Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nákup zboží v internetovém obchodě

Od: marek25* odpovědí: 54 změna:

Ahoj

koupil jsem si věc na internetovém obchodě za nějakou cenu. Internetový obchod nastavil cenu zboží tak že se spletl o v ceně. já platil 2650 a taková cena byla i na netu. veděl jsem že to je na beton chyba obchodu protože cena toho zboží reálně je 20650, prostě jim tam vypadla 0. zboží jsem koupil zaplatil, oni zboží dodali a po týdnu mi poslali mail, že mám doplatit 18000. jinak budu mít velký problém. Co stím já jsem nepochybil jenom jsem koupil zboží a oni pochybyli.

děkuji za info

 

 

54 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Marka bych tak rychle nesoudila. Chtěl zboží, přečetl si cenu, kterou firma nabídla, zaplatil a zboží dostal.

Že nějaký študák-brigádník dělá ceny? To je podle mě omyl, podobní brigádníci balí, doplňují zboží apod., ceny dělá někdo úplně jiný, to študákovi bez praxe nesvěří. Ovšem, stal se přesto omyl.

Myslím, že by zboží doplatit měl, je si rozdílu v ceně vědom. Ale vadil by mi přístup prodejce. Místo aby si sypal popel na hlavu, že udělal chybu a slušně poprosil o doplacení, dělá ramena a zastrašuje, že z toho bude veliký problém. Chyba je na straně prodejce, měl by se podle toho chovat, vysvětlit, poprosit o doplacení a ne strašit a jít na to hrubě.

Pokud má kupující faktury na původní částku 2.650 Kč, a toto zaplatil, je to vlastně finančně v pořádku. Ovšem druhá věc je morálka. Marek ví, že zboží má vyšší cenu, doplatit by měl.

Pokud by mě firma slušně žádala, že udělali chybu, doplatila bych. Ovšem, pokud mě bude zastrašovat, že budu mít "velké problémy", just bych zaplatit nechtěla. At jednají slušně. Oni sami udělali chybu a ještě se naparují? Nechala bych je vydusit, až požádají tak, jak se má, zaplatila bych rozdíl. Jaga.

Tohle není ale případ, že si někdo něco objedná a neví, že je to chyba. Tazatel si všimnul chybné ceny na netu a rychle objednal, než si toho všimne někdo z toho obchodu. A tohle mi teda jako sviňárna přijde.

 


2x
Tak to napíšu i sem, jedno vlákno asi administrátoři smáznou...Věděl jste, že je cena nesmyslná a přesto koupil? Nějaký student, brigádník tam zadává zboží, splést o nulu se může každý. Předpokládám, že pokud to nedoplatíte, že to brigádník bude muset odpracovat -x týdnů zadarmo. Tak hlavně, že z toho máte radost..
doplněno 11.10.16 19:52:

ovczaak- já nechci dedukovat, ale mám to v životě postavené prostě jinak.


doplněno 12.10.16 07:00:

Marek25- já měla pocit, že jste již rozhodnutý a chcete jen od poradců potvrdit, že jste se rozhodl správně?

Je přece jen na Vás, jak se zachováte.

ovczaak*

andy123,brigádníka,kterému řeknete,že musí x týdnů pracovat zadarmo,aby odpracoval škodu,už neuvidíte. pokud to byl stálý zaměstnanec,no,pro toho to asi bude horší,přijde o odměny,prémie,pokud nějaké má...mmchdm,ví někdo,jestli by to pokryla tzv. pojistka na blbost? to mě zajímá...

ovczaak*

andy,vidím to denně kolem sebe,vidím,jak se chovají prodávající i kupující..mohl bych vyprávět neskutečné historky z obou stran..pokud to máte postavené jinak,a ve Vašem okolí jsou jen lidé,kteří by takovou náhlou výhodu nevyužili,dá se vám asi závidět.

 

o2alerunik

2x

Prodejce zde má velkou šanci uspět u soudu se zrušením kupní smlouvy, protože je nejspíše v rozporu s dobrými mravy.


doplněno 12.10.16 08:58:

Dokázat soudu, že šlo o špatně uvedenou cenu, je to nejmenší. Stačí aby prodejce ukázal nákupní cenu a ta bude o řád vyšší, než za kterou to prodal. Rozpor s dobrými mravy je tu právě proto, aby chránil obě strany, pokud uzavřou extrémně nevýhodnou smlouvu. A to je právě tento případ, kdy prodejce prodal zboží za cca 1/10 nákupní ceny.

