Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Prosím Vás poradil by mi někdo, jak mám vyreklamovat kočár. Je to kombinace hluboký a sporták na jednu konstrukci. Konstrukce je problém, již počtvrté se rozbila - praská materiál v průběhu půl roku, nejdřív jeden prasklý kloubek (malá součástka, která umožňuje složení kočárku) - 1. reklamace, za týden druhý prasklý kloubek - 2. reklamace. Pak prasknul spoj konstrukce - 3. reklamace a teď praskly oba kloubky. Už mě to štve, kočárek stál 15 tisíc a hlavně se stále bojím o syna, aby mi náhodou nevydnul, kdyby něco ruplo, protože vždy se to stalo při sjíždění z chodníku. Také kvůli reklamacím jezdím autem a jedna reklamace - tzn. předání do opravy a pak si pro kočár dojet = 200 km. Prosím vás, mám nějaké právo na vrácení peněz? Děkuji.
Nevím, jestli Vám to ještě pomůžeme. Ale pokud máte tři reklamace uznané, máte právo na odstoupení od smlouvy pro třetí stejnou či čtvrtou různou vadu. Dovozujeme to z § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (pozor, jak vám tu někdo radil, máme nový občanský zákoník!). Z judikatury je známo, že může spotřebitel odstoupit od smlouvy pro výsykt třetí stejné vady a v praxi se vyvinulo odsotupování pro čtvrtou různou vadu. Odsotupení požadujte již při sepsání reklamačního protokolu.
Náklady na reklamaci můžete po prodávajícím také požadovat dle ustanovení § 1924 občanského zákoníku. Ale jsou to pouze účelně vynaložené náklady, tedy ty nejnižší možné náklady (př. pošta).
Pokud byste potřebovala poradit s reklamacemi, kontaktuje poradenskou linku dTestu. Na číslě 299 149 009.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.