Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
již týden řeším problém s reklamací zboží u Mall.cz, kdy jsem reklamoval zboží v záruce, reklamace byla uznána a řešením bylo vrácení peněz. Problém je v tom, že peníze poslali původnímu objednavateli (paní od které jsem jako zánovní zboží kupoval). Když jsem se ptal, jak je reklamace po 3 týdnech v řešení, bylo mi oznámeno, že je vyřešeno vrácením peněz. Když jsem se snažil s reklamačním oddělením komunikovat, dostal jsem odpověď, že si to mám vyřešit sám s původním kupujícím, takže teď nemám ani zboží, ani peníze, mám jen reklamační protokol na jehož základě jsem kompletní zboží včetně obalu odevzdával osobně na Mall pobočce.
Díky za případnou radu, co bych mohl udělat, protože jsem upřímně vůbec nečekal, že bych mohl o věc, kterou jsem do obchodu přinesl přišel a nikomu z Mallu by to absolutně nevadilo...
Dobrý den ,
obchod postupoval správně. Smluvní vztah byl uzavřen mezi obchodem a prvním kupujicím. V případě , že kupujete věc v záruce je třeba k tomu uzavřít smlouvu postoupení práv z vadného plnění pak by obchod měl komunikovat s Vámi případně by Vám peníze měl zaslat ten od koho jste věc koupil.
Podle všeho jste to koupil od té paní, která Vám sice přeposlala záruční list, ale ta věc se rozbila až u Vás a Vy jste teda zboží reklamoval, jenomže kupní smlouva zněla na její jméno a tak peníze vrátili jí. Musíte se obrátit na ni a jestli bude poctivá, tak Vám peníze vrátí. Ale jestli nebude, tak máte asi smůlu. V každém případě je dobře, že jste sem tu nepříjemnou zkušenost napsal, myslím si, že tohle by se mohlo lehce stát i jiným lidem, kteří třeba kupují na Bazoši a nenapadne je kontaktovat napřed toho, od koho člověk to zboží koupil. Napište, jak to dopadlo. Ale ještě mne napadlo, že když máte ten reklamační protokol, tak tam už bude Vaše jméno a tím byste tu paní mohl "donutit", aby Vám peníze vrátila. Je to důkaz, že zboží nereklamovala ona, ale Vy. A také máte určitě tu komunikaci o prodeji, kterou jste s tou paní měl.
Dějou se i jiné smutné případy. Koupíte třeba na bazaru nějakou drahou věc i se zárukou a podstoupením práv z vadného plnění. Jenže ta daná věc ač třeba drahá byla předchozímu majiteli třeba dána jako promo za 1kč k jeho nákupu. Vy jí jdete reklamovat doufaje že dostanete jinou a obchod to vyřeší tak že Vám vrátí tu jednu korunku. No neber to.
Tak si to představte z druhé strany, kdyby vám "vrátili" plnou kupní cenu, byl by to podvod. Potože jste to koupil za cenu nižší. Je přirozené, že všechny obchody by měli proběhnou pospátku, tedy každý případný kupující aby dostal zpět přesně tolik, kolik zaplatil a nakonec se vše vrátilo do stavu před nákupem.
Pošli jí prokazatelně (na doručenku) výzvu k vrácení částky, upozorni že jde o neoprávněné obohacení a pokud to nevrátí do termínu an účet č. tak budeš vymáhat právní cestou (tj. hrozí jí placení kompletních nákladů na soudní řízení). Může to rovnou být předžalobní výzva.
Je to zlodějka tak bych se s ní vůbec nemazal...
Mall napíše neopravitelné, jiný kus nemá tak vrácení peněz, kupní smlouva byla s ní tak vrací i jí.. Blbé ale je to tak. Možná by se tam přes reklamační protokol našla nějaká klička kde udělali chybu (např. prokazatelně měli stejné lehátko a neřešili to požadovanou výměnou), ale to je spíš pro právníka a kvůli 2k to je nesmysl...
Pozrite sa na to aj inak : Mall nema preco riesit nejake nasledne predaje / dary a pod medzi jeho zakaznikom (pani) a dalsou osobou (vami). Teoreticky, ked by pani niekto vykradol byt a zobral televizor so zarucnym listom, mohol by ho reklamovat a zobrat peniaze. Mall je obrovsky obchod, vas pripad je pre neho 1 z 1 000 000 a on sa musi riadit databazou zakaznikov, kde je meno tej pani, nie vase, to vam pisu aj ostatni. Vy ste pre Mall len nieco ako kurier, ktory tovar dorucil na vybavenie reklamacie.
Mozete s tym ist na policiu, ide o neopravnene obohatenie, ale zalezi, na koho na obvode natrafite, pre nich je to otravna papierovacka.
Podle mne by Vám měla paní vrátit tu částku, kterou jste za zboží zaplatil Vy jí. Ale jak je vidět, tak se jí do toho nějak nechce. A asi s ní nehnete, protože takový člověk ví, že Vy nemůžete nic dělat. Určitě si nebudete brát kvůli "tisícovce" advokáta, a s tím ona počítá. Je to hnusné chování, ale lidé takoví jsou. Bohužel.
V podstatě můžete být rád, že se s vámi vůbec bavili. Vy jste totiž u nich nic nekoupil, tedy nemůžete nic reklamovat. Správně jste měl oslovit původního kupujícího hnad na začátku a reklamaci měl uplatnit on, takhle jste to udělal vy, ale jeho jménem. Pokud Mall udělal chybu, tak jen tu, že s vámi se vůbec neměl bavit.
Stringo, máte pravdu Vy. Měli Vás na to teda upozornit, když jste jim zboží přinesl k reklamaci. Ale protože tohle je chyba toho jednotlivce v té reklamační pobočce, nikdo za to nebude zodpovídat, tak se práva nedomůžete. musíte opravdu jednat s tou paní, která nechce peníze vrátit a pohrozit jí, že její jednání je trestné, protože se neoprávněně obohatila. Na to paragraf je. Snad se lekne a peníze vrátí. Držím Vám palce. Také mne takové jednání lidí hodně vadí. A mám stejný názor na to, že tento odstrašující případ může pomoci jiným lidem, aby se mohli předem takových nepříjemností vyvarovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.