Judikatura mluví stejně. Teď jde jen o to, jestli prodávající podá žalobu.

cinematic*

Naopak, jsem přesvědčen, že pokud by se tohle dostalo až k soudu, tak má zákazník velkou šanci vyhrát. Momentem objednání došlo k uzavření kupní smlouvy, zboží bylo expedováno, zákazník zaplatil udanou cenu a zboží převzal do osobního vlastnictví. Pokud o této situaci není psáno v obchodních podmínkách eshopu, se kterými zákazník při objednání zboží vyslovuje souhlas, pak je malá pravděpodobnost, že by eshop u soudu uspěl s tvrzením, že šlo o mylně uvedenou cenu. Zákazník není povinen si zjištovat, jaká je obvyklá cena za kupované zboží. A obchodník si navíc celou kauzou urve ostudu...

podnikatel.cz/...

 

batx

2x

Tam musí být radost nakupovat. Na ceny si asi větší pozor dávat nezačnou, když se vlastně nic nestalo, ale možná že se někdy spletou také opačným směrem. Po takovém nákupu vás pak jistě budou kontaktovat, že omylem nastavili cenu vyšší a že vám chtějí rozdíl vrátit. Věříte tomu? Já ne. A kdybyste pak takové mylné nastavení ceny zjistil vy a požadoval od nich vyrovnání nebo odstoupení od kupní smlouvy, takto snadno jako oni byste asi nepochodil.

mot
jako ze by zbozi misto 20tis stalo 200tis a vy si ho koupil?
a odstoupit od smlouvy muzete bez duvodu.
batx

Pokud by byl rozdíl takový, zdá se to nemožné? Prodat zboží místo za 200tis za 20tis se jako nemožné nezdá? Skoro to vypadá, jakoby na posuzování nepozornosti existoval nějaký dvojí metr, a to jak v tom co je možné, tak v tom u koho je to trestuhodné a u koho je to omluvitelná lidská chyba na kterou by rozhodně neměl nijak doplatit. Doba možnosti odstoupení od smlouvy není neomezená a každý nemusí být tak rychlý aby si toho všiml už po jednom týdnu. Po dvou je už pozdě.

 


1x

to je dobré. Za chyby se platí a chyba byla evidentně u nich tak o doplatek vás, dle mého, mohou pouze slušně požádat a je na vás jestli slušný budete, protože jak píšete, je vám jasné, že toto relevantní cena není. Na druhou stranu říká se: "hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere". Pokud máte důkaz, že vše proběhlo OK (máte fakturu na vámi zaplacenou částku, kde je jasné, že jde o konečnou cenu popř. je prokazatelné, že za tuto cenu bylo zboží nabízeno), pak jste vyhrál. Když koupím Např. v Penny něco v akci taky nečekám, že to budou chtít zítra doplatit. Sám nevím jak bych se zachoval, jde o dobré peníze a vaše chyba to není... Je to celé trochu o slušnosti. Docela by mě zajímalo jak to dopadne.

marek25*

mám fakturu, mám objednávku a mám i vyfocený internetový obchod

 

ladinpraha*

1x

§ 2991

(1) Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.

(2) Bezdůvodně se obohatí zvláště ten, kdo získá majetkový prospěch plněním bez právního důvodu, plněním z právního důvodu, který odpadl, protiprávním užitím cizí hodnoty nebo tím, že za něho bylo plněno, co měl po právu plnit sám.

Pak § 3001 a další

No nevím. Ten "spravedlivý důvod" tam byl: obchodní transakce, která proběhla s vědomím a se souhlasem obou stran. Že cena nebyla obvyklá, je vedlejší - ani 90% slevy dnes nejsou ničím neobvyklým.

Jasně že spravedlnost je na straně e-shopu, ale zákony a spravedlnost nemusí být vždy v souladu.

 


1x

Nechápu! Odporná sviňárna! Jak se cítíte? Jako vítěz? Ani nevíte, co Váš postoj o Vás vypovídá... Koště bych o Vás neopřela.

 


1x

je zajímavé jak je toto téma přitažlivé a populární soudě podle počtu příspěvků za daný čas a oproti jiným... Také jsem o této situaci přemýšlel a vidím to jasně i na základě toho co jsem si tu přečetl:

1) kupující se nedopustil ničeho negativního

2) obchod udělal chybu, kterou OPAKOVANĚ neodstranil ani při odeslání zboží za došlou částku.

