Nejste přihlášen/a.
Hledáme podvedené zákazníky firmy RIVALENTI.CZ. Vzhledem k tomu, že jsme jedni z podvedených, rozhodli jsme se pro hromadnou žalobu a hromadné podání trestního oznámení včetně prokázání trestné činnosti jednatele a majitele společnosti Rivalenti s.r.o, IČ 06839487.Čím více bude podvedenýc, tím větší bude šance na potretání podvodníka.
MOJMÍRA VÁLKA, dat. nar. 5. ledna 1970 bytem Blatnická 4209/10, Židenice, 628 00 Brno
Kdo bude mít prosím zájem, napište prosím na níže uvedený e-mail vaše jméno a částku, o kterou vás připravili.
Prosím pište na e-mail : podvod.rivalti@seznam.cz.
Ivan Trnka
Hromadná žaloba zatím neexistuje. novinky.cz/... Na policii musíte jít jako poškozený každý sám za sebe.Když si budete stěžovat jen tady,tak je jasný,že se nic neděje a nic se samo nevyřeší.
No právě mě zajímá, co ti starší podvedení podnikli a jestli je v tom nějaký posun (resp jestli ti staří podvedení zde mohou poradit těm novým podvedeným, když má každý zájem na hromadnou odvetu ). Jsou tu tisíce příspěvků na celém internetu, ale nikde jsem se nedočetl, co kdo proto udělal a jestli se nějak věc vyvíjí ze strany orgánů ... Já jsem zatím ve fázi čerstvého "blbce", který se spokojil s tím že na úvodní stránce je kontakt na českou firmu a následně byl nalákán na zboží skladem a ještě v objednávkovém kroku ujištěn že je zboží zabaleno a hned odesláno ... Zatím čerstvě podáno jako stížnost na obchodní inspekci ...
Přikládám vyjádření od obchodní inspekce. Prostě smůla, žádná páka není. Nikdo to řešit nebude, nemá jak. V mém případě platba online bankovním převodem bez možnosti reklamace.
Vážený pane XXX,
k Vašemu podání zaslanému České obchodní inspekci dne YYY ve věci stížnosti na rivalenti.cz si Vám dovolujeme zaslat následující vyjádření.
Ve Vašem případě jde o jednu z mnoha internetových stránek, které nefungují jako klasický e-shop, ale označují se za nákupní galerii, internetové tržiště či online platformu, jejímž prostřednictvím zboží nabízejí externí zahraniční subjekty, zpravidla se sídlem v Číně.
Podle našeho názoru se jedná o rizikový způsob objednání zboží, před nímž ČOI spotřebitele dlouhodobě varuje. U řady internetových platforem, které využívají tento obchodní model, ČOI registruje velké množství stížností na dodání zboží s velkou časovou prodlevou, případně nedodání zboží vůbec. Je-li dostupnost označena např. výrazem "skladem ihned k odeslání", může to v praxi znamenat, že zboží se nachází v Číně a bude doručeno až za několik týdnů či měsíců. Řešení reklamací a/nebo vracení zboží může být pro spotřebitele obtížné nebo prakticky zcela nemožné. Případný nákup na těchto internetových stránkách doporučujeme důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího.
Česká obchodní inspekce dlouhodobě spotřebitelům doporučuje, aby si před nákupem v internetovém obchodě důkladně ověřili jeho důvěryhodnost. Na základě upozornění ze strany veřejnosti a vlastních zjištění Česká obchodní inspekce publikuje seznam rizikových/..., na němž je mimo jiné uvedena i internetová stránka, jíž se Vaše podání týká. Tento způsob nákupu je pro spotřebitele velmi rizikový zejména proto, že jakékoliv vymáhání spotřebitelských práv je velmi obtížné, velmi často neefektivní a často prakticky nemožné. Je třeba brát v úvahu, že spotřebitelská práva zákon spotřebiteli dává ve vztahu k prodávajícímu, nikoliv ve vztahu k jeho zástupci, zprostředkovateli, provozovateli internetové stránky či majiteli účtu, na který byla zaplacena cena. Proto je mimořádně důležité, aby si spotřebitel vždy před odesláním objednávky ověřil totožnost prodávajícího a jeho důvěryhodnost. Domáhání se jakýchkoliv práv u prodávajícího např. v Číně je mimořádně obtížné, vyžadovalo by např. zřejmě podání žaloby u soudu v Číně, což pro většinu spotřebitelů není realistické. Proto dlouhodobě na spotřebitele apelujeme, aby takové nákupy důkladně zvážili.
