Nejste přihlášen/a.
Dobrý den ze Zlína!Při koupi ochlazovače vzduchu ve zdejší prodejně Datart mi prodavačka sdělila,že uvedené zařízení ochladí vzduch o 3 až 5 st.C.Tuto informaci zčásti podpořil i návod přiložený k zabalenému výrobku.Držel jsem se jej,vodu ochladil mraženou nádobkou a opakovaným měřením laboratorním teploměrem jsem zjistil,že přístroj ve svém bezprostředním okolí vzduch neochladil.Informace prodavačky podpořená návodem se nepotvrdila.Mohu zrušit z tohoto důvodu kupní smlouvu,neshledal-li jsem na výrobku jinou vadu než že neplní deklarovaný účel?Připomínám,že nešlo o klimatizaci,ale o ochlazovač.Děkuji za radu!Ot.Podlucký.
Já jsem vesnická žena, ale takovou věc bych nikdy nekoupila, Kde je zákon zachování energie? Je to celé hloupost. To máte jak s větrákem - zdánlivě ochladí, ale vlastně se nic neděje, máme ventilátor doma a z tohoto důvodu ho vůbec nepoužíváme. Jsem taky na nervy z toho vedra, ale kromě úprav na domě nebo klimatizace nic neexistuje. Zkuste to vrátit, ale nebude to jednoduché.
Sisi má pravdu, ale jen částečně. Jsou tři základní typy těchto ochlazovačů, tedy dva a jejich kombinace. 1) vzduch proudí okolo něčěho studeného a tímto se ochlazuje tzn. v kuchyni v mrazáku odeberu něčemu teplo, které lednice v zadu vyhřeje do kuchyně, abych pak to něco donesl do obýváku a ochladil bezprostřední okolí ochlazovače až o 5°C. 2) využívá odparu vody, která (nejen voda) při přechodu do plynného stavu odebere vzduchu teplo a způsobí tím jeho ochlazení. Opět se nejedná o žádný extrémní účinek, 5°C by mohlo být reálných jen v okolí přístroje za nízké relativní vlhkosti okolního vzduchu. Ani jeden způsob a ani v kombinaci nemůže vychladit místnost, pouze poskytuje pocit chladnějšího vzduchu. Tedy zařízení funguje patrně správně a zrušení kupní smluvy, nebylo-li zboží objednáno na internetu, telefonicky, či jinak na dálku, je pouze dobrá vůle prodejce.
NOZ § 2106
(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Otázka je, zda a jak byste chtěl porušení povinnosti prodejce prokázat - to, že prodavačka "něco řekla" může kdykoli popřít, případně prohlásit, že jste ji nepochopil a vaše sdělení "informaci zčásti podpořil i návod" rovněž nemusí znamenat, že věc má vadu.
Ale samozřejmě můžete zkusit reklamovat to, "že neplní deklarovaný účel".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.