Nejste přihlášen/a.
Zdroj: Automobilky: Euro/...
Měl bych tomu věřit nebo ne? Protože jsem podal přihlášku na Automechanika a na Truhláře
Třeba se přide na to, že vliv osobních automobilů na cokoli je naprosto zanedbatelný a všechny ty předpisy jsou jen nesmysly poškozující obyvatelstvo.
A v Bruseli se taky dočkají defenestrace ..
Nebo si konečně někdo přizná, že elektromobily jsou ve skutečnosti mnohem větší zátěž pro životní prostředí. Navíc jsou velkým nebezpečím v hromadných garážích. V případě požáru (a ten je mnohem častější než u benzínových aut), je to auto v podstatě nehasitelné, hoří i ponořené do vody (baterky při hoření produjují kyslík). Hasiči na to mají kontejner, kam hořící auto hodí a zalejou hasivem, ale jak tohle dělat v hromadných garážích...? Navíc při hoření vzniká spousta toxických látek. No a v neposlední řadě, kdyby do roku 2025 každý nahradil své auto elektromobilem, nemůže rozvodná sít utáhnout to nabíjení. Takže obavy jsou doufám předčasné.
Což to ony se možná těší, protože průměrná domácnost odebere místo 10kWh denně nějakých 30kWh, takže jim vzroste kšeft o nějakých 200%. Navíc budeme muset svítit i ve dne, protože pro dráty neuvidíme na oblohu .
A kolik jich u nás v ČR aktivně jezdí do práce a kolik jen stojí v garážích na víkendové jízdy?
Kolik jich drandí v mrazech v soli a sněhu? U nás v ČR.
V ČR je 6 130 000 aut a bavíme se o 1850 vracích?
0,3% popelnic srovnávat s nedotknutelností EV?
Jednou skončí, ale Vy se toho ještě nedočkáte..
Za pár let to bude na vodík běžné...
Vodík je natolik problémový, že nevěřim že se nějak masivně rozšíří..
výbušný, k tomu malá molekula (problém s utěsněním) = to neni dobrá kombinace.. Navíc výroba vodíku je energeticky náročná.. Tudy podle mne cesta nevede... Spíš metan, toho je na zemi spousta.. Nebo z CO2 vyrábět uhlovodíky a to pak spálit v motoru...
dnes může být problém s nádrží, ale co zítra?
Nejsem odborník na vodík, ale vím, že člověk je tvor vynalézavý
Jen malý přípodotek pro ilustraci - když se vodík stačí úplně nejvíc, zkapalní. A kapalný vodík má hustotu 72 g/litr. Jen pro představu o velikosti nádrží a jejich energetickém obsahu.
Problémy neproblémy, ale Toyota a Hyundai už auta na vodík vyrábí a po Evropě už je prý cca 150 čerpacích stanic na vodík. Na rozdíl od nabíjecích elektromobilů v tomhle budoucnost vidím, byt možná zatím vzdálenou.
Přestanou se díky Euro7 emisím vyrábět. Nejprve některá automobilka potáhne hybridy a pak se přejde čistě na elektro.
Jinde ve světě, kde emise neřeší, tak spalovací moory pojedou dál.
Stejně tak naše staré pixly budou ještě dalších 30-40 let.
Jdeš na školu, tak rozlišuj přestanou vyrábět od přestanou jezdit!
Když končila éra Sentinelu, tak kolik mechaniků si řeklo, že raději půjdou jinam, že spalovací motor nebude mít budoucnost?
To je dost možné. Pak nebude takový propastný rozdíl. Ale stále budou stará auta, autobazary a prodeje z inzercí ojetin (bazos,sauto,atd...).
Další mechanismus bych očekával tedy vytlačení nižších Euro ekodaněmi ročním poplatkem.
Trochu se bojím, že přechod nebude plynulý, ale naráz vznikne díra a ubydou auta na silnicích.
Uvidíme.
Stále je mnoho nedořešeno.
Jednou skončí určitě. Ale myslím, že se nedostatku práce v nejbližších 25 letech bát nemusíte. Navíc i elektromobily budou potřebovat opravy a údržbu.
