Nejste přihlášen/a.
Zdravím, zajímalo by mě, jestli může eshop bezdůvodně odmítnout dodat zboží pokud si ho objednám, má ho na skladě, ale nechce jej dodat. Nebo pokud je důvodem prodejce "nesympatie k zákazníkovi" nebo nějaký osobní důvod (nemyslím tím neuhrazení předchozího zboží nebo nějaké další porušení smluvních podmínek. Může obchod mou objednávku nevyřídit, i když zboží má v nabídce? Podobně třeba řemeslník, který by řekl, že mi už nic neudělá, i kdyby měl na to čas. Řemeslníků a firem může být hodně, ale někdo například dělá nějakou specifickou činnost, kterou umí málokdo. Díky za odpověď.
Dobrý den, pouze obecně - vždy jde o smluvní vztah (písemný nebo ústní). A smlouva má být pro obě strany dobrovolná. Pokud jedna strana nechce smlouvu uzavřít, tak ji k tomu nelze nutit. Možná to není příklad nejvhodnější, ale ani prostitutka nemusí vždy vyhovět a může si vybrat. Zdravím!
doplněno 19.05.15 12:32:daniel - je to příklad "ilustrační". Ale, obecně to je o té dobrovolnosti a svobodném výběru před uzavřeným smluvním vztahem. Zcela jiná situace by byla po uzavření smluvního vztahu a jeho plnění či neplnění (nebo vymáhání), které je tím smluvním vztahem již dohodnuto.
V zákoně o ochraně spotřebitele je §6, který zakazuje diskriminaci. Tedy obchod tě nemůže odmítnout z důvodů rasy, pohlaví, sexuální orientace, náboženského přesvědčení atd. Nicméně i tak zůstává řada důvodů, kdy tě odmítnout může (třeba když opakovaně porušuješ obchodní podmínky) nebo dokonce musí (pokud nesplňuješ zákonné podmínky při nákupu třeba alkoholu, kuřiva, zbraní atd.)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.