Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení zboží z eshopu z důvodu vady

Od: tomkk® odpovědí: 7 změna:

Zdravím,

zajímalo by mě, jak je to s vrácením zboží koupeného v eshopu, pokud má vadu. Normálně má člověk 14 dní na vrácení zboží bez udání důvodů. Je možné ho stejně tak vrátit z důvodu vady? Protože neříci o vadě a vrátit zboží by znamenalo, že černého Petra pak dostane jiný zákazník, takže samozřejmě chci vrátit zboží s udáním tohoto důvodu. Jaká je pak právní situace, stále je nárok na vrácení zboží? Protože v zákoně se tuším píše něco o nepoužitém zboží bez vady. Jenže to zboží s vadou přišlo (vadná interní nevýměnná baterie u autokamery, nic co by šlo způsobit např. při přepravě).

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

V tomto případě se tomu říká reklamace. Podle okolností máte nárok na výměnu, opravu nebo vrácení peněz.


Jakých okolností? Mně právě zajímá, jestli i takto mám zákonné právo na výměnu zboží, či vrácení peněz, nebo mi může vnutit reklamaci s měsíční čekací dobou, či čekání ne nějaký posudek servisu. Protože to vše znamená opakovanou otravnou návštěvu a stav, že zákazník nemá ani zboží ani peníze.

Třicetidenní lhůta na vyřízení reklamace je ze zákona, to není vynucování.


Já se chtěl ujistit, že je to opravdu tak, že když zboží někdo nechce z rozmaru, může ho vrátit do 14 dnů bez udání důvodů, kdežto když mi prodejce dodá vadné zboží,tak jsem na tom vlastně hůř.

Byl jsem v obchodě několikrát svědkem, že prodavač byl neštastný z toho, že se na vadu přišlo ještě při předvádění výrobku a nemohlo to tak jít klasickým kolečkem zákazník - reklamace. Nevím, jak to funguje pro prodejce, jak ten musí řešit vadné zboží.

8siz8p

Prodejce podnikatel své reklamace řeší jak nejlépe může a co mu umožní jeho dodavatelé.

Já třeba beru i zboží(jako podnikatel) , na které nedostávám prakticky vůbec žádnou záruku. Takže když to pak reklamuje zákazník, tak vše platím z vlastní kapsy a dám mu nový kus. Ten vadný letí do popelnice.

 

majsterjoe*

0x

Určitě reklamovat a požadovat výměnu zboží. Když jim pošlete věc zpět jako vratku bez udání důvodů, mohou přijít na to že je vadná a nařknout Vás, že jste zboží poškodil. (příklad).

 

8siz8p

0x

To ,že má výrobek vadu ,nemůže být kladeno k tíži kupujícího a omezovat ho na jeho právech odstoupit od kupní smlouvy.

A jak to dělám já. Protože nechci již opravovaný výrobek, kde se nefungující část vymění třeba za použitou a ještě čekat několik týdnů, tak vždy odstupuji od smlouvy. Tam i uvedu, že výrobek měl již při převzetí takové a takové vady.

Následně objednávám nový kus.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]