Nejste přihlášen/a.
Hezký večer,
prodejna jízdních kol u nás ve městě má i servis, ale opravy provádí pouze těm, kteří si kolo zakoupili u nich.
Ten servis je inzerován na jejich www stránkách, s výše uvedeným dovětkem.
Zajímalo by mě, když tedy ten servis inzerují jako službu, zda jsou oprávněni odmítnout opravu kola, které nebylo zakoupeno u nich.
Neptám se proto, že by mě odmítli, že bych se chtěl o něco opřít po právní stránce. Mám svého opraváře, takže neřeším problém. Jen by mě zajímal názor kolegů tady na poradně. Zda jste se s něčím podobným setkali třeba ve vašem městě.
Díky za příspěvky.
Ano může - každý podnikatel si může ustanovit své vlastní smluvní podmínky. Pokud chce servis poskytovat jen zákazníkům, kteří si zakoupili kolo u něj není to nic proti ničemu. - funguje takto spousta prodejen a služeb.
Těch důvodů může být řada. Může to být přidaný hodnota nákupu. Konkurenční výhoda. Zkušenost z danou značkou kola a skupinou zákazníků. Odlišný způsob financování. - Těch důvodů proč je to takto výhodné je celá řada.
Potvrzuji, u nás také běžné a docela to chápu. Prodávají totiž takové množství kol, že pokud na nich mají po 300 km udělat servis + dělat běžný servis na jimi prodaná kola absolutně nestíhají. Mimo sezonu dělají vše.
Řekl bych že ne, v restauraci si taky nemůže hosty vybírat,, Je to trošku "dát sežrat" to že sis kolo koupil od někoho jiného výhodněji, tak si servisuj sám. K takovému vykukovi bych svoje kolo ani nedal - servis je placený, tak nevidim důvod někomu ano a někomu ne a servisovat pouze kola který jsem prodal.. Něco jiného je seřízení zdarma nebo se slevou pro "kola od mne" tj. poprodejní servis.. U samostatný opravy pokud je má v nabídce si ale zákazníky vybírat nesmí, to by si mohl vybírat i komu kolo prodá a komu ne. ČOI by mu to vysvětlila.
to je dneska bezna vec, u nas to je taky ve dvou obchodech s kolama, u obchodu se zahradni technikou
ani se jim nedivim, prodavaji velke mnozstvi sveho zbozi a nechteji aby zakaznik ktery si u nich neco koupil potom zbytecne cekal a oni se mezitim bavi s opravou neceho co u nich nebylo koupene, navic shanet dily na vsechny ty kvalitni stroje z netu, hlavne za nizkou cenu, taky nebude zabava
ti co prodavaji sekacky jsou autorizovany servis pro tu danou znacku a treba stroje toho vyrobce ktere byly koupene jinde neopravuji ani na zaruku
Já si myslím, že správný podnikatel se takto nechová, protože mu jde o dobrý kšeft a o dobré jméno firmy. Za první republiky by se to jistě nestalo. To si každý řemeslník vážil zákazníků a vždy se snažil zákazníkovi vyhovět.
pokud treba nema lidi nebo prostory na to aby poskytoval kvalitni servis vsem tak se radeji zameri na "svoje"zakazniky
lepsi poskytovat kvalitni servis "svym"zakaznikum nez poskytovat neco prumerneho vsem
a srovnavat remeslnika za prvni republiky a dneska je asi tak jak srovnavat dnesni zakazniky a ty za prvni republiky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.