Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Služební auto k soukromému účelu?

Od: tondaopatrny odpovědí: 22 změna:

Ahoj,

chci se zeptat na následující. Ve firmě mi nabízejí auto i k soukromému užívání.

Ale žádný papír na to nemají, prý ho nikdo nepotřebuje. Nějak se mi to ale nezdá.. kdysi

jsem slyšel že když s tím někde jedeš, tak tě klidně soukromě a nemáš na to papír, tak tě můžou

na hodinu vyhodit za porušení kázně... Má to i jiné nevýhody, nebo jenom toto? Třeba v případě něhody...?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ono se to neříká nadarmo, že nejlepší auto je firemní auto. To byly časy, kdy jsem to tak měl, roky jsem neměl svoje auto, na co taky? Tam se nějak operovalo s 1% z pořizovací ceny auta (hmotný požitek nebo jak se tomu říká, má to potom něco společného s daní), co se s tím dělalo, už nevím, ale na výplatě jsem to příliš nepoznal (pár stovek) a měsíčně mi to auto ušetřilo několik tisíc. Za soukromé km to byla nějaká směšná částka za km - 1Kč, 1,50Kč, už ani nevím. Žádné oleje, pneumatiky, opravy, nic, vše hradila firma, tak to bylo v písemné dohodě o přidělení vozidla. Služební a soukromé jízdy jsem ve výkazu o provozu vozidla a v knize jízd musel rozepisovat. Bylo to, jako by to auto bylo moje, nikomu jsem je v práci nemusel půjčovat, mohl jsem s ním kdy jsem chtěl kam jsem chtěl, o dovolené jsem je mohl mít (pochopitelně především sloužilo k práci). Určitě bych se v tomto dvakrát nerozmýšlel, bral bych to. Ovšem zjistit, za jakých podmínek by to bylo. Docela mě udivuje, že pro firemní auto se u vás nevede kniha jízd a tak, to je zajímavé. Možná že ta firma uplatňuje výdaje procentem z příjmů, pak vlastně ani žádný hmotný majetek nemá, ale to si spíš nemyslím.


doplněno 04.03.16 09:52:

Kovis: Tak jsem to chtěl původně napsat taky, ale nakonec jsem se rozmyslel nenapsat to tak. Pak jsem dělal v jiné firmě, tam to bylo, jak píšeš. Minimálně stovky, možná tisíce km soukromých měsíčně mimo pracovních, ale všechny vykázané jako služební, to jsem se i ušima divil, že jim to vůči finančáku není blbé. Ty knihy jízd vypadaly taky zajímavě. Asi to procházelo.

Knihu jízd to auto pravděpodobně má, ale někdo to zřejmě šolíchá tak, že se vše vykazuje jako služební jízda a kniha pak samozřejmě nemá s realitou nic společného. Do mzdy se v takovém případě nic neprojeví, náklady na palivo jdou celé do účetnictví. Daňově to samozřejmě není košer, ale co si budeme nalhávat - dělá to tak každý druhý.

daniel*

Většinou se to příliš nehrotí to je pravda ...

 

hk

0x

Problém je daňový a to dost velký, ne pro vás, ale pro firmu. Jinak bych to neřešil a užíval si volných km. Papír žádný nepotřebujete, snad je při výjezdu z EU/Shenghenu.

 

wasube*

0x

finance.idnes.cz/...

platy.cz/...

A některé zahraniční firmy poskytují i firemní kartu na pohonné hmoty. I tam to není žádná legrace. Ne, auto se nevyplatí, pokud používáte i svoje, máte tedy 2 auta. Raději si předem ověřte u učetní kolik Vás to bude měsíčně stát. Papír na to nepotřebujete, nejde například o vládní auta. Aspon u těch zahraničních firem, co já vím a znám.

V některých případech je to ale i uspora času.

archiv.ihned.cz/...

 

tondaopatrny

Tak když to nebudu mít oficálně (papírově) k soukromým účelům, tak mi snad nikdo nic z platu ztrhávat nebude ne?

