Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zadržování peněz na AliExpress

Od: michaela66 odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, potřebovala bych zjistit, kam se obrátit na portálu AliExpress v případě zadržování peněz . Jde o to, ze jsem si objednala batoh, uhradila ho, a teď mě bombarduje příjemce, ze peníze nemá . Prý budu na černé listině. Jak mohu urgovat, aby peníze poslali příjemci? Na AliExpress nemohu najít kontakt , kam se obrátit? Děkuji za odpověď

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Pokud dobře rozumím, chcete říci, že jste odeslala peníze za ten batoh, přišel Vám potvrzovací email od Aliexpress, že platba proběhla v pořádku a obchodník teda batoh odeslal a Vy jste ho dostala. Teď ale musíte potvrdit, že jste zboží dostala, jinak prodejce peníze nedostane, protože Aliexpress čeká na potvrzení z Vaší strany. Máte to vlevo u své objednávky. Na to kliknete a potvrdíte příjem batohu. Na černou listinu se může dostat člověk, který vědomě nahlásí, že zboží nedostal a přitom ho dostal. To je podvod a je to rychle odhalené. Nejde mi do hlavy, jak Vás může prodejce bombardovat žádostí o peníze, když jste je už dávno zaplatila. Nakupuji na Alíkovi hodně dlouho a velmi často, ještě se mi nic takového nestalo. Ale ze své zkušenosti vím, že jednou, když jsem nakupovat začínala, tak jsem nevěděla, že mám potvrdit převzetí balíčku. Byla to ale taková pitomost za jeden dolar, tak i když jsem neodklikla potvrzení přijetí balíčku, nic se nedělo a obchodník zřejmě své peníze po nějaké době dostal. I s tím totiž systém počítá, že ne všichni lidé odkliknou příjem zboží a oni mají stejně zpětnou vazbu a vědí, že balíček došel přes naši poštu, která Vám ho doručila, protože jsou tam čísla, podle kterých se to dá zjistit. Takže oni všechno dohledají, i když nic nemusíte podepisovat a balíček Vám jen tak dají do ruky, vědí, že byl doručen. Aliexpress nezadržuje Vaše peníze. Žádný kontakt nehledejte, nemá to smysl. Kdybyste peníze neodeslala, nikdy by Vám batoh nebyl doručen, protože by ho obchodník neodeslal. Když ho odeslal a Vy ho máte doma, tak automaticky dostane své peníze. VŽDYCKY! Takže pokud jste neotevřela spor a nežádala peníze zpátky, z důvodu, že Vám balíček nedošel a Aliexpress Vaši stížnost přijal a Vy jste mezi tím balíček dostala a nezrušila spor, tak v tom případě jsou peníze zadrženy a čeká se na konečné šetření. A to oni mají spolehlivě ošetřené a protože pošta odešle zpětné potvrzení o doručení, obchodník musí peníze dostat. Ale četla jsem na jedněch stránkách, že se někteří lidé pokouší právě tímto způsobem ošidit prodejce, ale ono se to provalí vždycky a pak je takový člověk opravdu na černé listině. Myslím si ale, že mu Aliexpress zruší možnost nakupování.

Je mi divné, že Vás obchodník bombarduje a vyhrožuje. Za 3 roky intenzivního nakupování, jsem se s ničím podobným nesetkala.

michaela66

Dobry den, prodejce me kontaktoval s tím, mu AliExpress zadržuje moje peníze a ze nemůže objednávku poslat. A ze se mám spojit já s Aliexpressem a urgovat zaslání. Psala jsem mu, ze jsem peníze odeslala, zaslala jsem mu i bankovní transakci, aby viděl, ze to je pravda.Prave je to pro mě novinka, takový postup. Batoh nemám, protože prodejce čeká od Ali na peníze. Protože neumím anglicky, je komunikace s prodejcem a Ali velmi kostrbata. Dávám do překladače a kdo ví taky, jak překládá. Objednavam dost často a ještě se mi nestalo,abych já měla za někoho něco vyřizovat. Taky jsem mu napsala, at si to vyřeší,ze je to mezi nim a Ali, ale on to nechce pochopit. Jak to funguje na Ali ,jsem se dozvěděla až nyní. To jsem nevěděla, ze až po doručení objednávky teprve prodejce dostane peníze. Takže tolik pro objasnění.1