To II : Docela jste mě rozesmál - prý jen pneu to i Stir připouští aspoň dolévání ostřikovačů
Uvědomte si, že u současných aut, at už spalováků, nebo hybridů je nejčastější problém ne s motorem, ale s elektronikou. Ta je u EV ještě problematičtější, krom toho podvozkové skupiny jsou podobné, jako u spalováků a stejně jako u nich dostávají krutě zabrat díky stavu našich silnic a dálnic a o to víc, že EV jsou těžší. A to ani nemusí jít o pověstně výrobně odfláknuté Tesly.
Až EV potkají D1 s výtluky, zimní solné břečky a jiné srandy, tak půjdo do šrotu . Zatím projedou šnečím tempem, aby měli dostatek baterky k dalšímu stojanu.
Hlavně ty verze EV, kde jsou baterky na podvozku k vůli snadné demontáži půjdou proti soli s marným bojem
...
Promon, například jejich slavné čepy
Zdravím, no ono se to má tak, že prakticky vzato je elektro vozidlo daleko méně ekologické, než vozidlo se spalovacím motorem. Takže nějaký termín "zelená" elektrická energie je zcela zcestný. Nikdo nikde raději ani nezveřejňuje, kolik emisí bylo vyprodukováno při výrobě té elektrické energie, dále akumulátorů do eko vozítek a vzhledem k masivnějšímu nasazení elektroniky, tak se dá také předpokládat větší ekologické zatížení. Navíc baterie dlouho nevydrží a je další spousta problémů. Není tajemstvím, že některé patenty zkoupili osoby obchodující s ropou, takže pokud bude ropa, spalovací motor tu bude také.
trtr,
Nikdo nikde raději ani nezveřejňuje
odkud to tedy víte? Prosím, poučte mne, odkud čerpáte info?
Děkuji
Dobré porovnání měl vloni časopis 100+1 ZZ.
Elektrovozy jsou drahé a jejich výroba ničí životní prostředí nejvíc. Je to tak...
Zdravím, je to tak, kdo chce zdroje najde, ale jak říkám, moc nechtějí, aby se to vědělo. Počkejte až nám začnou podruhé přehrabovat Cínovec, kde je nejvíce Lithia široko daleko. Bohužel v době těžby to byl odpad a tak jej opět házeli do zmole. Navíc co vidím v mém okolí na elektropohon, tak pořád nějaký servis a mechanici už to někteří nechtějí ani vidět. Podobné to máte se solárními panely, dnes výhodné, ale počkejte až příjde doba kdy odslouží. Kvůli velkému obsahu arsenu a dalších prvků Vás v eko dvoře vyslečou do naha a EU Vám dá dodatečnou eko daň, případně pokutu, pokud Vás někdo udá, že jste je jen někde zahrábli pod zem.
Co se týká EURO norem, tak poslední EURO už je natolik přísné, že jej prakticky nelze normálně dodržet, pouze snad laboratorně, takže se různě obchází a šteluje tak, aby to bylo na oko dobré, viz aféra DieselGate. Kdo chce zdroje, at kontaktuje třeba Dekru apod.
no já vám teda furt špekuluju jestli přírodu zatěžuje více splodina, nebo výroba akumulátorů, a myslím že zatím akecy zatěžují více, jen tomu páni v EU nějak nekapišto
Nebojte, po roce 2030 řekne EU že i elektrická auta nejsou ekologická.
Jediná a ta správná ekologie, bude v lidských nohou
http://www.bergteam.cz/slapaci-kara-berg-gran-tour-off-road-4
Oboji ma stale budoucnost, akorat v pripade automechanika se dnes odehravaji zmeny a vyvoj jake uz dobre 3/4 stoleti ne, takze aby si drzel krok a byl uspesny, budes se muset stale vzdelavat a jit zkratka s dobou. U truhlare jsou karty rozdany.
Jak rozdaný? jednoduše -za pár let truhláři nebudo mít co dělat-stromy nebudou a z plastu na to bude třeba jiné vzdělání.
@diesel: A jak to tak přijde, že stromy najednou nebudou, když teď je jich více, než před sto lety?
ra252? Myslíš, že MW pokryje tepelná elektrárna a lesy? Cha cha.
