Nejste přihlášen/a.
Mám takový problém, jsem ve větším stresu než před 10lety, kdy jsem jezdila na kole často a dlouhé trasy.Omezují mne agresivní řidiči motorových vozidel, kteří neakceptují cyklisty na silnici vůbec a vadí jim. Když jsem na kruhovém objezdu a mám dát přednost jiným autům, tak při rozjezdu je moje akcelerace na kole pomalejší než u osobního auta a to mne řidičič za mnou nadával at nezdržuju a šlápnu na to.Začal mne ponižovat, když neumím jezdit at si jezdím jen po cyklotrasách.On má motor, já vlastní pohon a nedá se to srovnat. To samé když jedu do kopce a auta mne předjíždějí,tak mne honí at šlapu rychleji a ukazují na mne paroháče.To dodržuji všechny dopravní předpisy jak mám, ale ta síla v rychlosti nám cyklystům ve srovnání s autama chybí.Copak je auto králem silnic a ti se slabším pohonem se mu musí podřizovat a nechat se buzerovat? Každý tak pospíchá, tenkrát byli řidiči c cyklistům tolerantnější. A když těch aut je kolem nás víc a víc, tak at si potom řidiči motorových vozidel nestěžují na obezitu a lenost, která je provází, bez auta ani ránu a jedou třeba jenom kousek. Já se snažím sportovat a připadám si v dnešní době omezená. Byla jsem na návštěve u sestry ve Švýcarsku a tam jsem též jezdila v Ženevě po městě a chovali se ke mne řidiči motorových vozidel tolerantně a ohleduplně.Něco se muselo u nás změnit,asi hektičnost lidí...?
doplněno 02.05.15 11:08:Taky je zvláštní proč lidé si tak moc navykli na ty auta, že už se stali jejich otrokem. Aut je moc, přeplňené silnice a už pomalu není nikde oáza bezpečí a klidu.Cpou se auta i do centra, do parku,téměř všude. A potom nechápou řidiči, co jen pasivně sedí a nehýbou se,jan šlapou na pedály, kde se berou zdravotní problémy obezita, inkfart. Náš národ přestává se pomalu hýbat a zpohodlňelost a lenost vítězí.Také byl pořad o dětech na školách,jak se často vymlouvají z tělesné výchovy. Ruku na srdce, to ani o víkendu si češi nemůžou udělat hezkou procházku nebo projíždku na kole, když mají ještě nohy...? Trend dnešní doby trávit víkend je konzumně, jezdit do marketů si nakupovat plné vozíky,pak si sednout doma u televize a přežírat se. Asi na to ty otravná auta na silnicích jsou určeny.V cizině je cyklista brán jako účastník silničního provozu rovnocenně a s úctou, bez povyšování, já mám auto jsem král silnic,tak to ne. Jsem zvědavá,jak s časem moderní doby, budou za chvíli lidi obojživelným autem projíždět jezera,přehrady a plavci se jim budou muset vyhýbat
Mám stejný problém. Proto kolo jako dopravní prostředek (=musí se jet po silnicích) nepoužívám, jen si jej občas vyvezu mimo město nebo na singltrek.
V Pamploně ve Španělsku jezdí kola po chodnících - mají je tam široké. Super věc. Samozřejmě to nejde všude, u nás by to odnesli chodci.
Je fakt, že pokud není řidič auta debil jako ten ve Vašem případě, tak je naprosto chápu; mně, když řídím, cyklisté také vadí. Samozřejmě nenadávám ale prostě to není ono. Stresují mne, nerada je předjíždím, kord právě takhle v křižovatce/na kruháči, když se přede mnou cyklista rozjede. Proto absolutně nechápu cyklisty, kteří si v koloně před semaforem zprava předjedou všechna auta - vždyt ta auta budou muset za pár sekund předjet zase je?!
Vždy a téměř všude se najde někdo kdo je agresivnější,není ohleduplný vůči ostatních atd..Mě osobně se několikrát stalo,že mě tu a tam někdo ohrozil.Ale nikdy mě nenapadlo,že bych přestal jezdit.
