Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace zboží do 30dní

Od: sonaa odpovědí: 31 změna:
Dobrý den, reklamovala jsem zboží 26.4, prodejce říká at si to pohlídám, že nemá čas mě informovat kdy zboží příjde zpátky, zdá se mi to jako moc nesolidní od něj, nebudu tam přeci chodit několikrát se doprošovat.
Tak jsem se rozhodla se tady poradit, kdy nejpozději mohu přijít do toho obchodu a požadovat reklamované zboží? Za 30dní je kalendářních? Tzn. když příjdu 27.5 do obchodu a nebudou mít vyřízenou reklamaci, mám právo na vrácení peněz?
Pokud by peníze vrátit nechtěli, co dělat?
Chtěla bych být na takového prodejce připravená.
Děkuju

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

1) logický výklad: přijal-li prodávající věc k reklamaci, potom k vyřízení reklamace dojde, jakmile prodávající spotřebitele vyrozumí (písemně, osobně, elektronicky) o tom, jak byla reklamace vyřízena.

2) teleologický výklad: účelem zákona o ochraně spotřebitele je ochrana spotřebitele jakožto slabší smluvní strany, proto má prodávající, jakožto silnější smluvní strana, informační povinnost (informační povinnost viz §14 až 19 tohoto zákona).

Výše uvedené také potvrzuje Ústavní soud (spis. zn. IV. ÚS 512/05 a III. ÚS 2983/08), který dovodil, že "vyřízení reklamace"v sobě zahrnuje podání informace o vyřízení reklamace prodávajícím. V souladu s tímto závěrem je také názor Nejvyššího soudu (33 Cdo 3228/2009).

Co říci závěrem? Pokud reklamujete zboží a prodejce Vás do 30 dnů od uplatnění reklamace nevyrozumí o způsobu vyřízení reklamace (osobně, telefonicky, písemně apod.), máte nárok od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny, nebot vznikla právní domněnka neodstranitelnosti vady.

brno-advokatni-kancelar.c/...

 


3x

Prodejce je nesolidní a vy nejste povinna se chodit ptát, zda už je reklamace vyřízená. Solidní prodejce vám v okamžiku, kdy je reklamace vyřízená, zašle alespoň SMS. Že na to nemá čas je jen trapná výmluva. 30 dní je kalendářních a pokud nebude reklamace vyřízená 27.5., pak máte nárok na vrácení peněz. Problém může nastat, když tam 27.5. přijdete a prodejce vám řekne, že reklamace je vyřízená a zboží už je "pár" dní připravené k odběru. Pak to vidím na velké dohadování s nejasným výsledkem.

 


2x
Takový přístup není úplně prozákaznický, nicméně je opravdu velký problém napsat mail s dotazem, nebo zavolat prodejci?

 


2x

I kdyby Vás přemlouval sebevíc, tak Vy na to nepřistoupit nemusíte. Přesně tohle se mi stalo v Penny marketu. Koupila jsem tam elektrický gril a po 14 dnech užívání, že začala odlupovat ta teflonová vrstva, což je přímo zdraví nebezpečné, aby člověk polykal kousky teflonu. Gril nebyl zrovna levný, tak jsem ho zabalila a odvezla zpátky. Já jsem ale už ten gril nechtěla, protože jsem nevěřila, že se to u nového, toho samého, nebude opakovat. A tak jsem chtěla peníze vrátit. Řekli mi, že to musí někam poslat k posouzení, právě kvůli té ceně. Bylo to kolem tří tisíc. Také mi dali 30 dní lhůtu, podle zákona. Tak jsem čekala. Nikdo mne na nic samozřejmě neupozornil, ale já to měla v kalendáři a přesně ten den jsem tam jela. Tak ten vedoucí někam na chvíli zmizel a pak se vrátil a začal mi vykládat, že to nestihli, ale že abych 3 dny počkala, že to urychleně vyřídí a že mi dají nový gril. Na to jsem samozřejmě nepřistoupila a chtěla, aby mi vydali peníze ihned, nebot tak to velí zákon. Bylo to docela dlouhé dohadování, protože pořád někam odbíhal a asi se s někým radil. Jelikož jsem řekla, že se odtamtud nehnu, dokud mi peníze nevrátí a pokud budou odporovat, tak napíšu stížnost. Tak nakonec hodně nas.aně šel ke kase a asi 10 minut se tam u toho lejstra 3 zaměstnaci dohadovali, jak se to má udělat, co mají do té kasy natukat. Evidentně to neuměli, protože se s tím asi nesetkali. Ale pak se jim to povedlo a peníze mi dali.