Prostředí internetu je svou povahou nadnárodní a poskytuje vysokou míru anonymity. Umístění internetových stránek na doméně.cz nebo zpracování v českém jazyce neposkytuje garanci toho, že prodávajícím či provozovatelem webových stránek je subjekt z České republiky. Stejně tak žádnou záruku neposkytuje český bankovní účet, který může patřit jinému subjektu než prodávajícímu, např. zprostředkovateli. Česká obchodní inspekce se v rámci dozorové činnosti zprostředkovatelským platformám věnuje, nicméně v případě zahraničních prodejců jsou možnosti dozorových orgánů podobně limitované jako vymáhání práv jednotlivými spotřebiteli, nebot případné sankce uložené ze strany ČOI nelze vymáhat v zahraničí a ČOI nedisponuje ani prostředky k znepřístupnění internetových stránek.
Pokud byla platba za zboží provedena prostřednictvím platební karty a zboží nebylo dodáno buď vůbec, nebo se výrazným způsobem odlišuje od popisu prodejce (např. jde o padělek značkového výrobku), lze banku, jejíž platební karta byla k úhradě použita, požádat o vrácení platby formou tzv. chargebacku. Přestože na provedení chargebacku nemá držitel platební karty vůči bance právní nárok, banky obvykle vycházejí klientům vstříc. Chargeback tak může být často jediným efektivním způsobem řešení situace.
V příloze této zprávy naleznete doporučení ČOI pro bezpečné nákupy na internetu. Opakovaně si dovolujeme apelovat na dodržování pravidel opatrnosti na straně spotřebitelů, která je klíčová a nenahraditelná.
Toto vyjádření bylo zpracováno v rámci bezplatné poradenské a informační služby České obchodní inspekce. Bližší informace o poradenské a informační službě naleznete v přiloženém souboru. Informace o právech spotřebitelů nabízíme také ve spotřebitelském p/... a naleznete je také na internetových str/... MPO.
Na tuto zprávu prosím neodpovídejte. Pro případnou navazující korespondenci prosím využijte elektronický formulář E-podatelny s uvedením spisové značky, která je uvedena v předmětu této zprávy.
S pozdravem
XXXXX
Je to sice nepříjemné, ale jsem ze staré školy a pořád nějak nechápu, proč se lidé tak vrhli na e-shopy. To nemají čas na nákup? Nebo jim chybí nožičky? Proč trůnit doma na kanapi a čekat na balík, když si mohu zboží vybrat sama, vidět, osahat, posoudit, rozhodnout se?
Pak se nikdy nemůže stát, že místo velkého koberce přijde "podtácek", nebo mikina za 5 stovek se hodí nanejvýš za hadr na sklo auta. Jak tady napálení lidé hořekují.
Přijdu do obchodu, chci zboží, vidím jej, posoudím kvalitu, cenu a provedení, případně vyzkouším, zda to je v pohodě. A pak koupím.
Jenže lidé se chovají jako můry u světla. Jsou podvedeni, ale to nevadí, otřepou se a stále znovu objednávají a objednávají...Někdy se to povede. Koupila jsem přes e-shop třeba nafukovací samonosný bazén, nebo kovové zahradní lehátko. Obojí v pohodě. Znala jsem vlastnosti, rozměry...Ale kupovat přes e-shop oblečení či dokonce obuv, to je pokaždé sázka do loterie. Nikdy člověk neví, jak to bude zpracované, jaký bude materiál, jak bude sedět velikost. Opravdu se pak vyplatí nebýt pohodlný a vyrazit do víru velkoměsta. Jaga.
Dobrý den,
také podvedena... 22.11.2022 objednána a uhrazena bunda 1.027,-Kč... 29.11.2022 jsem odstoupila od smlouvy. Buď nikdo nekomunikuje nebo stálé tvrzení, že zboží je na cestě a pokud budu chtít odstoupit od smlouvy mám poslat odstoupení do Dubaje. Prostě nekorektní prodejci... Dnes jsem udělal reklamaci v bance, ihned mi peníze vrátili s tím, že budou jednat s prodejcem. Pokud neuspějí peníze si zase stáhnou zpět.
Děkuji a přeji hezký den,
Chumanová Mirka
Co jste v této věci prosím podnikli? Podali jste podání. ČOI, policie, máte nějakou zpětnou vazbu (jsem čerstvým podvedeným). Tedy spíš dotaz na starší podvedené?
Manžel si objednal boty u neznámého obchodu,přišly mu boty o 5 čísel menší, firma nereagovala, na adrese nedohledatelná, telefon nefunkční. ČOI mi ani neodpověděla. Nakonec mi prozřetelnost přihrála tuto firmu na Fb, tak jsem si tam stěžovala a věci se daly do pohybu, Vrátila jsem původní, žádala zpět peníze, ale přišly boty ve správném čísle, alespoň tak. Ovšem poštovné, ač jsem požadovala uhrazení, to nepřišlo. Musela jsem to řešit za manžela, ten to vzdal hned po prvním pokusu. Zkuste Fb.
