Nejste přihlášen/a.
Plátce vystavuje doklad vždy s DPH. Daňovým dokladem může být účtenka i faktura, pokud má náležitosti podle zákona o DPH par. 29 a 30 (hlavně je uveden DIČ prodejce, cena, sazba DPH, popř. vyčísleno DPH). Pro vás jako příjemce dokladu - neplátce je podstatné, abyste obdržel doklad o koupi. Zda je od plátce nebo od neplátce, jakou formu má, neřešte. Ve svém účetnictví jej uplatníte v celkové nákupní ceně.
Jak to myslíte s dokladem o koupi?
Já většinou za služby např dostanu fakturu, tu uhradím a fakturu si dám do evidence. Myslel jsem, že toto stačí. (?)
Navíc třeba při nákupu domény a hostingu mi byla zaslána zálohová faktura, daňový doklad a následně faktura. Co z toho použít do evidence?
Díky.
Dokladem o koupi jsem myslela něco jako fakturu, kupní smlouvu, paragon... Pokud budete vést jen daňovou evidenci a nebudete výdaje uplatňovat paušálem, stačí Vám k doložení výdaje konečná faktura (přiložit však můžete všechny obdržené doklady).
V podvojném účetnictví byste měl jako podklad k platbě založit zálohovou fakturu (neúčtuje se však o ní), po zaplacení zálohy byste měl pak do 15 dnů obdržet buď konečnou fakturu nebo daňový doklad z platby - v případě, že vyúčtování bude až po delší době, abyste si jako případný plátce DPH mohl uplatnit DPH na vstupu dříve. Pokud jste neplátce daňový doklad z platby neevidujete a účtujete až o konečné faktuře.
České daňové zákony ani pojem faktura neznají. Je to jen obecně ustálený pojem pro platební doklad. Pokud má dovětek Faktura - daňový doklad pak musí mít náležitosti dle uctujemeprovas.cz/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.