Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
provedl jsem takový mini test placení bezkontaktní platební kartou s důrazem na on/line či offline transakce.
Celkem jsem zaplatil 7x během 2 dnů u různých obchodníků. Konkrétně Kaufland, LIdl, Penny Markert, Albert, KFC, COOP Jednota a automat na kafe. Vždy šlo o platbu v řádech pár korun.
( 4-35 Kč)
1.pokus byl s bezkont. kartou Equabank, kdy platby ve všech uvedených obchodech proběhly v režimu on-line a byla tak okamžitě zaslána emailová/sms notifikace o dané platbě a katerní blokace okamžitě zobrazeny v internetovém či mobilním bankovnictví.
2. pokus byl u České spořitelny a i zde veškeré platby v režimu on-line. Totožné plně s Equbank, jen s tím rozdíme, že Česká spořitelna neumožňuje zasílání emailu o karetní blokaci, pouze placenopu formou SMS.
3. Naopak u KOmerční banky veškeré transakce v režimu offline, mimo jedné tj. sedmá poslední platba, která si vyžádala nejen on-line ověření, ale vynutila zadání kódu PIN s hláškou na terminálu vložte ČIP nebo magnetické proužek a zadejte PIN.
Z mého srování vyplývá, že nastavení, zda transakce bude on-line/offline nezáleží pouze na nastavení terminálu, ale také na nastavení vydavatele platební karty tj. v mém testu Equbank, ČS a.a, Komerční banky.
Každá strana si nastaví svoje preference zda preferuje on/line platby či offline platby a pokud terminál konkrétně nepožaduje výhradně on-line ověření, tak může často projít jako u KB offline platba.
Výhody on-line plateb:
Klientům okamžitě může tak přijít notifikace na email/SMS, je ihned snížen dispon. zůstatek účtu tj. nehrozí případný záporný debet.
Mohou banky namítat, že offline platba je rychlejší, ale dle mého zjištění je to úplně stejné.
( rozdíl jsem nezjistil vůbec žádný a když, tak v řádech jedné sekundy)
Navíc jde nastavit: vždy preference on-line ověření plateb, pokud terminál neumožní aktuálně on-line ověření př: porucha spojení, tak do určitého limitu povolit off-line platbu. Nikoliv to mít nastaveno u menších částek standartně.
Navíc u Komerční banky při nulovém týdenním limitu platby u obchodníka prošla off-linová transakce. ( systém se nespojil s autor. centrem banky a neověřil výši/ změněný limit)
V jakých bankách máte konkrétní zkušenosti s offline/on-line platbami bzkontaktní kartou?
Pokud vložím kartiu do terminálu a zadám PIN, je transakce také offline?
( napiště obchod, částku, banky, zda terminál požadoval i PIN)
Vadí vám offline platby?
Osobně jsem pro zrušení offline plateb. Ty povolit pouze v zcela nezbytných případech při dočasném nefunkčnícm spojení terminálu nebo pouze tam, kde se nelze spojit s aut. centrum - mýtné brány atd, ale z bezpečnostních důvodů pouze do určitého rozumného limitu.
čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.