A volné kilometry taky mět nebudu.. prostě dostanu pouze nové firemní auto a možná nějakou korunu k platu jako příspěvek na palivo..

wasube*

Auto má tachometr, GPS a knihu jízd a pod.. Dobře radím, ověřte si předem podmínky. Může se stát dopravní nehoda, pokud to nebude služební jízda, není jisté že opravu a vůbec následky nezaplatíte Vy. Prostě to má své zákonitosti a Vy se raději informujte předem u Vaší firmy, co to obnáší. Dcera vzdala služební auto u zahraniční firmy, protože jednak neměla kde v Praze, kde bydlí, parkovat, jednak ji to měsíčně stálo cca 2.500 kč, snad daně, to by věděli danaři, nevím přesně co, to bych se jí musela zeptat, ale nebydlíme spolu, než ji uvidím, zapomenu na to. Ale protože je to ekonomka, předpokládám že srovnala pro a proti a výhodnější bylo jezdit MHD i když daleko. No nakonec vzdát se toho můžete vždycky, to je také pravda. Její firma jako bonus mimo stravenek přispívá i na tramvajenku - roční 50%. Takže měla na výběr.

wasube*

Příspěvek na palivo co já vím se nedává jako paušál. Musíte prokázat v knize jízd že jste ho spotřeboval za učelem služební cesty. A to se Vám proplatí potom. Takže to může být různá částka. Snad je to stejné i když se jedná o české firmy, protože zákon by měl platit pro všechny.

 

tondaopatrny

Auto nemá gps a nemá knihu jízd. Je to malá firma a všechno to tak nějak bastlí jak může. Nemá ani havarijní pojištění,

jen povinný ručení. Prošel jsem snad všechno na internetu na toto téma a nikde ani zmínka. Většina lidí co znám, tak jezdí ve firemním voze a neřeší to, nemají to ve smlouvě apod. Příspěvek je běžná věc, je jedno jestli Vám ho zaměstnavatel dá ve formě stravenek, vitamínu, nebo příspěvku na naftu. Když je jasný že na cestu z/do práce utratíte měsíčně 2000 kč, tak vám přidá třeba 1000 kč. Těžko ho můžu napálit na tomhle... Fakt nevím jestli si auto brát, když mám svoje, byt starší... ale ono stačí když to nemám ve smlouvě a pojedu s ním během práce (kvůli práci) a je to stejný problém...tak nevím

wasube*

Pokud máte své auto je to pro Vás výhodnější. Zvláště když firma nemá žádné havarijní pojištění svých vozů. To mi přijde zvláštní. Většina firem se jistí, kdyby ne vlastní vinou jejich pracovník zemřel při havárii, nebo se stal plně invalidní s trvalými následky, odškodnění by pak firmu mohlo položit. A proplácení pohonných hmot ze služebních jízd není žádný bonus. Na bonus není právní nárok, na toto ano. V tom je rozdíl.

 

mot

0x
zalezi jak to mate ve firme.
u nas je to tak,ze pokud auto nechci pouzivat i pro soukrome ucely nemusim, ale pak s nim nesmim provadet zadne soukrome jizdy. tj pokud potrebuji jet za zakaznikem, nesmim autem jet uz vecer domu a dalsi den za zakaznikem. protoze jizda z/do prace neni sluzebni jizda.
pokud pouzivam i soukrome, strhavaji mi neco z dani (cca 1500kc pri cene auta kolem pul mega) pak samozrejme i projetou naftu za soukrome jizdy, aktualne kolem 1,5kc/km.
vyplati se to ikdyz mate svoje vlastni auto. muze ho pouzivat treba manzelka. navic u soukromeho nikdy nebudete mit tak nizke naklady, kdyz platite jenom naftu.

 

uska*

0x

Z platu vám bude měsíčně odečtena procenta (nevím kolik) z pořizovací ceny vozu.

