Nejste přihlášen/a.
Jsem novým klientem RB kde jsem se dostal převodem účtu z končící ING bank. V RB mám založený běžný účet tzv. chytrý účet a k němu debetní kartu. Zajímají mne potvrzení o provedení plateb které bych občas k některým platbám potřeboval. V internetovém bankovnictví se dá vystavit to potvrzeni ale pouze k platbám odchozím. Mne by se ale občas hodily ty potvrzení i k platbám příchozím a platbám kartou, ale bohužel v IB u těchto plateb nic takového nevidím. Jde nějak i tyto potvrzení v IB RB vystavit a nebo mám smůlu protože RB něco takového neznámo proč nenabízí? Například v Equa bank která také bude kobnčít se tyto potvrzení na příchozí a karetní platby vystavit dají. Chtěl bych si v RB nastavit SIPO a inkaso z účtu, ale nevím jestli i u těchto plateb RB umožňuje vystavení potvrzeni. Pokud by to RB neumožňovala tak bych asi zvážil pro tyto platby nějakou jinou možnost v jiné bance. Chtěl bych si také do RB nechat zasílat důchod, ale ČSSZ na to požaduje vyplněný a bankou potvrzený k tomu určený formulář a zajímá mne jestli RB to potvrzuje zdarma nebo za nějaký poplatek. V ceníku RB jsem nic takového nenašel. Prozatím jsem s RB spokojený, ale to se s ní teprvé seznamuji. Docela dost mi ale vadí ta nemožnost vystavení potvrzení na na všechny platby bez rozdílů o jakou platbu se jedná.
info pro upřesnění:
Operátor po Vás nechce klientské číslo ale T-PIN. Nemusíte se bát, že Vaše klientské číslo je Vaše rodné, stejně ho potřebujete jen Vy, když se přihlašujete do IB, a to proto, aby systém vyhodnotil, kdo se chce přihlásit a poslal mu SMS nebo pokyn do RB klíče. T-PIN jste si sám nevolil, ale byl Vám vygenerován společně s I-PIN. Oba si je můžete změnit v IB (internetovém bankovnictví).
(I-PIN – pin do internetového b., T-PIN – pin pro telefonování operátorům, S-PIN – pin do SmartPhone Banking tedy do mobilní aplikace na telefonu)
Potvrzení o příchozí platbě ani o platbě kartou v IB nejde vygenerovat. Je to možné získat na pobočce jako oficiální potvrzení platby za poplatek 200,-Kč. Potvrzení o založení SIPO a o založení povolení k inkasu také na pobočce přes stejné potvrzení za 200,-Kč.
Formulář o vyplácení důchodu na nový účet do Raiffeisenbanky (RB) potvrzuje jakákoliv pobočka RB zdarma.
Doporučuji Vám si zajít sem: rb.cz/... a s jakýmikoliv dotazy na RB psát přímo RB na email info@rb.cz
zuza: Konečně nějaká smysluplnější odpověď na moje dotazy za kterou děkuji.
T-PIN a I-PIN asi nemám nastavený a ani jsem nevěděl, že v RB něco takového je. Mám pouze k dispozici S-PIN. Do IB v počítači se přihlášuji zadáním klientského čísla a pak ještě potvrzením na mobilu v RB klíči. V IB ani nemám nikde možnost změny toho T-PIN a I-PIN. Alespoň to tam nikde nevidím.
Pokud potvrzení o příchozích a karetních platbách nejde v IB vygenerovat tak je to pro mne dost značné omezeni a asi kvůli tomu si bohužel budu muset pro některé moje bankovní aktivity najít některou jinou banku která to bez problémů a zdarma umí. Chodit si pro to na pobočku a oplatit za to 200 Kč to opravdu nehodlám. Nechápu proč tuto věc RB neumožní v TB. Když to potvrzení jde vygenerovat v IB k odchozím platbám tak nevidím žáden rozumný důvod proč by to nemohlo jít u všech plateb tj. i u plateb příchozích a karetních.
Ohledně toho SIPO a povolení k inkasu mne nezajímá potvrzení o tom, že něco takového mám v RB založené (nastavené), protože to nepotřebuji. Zajímá mne jestli k SIPO a povolení k inkasu v RB je možné v IB zdarma vygenerovat potvrzení, že platba na základě těchto inkas z mého účtu odešla (byla inkasováná). Rád bych to věděl předem než si něco takového nastavím.