3) obchod se navíc nechová slušně - zákazníkovi, přes svou chybu, ještě vyhrožuje.

4) nechat si zboží by mělo výchovný tzn. pozitivní dopad na toho kdo zadával cenu a nezkontroloval si zadané údaje (svou práci odfláknul) - mělo by to vést k tomu aby se to již neopakovalo.

5) Oni obchodníci jsou taky pěkní vykukové a moc nás nešetří (viz. příspěvek s mulčovací kůrou a to není jediný případ)

Když to shrnu přikláněl bych se k tomu si zboží nechat za původní cenu.

 

mot

0x
taky mi to od vas prijde minimalne nemoralni, vedlel jste, ze je to evidentne spatna a nerealna cena.
pokud to za normalni cenu nechcete, vratte zbozi do 14 dnu, vrati vam penize a nebudete vypadat jako svine.

 

ohneta*

0x

Podobný problém řešila před lety i Alza z iPhony tuším. Už ani nevím jak to dopadlo

 


0x

Právo je na straně zákazníka, morálka na straně e-shopu. Vyberte si sám.

mot
kdyz vam prodavacka v obchode pri placeni vrati misto 200kc 500kc bankovku, tak je taky vase pravo si ji nechat?

To je úplně jiný případ. V popisovaném případě proběhla standardní obchodní transakce a zákazník zaplatil plnou cenu zboží, za kterou bylo v daném okamžiku nabízeno, a má na to doklad. A nemusel ani vědět, že cena je omyl, i 90% slevy se vyskytují.

mot
dobre, prijedete k samoobsluzne benzince, kde bude cena diky technicke chybe 2kc/litr. taky s radosti natankujete a budete mit stejne argumenty, ze se takove slevy bezne vyskytuji a nemate tuseni, ze jde o omyl...

Zákazník platí cenu zboží, za jakou je nabízeno. Opravdu není povinen zkoumat okolnosti, proč je cena taková, jaká je.

mot
jasne, podobne argumenty maji ti, co kupuji kradene zbozi za podezrele ceny
cinematic*

Souhlasím s Vaším názorem, nicméně ještě je otázka, jestli a případně jak má dotyčný eshop takovou situaci zakotvenou ve svých obchodních podmínkách.

ano, je to přesně tak a má to i výchovný tzn. pozitívní dopad, pracovník, který zadával cenu si příště dá třeba větší pozor a vše si po sobě zkontroluje spíš než aby už už někde pokuřoval... I takhle to totiž může být! (ale netvrdím to ).

 

ovczaak*

0x

čtu to a zjištuji,že jsem vysoce nemorální. na místě marka25 bych byl velmi spokojen,jaký se mi podařil dobrý kup a obchod s žádostí o doplacení bych poslal do lokality úplně stranou civilizace...a pokud by mi poslali maila s vyhrůžkou velkých problémů,od srdce bych se zasmál a na jejich stránkách bych je vychválil,jak kvalitní zboží a za jak dobrou cenu prodávají... a pro ty moralisty mám konkrétní příklad - hypermarket prodával mulčovací kůru,pův.cena 115kč,v akci 70kč. shodou okolností jsem se dostal k nákupní ceně,byla 1kč! každý prodává a nakupuje,jak umí. marku,blahopřeji...

mot
kazdy to ma jinak, nekomu krast nedela problemy, nekomu jo.
nekdo ma radost, nekdo by se stydel, ze zpusobil nekomu docela velkou skodu, kterou bude muset ve vysledku nekdo zaplatit...
ovczaak*

toto není krádež! chyba prodejce,ano a,jak známo,za chyby se platí...a mote,koukněte se ještě jednou,vyhrožují,že budou problémy! vůbec bych se s nima nebavil.

mot
ja nepsal ze tohle je kradez. psal sem obecne,ze nekteri povazuji treba kradez za normalni. stejne tak jako tazatel,ktery vedel,ze je to chyba a presto zbozi objednal.
angell1985*

Koupit levnější zboží není kradení.

 

angell1985*

0x

Pokud tu tedy dobře čtu...pokaždé když budu nakupovat musím se ujistit že zboží má správnou cenu oproti konkurenci protože jinak budu velice nemorální (když koupím zboží levnější).Každopádně prodavač je placen za to aby cena odpovídala a jestliže neodpovídá je to jeho problém.Gratulace k supr koupi

mot
je rozdil mezi cenou beznou a cenou evidentne chybnou. kdyz se dana vec prodava bezne za 20tis, tak i debil pozna,ze cena 2tis neni cena obvykla. ale chapu,ze nekteri ten rozdil videt nechteji.

