Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Playback. Proc?

Od: kanystr odpovědí: 19 změna:
Zdravim, prave jsem se dodival na nejaky Mejdan z Vaclavaku na Nove z roku 2010. Slo o jakysi koncert ruznych zpevaku. Co me ale zarazilo je, ze vetsina z nich tu svoji usoplenou jednu dve pisnicky jeli na playback. A nemuzu prijit na to proc. To jako profi zpevaci (mj. Vcetne Bobka ci Rottrove, tedy zadna becka) neumi zpivat tri minuty nazivo? Jaktoze jim to neni trapne takova uboha komedie? Fakt to nechapu.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Příprava, zvuková zkouška, v zimě trpící nástroje, televizní záznam který se velmi těžce synchronizuje a další stovka problémů. Nazvučit kapelu se zpěvákem pro televizní přenos, aby to nebyla ostuda je jiný, než odposlechnout konferenciéra.

Tohle je naprostá pravda. Ovšem proč tedy zpěváci mají zapotřebí předvádět pseudozpěv při pochybné estrádě? Z něčeho žít musejí...

 


3x

Já když chodím na festivaly, tak vím, že před každým vystoupením probíhá přestavba pódia a ještě zvuková zkouška.

Toto všechno zabere minimálně 30minut ale někdy i hodinu (podle počtu nástrojů).

A stejně zvuk zní úplně jinak, než studiová nahrávka na CD.

Když by před každým zpěvákem měly mít 30minut pauzu na úpravu scény a zvukovou zkoušku, tak tam nikdo z diváků nevydrží.

To mot:

zkus si sám něco zazpívat, nahrát si to a pak to pust někomu at ti to ohodnotí. Když zaspíváš tak tak dobře jako zpěváci které kritizuješ, tak se tím můžeš zkusit živit aj ty.

mot
ale ja se tim nechci zivit, oni za sve vystoupeni chteji penize. ja taky neprijdu do prace a nedelam ji na playback.
proboha kdyz zpevak ani nedokaze zazpivat, tak at to nedela.

O tom, jestli bude vystoupení na playback, rozhoduje pořadatel. On pozve zpěváka/skupinu, řekne "budete zpívat na playback, chcete to?" a oni kývnou nebo odmítnou. Je to jako by Vám budoucí zaměstnavatel nabídl dělat svou práci na playback a dostat za to peníze. Řeknete vždy "nene, to já nedělám, jedině naživo", když víte, že zaměstnavatel řekne "tak díky, nemáme zájem, vezmu někoho jiného"?

mot
tak to pak zalezi jakou ma kdo uroven a je za prachy ochoten delat cokoliv. pokud ma zpevak uroven,neco opravdu umi, tak muze rict ze na playback nezpiva. pokud je to ale prumerny zpevak,klidne bude za prachy otvirat hubu na podiu jak kapr.
jako treba kdyby se policajt rozhodoval,jestli bude sedet na sluzebne a rika(lze) vsem "ano, my pracujeme, urcite vase ukradene auto hledame" nebo opravdu to ukradene auto hledal. spatny policajt ktery neumi svoji praci bude sedet na te sluzebne, dobry by tam sedet nevydrzel a bude opravdu delat a hledat.

To těžko. Oni Vás prostě vystoupit naživo nenechají, v tom programu, který Vám nabízí. Takže ten druhý policajt nebude hledat auto, ale sedět doma na prdeli.

mot
presne tak, nez aby jenom sedel na sluzebne a lhal, radsi to nebude delat vubec. protoze ma nejakou uroven. stejne tak jako zpevak - pokud ma uroven, odmitne playback.

Nevím, jestli se dá srovnávat sezení na služebně a playback. Při sezení na služebně opravdu nic nenajde, zatímco playback (bohužel) zatím lidi pobavit dokáže.

Já Vaše pocity ohledně playbacku chápu, sama mám docela vytříbený vkus na zpěváky a kdo to neumí na výbornou naživo, ten u mě nemá šanci. Ale dotaz zněl "proč" - tak odpovídám.