Pokud formulář pro ČSSZ na zasílání důchodu na účet v RB tato banka potvrzuje zdarma tak je to dobře. V ceníku RB to ale nikde nevidím.
To jsem už zjistil, že to jde takto vyfiltrovat, ale to je spíše takové nouzové řešení a není to to co to potvrzení platby. Když v IB RB jde vystavit potvrzení odchozí platby tak nevidím důvod proč by to nemohlo jít i u plateb příchozích a plateb kartou. Někdo v RB ty potvrzení plateb asi zcela nedomyslel, že by někdo mohl potvrzení potřebovat i na příchozí a karetní platby.
Pro tebe je to ptákovina, protože to asi nepotřebuješ a nedokážeš pochopit, že by to někdo mohl k něčemu potřebovat.
Prosil bych o jeden jediný příklad, kdy mi nebude stačit vyfiltrovaný výpis, ale budu potřebovat ono potvrzení.
Tuto bezplatnou infolinku znám a už jsem ji jednou využil. Je to katastrofa. Paní se ze mne nejdříve snažila vytáhnout přihlašovací údaje do IB údajně proto aby si mne tím mohla ověřit. Připadal jsem si tak jako bych se dovolal na nějaký podvodný telefon kde se ze mne snažili vylákat přihlašovací údaje do IB. Když jsem ty údaje odmítnul sdělit, protože se jednalo o všeobecný dotaz nevyžadující ověřeni tak paní se šla někde poradit jestli to takto může se mnou bez ověření vyřidit. Nakonec mi odpiověděla i bez toho, ale na můj dotaz neznala odpověď a musela se zase někam jít zeptat co mi má odpovědět a když mi nakonec odpověděla tak jsem z toho nabyl dojem, že si tou odpovědi asi není jistá. Dále jsem ji dalšími dotazy už raději netrápil. Měl jsem možnost už vyzkoušet infolinky i některých jiných bank a všude to je nic moc, ale to co jsem zažil v RB je obrovská katastrofa.
Ano takto vznikají fámy když někdo u něčeho nebyl (v tomto úřípadě u hovoru s infolinkou) a tváři se jako by u toho byl a všechno o tom věděl. RB mne při zakládání konta nežádala abych si nastavil heslo pro komunikaci po telefonu a ani nevím o tom, že by u RB něco takového šlo někde nastavit. Chtěla po mne rodné číslo které je zároveň klientským číslem pro přihlašování do IB.
Ověřování klienta v bankách je zcela v pořádku, ale pouze v případech kdy je třeba něco zkontrolovat na účtu klienta a nejedná se o všeobecný dotaz. Znamená to snad to, že kdybych nebyl klientem RB a pouze se o tuto banku zajímal tak by mne jejích infolinka měla odmítnout podat jakékoliv informace, protože si mne nebudou mít jak ověřit? Z mých zkušenosti v jiných bankách infolinky nechtějí pro ověření celé rč a stačí jim na to piouze určitá část toho rč. Navíc jiné banky nenastavují rč zároveň jako klientské číslo pro přihlašování do IB pokud si to tak nenastaví klient sám. Osobní bankéř u RB možná funguje, ale bude asi záležet jak který a na jaké úrovní.
Jinak vidím, že jsem si tu bohužel dovolil vložit dotazy na něco co některým není po chuti a tak se mne snaží co nejvíce kritizovat za vše možné tak aby tím odvrátili pozornost a abych na moje dotazy nedostal žádnou rozumnou odpověď.
Skáčeš tady jako čert z krabičky, žes nedostal radu kterou jsi čekal a přitom už první odpověď byla jasná. Máš osobního bankéře , který ti odpoví a dkonce ti podle obratu na účtu může udělat individuální nabídku. To ti nikdo z poradny neudělá protože nemůže. Já měl třeba přes asistenta 10 let vedení účtu zdarma i v době, kdy to banka ještě oficiálně nenabízela.
totak: Jako čert tu skáčeš ty i když na ty tvoje čertoviny tu asi nikdo není zvědavý. Když nechceš poradit a odpovědět na dotazy tak neodpovídej. Nikdo tě k tomu nenutí. Mohl by jsi ale respektovat zdejší pravidla včetně toho Z4.
Nejedná se o porušení Z4 ze strany @totaka. Poskytl ti dobře míněnou radu a ne odkaz ve smyslu Z4! Takže bohužel to vyskakování jde za tebou a jestli si nechceš nechat poradit, je nám líto.
satam: Dalo by se hodně diskutovat ohledně toho pravidla Z4, ale s tebou to memá cenu když záměrně nejsi ochoten pochopit jasně a srozumitelně napsaný text a vysvětluješ si ho tak jak ti to zrovna vyhovuje.
