Nejste přihlášen/a.
"Mladý" ve 12 letech (pokud je v běžné kondici) už zvládne i 50-60km za půlden..
Jak na tom jste Vy, to netuším.
Moc důvodů k používání elektrokola v "produktivním věku" nevidím, vyjma lidí po vážných operacích.
Elektrokolo může být pro necyklistu(y) spíše nástroj k tomu, aby si ublížil. Proč? Prostě proto, že vyjede i tam, kam se vlastní silou nedostane...a nemá potřebnou techniku sjet větší kopec. Prakticky každý týden si na tom někdo nabije kokos.
A za sebe (a další "běžné cyklisty-neelektrikáře) bych prosil, zvažte to...Tady v JČ už opravdu potkáváme lidi s elektokolem i na WC...Už zde není kam plivnout.
Já Vám to upřesním...
V JČ jsou rybníky..., ale v převážné většině poloprázdné. Lesy..ano...dříve jich tu bývalo dost, ale dnes? Tak 1/3 je v háji...a další 2/3 tam brzy budou také.
Takže v podstatě ano...pojeďte a chvátejte, možná máte poslední příležitost vidět zbytek lesů..a rybníků.
Ok, zdravotní stav chápu, ale elektrokolo nemusíte tedy mít nutně všichni..stačilo by Vám..a zbytku rodiny kola klasická.
Klidně si to elektrokolo v půjčovně půjčte a projeďte se, není to nic zakázaného a ano, je to fajn. A že se na tom nedá zapotit a dát si do těla? Ale dá, stačí si nechat nejnižší přípomoc a pak když ten 23 kg zázrak máte rozpohybovat, tak poznáte . Mám klasického horáka i elektrokolo, naježděných mám také pár desítek tisíc km, tak doufám, že mě tady nebude nikdo osočovat z toho, jak jsem zhnilý. Taky bych mohl být smutný, že i tady u nás ubývá míst, kde byl člověk na tom kole opravdu sám a kolem jen příroda. Ale je to dobou - přibyli nejen kolisti, ale i pěšáci. Chce to toleranci a nebýt plánovitě nas...ý na ty druhé.
Děcku elektrokolo ne! Pokud budete jezdit po hrázích rybníků, tak i pro Vás starší je to lepší a praktičtější na běžném kole..
Elektrokolo až po šedesátce- věku. Pořídila jsem si ho v 68, abych mohla jezdit denně do pořádného kopce do práce.. Není to jen o tom, že vás něco popostrkuje. Je to i o pravidelném dobíjení. A když dojde baterka, tak se hodně nadřete. Navíc je velmi těžké, asi 25 kg, tedy zhruba, jako dvě kola naráz, a to chcete nakládat do vlaků. Nezkušení cyklisté na elektrokole mají často pády. Zejména, když je baterie na zadním nosiči. Pak je těžiště výš. V zatáčkách z kopce se musí při té váze kola trochu jinak. Ale bez šlapání nejede. Jsem po operaci kyčle a zatím jezdím na klasickém trekovém. Zatím je pro mne těžké ho vůbec vyndat.
V zimě si baterii vyndavám a co 2 měsíce doma dobíjím.
Já nabíjela jednou za týden, protože na rovině nepoužívám asistenci. Zapínám pouze v kopci. A nejvíc jsem s ním jezdila jen v rámci města, tak dvě hodiny denně maximálně. Kdo najezdí s asistencí hodně, tak musí denně dobíjet. Když ale spěchám, tak stejně skočím na obyčejné kolo. Než bych tohle vydrncala z kolárny a pak stejně zpět, tak jsem z Lidlu zpátky.
Ve 12 letech bych mu koupil normální kolo. At si zlepší kondici a techniku jízdy. Elektrokolo jede téměř samo a je to pak více náchylné k pádům. Je to podobné jako když horal nepojede lanovkou, ale poctivě si kopec vyšlápne pěšky. Uvidíte, že "mladý" bude mít radost a ocení to více než elektrokolo.
Moje dnešní (první) zkušenost s elektrokolem: Šlapu do kopce na treku, funím jak prase a najednou, kde se vzala, tu se vzala, starší paní. Do pedálů se opírala asi jak závodní rada v Marečku, podejte mi pero! a než jsem se vzpamatoval, byla v trapu. Taková nekalá konkurence!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.