Ale v tom případě Vás nemá co uhánět prodejce a ještě méně Vám vyhrožovat, že se dostanete na "černou listinu". On zboží neodeslal, tak nic netratí. Tak asi špatně rozumíte jeho vysvětlování. To se mi ještě nestalo, abych já musela urgovat platbu u Aliho. A ani to nejde. Ta možnost tam není. Ještě jednou se zeptám. Dostala jste na Váš email potvrzení o tom, že zboží bylo úspěšně zaplaceno? To píší VŽDY. Jak dlouho tato situace trvá? Je docela možné, že jste sice zboží objednala a to prodejce vidí, ale pokud nedostane obnos, tak zboží nepošle. Proto Vám píše, abyste zboží zaplatila. Ale ani v tomto případě nemůže ničím vyhrožovat a neudělá to, to by si moc nepomohl a oni jsou naopak velmi úslužní. Podívejte se ještě jednou na Váš bankovní výpis, jestli tam ta suma není pouze v čekání na odeslání. Mohu se zeptat, jakým způsobem jste platila? Přihlásila jste se svou kartou na stránkách Aliho? Chápu z Vašeho popisu situace, že jste nováček v nakupování v Číně, tak jste třeba něco přehlédla. Také jsem se toho zpočátku docela bála a trvalo mi to, než jsem se k tomu odhodlala. Je pravda, že pokud neovládáte angličtinu alespoň částečně, je to těžší, protože překladač v tomto případě není spolehlivý. Musíte alespoň trochu ten jazyk znát, abyste mohla kontrolovat, co Vám tam vyskočí. Kolikrát jsou to opravdu nesrozumitelné koniny. Zrovna nedávno jsme se o tom zde bavili v jiné otázce.

Ale podle toho jak doplňujete svou otázku si myslím, že peníze vůbec neodešly. Zadala jste správně číslo své karty a vyplnila všechna políčka i s pinem a tak dál? Máte povolení od své banky platit kartou mezinárodně? To všechno je důležité. Jinak peníze neodejdou. Aliexpress je nejdůvěryhodnějším portálem pro obchodování s Čínou a má všechno důkladně ošetřené, aby nepřišel k újmě jak kupující, tak prodejce. Někde se ve Vašem případě stala chyba, ale určitě to není v tom, že by Aliexpress zadržoval platbu tak, jak to popisujete. Jakmile k němu Vaše platba dorazí, okamžitě to ví i prodejce. Teda v řádu několika hodin. U mne je to skoro ihned, protože nakupuji velmi často a už jsem v řebříčku kupujících zavedená, jako bezproblémový plátce. Kolikrát mi přijde email s potvrzením přijaté platby a když se kouknu do svého účtu, tak je tam ta suma zatím v čekání na odeslání. Přitom prodejce už zboží i odeslal, protože dostal od Aliho pokyn, že jsem zaplatila. To se mi stalo zrovna tento týden. Zboží bylo odesláno už dva dny a ještě včera jsem měla peníze na svém kontě, v čekání na odeslání. Tak bych Vám doporučila znova pořádně zkontrolovat, co je s Vašimi penězi a jak a kam jste je poslala. Uvidíte, že se to nakonec vysvětlí. On žádný učený z nebe nespadl, ale za chvíli to budete ovládat levou zadní a budete vesele nakupovat.

Znova jsem si přečetla, že píšete, že objednáváte dost často, ale asi jste doposud využívala služeb Wish. Tam je to sice česky, ale zase platíte za stejné zboží o dost víc, protože oni jsou pouze překupníci a všechno nakupují také u Aliexpress a pak přeprodávají dál, takže si na tom musí něco vydělat. Zrovna jsem minulý týden objednávala pro kamaráda jednu věc, která by ho u Wish vyšla s tím poštovným o 120 korun víc. Také neumí jazyk, tak se na mne raději obrátil, abych mu to koupila já. Dělám to takto pro své kamarádky. Proto nakupuji tak často, kolikrát vlastně každý den a i více zboží najednou. A teď jsem si vzpomněla, že jednou se mi stalo, že jsem překročila limit ve své bance a peníze nebyly za jednu položku ten den odeslány. Přišla mi sms zpráva s upozorněním. A právě v tu chvíli se ozval ten prodejce s prosbou, abych zaplatila, že jinak nemůže zboží odeslat. Musela jsem druhý den, znova u tohoto zboží odsouhlasit platbu, protože moje banka ji jednoduše anulovala. Takže se ani nikde neobjevila. Teda kromě v té Číně . Prodejce okamžitě viděl, že jsem na zboží klikla a že jsem učinila objednávku, ale Ali mu nepotvrdil přijetí peněz. Tak jestli se Vám nestalo něco podobného. Třeba jste normálně pro Vás zboží objednala, ale Aliexpress nedostal platbu z Vaší strany, tudíž nedal prodejci pokyn, že může zboží odeslat, což by ten velice rád udělal, protože je to jeho kšeft, tak se snaží u Vás platbu urgovat. A ještě se můžete podívat na Vaší stránce u Aliho, jestli ten batoh není v rubrice, "zboží v čekání na uhrazení". I to se mohlo klidně stát. Tak musíte v tom případě klinout na "zaplatit" a transakce proběhne v pohodě. nebojte se, že byste to platila dvakrát. To nejde. To ihned uvidíte na Vaší stránce, protože Vám tam okamžitě vyskočí co jste platila a kolik. A kdyby to bylo dvakrát, tak můžete okamžitě jednu objednávku zrušit. Ale to se nestane. Není k tomu sebemenší důvod.

 

rv*

1x

Peníze jsou u Aliexpress. A ten je prodejci předá až poté, co potvrdíte, že jste zboží obdržela. No a vy potvrdíte, že jste zboží obdržela až poté, co dorazí a vy s ním budete spokojena.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]