 

lidus*

0x

Nemorální to sice je ale kupuji-li v obchodě zboží u kterého je vystavená cena, platím to co je napsané, nezajímá mě, že akce už zkončila a někdo nedal novou vyšší cenu. Na informacích bez problémů vyřídím a hned někdo běží, chybu napravit.Chyba je na straně eschopu, vy jste uzavřel smlouvu na uvedenou cenu a předem vás neupozornili, že cena neodpovídá. Je jen na vás jak se s tím srovnáte., já bych se s tím srovnala.

 

rtestgew

0x

To už se řešilo 100x. U soudu prohrajete, protože cena je zjevně nesprávná.

lupa.cz/...

shopsys.cz/...

 


0x

Jedna věc, která nám tady asi zatím uniká: e-shop zboží DODAL. A napsal po týdnu. Chápu, že kupní smlouvu zruší ihned po zakoupení a zboží nedodá, ale když dodal...?

Já osobně bych jim asi zaslala 9 000,- půl napůl


doplněno 11.10.16 22:51:

Mote, já netvrdím, že je nemožné nebo že nechápu, že na to nepřišli dřív. Poukazuji jen na to, že srovnáváme nesrovnatelné - zda e-shop MUSÍ PRODAT zboží, které někdo zakoupil za podezřele nízkou cenu způsobenou chybou nebo nepozorností pracovníka či chybou systému, a případ, kdy už e-shop PRODAL takové zboží.

Souhlasím s tím, že e-shop prodat nemusí. Na tento případ poukazují ty odkazy nahoře. Ale když už ho prodal, zákazník má zboží u sebe a obchodník platbu, tak se domnívám, že je vše jinak.

mot
to je jednoduche, velky eshop,ktery ma objednavky automatizovane,takze na to prisli pozdeji. tezko treba v alze zivy clovek kontroluje kazdou objednavku...
mot
nejsem pravnik,tak nevim.
stalo se mi neco podobneho, pri vyzvednuti zbozi jsem mel v krabici dva kusy objednaneho zbozi. zjistil jsem to hned v aute, samozrejme bez vahani jim ten jeden kus vratil. a byla to vec za dost tisic.je mi jasny, ze by nekteri tady rychle odjeli pryc a jeste se na netu chlubili, jak dobre nakoupili. je to jenom o slusnem chovani bez ohledu na zakony.

 

marek25*

pročetl jsem si tady vaše příspěvky a z některých mi je opravdu špatně. chtěl jsem radu co dál, co stím dělat. nědko mě tady soudí jak se cítím, to je docela kotel. proč tohle neřešíte u politiků nebo u různých druhů podnikatelů kteří se obohacují na úkor jiných. já to chci nějak vyřešit. není to tak dlouho co alza prodávala iphony za 900 kč a lidi nakoupili a museli jim to prodat. myslíte že ho někdo vrátil?

o2alerunik

Alza iphony nedodala.

Co s tím. Odstup od kupní smlouvy a zboží vrat. To je čisté řešení. O nic přece nepřijdeš. Stejně jako dle tebe o nic nepřišel prodejce.

 

marek25*

0x
Tak jenom pro info. Zboží vracím
jofa*

Chválím Vás. Budete mít dobrý pocit, že jse nikoho neokradl. Je to to samé, jako kdyby jste našel 18 000 kč, věděl čí to je a peníze dotyčnému nevrátil, že je to jeho blbost. Ještě jednou


doplněno 12.10.16 11:07:

Měli by Vám poslat nějakou pozornost ( např. flash a pod). Slušná firma by to udělala.

 

marek25*

0x
Napsal jsem prodejci že jsem ochotný zboží vrátit ale že chci nějakou kompenzaci na další nákup. Prodejce obrátil, omluvil se, vše okamžitě vyřízené bez problému. Zboží zitra posílám zpět do e-shopu

Klobou dolů - Tisíce lidí by bojovalo, vy jste ale prokázal schopnost nejsnadnější cesty, přitom slušné a správné. Doufám, že vám uhradí komplet dopravu + nějaký ten poukaz na slevu dalšího nákupu - aspoň tak 10%... Ten problém udělali oni a oni jsou odpovědní za všechny problémy s tím spojené.

Hezký den.

Jsem opravdu ráda, že jsem se ve Vás spletla.