Bohužel, platba okamžitým online převodem. Ano odmítli mé odstoupení. Již mám také odpověď od obchodní inspekce.Vědí o tom. Myslím si ale že rozpor už je i v krocích objednávky (tak jak na některých stránkách informuje i dtest). Protože zákazník je klamán i informací, že zboží je zabaleno a pak kdesi v podmínkách potvrdíte doručení až kdoví kdy. Ty dostáváme dvě protichůdné informace. V mém případě zafungovalo jako ujištění česká kontaktní adresa a dále jsem nepátral po původu. Zboží mi ani nepřišlo extra levné, abych pochyboval. Stejně tak kroky objednávky a další informace působí důvěryhodně, to že pak v zanořených obchodních podmínkách potvrdíte něco jiného, je věc druhá. Opravdu je to psychologie - dostanete informace a pak potvrdíte pravý opak. Níže přikládám odpověď od obchodní inspekce do zvláštní odpovědi (aby to nezapadlo). Prostě máme smůlu ... Jsem znechucen, že je něco takového možné v roce 2023, tím hůř že se to řeší 3 roky.
Dejte sem pak určitě vědět, jestli vám ta reklamace s kartou vyšla či nikoliv. Já jsem platil online převodem a žádost o vrácení prostředků neprošla. Majitel českého účtu s bankou komunikuje, podává vysvětlení. Vše je tedy v principu v pořádku, zboží prý odesláno, zákazník si může podat reklamační formulář bla bla bla. Zkrátka paní v bance mi přečetla ty bláboly, kterými chlácholí zákazníky ... Tedy z pohledu bankovního vše v pořádku ... Připadám si jak v "devadesátkách"
Tak třeba to bude výhoda, když nekomunikují Já mám naopak od banky opačnou odpověď. Rivalenti prý spolupracuje ve smyslu, že jednatel komunikuje a odpovídá bance na dotazy, snaží se doložit plnění reklamované objednávky. Jinak se samozřejmě odvolává na termíny atd. Tedy z pohledu banky je potenciálně prý vše v pořádku. Další úkony jsou prý pak případně na orgány (čoi, policie). Ty ale nic moc dělat nemůžou (dle vyjádření ČOI), protože se jedná o subjekty v zemích třetího světa. Zajímavá je opravdu ta role českého subjektu, který zřejmě opravdu není ve stávající situaci postižitelný.
Další krok je jít na policii i když to možná nemá cenu. To by měl udělat každý, kdo už vyčerpal možnosti a termíny. Už jen z toho důvodu, aby bylo jasné kolik těch lidí je a věřím v to, že to alespoň zkomplikuje život i těm podvodným firmám. Jednoho dne se to musí zastavit. Pokud se na to každý "vybodne" a bude jen hrstka těch kteří to "ženou dál", pak se opravdu asi nic nestane ... Ano z lidské důvěřivosti. Je to vyloženě postavené na klamání. Třeba já jsem přejel očima na českou adresu dole v popisku a tím jsem neměl důvod pochybovat. Nikdy bych nevěřil že na něco takového skočím.
Objednávka č. 6009067 - zaplatila jsem 24/4/23, dodnes nic nedorazilo. Dle jejich Obch. podmínek mám čekat až 180 dní! To je naprostý nesmysl. Připojuji se k žalobě.
Rivalenti uvádí v obchodních podmínkách, že provozovatel tohoto tržiště je SUNRISE IT AND SOFTWARE SOLUTIONS L.L.C-FZ se sídlem v Dubai. Zajímavé, že ve firemních údajů není uvedeno TRN. Je to tamní IČO. Na inetu se da vyhledat pod tímto názvem společnosti na doméně sunriseit.ae. V kontaktech taky není TRN, ale je uvedeno nějaké číslo licence 2204298.01. Zvláštni je, že v OR UAE pod tímto názvem není žádná společnost. V DB vydaných licence taky, nic se nedá najít pod tímto číslem licence. Stranka je udělaná na wordpressu, kterou se da udělat za 2 min. Tato doména používá email profi od seznamu, jako mail box. Což mi přijde docela vtipné . Nevím teda, kam se dívají češti kriminalisté, ale penízky se točí v ČR a praní, praní.
ČOI ani nechce, taky mi to přijde zvláštní. Je potřeba to hlásit někam do EU, třeba na kriminálku.
Mimochodem, můžeš zkusit podat stížnost na ČOI v UAE (visit www.ConsumerRight/...). Reaguji na to, uvidíme, jak to dopadne.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.