Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
prosím o Vaše vyjádřen, které jasně poučí mne i zástupce prodejce, jak je to se záruční lhůtou ve smyslu NOZ. Moje argumenty nestačily. Dne 6.4.2019 jsem musela z důvodu nefunkčnosti reklamovat varnou konvice značky CONCEPT zakoupenou dne 16.10.2017 v řetězci Globus Praha 9, Černý Most, čili ještě v záruční době. Zboží bylo odesláno výrobci k přezkoušení, a to údajně dle jeho stanovených reklamačních podmínek. Dne 16.4.19 jsem obdržela SMS zprávu, že výrobek byl skutečně shledán vadným, a že mi bude vyměněn. Dne 18.4.2019 jsem se dostavila pro nový výrobek a na moji žádost, aby mi potvrdili platnost nové záruční doby, bylo mi pracovnicí Informací v přízemní části prodejny řečeno následující:
při výměně vadného výrobku za nový, záruční doba podle NOZ trvá pouze do konce záruční doby výrobku původního, tj. do 16.10.2019, a že se prodlužuje maximálně o dobu, po kterou byl výrobek posuzován výrobcem a to nikoliv o dobu do převzetí nového výrobku zákazníkem, ale pouze o dobu, kdy byl zákazník SMS zprávou o vyřízení reklamace vyrozuměn, tj. 16.10.2017 + 10D, tj. do 16.4.2019, i když jsem nový výrobek převzala až 18.4.2019.
Domnívám se, že by měla nastoupit od převzetí nového výrobku nová 24-měsíční záruční lhůta. Nyní jsem v situaci, že mám sice nový výrobek, ale bez potvrzené záruční doby. Prosím o Vaši pomoc jak postupovat, abych v případě oprávněnosti mého požadavku, dosáhla potvrzení nové záruční doby. Mám do této věci zapojit i ČOI?Děkuji za Vaši spolupráci. S pozdravem Rubášová Jitka, P9, Ronešova 1135, 19800
Dříve tomu tak bylo, ale pro uživatele je výhodnější odstoupit od smlouvy pokud by bylo řešeno výměnou, jak píší na dTestu."Výhodnější tedy bude využít práva odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Pokud si pak za vrácené peníze spotřebitel koupí stejné zboží znovu, začíná samozřejmě běžet nová dvouletá záruka. Nejedná se o chybu, ale záměr tvůrců zákoníku, kteří se takto snažili zabránit zneužívání práva. Nakonec tím ale bude bit prodejce.".
Prodejce má pravdu: Je-li reklamace vyřízena výměnou výrobku za nový, nenabíhá nová záruční doba, ale dobíhá původní záruční doba. Původní záruka se prodlužuje o dobu, po niž byl výrobek posuzován, ale maximálně do doby oznámení, že si můžete převzít nový výrobek (to byl okamžik, kdy reklamační řízení skončilo).
Nová záruční doba by běžela v případě, že byste odstoupila od kupní smlouvy, nechala si vrátit peníze a zakoupila nový výrobek (třeba stejný jako byl původní).
Viz článek Nové zboží neznam/... (dTest)
Globus globus.cz/...">Reklamační ŘÁD
Článek 3
odst. 2
Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění reklamace po dobu, po kterou je zboží v opravně a kupující je nemůže užívat.
odst. 3
Kupující bere na vědomí, že v =přípúadě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění reklamace. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.
Nechte si na původní záruční list potvrdit dobu podle čl. 2 - přezkoušení u výrobce by mělo být posuzováno stejně jako oprava, protože jste neměla možnost výrobek používat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.