Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna zboží

Od: marys167 odpovědí: 8 změna:
Dobrý den,
poraďte prosím, koupila jsem synovi overálek v prodejně, kde prodávají dětské zboží jak nové tak bazarové. Overálek byl nový. Doma jsem zjistila, že velikost neodpoa ynovisynovi je malý, hneď druhý den, šel manžel do obchodu s tím, že ho vymění za větší velikost, kterou mimochodem měli. Prodavačka řekla, že zboží nevyměňují.Muž se vrátil domů s oblečením, že jsem to prý měla poznat podle oka, že to každý šije jinak a já ihned napsala dotaz majitelce, jestli mohu vědět, proč manželovi zboží nevyměnili. Majitelka mi až po druhé mé výzvě za 6 dní odepsala, že zboží prostě nevyměňují a že jsem na to byla upozorněna. Podotýkám, že mě nikdo neupozornil, a to že zboží nevyměňují, mají sice napsáno na účtence, ale já ji přečetla až doma. Je mi ale takovéto jednání divné. To si opravdu mohou dovolit? Všude jinde Vám přece zboží nenošené a s účtenkou vymění. U bazarového bych to pochopila, ale u nového? Mám podle zákona na výměnu zboží nárok nebo ne? Moc děkuji.
doplněno 25.05.17 09:04: Oprava textu: velikost neodpovídá
doplněno 25.05.17 09:21: Nemám tedy nárok ani na vrácení peněz?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Hm, tak to je rozhodně divné obchodní jednání. Také nakupuji v takových obchodech, ale tohle se mi ještě nestalo. Vždycky mi zboží vymění bez řečí. A to i u bazarového. Ale je fakt, že i když to vím, tak se pokaždé u kasy zeptám, abych se ujistila. Podle mne máte nárok na výměnu a to dokonce i když mají napsané na účtence že ho nevyměňují. Nebo mne teď napadlo, že když ho teda nechtějí vyměnit, tak trvejte na vrácení peněz. Na to rozhodně máte právo podle zákona. Ale jestli to je do 14 dnů. Já být vámi, tak tam dojdu a když nebudou chtít řešit problém, tak jim řeknu že se obrátím na ČOI a dám podnět ke kontrole obchodu. Když Vám ta majitelůka odmítla zboží vyměnit, měla Vám nabídnout jako řešení vrácení peněz. Zboží které vracíte musí být samozřejmě v původním stavu a doloženo účtenkou. Neotálejte a běžte tam. A nesmíte se stydět, s tímhle ti vykukové počítají nejvíc. Myslí si, že se nakonec zákazník bude stydět před lidma mluvit a raději "zatáhne ocas" a odejde jako spráskaný pes.

Právní nárok na výměnu v případě nákupu v kamenném obchodě není. Je to jen benevolence pracovníka a amjitele obchodu.

 

ladinpraha*

0x
Ne. Prodejce v kamennem obchode nema zadnou povinnost zbozi vymenit nebo vzit zpet. Kazdy ma moznost si pred koupi zbozi prohlednout, zmerit, vyzkouset.

 

jedubaba*

0x

Při nákupu v kamenném obchodě není nárok na vrácení zboží do 14 dní bez udání důvodu, to platí pouze pro nákup přes internet. Overal je v pořádku a prodejce při nákupu neslíbil, že ho můžete vrátit nebo vyměnit - na to jste byla dokonce výslovně upozorněna a není jeho chyba, že jste tomu nevěnovala pozornost - tedy má právo zboží nepřijmout. Při nákupu bylo možné si zakoupené zboží předem prohlédnout, proto zákonný nárok na bezdůvodné vrácení nevzniká.


doplněno 25.05.17 09:27:

Nemám tedy nárok ani na vrácení peněz?

No nemáte. Sice netuším, proč vám v krámě nechtějí vyhovět, ale skutečně je to jen na jejich dobré vůli.

 


0x

Ani na vrácení peněz nemáte nárok.

 

martinaa*

0x

 

marys167

Děkuji za Vaše odpovědi. Nikdy jsem se s tím nesetkala, proto mne to zaskočilo i dost mrzí. Příště si nakupování v takovém obchodě raději rozmyslím.

 


0x

Aha, tak to se omlouvám. Nějak jsem to teda popletla s tím obchodem přes internet. Tam platí to co jsem tady blábolila. Ale v našem sekáči zboží vyměňují bez diskuzí. Tak sorry

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]