Takže vůbec nikdo Vás přemluvit nemůže, pokud se Vy přemluvit nenecháte. Trvejte na svém. Buď to budou mít v určený den opravené, nebo peníze zpátky. Takhle ale řvát nemusíte, buďte klidná, protože jste v právu.

A ještě dodám, já v tom Penny právě byla asi týden před vypršením té doby a oni mi skoro vynadali a že prý mám čekat těch 30 dní. Tak pozor na to. Tady někdo píše, že to je slušnost. Tak já jsem slušná byla a bylo to k ničemu.

A ještě k tomu dodám, že jsem měla tenkrát pocit, že to nikdy nikam neposlali, že na to prostě zapomněli a ten gril se jim tam pořád válel někde ve skladu. Ono už je to dost dlouho. Ale nabízeli mi, že stáhnou z jiného Penny ten samý gril, pokud ho tam někdo ještě má a že mi ho dají místo toho mého. Ale když jsem ho reklamovala, tak si pamatuji, že tam právě byla i kolonka, kde jsem mohla uvést, jestli v případě, že gril opravit nepůjde, chci místo něho nový a ten samý výrobek. A tam jsem napsala, že nechci, že jsem k výrobku ztratila důvěru. Přesné znění si už nepamatuji. A jelikož jsem měla v ruce tu kopii a tam to bylo černé na bílém, tak nemohli nic jiného, než mi vrátit peníze.

sonaa

Dobrý den
děkuju že jste se tak pěkně rozepsala.
Udělám to tak, že po vypršení 30dnů, obchod navštívím a pokud reklamace nebude vyřízena, budu také požadovat peníze, ikdyž jsem tam zatrhla jak možnost vrácení peněz tak výměnu zboží. Snad se tou výměnou myslí výměna za stejný typ a ne že mi dají jiný typ brýlí.

Podle mne to musí být stejný typ brýlí. Ty jste si koupila, ty chcete. Pokud budou nabízet jiný typ, nemusíte na to přistoupit.

sonaa

Dobře děkuju a barva skel a obrouček musí být stejná? Co když mi nabídnou v jiné barvě? Musím to vzít nebo mám nárok na vrácení peněz?
Děkuju
Nemusíte. Buď STEJNÉ zboží, nebo můžete požadovat vrácení peněz.

To také nemusíte. Když jste si barvu obrouček a skel vybírala, tak jste k tomu měla přece specifické důvody. To by přece pak nemělo smysl, aby měli stovky různých barev a typů brýlí, kdyby se měl každý spokojit s čímkoliv. Buďto to samé zboží, nebo peníze. Ale kdyby se Vám ty jiné brýle líbily a vyhovovaly by Vám ve všech směrech, tak si je vemte.

Já bych i v případě, že by se mi brýle líbily, vzal peníze a šel koupit brýle od seriózního prodejce, který se alespoň obtěžuje informovat o vyřízení reklamace

Mám podobný zážitek jako @suzymon.

Po 30 dnech si jdu pro reklamované zboží a prodavačka at přijdu zítra, že tam není vedoucí. No nenechal jsem se a dotáhl to do vrácení peněz, ale byla z toho hodně špatná. Snad nedostala výpověď, nebo krácení odměn.

Ringo, to se nemůže stát. Ty jsi byl v právu a tu prodavačku za to, že vyřídila reklamaci, snad nikdo nemůže šikanovat ani v dnešní době.

Žijeme v ČR, tady se múže stát úplně všechno!

 


2x

@sonaa - Co když mi pak zase řekne, že reklamace byla zamítnuta a nebude mít žádný doklad?
Upozorněte ho, že porušuje zákon:

z. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele

§ 19

(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

Prodejce odůvodnění nevydal, můžete se obrátit na Českou obchodní inspekci s podnětem k provedení kontroly dodržování zákona o ochraně spotřebitele.