Ze řidiˇič jsou agresivní tedy všichni nebo většina se mi zdá dost přehnané.
Třeba mě ukamenujte,ale kola mimo cyklistické stezky a na chodnících vyhrazené linie pro kolaře by neměli v dnešní době co dělat .
Je to můj názor a to jsem řidička i jezdím i na kole jen,tam,kde se má...přeji mnoho štěstí
daria: nejbližší cyklistická stezka je asi 15 km od nás, na předměstí krajského města. A jak se na ni tedy dostat? Těch 15 km k ní je hlavní silnice Pardubice-Praha. Aha!
Chce to vybírat si silničky 3 třídy, případně i cesty. Víte, jak nádherně je na těch silničkách v Železných horách? První zeleň, kytice rozkvetlých třešní, schoulené vesničky...
Chce si to prostě vybrat. Známá rekeačně jezdí /nevím proč/, na kole po hlavním tahu Hradec Králové - Brno. Většinou HK-Holice. A pak nadává, co aut ji předjelo a jak nebezpečně a a a...ale jezdí tam pořád. Takže je na každém z nás, kudy si tu trasu vybere. Jaga.
naufrago® - asi nemáš řidičák nebo jsi nedával pozor - jízdní kolo bylo vždy a je dopravní prostředek,má stejná pravidla na silnici jako jiné motorové i nemotorové vozidlo.
Tak jak - je to dopravní prostředek se všemi pravidly jako pro ostatní, nebo nepatří na silnici? UdělejTE si v tom pořádek.
Podle zákona o silnicích je to dopravní prostředek,ale podle mne a dnešního provozu by neměl co na silnicích dělat.Na to se dělají v chodnících pásy se šipkami směry jízdy pro cyklisty,nechápu,tady na Moravě je to tak.
Všude? To se docela máte. Samozřejmě, že cyklista na rušné silnici, kdy je doslova auto za autem a tvoří se kolony, je patentovaný blbec (vždy se to dá vzít aspoň maličko oklikou méně rušnými místy), ale kdybych chtěla jet tady v Liberci do práce (6km) po cyklostezkách, tak to musím vzít někudy přes Krkonoše.
Do minulé práce (6km) jsem to měla třemi možnostmi: buď přes Husovu ulici, která je téměř to "doslova auto za autem", nebo přes Kunratickou (obrovský kopec nahoru a dolů zatáčkami, kde se cyklista moc nedá předjet) nebo přes Rudolfov (asi 18km). Super, ne? (Zvolila jsem možnost čtvrtou, autobus.)
Je pravda,že všude úplně ne,ale pokud je chodník dostatečně široký,tak tam ten dělený pás pro kolaře je a dokonce pěší
po něm nechodí a jsou natolik naučení,že pokud se tam náhodou octnou se kolaři omluví,super.
Tak troch to parafrázuji: Tak podle zákona je to dopravní prostředek, ale podle mě (daria) si z cyklistů mohu udělat bowlingové kuželky.
bruk600 vždytˇtu řešíme teorii a praxi,zákon je nedostatečný pro dnešní situaci na silnici,nemouhou si být rovni kolaři s SUvéčkařema,dodávkama
Kvítku, máš pravdu, ale ... Jezdím pravidelně od r.88 a tehdy jsem si občas i troufnul na silnici I. třídy (hrozila spíše otrava spalinami od neseřízených motorů náklaďáků). To by mě v posledních letech ani nenapadlo vyrazit po hlavní. Asi před 4 lety jsem potřeboval po I. tř. překonat vzdálenost cca 0,5 km a s hrůzou na to vzpomínám. Prostě je tu kombinace několka problematických parametrů a to: naše neudržované silnice nejsou stavěny na současný provoz a další věcí je odpovědnost řidiče za kolizi s cyklistou. Podle toho co jsem se dozvěděl, tak srazit cyklistu v Holandsku, nebo třeba i v Itálii se řidiči velmi nevyplatí (proto si všichni dávají veliký pozor), ale tady u nás cyklista nemá žádnou zvýšenou právní ochranu a to je určitě chyba.
