Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Eshop, vrácení peněz i za poštovné?

Od: kmosek® odpovědí: 8 změna:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je to s vrácením peněz za zboží které jsem vrátil do 14 dní. Mel by prodejce vrátit i peníze za poštovné které jsem mu platit? Poslali mě peníze jen za zboží. Poštovné u nich stalo 160 Kč.
Děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®

0x

Dobrý den, a tu dopravu zboží k Vám zajištoval kdo? Myslíte, že to dělal zdarma? Patrně již svůj úkol splnil a dostal za to zaplaceno, bez ohledu na to, jestli zboží později vrátíte. Zdravím!

doplněno 08.06.15 08:01:

Pokud je to pravda, tak možná jen u reklamace zboží, ne? Vy jste reklamoval nebo vracel?

doplněno 08.06.15 08:42:

No, tak doufám, že např. Česká pošta také vrátí to poštovné tomu prodejci, když je takové úžasné nařízení EU - mělo by to být tedy vymahatelné zpět po přepravci (ten bude tratit=?).

doplněno 08.06.15 09:10:

lionka - ano, tak ten zákon o tom padání lejna znám. Pouze jsem nevěděl, že už je to i uzákoněno oficiálně (a dokonce v celé EU).


Pokud ale vím tak od nového roku musí eshop vracet peníze i za poštovné které si na účtovat.

 

junkers*

0x

Já taky jednou vracel, protože mi poslali malou velikost a jinou barvu oděvní části. Dostal jsem zpátky jen cenu za zboží, poštovným se nikdo nezabýval, a taky to byly nějaký dvě stovky nebo tak. Mě je to fuk.

 

alileta*

0x

Odstoupení od kupní smlouvy uzavřené přes internet či zásilkový obchod:

V souladu se zákonem má prodávající spotřebiteli při odstoupení vrátit nejen cenu za zboží, ale i částku, za kterou zboží zaslal ke spotřebiteli. Spotřebitel nese náklady spojené s vracením zboží zpět k prodejci.

Občanský zákoník, zákon č. 40/1964 Sb. (§ 48, § 53-54)

Rozhodnutí Evropského soudního dvora C-511/08

doplněno 08.06.15 08:30:

Odstoupení musí dojít prodávajícímu v zákonné lhůtě (musí mít ve lhůtě alespoň

možnost si odstoupení převzít), nestačí ho tedy v poslední den lhůty odeslat poštou.

 

lionka*

0x

Ano, starý občanský zákoník v tomto neměl úplně jasno, nový však je v tomto ohledu sdílnější. Pokud odstoupíte od smlouvy uzavřené na dálku do 14 dnů, máte nárok na vrácení poštovného, které jste zaplatil, ale pouze v nejnižší nezbytné výši. Tzn. pokud e-shop nabízí např. balík na poštu za 75 Kč, balík do ruky za 100 Kč a balík na dobírku za 120 Kč, tak má prodejce povinnost vám vrátit max. 75 Kč, i když vy jste si zvolil balík na dobírku za 120 Kč.

doplněno 08.06.15 09:04:

alileta: Já mám za to, že se bere nejnižší cena za přepravu zboží, pokud je dodávka spojena s přepravou ke spotřebiteli. Osobní převzetí není přeprava, tak se úhrady nákladů na poštovné asi jen tak lehce zbavit nelze.

ben: Prodejce má tato rizika odstoupení od smlouvy a nutnost vracení poštovného určitě zahrnuty v ceně zboží, to mu nemusí vracet pošta. Vždycky to všechno padá na toho posledního v řadě... Lidově se tomu říká zákon padajícího lejna.

alileta*

Přesně, jak píše lionka. Jen nevím, jak to funguje, když e-shop mezi možnostmi přepravy nabízí i osobní převzetí za 0 Kč. Zřejmě se tím zbavuje povinnosti poštovné vracet.

 

karolina*

0x

Nevím, jestli je na to nějaký zákon, ale snad každý eshop vrací poštovné, ne? Zvlášt, pokud je vysoké. Ale může se to lišit případ od případu.

 

majsterjoe*

0x

Ano, vrací cenu zboží a cenu přepravy kterou vám původně naúčtoval.

Pokud tu je příspěvek o nejnižším poštovném, pak se jedná o REKLAMACI, kdy prodejce zaplatí cenu nejnižší přepravy při reklamaci zboží v záruční době.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]