 


0x

Obchody na nás každodenně zkoušejí různé finty slev apod a my si to necháme líbit a každodenně s tím bojujeme, jak to vlastně s cenami je, jestli je to skutečně sleva apod. Vše je vpořádku a je to normální.(?) V Tescu (ale i dalších obchodech) např u jednich z potravin mají cenovku, na bílém podkladu. Když je nějaká akce, tak podklad je žlutý a je tam napsána bud sleva přímo, nebo přes ClubCard to stojí méně a jinak je cena stejná. U této potraviny byla taky nejdřív cena klasika na bílém podkladu..pak na žlutém a až se člověk podíval blíž a zaostřil oči, tak viděl sice stejnou cenu, ale nad ní malinkatým nápisem, že s ClubCard je cena skoro poloviční. Takhle to bylo asi 2-3 týdny. Dnes jdu kolem toho a vidím opět stejnou cenovku se žlutým podkladem, tak už automaticky sahám po zboží a až zabrousím pro jistotu ještě jednou na cedulku, tak ten malinkatý nápis, že s ClubCard je cena nižší, už tam není. Takže tam dali nové cedulky se žlutým podkladem, ale normální cenou. Celkem pěkné taktizování ze strany obchodníků a zkoušejí na nás různé finty a my si to necháme líbit. Ale nedej bože, když se karta obrátí, jako ve Vašem případě

ano, s tím plně souhlasím a tohle mě taky dost štve a proto jsem psal výše to co jsem psal a obecně: taky by si mnozí obchodníci zasloužili dostat facku vrácenou. Na druhou stranu nelze "trestat" za praktiky vykuků jiné. V tomto případě se mi dost nelíbil přístup obchodníka tzn. jednání typu: " dej to sem nebo uvidíš!". Pro mě by to byl hlavní důvod proč si to nechat, ale řešení, ke kterému nakonec kupující dospěl je opravdu dobré a rozumné: obchod anulovat a za vstřícnost obdržet nějakou adekvátní odměnu. OK, to jde.

Jenže takhle by nebyl vytrestaný obchodník ani firma, ale nějakej Honza, co si přivydělává bokem ke škole a byl tam třeba první den, ani mu pořádně nevysvětlili, jak tu práci má dělat, ale dali mu hromady a hromady dat, která musí zpracovat do určité doby, jinak bude muset zůstat zadarmo přesčas.

Jinak chválím tazatele, že zboží vrátil.

Bohužel jsem body už rozdala

 

ovczaak*

0x

znovu to vykopnu...teď jsem náhodou narazil na toto videjko -


- ,ten příběh mi přijde silně podobný tomu markovu25... zaujala mne hláška ve 2,13 ,podle které majitel obchodu musí zboží prodat za nabízenou cenu...já jsem na straně marka25 a zákazníka z reportáže. co vy,kteří jste marka kritizovali a nechali ho zboží vrátit,stojíte za svým názorem a fandíte tomu obchodu?

 

nox®

Pan prodejce zřejmě prosazuje pořekadlo "náš zákazník, náš pán". Pokud by prodejce uznal svoji chybu a pokusil se rozumně domluvit, třeba na nějaké symbolické částce pro útulek, o kterém se hovořilo, neměl bych problém. Ale po tom, co předvedl zde, bych to dal k soudu také, at si to v té své malé hlavě ujasní, jak se k ostatním chovat.

mot
ano,pan z reportaze je mnohem vetsi vychcanek nez zdejsi tazatel. kecy o utulku me opravdu dojmuly.
obchodnik udelal chybu pri zruseni objednavky, mel mu napsat ze zbozi uz nema a nebylo by co resit. ale asi netusil, s jakym zmetkem ma tu cest.

 

magdalen*

0x

Ač zde bylo již vše řečeno a zboží vráceno, nedá mi to nenapsat svůj názor. Cena byla daná, uhrazená a tak nebylo co řešit. Na mail bych odpověděla, že jsem za zboží zaplatila uvedenou sumu a ta shoduje s fakturou. Zboží jsem zakoupila u nich právě pro výhodnou cenu a doplácet nic nebudu. Špatné svědomí bych určitě neměla a ani soudu bych se nebála!

mot
tady je krasne videt, ze se o tom nema cenu hadat,kazdy ma sve moralni hodnoty nastaveny jinak.
ciganum prijde normalni krast. nekdo jiny si ani neutrhne kukurici u cesty.
kdyz se prodavacka splete a misto stovky vam vrati dvoustovku, taky ji na to neupozornite?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]