Postavíme k vůli elektromobilitě další dva Temelíny. Jinak to nepůjde.
No, samo, že je to ironie. Ale zatím to tak probíhá.
A žádné dva Temelíny nepostavíme. Už nepostavíme ani blok.
Jak že nebudou stromy a pak řikáš že na to bude někdo jiný když ten někdo jiný bude mrtvý protože kyslík nebude
Aha tak nic, když si myslíš že plasty vyrábí kyslík tak si sni dál, já jsem realista, proč na jiných planetách není kyslík, nejsou rostliny
Akorát ta kytka na konci shnije a kyslík zase sežere Podobně např. spálení dřeva. Uzavřený cyklus kdy výsledek je nula...
Skoro jistězaniknou ale otázkou je zda-li to bude v termínu co stanovili ekoteroristé v EU nebo to bude o několik desítek let později, až dojde skutečně ropa!
Výroba baterií je extrémně ekologicky náročná
Hlavním problém elektromobilů je totiž ekologická zátěž při výrobě baterií, s kterou se staví na start ještě předtím, než vůbec ujedou první kilometr v provozu. Tato emisní stopa je tak výrazná, že její amortizace během provozu je pak velmi pomalá. Tím spíše, že i v Německu, kde studie primárně vznikla, je energetický mix (tedy poměr jednotlivých zdrojů výroby elektřiny - od uhelných elektráren po jádro) stále hodně "špinavý", což elektromobilům také nehraje do karet. Tato skutečnost je o to smutnější, že je to právě Německo, které se v Evropě víceméně jako jediné dlouhodobě snaží svou energetiku z hlediska emisí co možná nejvíce očistit. V jiných státech by tedy byla "ekologická návratnost" elektromobilu ještě výrazně horší.
K tomu ještě poloviční životnost než klasika (a to jsem ještě optimista, spíš třetinová...), je to těžký takže větší opotřebení pneu, masivnější všechno = větší ekologická stoa při výrobě nejspíš tak trojnásobná (baterky nepočítám to je další zátěž)
Pak pro provoz je to těžký, nedojede to daleko dlouho se to nabíjí a má to nízkou životnost a je to drahý. Takže kokotina pro bohatý nadšence s vlastní garáží dobrá na couračky kolem komína. S ekologií to nemá nic.
Aktuálně vidim jako vhodný řešení jednoduchý (atmo) spalovací motor na plyn, A auto navržené na životnost 20 let (kastle žárově zinkovaná, trubičky nerez, elektronika jednoduchá a pájená klasicky s olovem, spotřebák snadno opravitelný). A eko se zaměřit na omezení cestování = bydlet u školy/ práce v dosahu pěškobudu, jabka od Litoměřic a ne z Austrálie, rohlíky do Brna nevozit ze z Plzně ale peče je pekař v Brně apod.
Tak jasně vyrobit dvoutunový auto s životností 8 let je určitě na zdroje ekologičtější než o třetinu lehčí klasika s životností dvojnásobnou = suroviny na kila el. 4 tuny klasika 1,3 tuny... Výroba eektřiny je taky naprosto čistá (se zajeď podívat do Tušimic), uran se taky těží, postavit elektrárnu taky moc ekologický neni..
Porovnej si ekologickou zátěž plastový 50L nádrže a srovnatelný baterky. A doprava paliva a spálení tam je taky, jedno se spálí v elektrárně druhý v motoru.
Nesmíš sledovat jen sluníčkový prospekty ale reálný údaje...
Oproti tomu postav plynovod a metan...
Že se plyn při těžbě ropy spaluje je pravda.. Ale šel by nacpat do trubky a můžem na něj jezdit autama
Že to primitiv spálí je jiná věc. tam by se měli ekologové přivazovat a vymejšlet jak to využít.
Baterka vydrží až 20 let v autě...a pak ještě "až" 20let jako úložiště energie?
Takže celkem až 40 let...tak to jo.
Jako pohádka na dobrou noc je to slušný pokus. Možná to zfilmuje i ČT.
Zkuste si to pustit... Použité baterie s desítkami let životnosti před sebou, téměř zadarmo ... no není to krásná perspektiva
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.