Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poškození zboží v balíku přepravou

Od: dekuji* odpovědí: 13 změna:
Dobrý den, zaslal jsem notebook balíkem, po rozbalení zjistil příjemce poškození. Věc jsem reklamoval u přepravce se kterým jsem sjednat prepravu. Kdy tento ve věci moc nespolupracuje. Zákonná lhůta 30-ti dnů uplynula, přepravce se neustále odkazuje na dalšího přepravce, kterému zadal přepravu on. Jak mám dále postupovat. Děkuji.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Asi bych písemně vyzvala přepravce k urychlenému dořešení reklamace a upozornila na možnost, že pokud do "xy"data nebude reklamace vyřízena, dáte podnět k prošetření postupu reklamace přepravní společnosti na ČOI.

Předpokládám, že NB byl řádně zabalen a na vině je pouze přepravní společnost? A která to byla přepravní společnost?

Jinak zde, potom tedy ČOI a soud.. bezplatnapravniporadna.cz/...

dekuji*
09.11.19 20:59

Děkuji.

 

asd1

0x

Jen se kroutí... Smlouvu máš s ním, někdo další koho si najmul tě nezajímá. Prokazatelně vyzvi s upozorněním na vymáhání právní cestou. Pokud nevíš sám tak právník ti pomůže (ovšem za prachy, ty může zaplatit přepravce).

Předpokládá se správné zabalení a označení jako křehké...

ČOI ti nepomůže, max. ti poradí postup. Přepravci může dát pokutu, ale to ti bude prd platný..

dekuji*
09.11.19 21:02

Díky.

 

damandys

0x

Měl jsem několik podobných zkušeností. Je dobré se příště s prodejcem domuvit, jestli by na zásilku nenapsal "křehké", případně to zaslat jako křehký balík. I kdyby doprava stála víc, nelitoval bych peněz. Předejdete tím zničení obsahu zásilky a u notebooku se to určitě vyplatí. Například u přepravní firmy PPL se dá reklamovat zásilka, ale musíte jim vyplnit reklamační formulář, doložit fotku poškozené krabice (případně zboží), na krabici by měla být jejich originální samolepka "křehké" a mohou chtít i fakturu - pokud je to z eshopu. To aby příjemce balíku nežádal vysokou částku, která neodpovídá hodnotě zboží.

dekuji*

Při sjednání přepravy, bylo mnoho možností pro zakliknuti, včetně pojmenování toho co je v balíku a možného připojištění, ale možnost označit zboží jako křehké tam nebyla. Díky za odpověď.
damandys

Solidní eshop má i telefonní číslo. Většinou se dá s nimi domluvit, aby to poslali jako křehké, zatím mi to žádný eshop neodmítnul. A kdyby to přesto nemohli zaslat, požádal bych je, aby na balík napsali fixkou KŘEHKÉ. Kolega dělal u jedné přepravní služby (nebudu jmenovat) a říkal, že s balíky se tam zaměstnanci "nemazlí". A někdy je v autě více balíků na sobě a pokud je ten Váš dole, může se to někde promáčknout.

 

jurajjuraj*

0x

pokud nebyla poskozena krabice ( o cemz by mel byt sepsany zaznam u prebirani baliku ) tak bych to taky neuznal, vec si mas zabalit tak aby se neposkodila, dat si tam nalepku KREHKE, jenze kazdy kdyz posila tak idealne aby to bylo zdarma a pak se divi a jeste chce penize

tezko prokazete ze se to poskodilo pri preprave

dekuji*

Zadarmo to nebylo. Zabaleno tak, že to přepravce převzal a doručil. Sjednáno připojištění! Stalo se.
jurajjuraj*
tak přepravce vidí jen krabici, jestli byl ntb dobře zabaleny nebo jen hozený v papiře to už nevidí, stejně bez zápisu při přebírání není šance

 

motak

0x
co je to za prepravce?

 


0x

Pokud nebyl poškozený obal a alíček byl převzatý bez připomínek, těžko budete prokazovat, že se věc rozbila přepravou. Pokud byl poškozený obal, měl se sjednat reklamaci ihned při převzetí nebo nepřebrat balík.

 

mak*

0x

Smluvní vztah máte s tím dopravdcem, kterému jste za přepravu zaplatil. Pokud on si někoho najal a ten poškození způsobil, to si musí vyřídit oni mezi sebou. Pro Vás je jediný partner ten, u koho jste Vy přepravu objednal, nikoliv ten, kdo ji skutečně provedl. Pokud se k řešení reklamace nehlásí, předal bych to ČOI nebo na živnostenský úřad.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]