Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jsem začínající OSVČ a letos budu poprvé podávat daňové přiznání. Nikde jsem nedohledala, zda k daňovému přiznání musím přiložit kopie faktur, nebo zda je archivuji pouze pro případ namátkové kontroly z FÚ. Za rok 2016 jsem vystavila 30 faktur a z toho faktury 28 a 29 byly zaplaceny až v lednu 2017, ale platba za fakturu č. 30 dorazila už v prosinci. Příjmy za faktury 28 a 29 tedy do daňového přiznání za 2016 úvádět nebudu, ale za fakturu 30 ano. Pokud budu faktury někam posílat, nebude vadit mezera v číslování? A jako poslední věc by mě zajímalo, zda si na kopie faktur můžu psát poznámky, např. kdy byla faktura zaplacená.
Děkuji! Jen tedy pořád nerozumím tomu, jak může mít finanční úřad kontrolu nad mými skutečnými příjmy, když žádné faktury dokládat nebudu. Co mi brání, abych přiznala polovinu příjmů? Nebo je k daňovému přiznání potřeba doložit výpis z účtu?
Buďte v klidu, oni váz vyzvou ke kontrole, ale obyčejně až za několik let. Třeba jednorázová kontrola za 5 let zpětně. Pak budete vše dokládat - faktury, výpisy, knihu pohledávek, atd.
Polovinu příjmu nemůžete přiznat. Ten kdo vám platí, ten může mít kontrolu dříve než vy a určitě budou jeho výdaj hledat ve vašich příjmech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.