Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
stala se mi teď taková situace, zapomněla jsem, že jsem byla objednaná ke kadeřnici a na domluvený termín jsem nepřišla. Protože jsem slušný člověk, tak mi přišlo normální za svoji zapomnětlivost zaplatit, protože vím, že chudák kadeřnice kvůli mě měla úšlý zisk. Měla jsem v plánu hned druhý den osobně přijít, omluvit se a zaplatit. Večer mi ale přišel dost arogantní email, že jsem se při tvoření rezervace zavázala tím, že když nepříjdu, 80% částky musím zaplatit, a mám tak uvedenou částku uhradit na poslané číslo účtu. Bez dobrého dne, bez rozločení, jen strohá informace a číslo účtu. Osobně jsem tedy s omluvou nakonec nepřišla, ale pro rejpaly, ano celou částku jsem hned obratem poslala, protože to byla moje hloupost.
A teď k mému dotazu- má vůbec kadeřník či podobní ze zákona právo vyžadovat zaplacení úkonu, který nebyl proveden? Když si někdo sjedná schůzku a nedorazí, to mi úplně soudně vymahatelné nepříjde. Čistě ze zvědavosti, víte někdo?
Vznikla jí škoda má nárok na náhradu. Ovšem na náhradu čistě té škody tj. zisku, ne na materiál (pokud ho nekupovala přímo pro tebe). Pokud místo tebe vzala někoho jiného tak jí žádná škoda nevznikla. Pokud není prokazatelné že jsi se závazně objednala tak to nemá jak vymáhat a je to na tvojí dobré vůli, nahradit ušlý zisk je slušnost.
Jestli to ale chce jako arogantní buran že ani nepozdraví atd., tak bych si našel jinou kadeřnici s lepším chováním a jí to dal na vědomí.
Vytvořením rezervace jste s kadeřnicí uzavřela smlouvu, kterou jste nedodržela. Kadeřnici vznikla škoda, kterou může požadovat nahradit. Smluvní vztahy ošetřuje Občanský zákoník v § 1724 a násl. Mohla by tedy požadovat prokazatelně vzniklou škodu. Pro zjednodušení dokazování se ale často používají smluvní obchodní podmínky. Z nich by např. ve vašem případě mohla vyplynout sankce 80%.
Jestli je to ošetřené zákonem nevím, ale je to běžné a pochopitelné, že po nepříchozích klientech chtějí i tak zaplatit. Šílená nehtařka často sdílí, že lidi půl hodiny před termínem napíšou "jé, ono prší, do toho deště nejdu. Dáme termínek jindy?" to by ty ženský brzo třely bídu s nouzí, kdyby jim lidi pravidelně nepřicházeli. A místo vás mohla vzít třeba jinou klientku, kdyby věděla, že nepřijdete. Nebo vy byste byla spokojená, když přijdete do práce a šéf vám třeba hodinu práce nezaplatí? Taky byste se zlobila. A v dnešní době není nic těžkýho na tom obratem napsat, vážně jste nemusela čekat na druhý den. Jestli je to právně vymahatelné nevím, ale nemějte jí to za zlé.
Slyším to prvně, pravda, žiju na malém městě. Ale pokud nebudu moci přijít ke kadeřnici nebo pedikérce, s předstihem pár hodin jim zavolám a při jejich vytíženosti mají seznam čekatelek, co kdyby někdo vypadl. Je to slušnost, vždy mi poděkují.
Slušnost je se pokaždé omluvit. S předstihem, aby si kadeřnice mohla místo Vás objednat někoho jiného a neměla tak škodu. Ona některá úprava vlasů trvá třeba i 2 hodiny a za tu dobu by mohla obsloužit 2-3 jiné zákaznice s méně složitými požadavky.
Nikdy jsem se nesetkala s tím, že by se nepřítomnost musela zaplatit, ale je fakt, že kdyby se to stávalo častěji, tak ona si nic nevydělá. Jen by se měla chovat slušně, nebýt arogantní.
Abych na nic nezapomněla, mám na lednici stojací kalendář. Tam si píšu všechny povinnosti. Návštěvy lékaře, kadeřnice, oslava, auto na technickou, dokonce si tam píšu i do kdy zaplatit různé závazky /daň z nemovitosti, pojištění domu, auta.../ Potom stačí se podívat, co mě kdy čeká. A daří se mi všemu dostát. Má to jediný problém: NEZAPOMENOUT KAŽDOU NEDĚLI OBRÁTIT V KALENDÁŘI LIST, abych věděla, co mě zase čeká v dalším týdnu.
Té Vaší kadeřnici bych zaplatila, ale příště se poohlédla po nějaké jiné, pokud se tato neumí chovat slušně. Jaga.
Ona po vás nechce zaplatit úkon, ale ušlý zisk. Kdyby si bývala nerezervovala čas pro vás, mohla dělat někoho jiného a vydělat. proto taky nechce 100%, ale jen 80%. Fakt ale je, že to mohla napsat slušně.
Otázkou může být, do jaké míry vás se svýmy obchodními podmínkami seznámila a zda je požadovaná suma za ušlý zisk adekvátní.
Můj názor je, že kdyby došlo až na soud, tak vyhrajete vy, protože jste nebyla seznámena s obchdními podmínkami, ale asi byste si pak musela hledat novou kadeřnici.
Dobrý den.
Jak se řeší- jak řešit, když dojde k prodlení - zpoždění, ze strany poskytovatele služeb.
-miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.