Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nerad bych poradil špatně, ale myslím si, že Vy (jako organizace) máte podle GDPR jen povinnost zabezpečit před zneužitím data (údaje), která o klientech sbíráte (v uzamčeném prostoru). Jinak, já mám na domě také číslo a na zvonku jmenovku - a GDPR jistě neporušuji. A když dostanu balík z e-shopu, tak tam je kompletní adresa, jméno i tel. číslo (a že ten balík cestou vidělo hodně lidí, než byl doručen). Takže, já si myslím, že nic měnit nemusíte. Zdravím!
jollana - to označení bytů je na stejné úrovni jako je označení domů a zvonků v ulici (to by nemělo ničemu vadit). Je jasné, že data klientů nesmíte dále šířit (např. nějaké obchodní organizaci) a neměla by k ním mít přístup nepovolaná osoba. Jinak, GDPR sice už platí, ale český zákon se teprve připravuje (tak se potom uvidí, jak bude přísný nebo kolik tam bude výjimek).
Zeptám se z druhého konce: Vy jste k problému přišla jak? Požadavky GDPR je potřeba řešit komplexně pro celou společnost. Tedy data zaměstnanců, data klientů, data dalších osob, jsou-li zpracovávána. Poté je třeba si říct, z jakého důvodu jsou data potřeba a podle toho k nim přistupovat. Prevence úniku dat (tj. například odstranění jmen klientů z rozpisů) je jen jedním z dílčích úkolů a ono radikální odstranění jen jednou z mnoha možností. Bez znalosti místních poměrů těžko radit. Dovedu si například představit, že označení pokoje jménem je nutné z nějakého provozního důvodu atd. Rozpis diet a koupání zase nemusí viset veřejně, aby stará Kropáčková nemohla vykecat, kdy se koupe její úhlavní sokyně atd.
Je nutné data nejdřív shromáždit (co vše se eviduje, kde se to eviduje a proč se to eviduje). Rozhodnout se, jestli vše co mám opravdu potřebuju, jak zdůvodním onu potřebu a jak data ochráním před zneužitím. Tolik v krátkosti.Pokud se to má udělat tak, aby to mělo smysl, je to práce na několik týdnů a ne pro jednoho člověka. Tedy jeden to může vypracovat, ale potřebuje součinnost ostaních.
Organizace to řeší teprve teď. To není sama . Chápu přístup Vašeho vedení, otázkou je, zda tím nezpůsobí zbytečnou zátěž zaměstnanců a jestli ve finále z praktických důvodů vedle rozpisu na nástěnce nebude viset převodní tabulka BLA - Blažková, PRO - Procházková
Děkuji za Vaši odpověď. Zajímá mne to, jelikož jsem jen zaměstnanec a organizace to teprve teď řeší. Rozpisy koupání a diet visí na pracovně a vstupní dveře do pracovny se zamykají tudíž nemá cizí osoba v pracovně co dělat a i přesto chce organizace vymazat jména klientů nebo dát jen zkratku jména.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.