Mimochodem - reklamační řád či obchodní podmínky prodejce jste si přečetla?

sonaa

Děkuji vám moc,
pokud nebude mít zase žádný doklad od posouzení výrobcem či dodavatelem, mám si vzít zboží a nahlásit posouzení reklamace ČOI?
Děkuji

Asi vám nic jiného nezbyde. Tedy mimo případné žaloby.

sonaa

Dobrý den,
dobře, pokud mi zase nevydá žádný doklad do 30 dní, obrátím se na příslušný úřad o prověření, mám to vůbec prodejci naznačit nebo si vzít zboží a konat?
Co pak v případě, kdy mi již u druhé reklamace vydá doklad, musí tam být posouzení od dodavatele nebo od něho (prodejce)?
Nezlobte se, ale u takového prodejce chci být informována, protože zkouší na nevědomé lidí

Já už fakt nemám co dodat - všechno máte uvedeno v odpovědích.

 

 

sonaa

Dobrý den,
dobře pokud příjdu do prodejny 27.5 a prodejce nebude mít vyřízenou reklamaci, mám nárok na vrácení peněz?
Pokud mě bude přemlouvat at pár dní ještě vydržím a nebude mi chtít vrátit peníze, jak to řešit, na koho se obrátit?
Děkuju

Buď na majitele firmy, není-li jím prodejce, nebo na soud - tím někdy stačí "pohrozit" s tím, že samozřejmě budete požadovat i úhradu nákladů.

sonaa

Kam pak jít, když mě pošle pryč?
72mona

Proč chodit pryč? Protože vám to řeknou?

Po třiceti dnech vás nikdo do ničeho nemůže nutit. Přemlouvat možná, ale prostě řeknete ne. Proč chodit někam jinam a obracet se "kamsi výš", když to lze vyřídit rovnou. Prostě řeknete, že chcete prachy hned, bez debaty. Nemohou vás nutit - jít proti zákonu. M.

sonaa

Dobře, pokud prodejce bude povídat své a nebude chtít vrátit peníze, co pak?
asd1

Pak prokazatelně využijete svého práva, odstoupíte od smlouvy a budete požadovat vrácení peněz na účet xx v (zákonném) termínu, v případě nevrácení budete vymáhat právní cestou. Prodejce je nesolidní, ale tiše počkat 30 dnů a pak si přijít pro prachy je zase nesolidní od zákazníka. Je slušnost předem říct, že nebudu hlídat termín vyřízení, at mě informuje on, že to je jeho povinnost (a patří to ke slušnosti). A že pokud informovat nebude tak po 30 dnech jen přijdu odstoupit od smlouvy.

Možná by to chtělo sebou nějakého svědka. 1. víc lidí víc prosadí a za 2. aby pak neřekli, že jste tam byla 29. den.

 

sonaa

Dobrý den
tak jsem dnes byla v prodejně pro reklamované zboží a nastala situace, kterou jsem byla zaskočená ;-(
Paní chvíli zboží hledala, a pak přišla s tím, že reklamace nebyla uznána.
Postavila přede mě zboží a já reagovala, že chci nějaké vyrozumění reklamace.
Ona mi odpověděla, že reklamace byla takto vyřízena ústně od výrobce telefonicky.
Je to možné nebo mě opět napálili?
Poté mi řekla, že zboží mohu reklamovat 3x.
Tak jsem souhlasila s opětovným zasláním.
Tak znovu sepsala doklad k reklamovanému zboží a předala mi ho.
Já ho vzala a odešla, teď zase čekat 30dní
Co si o tom všem myslíte?
Děkuju za váš názor

Pokud výrobce výrobek neviděl, obávám se, že to je jen výmluva. Reklamujte reklamaci. Dostala jste písemný doklad o (ne)vyřízení reklamace?

 


0x

@sonaa - že reklamace byla takto vyřízena ústně od výrobce telefonicky
Přinejmenším nemáte žádný doklad o tom, že reklamace byla zamítnuta a proč - měla jste si to nechat uvést do reklamačního protokolu alespoň od prodavačky. Teď nezbývá, než počkat dalších 30 dnů a pak trvat na písemném vyjádření výrobce.

 

sonaa

Dobře budu muset počkat dalších 30 dní
Co když mi pak zase řekne, že reklamace byla zamítnuta a nebude mít žádný doklad? Jak se bránit?
Poslali vůbec zboží na reklamaci, když tak přistupují? Mám pocit že nejspíš ne
Je povinen reklamující dodavatel dodat písemné vyjádření o reklamaci? V takovém obchodě si příště nic kupovat nebudu.
prodejce

"Reklamaci" vyřizuje prodejce. On nemusí zboží vůbec někam zasílat. Je pouze na něm, jak si zařídí odborné posouzení.

Tedy klidně to může zamítnout prodavačka, dle svého uvážení.

Pokud s tím nesouhlasíš, tak žaloba.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]