 

daniel*

0x

Žádný papír na to není potřeba, zeptejte se na podmínky, to znamená co za to chtějí - někde za to nic nechtějí, znám firmy kde to prostě berou tak, že prostě zaměstnanec má nárok na auto, používá ho v práci tak s ním může jet i domu, může si s ním klidně jet nakupovat, nebo na výlet ale za takové cesty už si naftu hradí sám.

Většina firemních aut má GPS lokátor v motoru, z důvodu krádaže ale zároveň pro záznam do elektronické knihy jízd.

Já bych to bral, starosti a náklady jsou proti soukromému autu nesrovnatelně jinde... jen jezdíš a tankuješ .. o zbytek se stará firma.

 

tondaopatrny

Ok, dekuji za informace. Zakladni otazka teda je, kdyz si auto vezmu, mam trvat na nejakem

papiru, kde mi ho propujci i k soukromym ucelum?

U nás ve firmě se to taky niak neřeší občas tam něco za svoje trochu caknem aby se neřeklo. Šéf je spokojenej my také.

Řekl bych to asi tak: Jsou 2 způsoby - trvat na papíru a platit výše uvedené odvody dle zákona. Nebo přijmout nikde nepsaná pravidla firmy, která nedodržuje zákony a neptat se a nepátrat. Kterou variantu zvolíte? No ono to asi stejně není úplně možné si vybrat, ne?

No já bych hlavně chtěla vědět, když vozidlo není havarijně pojištěno, jak by se řešila havárie z vaší viny či odcizení vozidla. Protože náhoda je blbec a aby vám pak auto nedali k úhradě.

 

 

honzajs122

0x

Mám služební auto k soukromému použití, oficiálně. Tzn. že mám na to uzavřenou smlouvu. Z ceny auta se počítá 1% měsíčně do výplaty jako nehmotný příjem a ten logicky podléhá zdanění. Dále firmě platím 1% z ceny auta jako pojištění a firma pak neřeší, když to nabourám (samozřejmě bez alkoholu). Havarijní pojištění auto nemá. Mám k dispozici CCS kartu a vykazuji si soukromé kilometry a ty pak, na základě prům. spotřeby zaplatím. Vychází to tak +- 2Kč na km... ND, gumy, servisy neřeším, neplatím, to platí firma ...

 


0x

Tondo, je zde napsána spouta pravdy. Hlavně ta, že záleží na dohodě mezi Vámi a firmou. Přesněji, jak je firma velká a poctivá.

Já si půjčuji služební vozidlo často s vědomím nadřízených. Neplatím nic. Jen při cestě na Slovensko jsem měl napsáno povolení, že smím řídit vozidlo i v SR.

 


0x

Už nějaký ten rok mám taky sl. auto k soukr. účelům a mám to podobně jako honzajs122.

Mám smlouvu, kde je uvedeno, že můžu řídit vozidlo XY soukromě a tu vozím sebou abych mohl prokázat, že jsem vozidlo neukradl a dále mám doklad, že jsem zaměstnancem dané firmy...

Dále mám 1% z ceny vozidla ve mzdě.

Naftu neplatím odepisuje se na VZV...

knihu jízd nemám.

Počet služebních jízd z vozidlem- nikdy

Potvrzení o odborné způsobilosti řidičů referenčních vozidel chtějí policajti automaticky...

Mám pojištění odpovědnosti za škodu zaměsnavateli v případě nehody platí spoluúčast...

honzajs122

Potvrzení o odborné způsobilosti řidičů referenčních vozidel chtějí policajti automaticky...tak tohle po mně nikdy nikdo nechtěl ..ani, když jsme jim to vnucoval, myslím, že tohle ani nelze kontrolovat PČR, to se týká Inpektorátu bezpečnosti práce ...

 

buss

0x

Třetí vklad, jde o nepeněžitý příjem, vysvětlí vám to účetní, 1 % bez ohledu na stáří vozu. Je třeba si ujasnit, zda to za to stojí, Co tak používat vlastní auto?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]