Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup v eshopu-nevyzvednuti zásilky

Od: fastcrash* odpovědí: 9 změna:
Zdravím je zde někdo kdo by mi vysvětlil paragraf 53 občanského zákoníku? Objednal jsem si zboží na jednom e-shopu. Bohužel jsem musel odjet do zahraničí a zásilku jsem si na poště nestihl vyzvednout. E shop po mě chce nyní uhradit náklady na expedici. Je to malichernost a jde o částku 99 Kč ale jde mi spíš o to jakým způsobem to po mě nárokují. A to se mi nelíbí. Z toho paragrafu jsem pochopil že se prodávající může nárokovat jen prostředky vynaložené na vrácení zboží. Tudíž v tomto případě nic. Děkuji

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

@fastcrash - že se prodávající může nárokovat jen prostředky vynaložené na vrácení zboží
Sice netuším, na který § se v dotazu odvoláváte, ale prodávající může po vás požadovat náhradu škody podle

NOZ § 2913 Porušení smluvní povinnosti

(1) Poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.

(2) Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.

tedy např. za balné, poštovné a další v dobré víře vynaložené náklady. Nepřevzetí zásilky totiž není odstoupení od smlouvy.

Mimochodem - Česká pošta u některých zásilek poskytuje prodloužení odběrní lhůty až o měsíc.

 


3x

Já bych to bez řečí zaplatila, protože to nebyla vina toho obchodu, ale moje. Nedokázala jsem si zajistit převzetí objednaného zboží a ani jsem neučinila potřebné kroky k tomu, aby třeba obchod zboží poslal později, až budu zase doma. To všechno jde, protože máte email a telefonní číslo toho obchodu a mohl jste to před odjezdem udělat. Zabralo by to pět minut času. Vím, že se Vám moje odpověď líbit nebude, ale tak to je. Představte si, že by měli takových zákazníků desítky a oni by vždycky zaplatili náklady za odeslání a zboží by se jim vracelo zpátky. Kdybyste byl na jejich místě, také byste vyžadoval vrátit alespoň tu základní sumu. Navíc to zboží zabalili a vyexpedovali a to musel někdo udělat a tomu určitě za práci také platí.

 


2x

Váš omyl. Poštovné za vrácení je vcelku jasné, takže na vašem místě bych zaplatil těch 99,-Kč a byl v klidu.

Na druhé straně zkuste se s nimi nějak domluvit, aby vám to poslali znovu (tedy pokud o to stojíte) a odpustili vám ty vícenáklady.


doplněno 14.11.18 19:31:

@fastcrash: Jsi na omylu. Pokud jsi učinitl závaznou objednávku a pak jsi nesplnil podmínky smlouvy, pak jsi podle zákona (NOZ) povinen nahradit protistraně marně vynaložené náklady. Jinaik by ses mohl docela divit.

 

fastcrash*

Ptal jsem se jestli je zde někdo znalý zákona. Protože podle mě toto hradit nemusím. Je to jedno z rizik podnikání (provozování e-shopu)
re4zon
Pokud jste jim zaslal odstoupeni od smlouvy, musi vam vratit i cenu nejlevnejsi dopravy, coz predpokladam posta bude. Takze na to prakticky narok nemaji. Pokud ne, smlouva je platna a meli by to zaslat znovu a vy zaplatit znovu dopravu.

 

souhlas

0x

Souhlas se ,,suzymon,,.

Popřípadě tu je ještě jedna možnost zažádat si u pošty /pokud byla zásilka doručována Českou poštou/ oprodloužení úložní doby.

ceskaposta.cz/...

-----------------------------

Někdy má e-shop v podmínkách - uhrazení nákladů při nevyzvednutí zásilky. Tak záleží, co jste odfajfkoval.

 

jurajjuraj*

0x

typicky dnesni clovek, ojebe eshop ( vyjezd do zahranici je spis vymluva na to ze nasel jinde nizsi cenu ) a jeste se citi urazen ze po nem chce nekdo zaplatit skodu

ja sice zadny eshop nemam ale divim se ze se eshopy nedomluvi a neudelaji nejaky pro ne pristupny seznam takovych jako je tazatel, je v seznamu a tim padem pouze platba predem nebo mu neprodavat vubec

vsadim se ze nez si odjizdel do zahranici tak si jim ani nenapsal email + na poste jde prodluzovat dobu ulozeni , je mi blivno z takovych lidi

adamk

Některé eshopy si vyměňují tzv blacklisty, ale jen neoficiálně a nikde to nezveřejňují. Zákazník, který si zboží nepřebírá, má pak u některých eshopů stopku. Třeba v tom smyslu, že je zboží zrovna nedostupné. Vím o čem píšu (nejsem zákazník), ale nechci to tady raději více rozebírat.

jurajjuraj*

tak to je spravne, akorat by se do toho mohly zapojit vsechny nebo aspon vetsina, udelat to za nejaky poplatek at se zabrani tomu ze kdyz nekdo bude mit zlost na souseda tak ho tam zapise

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]