Máte pravdu, manželka jezdí každý den cca 15 km a na jednom úseku raději kolo vede. Ale,jak se člověk dozví z diskuzí na některých webech, řada řidičů neuznává jakoukoliv ohleduplnost, všichni jim překážejí, nebot oni či ony mají své silné SUV a musí ukázat všem,jak jim to jezdí. Vždyt i tady o kousek výše je doporučeno jezdit přes les...
Já také nerad jezdím na kole společne s auty.Jen když vidím ty bzuky jak jezdí do práce na kole v největším provozu tak si říkám,že lidská blbost je neomezená a o úraz si přímo říkají,protože malé kolo se v tom velkém provozu velice snadno přehlédne.Hlavně když ušetří pár korun benzínu.Ted nemluvím o těch,které auto nemají.Ale i tak je to na pováženou.Všude ve světě se zlevnuje městská hromadná doprava.Jen u nás zaostalí a zhýralí lidé ji nazývají sockou a magistráty než aby daly peníze na zlevněnou hromadnou dopravu tak raději cpou peníze jinam protože vedení tam nestojí za nic.Hrabou si jen na svém písečku a svou smetánku,protože sami mají auta za statisíce kdovíjakým způsobem si na ně vydělali
Vidíte, a já mám strach jezdit autem do práce kvůli neukázněným neosvětleným cyklistům. Někdo tu psal, že v jiných zemích je za sražení cyklisty přísné tresty. To ano, ale také jsou v jiných zemích cyklisté vychovávani k tomu, aby jezdili s rozmyslem a řádně osvětlení. S normálními cyklisty nemám problém, slušně se jim vyhýbám, ale trnu hrůzou, kdy kvůli nějakému blbovi, co jede v šeru v černém oblečení napříč silnicí bez světla, zničím život sobě i jemu. Nedávno u nás srazili cyklistu, který si pro svou cestu vybral nejrušnější silnici a den, kdy kvůli opravě mostu úplně zkolabovala doprava. Tak si říkám, jestli tomu taky hodně nepomohl, kolo mohl přes tu nebezpečnou silnici klidně převést nebo jet vedlejší cestou kolem domů.
Já auto pro dojezd do práce potřebuji a denně sportuji (a takových znám hodněú, takže argumenty, jak si řidiči jen vozí zadek a neumí chodit pěšky, jsou jen Vaše domněnky.
Ono to je všem nohem složitější. Hlavní rozpor plyne z toho, zda je kolo dopravní prostředek, nebo zda je to sportovní náčiní, nebo zřeba jen jakási relaxační pomůcka. To pochopitelně závisí od konkrétního člověka - cyklisty, ale velmi špatně se pro jednotlivé druhy použití budují nějaké stezky. Pokud budu jezdit na kole do práce celý rok, tak si asi nebudu chtít zrovna každý den najíždět x násobek skutečné vzdálenosti. Taky ze zákona platí, že cyklista je povinen použít cyklostezku vedoucí ve stejném směru, ale zamyslel se někdo nad tím, jak je to v zimě při námraze? Cyklostezky se v zimě zásadně neudržují a tak zas nezbývá nic jiného než silnice, ale tady zas čekají uvědomělí řidiči - lovci a vychovávači. Další kapitolou jsou stezky pro cyklisty na chodnicích, kdy na každé odbočce na vás čeká značka "konec cyklostezky", nebo "cyklisto sesedni z kola" doplněná nějakým pěkným obrubníkem a v zimě s hromadami uklizeného sněhu. Po takových "bezpečných" trasách se taky skvěle dojíždí do práce dál než několik km. S tímto cyklista relaxáček problém nemá, protože si hezky vybere pěkné počasí a nic ho nehoní. Horší je to s cyklistou sportovcem, protože svoji porci km bude asi špatně najíždět po členitém chodníku s vrávorajícími chodci. Prostě nejlepší a nejuniverzálnější by bylo, kdyby silnice měly rozšířené krajnice a nikdo by nikomu nepřekážel.
