Nejste přihlášen/a.
Pokud máte podací lístek , tak bych asi nic neřešil , chyba je na straně pošty že zásilku vydala někomu jinému (ale tomu nevěřím že by to pošta dala někomu jinému ) , spíš panáček chce prachy zpět i zboží si nechat.
Nejvýše bych mu poslal do mailu scan podacího lístku at si to na poště vyřeší sám .
Zásilku za 14 tisíc mu hodili do schránky? To nemohli udělat, když píšete, že jste odesílal doporučeně. Mnohem levnější věci odesílám vždy pojištěné, pro všechny případy. Do určitté částky je dokonce pojištění v ceně, ale hledat to nebudu.
Dopuručená zásilka se vydáva jen na nějaký doklad totožnosti a podpis přebírájícího! Řešit přes policii, chyba není u vás, pokud máte k tomu daný doklad. A pak dále na aukru je myslím cca posledním rokem funkce -garance vrácení peněz- pokud to vy jako prodávájící nemáte aktivováno, je to jen vaše komplikace.
Doporučený balík vydá ČP adresátovi jen po předložení osobního dokladu a číslo dokladu si zaznamená. Obratte se na ČP at prokáže komu balík vydala (pokud by pošta balík ztratila, odpovídá jen do výše 1180 Kč). Pak půjdete na Policii ČR s tím, že jste se stal obětí pokusu o podvod ve výši 28 tis. Kč (nemáte své zboží a ještě chce vrátit peníze). Policie skutečného příjemce podle č. dokladu dohledá. Je-li to kupující pak jde o podvod a Vy máte v telefonu jako důkaz jeho komunikaci. Jen tak mimochodem, mám dojem, že si tu z nás děláte šoufky, už dlouho jsem neviděl někoho takhle prznit češtinu !
Jednoznačně-vy jako prodejce to řešte přes aukro, a příjemce zásilky na poště!
Jinak pokud jste toposlal jen jako doporučenou zásilku bez udání ceny 14 000kč a bez pojištění asi budete mít smolíka a pak podat TO na neznámého pachatele (pošta+ dotyčný doručovatel co nedodal kam měl dodat !Pak ale asi budete muset prokázat skutečnou cenu prodávaného zboží!
Nic jiného v tom nevymyslíte!
Je třeba podat reklamaci u České pošty, tu může podat odesílatel i adresát. Pokud ČP něco zvojtila, je nutno požadovat náhradu škody, a tam pak záleží na tom, jak byl balík pojištěn. Pro takto drahou zásilku jste měl zvolit jiný typ služby než doporučený balík, třeba balík do ruky.
ct24.ceskatelevize.cz/...
Zavolejte na dodací poštu a zeptejte se kdo zásilku přebral. Musíte znát podací číslo.
Nechápu, proč jste kupujícího neinformoval o odeslání zásilky s podacím číslem a s odkazem na sledování pošty, aby mohl zásilku sledovat.
Potom reklamovat. Nikdo Vám 14000 Kč z pošty nedá, když jste zaslal jako doporučený dopis - pošta plní asi do 850 Kč nevím přesně. Případně řešit z poštovním ombudsmanem. ceskaposta.cz/...
Asi mu budete muset vrátit 14000 Kč.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.