Když máte strach o přihlašovací údaje,bankéř vás ověří tak, že vy pomocí aplikace v telefoně potvrdíte RB klíč a on pak ví,že jedná se správným klientem.
Nejde o nějaký strach, ale o to, že pro to ověření používají celé rč které je zároveň klientským číslem pro přihlašování do IB. Banky klienty informují, že nikdy po nich v e-mailu nebo po telefonu nepožadují přihlašovací údaje do IB a tu najednou paní z infolinky po mne chce kvůli ověření klienta sdělení celého jednoho přihlašovacího údaje a to i když to kvůli obecnému dotazu vůbec nebylo třeba. Jiné ověření např. pomocí RB klíče v mobilní aplikaci mi nebylo nabídnuté. Ta paní na infolince tam byla asi nějaká loutka která o RB asi téměř nic nevěděla.
pozor tel. číslo na info linku už se změnilo: +420 412 440 000
Vím, protože mám Rajfku. Je to dobrá banka. S infolinkou jsem nikdy neměla problém. Jestli se tam zrovna nějaká slečna zaučovala, tak ji máte pomoci vstřícností a trpělivostí. I vy jste určitě někdy někde začínal. Úsměv jde slyšet i v telefonu. Myslím, že by Vám byla vděčná
Hlavní je, že Vám ty informace posháněla a neodbyla Vás nějakým nesmyslem.
Já jsem na tu infolinku telefonoval na číslo +420 800 900 900 a bez problémů jsem se dovolal. Paní která se mnou mluvila mne neupozornila, že telefonují na špatné číslo a měl bych si proto zavolat na jiné. Proč platit za hovor když to jde i zdarma?
Na jakékoliv infolince asi záleží na koho se dovolá a jak je ten člověk znalý a ochotný. Jestli se tam zrovna někdo zaučoval tak to přes telefon se asi těžko dá poznat a ta paní mi to nesdělila. Ty informace které jsem chtěl mi sice posháněla, ale měl jsem z toho pocit, že si sama tím asi není jistá. Jinak smát se hlasitě do telefonu tak nevím jak by to odebrala. Možná by si pomyslela, že se ji neslušně vysmívám a hovor by tím se mnou ukončila.
rf: Já když jsem zakládal účet na pobočce tak jsem půjčil mobil bankéřovi a on mi tam RB klíč sám nainstaloval a aktivoval mi ho a mne pouze požádal abych si tam sám nastavil (zadal) S-PIN. Vše dělal přede mnou a proto jsem měl pod kontrolou co mi v mobilu provádí a při zadávání S-PINu se otočil aby neviděl jaké číslo si tam zadávám. Pak mi ještě nainstaloval a aktivoval aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank protože ta už v sobě obsahuje i RB klíč a původní aplikaci RB klíč mi odinstaloval, protože už nebyla potřeba. Údajně je to třeba takto dělat, protože bez aplikace RB klíč nejde aktivovat aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank.
Aktivaci RB klíče nemusíte dělat na pobočce.Dřív byla extra aplikace RB klíč,ale už je aplikován přímo v smartbankingu a vidíte ho po příhlášení vlevo nahoře v mobilní apce eKonto.Vše si jednoduše uděláte sám,aplikaci aktivujete v internetovém bankovnictví.Je zdarma a nemusíte platit za potvrzovací SMSky,které Raiffka zpoplatnila.
Ano, RB klíč není třeba aktivovat na pobočce, ale když už mi to bankéř při zakládání účtu nabídnul udělat tak proč bych to neměl využít? Když mi to udělal bankéř tak snad se v tom dobře vyzná a já už pak nemusím nad tím přemýšlet co a jak udělat tak aby to bylo dobré a abych při tom neudělal nějakou chybu. Z mého pohledu je to tak dobře, že tu aktivaci klientovi provede bankéř.
Samotný S-PIN slouží k přihlášení do mob.aplikace,nebo se tam můžete přihlásit i otiskem prstu.
Když se přihlasujete do IB,zadáte si přihl.údaj - rodné č. bez lomítka a v dalším kroku zvolíte buď SMS nebo přihlášení RB klíčem.Přihlásíte se do aplikace a potvrdíte v ní přihlášení klíčem.Máte na to 5 minut.Apka zahlásí úspěšnost a IB se vám automaticky otevře.