 


2x

mot: Zabékat "vínečko bílé" v koupelně je trochu neco jiného, než naživo zpívat studiovou nahrávku. Nezáleží jestli to umí ale na technických možnostech. Zpětné echo na václaváku bude mít tak 2 sekundy, rád bych se přišel podívat na tebe. Nemusíš zpívat, klidně odříkat "skákal pes" ...

mot
takze technicky to neni mozne,aby tam zazpival?
cinematic*

Samozřejmě že je technicky možné zpívat na Václaváku, dnes se běžně používají in-ear odposlechy, takže je úplně jedno, jestli je někde nějaké zpoždění, odraz zvuku apod. Za vším ale hledejte peníze. Náklady na zmiňovaný pořad, který TV Nova reprízovala dnes po půlnoci, byly již samy o sobě dost vysoké (honoráře vystupujících, poplatky městu, hasičům, záchranářům, policii, různé servisní služby, náklady na přenos atd.) takže kdyby to mělo jít všechno ještě naživo, tak by to stálo možná i jednou tolik. Zvučit "live" nebo na (half)playback je hodně velký rozdíl v mnoha ohledech, ale hlavně finančních. Tot vše.

 

paw*

0x
On to byl mejdan roku, ale narozeniny michala davida. Ne vse bylo na playback.

 

mp*

0x

Tak hlavně, kdo chodí občas na koncerty a poslouchá své známé skladby naživo, tak ví, že každý výstup je originál. Většina obecenstva má naposlouchané svoje oblíbené skladby nahrané ve studiu, a možná by se jim to naživo ani vlastně nelíbilo.

 

mot

0x
tak asi to jsou becka, kdyz nezvladnou ani to, co pry umi a zivi se tim.

 

 


0x

Bez řádné přípravy ne. Jedna technická za všechny: Aby se vypořádal zpěvák s odraženým zvukem, musí se slyšet. K tomu slouží odposlechové bedny na podiu nebo naslouchátko v uchu. To je ale docela problém vyvážit, moc potichu - neslyší nic, moc nahlas - soustava skočí do zpětné vazby. To vyvážení je jiné u prázdného náměstí, při 100 lidech a když se naplní. Bez zkoušky nejde nastavit a běhen zpěvu je riziko, že se vše rozpíská a ostuda je na světě. A to jsou jen posluchači před podiem, co teprve zpracování v přenosovém voze. Budou mikrofony snímat zvuk z reprobeden nebo mixážního pultu? Aby zpěvák otvíral pusu na text a nemíchal se tam odražený zvuk z repro je potřeba z mixu, ale co pak ruchy, aby to bylo přirozený, jak je tam dostat? Opravdu to není sranda, proto je jednodušší pustit základ a živě maximálně zpěv. Jeden mikrofon se dá uhlídat, většinou

jofa*

Tak především "profláknutý" zpěváci naživo moc zpívat nechtějí, protože to není to pravý ořechový co vypiplají se zvukovými procesory ve studiu a zpěv je proto o mnoho chudší než jej známe z nahrávek. Kdejaký kiks nelze vzít zpátky a renomé je v tahu. Pokud mají svoji aparatůru, tým a již mají zažité co a jak, tak to velký problém není. Při směsici všelijakých umělců většina přistoupí na play back. Obzvláště to přinese nějakou rychlou korunu bez větší námahy, tak proč ne. Lidé jsou unešeni, jak jim to jde kdykoliv a kdekoliv.

mot
a proc tam pak vubec ti zpevaci jsou, kdyz tam nedelaji to jedine, proc tam jsou a to je zpev. to uz tam misto sebe rovnou muzou poslat kartáky
ale je mi to jasny, ze se boji, aby se nezjistilo, ze bez hodin a hodin dodatecnych uprav ve studiu ten jejich zpev stoji za prd...

 

martinaa*

0x

Zdravím. Když to vezmu ze svého úhlu pohledu člověka, co si zpěvem přivydělává... zima, mráz a čekání na vystoupení je pro hlasivky mor. A to i ve vyhřívaným stanu atd. Prostě zpívat v zimě je vždycky o hlas. Vždycky. Čím déle, tím hůře. Další věcí je, že některé písničky interpretů jsou těžší... a zazpívat je v zimě s minimální přípravou (rozezpívávání někde v autě nebo stanu je naprd), je risk, že onde to zpěvák nevytáhne, onde neudýchne, a trapas je na světě. Takže i když playback nesnáším, v těchto případech ho chápu. Konkrétně třeba Řeka lásky od Rottrovky je těžká dost.

Daleko trapnější je playback v různých rádobyzábavných pořadech, kde jsme se zasekli za socíků...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]