Nejste přihlášen/a.
Prodávám určité zboží a klienti k němu občas chtějí nějaké drobné elektronické doplňky, které nejsou běžně na českém trhu. Vím kde je v zahraničí zakoupit a není pro mě problém je tam objednat, sám jsem si je párkrát pro svoji soukromou potřebu už takhle koupil. Nechci ale jako firma fungovat jako oficiální dovozce (české návody, 2 letá záruka, možnost vráceni do 14 dnů...), protože toto zboží standardně prodávat nechci a ani nejsem technicky schopen poskytovat záruční servis. Jde opravdu jen o doplňkové zboží objednané na speciální a výslovné přání klieta k jinému zboží které si u mě zakoupí.
Existuje nějaký postup, jako OFICIÁLNĚ takovéto zboží pro klienta objednat (někdy by šlo o objednávky v rámci EU, někdy z Asie nebo USA), dostat ho do účetnictví a následně ho klientovi vyfakturovat (klidně i s nulovým ziskem, jen se započítaným poštovným ze zahraničí a DPH) aniž bych klientovi musel na toto zboží poskytovat 2 letou záruku? Jasně, můžu ho objednat "na sebe" a nepsat ho klientovi na fakturu, ale takové postupy nemám rád, já raději dělám podobné věci tak jak se má...
Teoreticky ho taky můžu koupit soukromě, klientovi ho na fakturu nepsat a o odpovídající částku jen "zdražit" některou jinou položku na faktuře. Z hlediska klienta by to asi bylo ok, ale pro mě ne - přestože bych na tom doplňku neměl žádný nebo jen minimální zisk tak z hlediska účetnictví by to pro mě bylo celé příjem, ze kterého bych odvedl jak plné DPH tak z toho i zaplatil daně z příjmu
Napadá vás nějaké řešení?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.