Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je možné reklamovat zboží pomocí důkazu platby kartou?

Od: sirex odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

asi je to hloupost, ale jsem v situaci, kdy jsem vyhodil účtenku i krabici od zboží, které se mi rozbilo... Tak mě napadlo, že jako důkaz, že dané zboží bylo zakoupeno v oné prodejně, bych danému obchodníkovi ukázal výpis z účtu, respektive onu konkrétní transakci, která proběhla prostřednictvím platební karty.

Je to možné?

Děkuji.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

judr

4x

Vždy bude záležet jak se k tomu postaví prodejce, když nebude chtít, nebude to stačit. Samo o sobě to totiž neni důkaz, že došlo ke koupi konkrétního zboží, je to vodítko pro dohledání účtenky v systému prodejce, kde zboží uvedené je, případně i včetně sériového čísla. Mějte na paměti že tuto skutečnost nezmění ani když bude 153 rádců tvrdit, že to prodejce musí akceptovat.

re4zon
Tak o tomto se klidne budu hadat. Delam pro jednoho z nejvetsich retailovych prodejcu a trebaze v jine oblasti, tak o PRAKTICKEM prubehu reklamaci z pohledu legislativy neco vim. Nasim prodejcum se taky nechce takove reklamace resit, stoji to cas. Narizeni firemniho pravnika s prislusnou specializaci je jednoznacne. PRIJMOUT reklamaci je nutne u koncoveho spotrebitele vzdy, pokud prodejce zbozi prodava a neni na prvni pohled zrejme, ze nemohlo byt koupeno u nej nebo je starsi, nez je zakonna zarucni doba. Opacny postup kontrolni organ bez milosti oflastruje. VYRIDIT reklamaci je nutne (po posouzeni dalsich okolnosti, jako je poskozeni samotnym zakaznikem), pokud nema prodejce dukaz, ze ho zakaznik nekoupil u nej. Pokud by to spotrebitel dotahl k soudu, ten se v 99,9% postavi na jeho stranu jako procesne slabsiho a od prodejce bude pozadovat dukaz, ze dany nakup obsahoval jine polozky. Pokud ten nebude, oznaci to za ucelove tvrzeni. Jinak by totiz takto mohl prodejce odmitnout jakoukoliv reklamaci zbozi, u ktereho zakaznik nema doklad s jednoznacnou identifikaci konkretniho kusu. Boty treba nemaji az na vyjimky seriova cisla a ze zakaznik prinesl jiny par by mohl rict kazdy. To uz tady bylo a je na to judikatura.
A seriova cisla bych do toho vubec nemotal. Zakaznik seriove cislo potrebuje maximalne ve chvili, kdy reklamuje u povereneho servisu. I kdyby stitek se seriovym cislem strhnul, reklamaci musi prodejce prijmout. Ze nejde o stejny kus si musi resit az nasledne a na svoji strane. Spotrebitel je chranen dost silne, nekdy az nesmyslne.
Zaver pro tazatele: trvat na prijeti reklamace a sepsani protokolu. Kdyby to byl problem, klidne volat MP. Pro ty kdo na to nemaji nervy, uplatnit pisemne postou. V pripade odmitnuti predat COI jako dozorovemu organu. Oni to prodejci vysvetli.

 

re4zon

2x
Je a musi to takto akceptovat.

 


2x

Já takto v Brně reklamoval boty koupené u Deichmana v Budapešti. V pohodě.

 


2x

@ judr - Mějte na paměti že tuto skutečnost nezmění ani když bude 153 rádců tvrdit, že to prodejce musí akceptovat.

To netvrdí rádci, to říká zákon:

§ 125 o. s. ř.

Za důkaz mohou sloužit všechny prostředky, jimiž lze zjistit stav věci, zejména výslech svědků, znalecký posudek, zprávy a vyjádření orgánů, fyzických a právnických osob, notářské nebo exekutorské zápisy a jiné listiny, ohledání a výslech účastníků. Pokud není způsob provedení důkazu předepsán, určí jej soud.

Zákon v souvislosti s přijímáním reklamací neklade na spotřebitele žádný požadavek na předložení dokladu o prodeji - účtenky - jako jediného přípustného důkazu o nabytí zboží a má-li toto uvedeno v v obchodních podmínkách či reklamačním řádu, nepřihlíží se k tomu. Viz rovněž

NOZ § 1814

Zvláště se zakazují ujednání, která

a) vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy,

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]