Nejste přihlášen/a.
Dostal jsem mail, kde je uvedeno, že za první republiky pokud měl obchodník větší marži než 10% byl považován za zloděje. Když zhruba nahlédnu do budování kapitalismu v Česku, tak na př. Penny má jenom 22%,
Globus 23%, Kaufland 24%, lídl 31%, Albert 31%, Billa 32%, Tesco 35%, OBI 66%, Mounfield 70%, Intersport 70%, aby se mohl občan uklidnit tak Dr. Max jenom 27%.
Můj děda, který je o skoro 50 let starší, má názor, - to je neviditelná ruka trhu, která je jinačí než za první republiky, a sice trhni a urvi co se dá za pomocí posametových odborníků.
Na to mám výbornou radu: Vysvětlete svým kontaktům, že o přeposílané e-maily s nesmyslnými "informacemi" nestojíte.
To máš naprostou pravdu. Zaručený informace v emailech jsou v drtivý většině absolutní bláboly, ovšem někteří lidé jim nekriticky věří. A s očima navrch hlavy to bezmyšlenkovitě posílají dál.
Třeba gigapixelová fotografie kde bylo s vážnou tváří tvrzeno, že se jedná o foták s rozlišením 2,1 gigapixelu, 70.000x30.000 px a odkaz na onu fotku. Jenže si už asi u samotný fotky málokdo přečetl, že se jedná o složeninu z asi 200 fotografií.
Ano, to mě taky občas chodí. Samozřejmě je to nesmysl, jako většina anonymních mailů. Jako zákazníka mě vůbec nezajímá, jakou má obchodník marži, to je jeho boj. Jako zákazníka mě zajímá, jaké nabízí zboží, za jakou cenu, v jaké kvalitě a jaké další služby k tomu nabízí. Když porovnám nabídky, tak si vyberu dle svého gusta.
Tak abyste puknul závistí. Hospody, když kalkulujou cenu za jídlo, tak sečtou cenu surovin, a vynásobá to dvěma a % DPH. Takže 100%.
Co restaurace, ale takové obi, autekelly, atd. to by teprve tazatel puknul, takových 600% uplně bez problému... Zrovna dneska jsem ´byl ve dvou obchodech, ten samý produkt s rozdílem 800kč, ale na druhou stranu, když to někdo koupí proč ne, o tom to celé je... za nějakou čest bohužel zaměstnance a kapsu nenaplníte, takové to holt dnes je
Přeposílací maily mi nechodí - všechny známé jsem požádal, at mi nic takového neposílají, že to stejně nečtu, ale hned mažu. Kdo si nedal říct, skončil na černé listině a posléze byl z kontaktů smazán. Později jsme si nastavil filtry, že mail, který má v předmětu FW či FWD je okamžitě automaticky přesunut do spamu a posléze automaticky smazán. Docela mi to šetří práci s věčným mazáním.
K dotazu. Jak to bylo s maržemi přesně nevím, nějaká omezení byla, ale podrobnosti už nikde nezjistím (pamětníci vymřeli).
Ale jinak v období tzv. I. republiky byla taková živnostenská a podnikatelská omezení, že by se mnoho dnešních OSVČ a podnikatelů obracelo vzteky naruby a řvalo by o omezování. Co z toho bylo dané zákonem či vyhláškou či jestli to byli jen nějaké zavedené zvyklosti nevím (na to jsem se nikdy nikoho neptal, protože mne to nenapadlo), ale že třeb existovaly cechy v obcích a ty schvalovaly, jestli si v obci někdo bude moci otevřít např. další malířství pokojů či jestli mu to povoleno nebude ověřeno mám. Pokud vedení cechu (což byli mistři malíři mající v dané obci - možné ne obci, ale okrese - to si taky nepaamtuju - příslušnou živnost) usoudilo, že v dané obci např. 7 malířů pokojů stačí, nikdo další povolení nedostal. Schvalování po složení příslušných zkoušek podléhalo i vzetí si tovaryše (zaměstnance), učedníka atd.
Když potřebuji třeba sladkou smetanu, jdu a koupím. A nepřemýšlím, kolik % marže řetězec má.
Nedávno jsem ale měla jinou příhodu, kdy jsem zůstala stát bez dechu a s otevřenou pusou. Zašla jsem si pro čtvrtky. Prodejna papírnictví + hraček. Než mi je příjemná paní majitelka napočítala, prohlížela jsem si hračky na pultě. A vrátily se mi vzpomínky. Byla tam, mimo jiné, krásná velká plechová beruška na setrvačník.
Povídám: přesně tuhle berušku jsem někdy před 50 lety koupila pod stromeček mladší sestře. Tehdy stála 11 korun, pamatuji si to jako dneska. A ono se to vyrábí pořád. To je opravdu trvalá hračka!
Paní majitelka povídá - ano, vyrábí se to už dlouho, jen ta cena je někde jinde. Otočila krabičku za svými zády a povídá: Dneska ta hračka stojí 189 korun. Zůstala jsem stát jako pitomá. Chápu, že ceny se mění - směrem nahoru. Pochopila bych snad, kdyby ta hračka stála třeba 60 korun, 6 x tolik, co dřív. Ale 11 x víc? Tolik ty platy zase nahoru nešly, zdá se mi to přehnané. Za takovou maličkost.
Ale asi je opravdu jen na nás, zda koupíme, či ne. Dříve se mluvilo o ketasech, dneska je asi každému jedno, kolik procent si prodávající nasadí. Pokud zboží někdo kupuje. Přesto mi chybí to máslo, které koupil člověk od Chebu až po Ostravu - všude za 10 korun. Nemusel se pídit po slevách, nakoupil tam, kde právě byl a věděl, že stejné ceny budou všude. V Praze, jako ve Lhotě. Jaga.
no... kolego, ale podívej se kolik % lidí tento "průměrný plat" má a kolik ho mělo tehdy. Myslím, že tady bude asi trochu rozdíl!
je potřeba, ale vědět, jestli uvedené % uedené tazatelem jsou po odečtení režií nebo před. Velmi častá chyba. Pokud koupím výrobek za částku X a mám režije spojené s nákupem a provozem firmy např. 10% a cenu výrobku povýším o 10% tak jsem nevydělal nic, ale jsem na 0. Pokud to povýším o 20% tak jsem v zisku oněch 10%. Dále je třeba rozlišovat maloobchod a velkoobchod.
Marže je přece to, co obchodníky živí. Máte vlastní obchod? Pokud ano, snažíte se zákazníkům vyjít vstříc a držíte ceny co nejnižší i za cenu pouhého přežívání (vlastního), nebo se budete snažit, aby váš obchod vzkvétal (z peněz zákazníků)? Samozřejmě, že platí, "trhni a urvi co se dá" ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.