze převedte zpátky na běžný ůčet z domova,u Monety je to záležitost v minutách...

 


1x

Pokud vám to ukazuje, že máte na spořícím účtu 80tis. , tak je tam máte. Nebude tedy těch 78 tis. disponibilní zůstatek?

Já mám Fio banku a k běžnému účtu jsem si také pořídil spořící účet. Ten se jmenuje Fio konto. U mé banky je tento disponibilní zůstatek jen o 200Kč menší jak celková hodnota na účtu. To znamená, že mi banka blokuje jen 200Kč.

Má rada... přečtěte si smlouvu a podmínky.

 

nerozumimbankam

@vsichni vsem děkuju za rady. Zkusím zachovat klid.
Dovolat na infolinku se mi zatím nepodařilo, vždy to hodí cekacku, při práci bohužel nemůžu být celý den na drátě a pobočka už má zavřeno, takže nemá cenu volat ani tam, zkusím zítra ráno. A když to nedopadne, tak v pondělí běžím na pobočku.
Držte palce

Děkujeme za poděkování, určitě Vám všichni držíme palce. Věřte tomu, že se peníze neztratily, najdou se a Vy nám dáte vědět, kde se našly.

 

355

0x

Tazatekla nám to tu popisuje trochu zmateně. Nevím jak to je v ČSOB, ale pokud ty peníze byly převedené z BÚ na SÚ tak takové převody v rámci stejné banky většina bank provádí okamžitě a předpokládám, že ČSOB snad nebude vyjímkou. Po převodu by peníze měly být hned disponibilni, ale nevím o jaký SÚ se jedná a jaké tam jsou podmínky. "Převáděl to přímo zaměstnanec banky, protože já nevěděla jak na to. On bohužel očividně také ne, několik pokusů se nezdařilo, pak zkoušel menší částky" to mi připadá dost divné, že zaměstnanec banky neví jak na to, dělá nezdařené pokusy a nakonec zkouší menší částky. Byl ten zaměstnanec banky vůbec bankéř a ne např. úklizečka? Napadá mne jestli náhodou těch 80 000 nemí celkový zůstatek na BÚ + SÚ. 78 000 se mohlo převést hned a na zbylých 2 000 mohl být zadaný příkaz s nějakým budoucím datem splatnosti. Ty peníze pokud bylo zadané vše zprávně se nemohly jen tak ztratit a určitě se vše vyřeší a vysvětli.

 

nerozumimbankam

Zdravím, tak menší aktualizace.
Ráno se mi podařilo dovolat, situaci jsem jim popsala a prý nejsem jediná, kdo problém hlásí. Obálky jsou novinka, tak hádám, že je vypustili do světa dřív, než vychytali všechny mouchy.
Jelikož oni vidí pouze celkovou částku a ne ty obálky, kde to právě chybí, Nafotila jsem jim to a poslala na jejich mail a pán se mi ozve. Takže teď mám pouze čekat ‍♀

 

Tak je vsetko v poriadku, vy mate na sporiacich uctoch 80 000 a oni maju chybu v programe, ked im zle ukazuje rozdelenie do obalok.

Však jsem vám to psal. Obálky jsou virtuální, důležitý je zůstatek celkový.
355

nerozumimbankam: Děkují za aktualizaci vzniklé situace. Tak to bohužel v bankách bývá (nejen ČSOB), že když něco aktualizují nebo zavádí nějakou novinku a pořádně to předem neotestuji a neodzkouší tak bohužel jsou s tím ze začátku problémy které některé banky ani příliš neřeší. Bude dobré když nás tu tazatelka bude informovat o tom jak to pokračuje a jestli nebo jak to banka vyřešila. Předpokládám, že to zajímá nejen mne.

peter: Netvrdil bych, že je všechno v pořádku ktyž tazatelka psala, že peníze na tom SÚ nemá disponibilní a dnes píše o nějakém problému v bance. Něco takového bych nepovažoval za v pořádku. Až se vše opravi a dá do stavu tak jak to má být tak až pak bych tvrdil, že je to v pořádku.

 


0x

Předpokládám, že ty 2.000 Kč je poplatek za založení účtu. Ale ...zase předpokládám...následně dostanete "bonus" za sjednání účtu a bedete "na svých". Takto jsem to měl vloni u ČSP

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]