Nejste přihlášen/a.
To jsou pochopitelně nesmysly, správně je to lze velmi snadno ošetří, ale potřebujete k tomu asi více zkušeností, než má průměrný zaměstnanec dílny.
Ovšem častý nešvar je, že průměrný obchodník slibuje něco, co není schopen zajistit. A TO JE ŠPATNĚ!
jak jste mohl milý pane uzavřít zakázku na výrobek, ke kterému nemáte suroviny, ingredience, komponenty? No šel jste jednoduše do rizika, tak za to riziko nesete plnou odpovědnost! Kdybyste napsal pravdu, tak byste tu zakázku(možná) nedostal. A nebo se pletu? A v čem konkrétně?
"Zavoláš dodavateli a ten, že za měsíc bude."
Pokud ti průkazně dodavatel přislíbil dodávku (potvrdil dodávku nabídkou na základě tvé poptávky/objednávky) za 1 měsíc, přebírá zodpovědnost on! Spotřebitel nemůže být poškozen nekvalitním smluvním vztahem nějakého truhláře a jeho dodavatele!
pokud máš nespolehlivé dodavatele, tak jim nemáš volat ale máš jim napsat. zakázku takového rozsahu asi neřešíš po telefonu, anebo truhlář asi ano, ale pročpak brečí, že musí na své náklady sanovat vinu druhých?!
zrovna pokud jde o okna, plastová okna typicky, tak je téměř vždy dodržen výše popsaný postup, v každé nabídce je uvedena jasná cena a jasný termín dodání a jasná platnost nabídky! neřeknu, když by šlo o nějaké dorty, papuče, anebo cokoliv...
Já jsem si tohle zrovna kontroloval ve smlouvě a udělali mi speciální smlouvu, no a co myslíš, penále za nedodržení smlouvy si tam napsali blbý 1% za den nebo ještě méně, ale pořád lepší jak nic.
Zkrátka v každém článku řetězce si to lze ušetřit, otázka je, jak efektivně to ten který článek řetězce o šetřit dokáže ve svůj prospěch a nebo pak bude doplácet.
Nezajímají me dřevěný okna.
Mě zajímá, proč ti jako zhotovitel brečíš nad tím, že musíš nést náklady toho, že tvůj dodavatel selhal jen proto, že jste se špatně domluvili se svým dodavatelem.
asi se shodneme na tom, že na tvé špatné domluvy by neměl doplácet tvůj odběratel, je tak?
PS: chytrý člověk napadne špatný názor, hlupák jeho autora, zapamatuj si to!
Podle mě jedině jenyk odpovídá smysluplně, pracovala jsem celý život v obchodě a vidím a měli jsme to taky tak.
Nesouhlasím.
Podle mě on píše BS, vím že to tak většina takzvaných "podnikatelů" dělá, ale je to velice neseriózní vůči odběrateli, ve své podstatě to je úplně to stejné, co provedla bohemia energy svým odběratelům, Řekněte mi jediný rozdíl. Ne není žádný rozdíl. Slibuje něco, co není schopen zajistit.
skutečný podnikatele, anebo větší kolosy, vám nedovolí ani objednat, pokud to zboží nemají na skladě fyzicky, třeba lídl shop, Alza, podle mě všichni velcí, protože to prostě nejde, není seriózní, a usmaží vás to...
jistě, pokud jste dělala v malém obchůdků, v menším e-shopu, no tak slibujete nesplnitelné a pak z toho máte stres, ostudu, a oprávněně nespokojený recenze
Já teda neznám e-shop, který by závazně slíbil datum dodání. Většinou píší "předpokládaný termín dodání". Ono je to těžké, každý chce vědět aspoň přibližně, kdy mu to přijde a oni vědí, že stát se může cokoliv, tak nechtějí závazně slibovat. Jenže lidi si dnes moc neuvědomují význam slov. Nejlépe je to vidět v reklamách s tím jejich "sleva až 50%", cena "již od 5000"... Co nám to říká? Absolutně nic sleva 0% se vejde do definice "až 50%", protože až 50% znamená maximálně 50%. Uznávám, že v těch reklamách nám tím podsouvají jiné chápání, ale když e-shop napíše "předpokládaný termín doručení", tak je snad jasné, že není závazný.
A opravdu tu smlouvu nedodrželi? e-shopy mívají obchodní podmínky psané dost opatrně takže pochybuju, že vám závazně slíbili dodání do X.X. A jestli tam mají "předpokládaný termín doručení X.X." tak vám jen řeknou, že to předpokládali a holt to nevyšlo. Chápu, že vás to zlobí, ale pochybuju, že se něčeho domůžete.
Uz asi po staleti plati:
1) objednavka (navrh hospodarske smloucy)
2) potvrzeni teto objednavky, s uvedenim terminu dodani
pak teprve je smlouva platně je uzavřena, pokud tedy nemáte v ruce bod dvě, dodavatel vám nepotvrdil objednávku případně neuvedl nejzašší termín dodání, je to VAŠE CHYBA, A nemůžete nárokovat nic.
V opačném případě (potvrdil vám Vaši konkrétní objednávku a potvrdil vám i termíny ) můžete nárokovat obecnou škodu, případně požadovat slevu.
A pro zajímavost, jakým způsobem vy byste tu škodu co by vám vznikla, prokazovala? Patrně ani byste nebyla schopna prokázat výši škody... samozřejmě škodou je míněn i ušly zisk, opět se ptám, jakým konkrétním způsobem byste prokazovala už li zisk?
No stát se to může.
Z lidkého hlediska bych to neřešil. Jaké by bylo Vám kdyby Vás někdo dával k soudu?
Řešila by jste zde na poradě co s tím? Že je to nespravedlivé?
Chybu bych hledal u sebe, neměla jste objednávat na poslední chvili.
Nějak bylo nějak bude.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.