Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se dobrat vrácení peněz

Od: macina odpovědí: 9 změna:
Prosím o radu. V eshopu eobuv jsem si koupila boty a vrátila je zpět. Peníze mi nepřišly. Psala jsem si se zákaznickou linkou. Údajně jsem napsala chybné číslo účtu pro vrácení a tím je to vyřešeno. Jak se peněz domůžu, nemáte s tím zkušenost? Banka mi neprozradí jméno majitele účtu kam platba odešla, prý se mám zkusit domluvit s prodejcem. Děkuji.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Údajně jsem napsala chybné číslo účtu pro vrácení a tím je to vyřešeno
A je to pravda, či nikoliv?

Zkuste oslovit svoji banku, aby Vám pomohla. Já řešil podobné, slíbili pomoc, ale až za 2 dny, pokud se mi platba nevrátí. Uf, vrátila se.

 


0x

O vrácení peněz odeslaných na nesprávný účet musí banku žádat odesílatel = eshop, a vy musíte eshopu poskytnout správné č.ú. Bude to nějakou dobu trvat.

 

pet32

0x

Napsala jste špatné číslo účtu? At prodejce zažádá o vrácení neoprávněné platby. Ano, banka vám nemůže sdělit jméno člověka, kterému peníze poslala. On by je měl vrátit.

 


0x

No, to bude asi s Poláky problém. Pokud jste platila kartou, můžete platbu u své banky reklamovat a získat peníze zpět cs.wikipedia.org/...

Zde se koukněte na hodnocení, takovým eshopům je potřeba vyhnout se obloukem. zbozi.cz/...

Jinak zde stejný problém, sice starší problém na dTestu a odpověď: ...

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt z Polska), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce "Kontakty". Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

celé znění zde: vasestiznosti.cz/...


doplněno 25.11.20 18:42:

@macina, předpokládám, že jste číslo účtu na vrácení peněz napsala správně a toto je výmluva ve stylu šmejdů?

 

macina

Děkuji za rady. A co když to eshop nebude chtít řešit? Na koho se obrátit? Moje banka mi nepomůže, byt to údajně chybné číslo účtu je té samé banky (změnila jsem 2 čísla účtu). Oslovit obchodní inspekci?
senior

Zkuste se ještě poradit na správném postupu na dTestu.

Jestli jste pochybila Vy, nebo oni, tak správný postup by měl být ošetřen. Nejste první, ani poslední, kdo se upsal.

Nemáte kopii, nebo e-mail, kam jste to číslo účtu zadávala?

Pokud jste platila kartou /andy123/, tak chyba nemůže být přece u Vás.

ČOI by byla poslední instance, až byste věděla, že jste opravdu postupovala správně, podle náležitostí a firma pochybila.

dtest.cz/...

macina,

Moje banka mi nepomůže

to říkala Vaše banka?

Napsala jste opravdu číslo účtu správně, nebo špatně?

 

mak*

0x

Platební údaje jste nejspíš posílala elektronicky, tak je snadné zjistit, jestli jste jim dala správné číslo účtu nebo ne. Pokud bylo správné, musí Vím e-shop peníze vrátit (případně můžete dát podnět ČOI, ŽÚ, policii). Pokud bylo skutečně špatné, pak by měl e-shop požádat toho, komu peníze poslal o vrácení peněz a poté Vám je poslat. Pokud dotyčný peníze bude odmítat vrátit, bude to složitější, ale vrátit by je měl. To, že mu peníze přistály na účtu ještě neznamená, že mu patří. Bylo by to pak nutné řešit s ním (prostřednictvím e-shopu), v nejhorším třeba i oznámením na policii. Otázka o jakou částu jde a zda se tím policie bude zabývat, teoreticky by měla i kdyby šlo o pár korun.

 

macina

Děkuji všem za zájem a rady. Dnes jsem zavolala na infolinku eobuv (zatím jsem komunikovala mailem). Je zajímavé jak je to různé. Paní z mailu mi napsala že mám smůlu, že jsem napsala špatně číslo účtu a peníze mi vrátí jen když je pošle ten co je dostal neoprávněně. Paní na tel. lince mi pošle sken mnou vyplněný číslem účtu abych to viděla na vlastní oči. Pokud je chyba u mne, vyžádají si od banky vratku a peníze mi pošlou, ale za poplatek. Pokud je chyba u nich, hned mi peníze pošlou. Tak uvidím. Díky a hezký večer, dám vědět jak to dopadlo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]