To je zase diskuse.. Sama říkáte, kolik dneska jezdí aut - takže Vás jich minou cestou stovky a tisíce, z toho 3 řidiči se nudí a jeden se špatně vyspal, tak na Vás možná něco ukázali z okýnka a už říkáte, jak jsou VŠICHNI agresivní a určitě má každý řidič problém s obezitou To jako, že nikdo z těch řidičů nemůže být ve svém volném čase sportovec a nikdy neseděl na kole?
Na kole si vybírám raději méně frekventované silnice a hlavně ty, kde nejezdí moc kamionů (to je totiž opravdu o hubu) a až na sem tam nějakého borce, který předjíždí bez dostatečného odstupu, nemám problém. Když už na mě někdo někdy něco ukazoval, tak to bylo tak maximálně provokativní obdivné písknutí, ale nikdy nic hanlivého.
Osobně jako řidič automobilu, nerada vidím cyklisty v místech, kde se obtížně předjíždí..když to trvá moc dlouho, tak si taky zahudrám, ale pro sebe a na nejbližším možném místě, ho předjedu.
Jinou kapitolou jsou cyklisti v šeru či tmě neosvětlení či neznající předpisy - když už má být kolo rovnocenný dopravný prostředek, měl by cyklista skládat stejné zkoušky z provozu jako ostatní - viz báby jezdící s taškou na nákup - a pak že u nás cyklista nemá žádnou zákonnou protekci - což nevíte, že cyklista má v praxi přednost vždycky všude za všech okolností?
P.S. myslím, že kdyby tazatelka sama řídila auto, viděla by i druhou stranu mince
Máte bohužel pravdu, mám s tím podobné zkušenosti. Motoristé jezdí jak blázni, důkazem je množství zraněných a zabitých chodců i cyklistů bezohlednými řidiči aut. Je bohužel spousta majitelů aut, kteří si je kupují hlavně pro ukojení své potřeby "být někdo", jako důkaz své nadřazenosti, že si to můžou dovolit. A s tím vyplývá i jejich bezohledná jízda, kdy jedou stylem "jedu já,ostatní můžou počkat. A další nehody jsou způsobené řidičskou nezkušeností, neschopností odhadnout bezpečnou rychlost, odstup, vzdálenost. My cyklisté to máme v mnoha případech těžší a složitější - pohybujeme se jen vlastní silou, takže na křižovatkách nemáme potřebnou akceleraci při rozjezdu, nechrání nás plechy okolo, jsme snadno přehlédnutelní, a to není jen o osvětlení za snížené viditelnosti, nedávno jsem měl málem srážku s autem-scházely jen centimetry-kdy jsem jel na kole po silnici za autem, po mé pravici byla pošta s parkovištěm a protijedoucí auto mě z ničeho nic odbočilo do cesty, protože chtělo zaparkovat u té pošty. Jen zázrakem se nic nestalo - vzal jsem za obě brzdy co to šlo a zařval z plných plic, nic víc jsem dělat nemohl, uhnout nebylo kam. Naštěstí šoférka auta můj řev zaslechla a taky dupla na brzdu, tak jsme se o centimetry minuli, koukala na mě překvapeně, kde jsem se tam vzal, že mě vůbec neviděla. Prostě viděla jen to auto přede mnou a že za ním jede někdo na kole už neviděla. Snažím se jezdit co nevíc po cylkostezkách, polňačkách a lesních cestách, bohužel cyklostezky nevedou všude, občas člověk musí jet po silnici, aby se na tu cyklostezku dostal. Je problém, že se doprava dlouhou dobu řešila jen pro auta, stavěly se dálnice, obchvaty, rychlostní silnice atd., a cyklostezky se řeší až poslední dobou, často bohužel stylem "aby se vlk nažral a koza zůstala celá", kdy vede cyklostezka odnikud nikam, mnohokrát přerušená značkou "Cyklisto,sesedni z kola"... Zajímavé, že značku "motoristo,vystup z auta a pořádně se rozhlédni" ještě nezavedli Bydlím v Praze a přesto že bych rád jezdil do práce na kole, tak radši platím skoro 5000,-za roční MHD, protože cyklostezka z domu do práce žádná nevede a mezi auta si taky netroufám
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.