Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké to je být strojvůdcem/tram?

Od: petann odpovědí: 11 změna:
Přeji hezký den.
Už jako malý jsem si nejraději hrál na to, jak někam přepravuji lidi nějakým dopravním prostředkem. I v současnosti mě vysloveně těší někoho někam svézt autem. (Samozřejmě tohle není vůbec podstatný důvod pro moje rozhodnutí, viz. dále...)
Zrovna se to sešlo tak, že chci skončit ve svém stávajícím zaměstnání a když jsem se rozhodoval co dál, prostě mě napadlo, proč to prostě nezkusit a nedělat to, co mě vždy bavilo a být za to placený? Přemýšlel jsem, co bych tedy řídil nejraději. Nejprve jsem si ujasnil, že raději než po silnici, bych jezdil po kolejích. A mezi tramvají a vlakem se spíše kloním k vlakům (40% tram ...x... 60% vlak). Začal jsem samozřejmě googlit jak šílený a zjištoval co šlo, ale pak jsem narazil na dost negativní recenze na ČD i na DP od jejich zaměstnanců. Říkám si ale, že i já sám, když píši například nějakou recenzi na nějaký výrobek, tak vždy jen když si chci postěžovat. Když to funguje jak má, užívám ho a ani mě nenapadne jít něco psát na net. Nejsou to tedy recenze pouze těch nespokojených? A to samé i u tramvajáků? Přál bych si znát pravdu.
Prosím, pokud přímo Vy, nebo Váš známý pracujete jako strojvedoucí, nebo tramvaják, jaké to doopravdy je? Je pravda, že nemáte skoro žádné volno a skutečně berete tak nízké platy za svoji tak neskutečně zodpovědnou práci?
Děkuji předem za odpovědi.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Neznám nikoho, kdo pracuje jako strojvůdce. Ale někdo mě dřív říkal (nebo jsem to možná někde četl), že mají v průměru tak přibližně 30 tisíc čistého měsíčně. Nevím, jestli je to pravda. Odhaduju, že řidiči tramvají mají o několik tisíc míň, ale samozřejmě záleží na tom, v jakém městě a taky záleží na tom, jaké měl kdo daný měsíc směny (kolik měl na příplatcích atd.). Slyšel jsem, že tramvajácí mají různé směny a někdy tzv. "trhačky", tedy přerušované směny, což je dost omezující, protože třeba někdo jede 4 hodiny, pak třeba 3 hodiny volno a pak zase několik hodin.

Pracovat jako strojvůdce je hodně zodpovědná práce. Je potřeba neustále sledovat trat, ukazatele stavu ("budíky") atd. Tuto práci neppovažuju za nějaké "leháro". A navíc to může být i dost "o držku", obzvláště pokud se stane srážka na přejezdu. A nezodpovědných řidičů je dost. Taky se může stát, že někde je špatně nastavená vyhýbka, takže ta profese není bez rizika.

Předpokládám, že např. na facebookovou skupinu Strojvedoucí jste se díval.

cs-cz.facebook.com/...

Tady je odkaz na jeden článek o té profesi

idnes.cz/...

Tady je odkaz na rozhovor se známým strojvedoucím

zdopravy.cz/...

petann

Až na ten FB... A ten je fakt dobrý!

 

lidus*

0x

Znám dva lidi, muže co jezdí tramvají nebo i trolejbusem už víc jak 30 let, je spokojený, nikdy neboural ale problémů spousta hlavně v zimě a v noci. Ženu co to vzdala za 4 roky, nezaviněná bouračka a víc za to nesedla, řídila tramvaj. dpmb.cz/... na stránkách DPMB najdete nástupní platy v Brně.

petann

Děkuji za reakci...

 


0x
Je to jednoduché. Zodpovědnost, kterou si málokdo umí představit, milion hodin v práci - v těchto profesích je zoufalý nedostatek zaměstnanců. Stačí drobná chyba a máš velký problém díky přísným drážním předpisům.
petann

To mě právě také zajímá. Jak je to s tím volným časem? Lidi na internetu brečí, jak dělají 180 a klidně i 200 hodin týdně. Já dělám teď 180 a nepřijde mi to nějak extra omezující. Spíše co by mi určitě vadilo, zda-li je pravda to s noclehárnama? To jako pojedu někam do tramtárie a nikoho nebude zajímat, jak se dostanu domu (v normálním světě by se naplánovaly jízdy tak, aby vás to po šichtě nechalo zhruba tam odkud jste na začátku vyjížděl. Jakože máte nějakou trasu a dalo by se očekávat, že další den ten spoj musí přeci znovu vyjíždět z téhož místa. No ale žijeme v arogantním kocourkově.)? Jak je to tedy?
Děkuji

 


0x

mrknete sem, jestli neznáte

petann

Tak to jsem koukal... Ale mrknu ještě na pár videí.

 

rorschach*

0x

najdi si jůtubery co dělají tyhle videa a sleduj a případně se jich zeptej. Na železnici dělá Andy. Tramvaje v Praze mám dojem člověk co si říká Rezistor, v Brně je třeba známej tramvaják Renda třeba.

Sranda to není zodpovídáš nejen za náklad (i lidský), ale i ty okolo a hlavně je plno předpisů, školení a dalších x potřebných znalostí. Zrovna co si matně vybavuju tak Andy to v jednom videu říkal co a jak je třeba. Dělá teda spíš posunovače co jsem z jeho videa pochytil. Nutností krom znalostí je v podstatě i výborný zrak

petann

Podívám se. Dnes bude o zábavu postaráno... Díky

 


0x
V čase, kdy nejezdí ráno autobusy, sváží zaměstnance do práce svozový autobus, vozí i řidiče tramvají. Po ukončení jízd pozdě večer, zaměstnance zase svozák odváží domů. V průběhu dne vídám občas, že se řidiči střídají na předem domluvené zastávce.
Hned tu manžel plácnul: Kdybych si chtěl vybírat mezi tramvají a vlakem, určitě bych se rozhodnul pro vlak. Řidičem ale nebyl.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]