Všechno na jednom mobilu jsem nezkoušel,používám skoro jen apku,vyřídím v ní vše co prtřebuji,IB málokdy.I-PIN slouží na identifikaci klienta při telefonování a přihlašování.
Kromě toho I-PIN by měl být ještě i nějaký T-PIN. Kde zjistím jestli tyto 2 PINy mám nastavené a jaké je mám? V IB a ani v mobilní aplikaci to nikde nevidím. Připadá mi to, že RB to celé bankovnictví má až příliš přePINované. Je to asi proto aby klienti měli v tom větší zmatek. Je to S-PIN, I-PIN, T-PIN, PIN ke kartě a já nevím jaký možná ještě další.
T-PIN slouží pro ověření a potvrzování přes call centrum,což asi nevyužíváte vůbec.I-PIN slouží pro ověření a potvrzování transakcí v IB SMS správou,pokud budete používat RB klíč,tak ho tím nahradíte.Oba piny jste obdržel na pobočce při zakládání účtu,jestli jste zakládal on line,obržel jste je v emailu,v IB je nenajdete.Oba si je můžete změnit v IB,nesmí být stejné.S-PIN je ke kartě a jiný už není a změníte si ho i v apce.Když máte mobil na otisk,nepoužíváte žádný PIN,vše potvrdíte otiskem.Když to začnete používat, je to fakt jednoduché a intuitivní.
mate59: Vidím, že se v těch PINech od RB příliš nevyznáš a ani se tomu nedivím když jich má tato banka podle mne zbytečně tolik. S-PIN určitě ke kartě není a slouží k přihlašování do mobilní aplikace a potvrzování v ní toho co vyžaduje potvrzování a to pokud není na to nastavené přihlašování a potvrzování otiskem prstu. Alespoň u mne to tak je. S-PIN jsem si nastavoval na pobočce při zakládání účtu a to jsem kartu ještě neměl. PIN ke kartě je samostatný a měl jsem ho uvedený v IB a v bankomatu jsem si ho mohl změnit na jiný a jde si ho i zobrazit v mobilní aplikaci v detailech karty a také nemá žádné označení jako ty jiné PINy. V IB používám potvrzování transakci přes RB klíč a potvrzování přes SMS nepoužívám, protože je to zpoplatněné. Účet jsem zakládal na pobočce a žáden T-PIN a I-PIN jsem při tom neobdržel. Alespoň si na to nevzpomínám. V IB a ani v mobilní aplikaci nikde nevidím možnost změny těchto dvou PINů což nasvědčuje, že je asi nemám přidělené a nastavené.
Napsal jsem do RB některé dotazy na jejích info e-mail a z odpovědi kterou mi zaslali mám ne příliš dobrý pocit. Připadá mi to, že to jen tak odflákli aby mne něčím oblbli. Dotazoval jsem se mj. i na I-PIN a T-PIN a k tomu mi napsati toto: "I-PIN a T-PIN slouží k přihlášení do Internetového bankovnictví, pokud se klient hlásí přes SMS kódy. Tato metoda je zpoplatněná částkou 19,-Kč. Pokud jste účet zakládal na pobočce, byl Vám s největší pravděpodobností rovnou aktivován RB klíč, abyste se do bankovnictví mohl hlásit zdarma. Jestliže si přejete nastavit metodu přihlášení přes SMS, je nutné obrátit se na pobočku.". Z toho vyplývá, že oba (?) tyto PINy slouží pro přihlašování do IB přes SMS kódy a že je asi ani nemám nastavené a aktivované, protože mi byl ativován RB klíč přes který se mohu přihlašovat do IB zdarma. Zpoplatněné přihlašování do IB přes SMS nemám v úmyslu používat. Mám z toho všeho ohledně RB trochu zmatzzek a bude asi nějakou dobu trvat než vše pozjištují co k čemu je a jak co v této bance funguje. Připadá mi, že RB je zaměřená spíše na inkasování poplatků, za služby které v jiných bankách jsou zdarma a jejích zpoplatnění je v současné době už dávno považované za přežitek.
Nechápu proč na přihlašování do IB přes SMS kód je zapotřebí až dva samostatné PINy. Nevím, ale mám dojem, že mi možná ohledně toho I-PIN a T-PIN nenapsali zcela zprávné informace. Pokud jde o poplatky tak RB má mnohé služby které v jiných bankách je samozřejmosti, že jsou zdarma zpoplatněné a to ne vždy malou přiměřenou částkou. Pokud chce někdo RB používat zdarma bez poplatků tak si musí dávat docela dost pozor aby náhodou nevyužíl nějakou zpoplatněnou službu. Zvažoval jsem, že bych RB využíval více aktivněji, ale s takovým přístupem ke klientům asi využiju pouze ten 1% úrok na 1 rok který dávají klientům kteří k RB přešli z končící ING bank a po roce pokud se do té doby nic zásadního nezmění se na RB vykašlu a vypovím jim smlouvy.
Já jsem ze začátku taky tápala, jak se co dělá a jaký pin je na co. To je asi všude stejné. Za chvíli to budete umět levou zadní. Když budete používat RB klíč, víceméně nebudete ty piny moc potřebovat. Do IB se přihlásíte přes své klientské číslo a potvrdíte přihlášení v RB klíči. Platby a ostatní činnosti v IB budete potvrzovat také v RB klíči. A budete to mít zadarmo, protože když potvrzujete vše v RB klíči, nic za to neplatíte.
zuza : Přesně tak to používám i já a nevidím v tom žádný problém,vše je o zvyku a je to rychlé a intuitivní.Krom toho celoroční cestovní pojištění a návštevy leteckých salonků v rámci vedení účtu zdarma /exkluzivní/ je taky příjemné.
2222 :U toho pojištění v ceníku je číslice 3,což dole vysvětluje že :
"Poplatek za pojištění je účtován v případě, že sjednaná varianta pojištění trvá alespoň jeden den v měsíci. Ke kartě Debit MasterCard GOLD je Cestovní pojištění a Pojištění zneužití ZÁKLAD v ceně karty."
Ta karta má na zadní straně symbol letadélka na vstup do vybraných letištních salonkú po celém světě.Pojištění jsem osobně využil v zahraničí,je to Europe assistance u pojištovny Uniqua,max.ochota a neplatil jsem ani korunu.
mate59: Ano, máš pravdu. Ke kartě Debit MasterCard GOLD je pojištění zdarma, ale máš tam měsíční poplatek za tu kartu což vyjde cenově nastejno nebo možná i ještě trochu dráž. Já k Chytrému účtu mám kartu Debit MasterCard STANDARD a mám ji zdarma a to pojištění k ní si mohu zaplatit jen kdybych ho potřeboval.
zuza: S těmi PINy to všude stejné není. Neznám žádnou jinou banku která by používala až tolik různých PINů a z toho až 2 PINy pro přihlašování do IB přes SMS kde je třeba i kód z té SMS. Ten I-PIN a T-PIN asi opravdu nastavený nebudu mít. To bych asi musel mít v IB možnost změny těchto PINů a tu tam nikde nemám. Asi když má někdo nastavené a aktivované přihlašování přes RB klíč tak I-PIN a T-PIN se mu už nenastavuje, protože tyto PINy nepotřebuje. Jedině, že by si o ně klient sám požádal a chtěl mít tak možnost přihlašování i přes zpoplatněné SMS.
Napsal jsem ještě další e-mail na na info e-mail Raiffeisenbank s některými upřesňujícími dotazy a připomínkami ke službám této banky a nevím co bych si měl myslet o tom co mi na to odepsali. Místo aby mi odepsali na moje dotazy a to co jsem jim psal mi napsali mj. toto: "potvrzujeme přijetí Vaší stížnosti, která se týká osobního účtu. Záležitost byla postoupena k prošetření. Rádi bychom Vás informovali, že Vaši situaci vyřešíme v souladu s Reklamačním řádem v nejkratším možném termínu. O výsledku šetření Vás budeme informovat.". Já jsem ale žádnou stížnost ani reklamaci nepodával a ani jsem to tak nemyslel. To nyní budou nějak prošetřovat jaké jsou odpovědi na dotazy jejích klienta a co mu odpovědět na jeho připomínky? To snad nemyslí vážně.
2222: Jak vyplývá z výše uvedeného, je pro každého velkou ctí se s vámi nepotkat. To co jiní zvládají v řádu minut, pro vás je problém na týdny a měsíce. Když vám Raiffeisen nevyhovuje, běžte jinam. Komerčních bank je v ČR přebytek.
Karta Debit Master Card Gold je vydávána k Exkluzivnímu účtu zdarma,není žádný poplatek.Od ledna 2017 tento účet používám,nikdy jsem nezaplatil ani korunu poplatků.IB skoro vůbec,vše jde v aplikaci otiskem a klíčem bez pinů.Oni ten podnět berou jako reklamaci služeb a vyřeší ho do 30 dní,obvykle odpoví během týdne.
Nic ti nebrání v tom využít ten 1% roční úrok do 300 000 a pak to zrušit.
donpapa: Ne každý je tak ideální člověk jako ty co úplně všechno ví a zná a nepotřeboval by se občas na něco zeptat nebo v něčem poradit. Když se ti tato diskuze nelíbí tak je to tvůj problém a nemusíš tu zbytečně neslušně trollovat. Můžeš si s těmi kecy jít jinam. Jiných diskuzí a fór je v internetu docela dost.
mate59: Ano, máš pravdu. Karta Debit Master Card Gold je k Exkluzivnímu účtu zdarma. Nějak jsem to v ceníku přehlédnul. Zvažoval jsem, že bych RB využíval trochu více když jsem už tam přesunul větší částku, ale s takovými službami a přístupem ke klientům asi pouze využiju ten 1% úrok na 1 rok a pak pokud se nic zásadního nezmění vypovím smlouvu a odejdu jinam. Jestli dotazy a připomínky berou v RB jako reklamaci služeb to nevím, ale já jsem tím v úmyslu neměl nic reklamovat.
2222: každá banka má jiné bankovnictví,já jako hlavní mám momentálně Monetu,třeba si zvykneš,je to jenom o častém využívání.1%úrok na 300litrú ti dnes nikdo nedá a po roce uvidíš,např. bankovní mobilitou se pak účtu elegantně zbavíš.
mate59: Ano, každá banka má jiné bankovnictví. To od RB není špatné a už jsem si na něho téměř zvyknul. Vadí mi tam především trochu to, že neumožňují v IB vystavit potvrzení o provedení platby ke všem platbám např. příhozím a karetním které bych občas potřeboval a tak na některé tyto platby budu asi muset bohužel použít jinou banku. Také se mi příliš nelíbí ta jejích infolinka kde když klient potřebuje nějaké informace tak to od ních musí tahát tzv. jak z chlupaté deky. Pokud chci mít v RB základní bankovní služby zdarma tak si budu muset dávat dost velký pozor na to co a jak využít aby to nebylo zpoplatněné.
V nové apce je klíč již nainstalován.Sólo apku RB klíč odinstalujte,potvrzovat budete v aplikaci.
rf: Pokud máš funkční aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank tak aplikaci RB Klíč můžeš odinstalovat. Ty aplikace mi instaloval a aktivoval do mobilu bankéř na pobočce při zakládání účtu. Tvrdil mi, že se musí nejdříve naiínstalovat a aktivovat RB klíč a až pak Mobilní eKonto Raiffeisenbank, protože to jinak údajně nejde. RB Klíč který už nebyl potřebný mi pak i odinstaloval a vše mi pouze s tou jednou aplikaci funguje bez problémů.
rf: Součástí aplikace Mobilní eKonto Ra/... je i RB klíč a proto samostatná aplikace RB kklíč není potřeba. Pokud je to dobře nainstalované a aktivované tak nevidím důvod proč by to nemohlo fungovat. Pokud máš nainstalovanou a funkční aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank tak aplikaci RB klíč můžeš odinstalovat. Jsou to 2 samostatné aplikace, ale stačí pouze jedná. Pokud se do IB chceš přihlašovat přes RB klíč tak ti bude fungovat ten v mobilní aplikaci.
rf: Proč chtějí na pobočce stahovat aplikaci RB klíč když ji už obsahuje aplikace Mobilní eKonto Raiffeisenbank to nevím. Mne bankéř na pobočce tvrdil, že to tak musí být, protože bez aplikace RB klíč by nešlo aktivovat aplikaci Mobilní eKonto Raiffeisenbank. Jestli měl pravdu nebo mi to tak udělal, protože jinak to neuměl to nevím a nedokážu to posoudit. Je mi to jedno jak mi to bankéř provedl. Pro mne je důležité, že mi to bez problémů funguje a jak se k tomu dospělo to mi už je jedno.
rf: protože mobilní aplikaci můžete nainstalovat pouze přes IB a abyste se dostali do IB je potřeba potvrzení v RB klíči. Takže až se přihlásíte do IB - při instalaci aplikace eKonto zakliknete, že chcete danou aplikaci ,,zvolit jako Preferovaný RB klíč". Pak budete mít RBklíč v rámci mobilního bankovnictví a samostatná aplikace RBklíč přestane fungovat. Tehdy ji můžete odinstalovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.