Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaká je práce v callcentru?

Od: ivanka* odpovědí: 32 změna:

Ahoj, chci zkusit práci v callcentru, myslím že jsem na to ideální člověk, ale všude se povídá jak je to hrozná práce, že tam neplatí a tak. Nevíte co je na tom pravdy? Nebo o nějakém fungujícím centru v okolí Brna?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

frame*
14.12.14 23:21

2x

 


1x
Kdysi jsem brigádně pracovala ve dvou. Jedno byl aktivní telemarketing. Nabízeli jsme lidem tarif. Placené nic moc, když člověk nastupoval, říkali 60 Kč za hodinu a reálně to bylo tak, že jedna koruna za minutu - aktivního hovoru. Takže jakmile jste ukončili jeden hovor, hned Vám nahodili druhý. Pauza mezi tím, placená nebyla. Za uzavřenou smlouvu +20Kč.Ti nejlepší ještě bonus, měla jsem tehdy ještě k výplatě poukázku 500 do Tesca. Pauzy na svačiny a oběd byly dané pro všechny.
Druhé call centrum byla firma pracující pro Intergram. Poplatky za autorská práva. Lépe placené opravdu od hodiny, žádné aktivní provolané minuty. Ale zase žaludek jsem na to neměla.
Obě zkušenosti dobré, jako brigáda pro studenta, proč ne.. Ale dlouhodobě to člověk nedá.

 


1x

je rozdíl mezi aktivním a pasivním call centrem. Zkušenosti mám.

Pasivní ---- (lidé volají k vám) celkem v pohodě, lidé volají kvůli informacím/zboží/reklamacím/objednávkám...možností je hodně

Aktivní (vy voláte lidem) --- nechutné, nabízení čehokoli lidem přes telefon, tzv. aktivní telemarketing. Trochu lepší jsou průzkumy čehokoli -- aspoň nemusíte nic prodávat

doplněno 15.12.14 13:28:

Na pasivní call centrum člověk nemusí být ani extra upovídaný, lidé chtějí věcné a rychlé informace. Důležité je, jak vám zní hlas v telefonu.

 

kutululu

1x

Nevím, proč by práce v call centru měla být hrozná? Samozřejmě pokud se jedná o telemarketing, tak výdělky jsou opravdu minimální (záleží na počtu prodaných výrobků) a člověk na to musí mít žaludek přemlouvat a klamat lidi. Já dělala pouze jen brigádně z nouze asi 2 měsíce telemarketing a můj hodinový výdělek byl v průměru tak 30kč, ale byli tam tací, kteří si vydělali i 150kč. Ale běžné call centrum, kde volají klienti Vám a Vy vyřizujete jejich požadavky by nemělo být tak strašné. Většinou tam bývá nějaký fixní plat a poté pohyblivá složka podle počtu odbavených klientů a možná i nějaká norma na minimální počet hovorů za den nebo hodinu. Mám spoustu známých, kteří dělají v call centru a baví je to, dokonce i třeba 8 let. Pokud jste člověk, který zvládá s klidem stresové situace a je upovídaný, tak proč to nezkusit.

faithoncemore*

Ta pohyblivá složka bývá většinou podle prodeje. I když pracujete v pasivním call-centru, to jest že operátorovi volají lidé, kteří něco potřebují, stejně na závěr musíte "prodat". To jest pomůžete babičce se zaseklým telefonem? Fajn, ale pokud jí na závěr nepodáte hru Garfield, tak na prémie zapomeňte. Je to práce pro silné žaludky, na tom trvám.

 


1x

Říká se, že člověk má zkusit všechno. Nejsem toho názoru. Nemusím si sáhnout na rozžhavenou plotnu abych zjistil, že pálí. Moje osobní zkušenosti s callcentrem jsou jednorázové a zaplatbůh jsem byl pouze v roli diváka. Exkurzi jsem si udělal poté, co jsem podlehl nabídce operátora na paušál (to, že ve smlouvě bylo něco úplně jiného, než jsme si dohodli po telefonu je mimo téma, ale bylo to příčinou mé exkurze). Navštívil jsem jedno mrňavé callcentrum na okraji Prahy a pobyl tam sotva pár minut. Pracovní podmínky příšerné. V místnosti, kterou bych velikostí hodnotil tak pro 4 lidi sedělo asi 10 děvčat + kápo, asi vedoucí směny. Kápo měl místa asi jako normální úředník, děvčata namačkaná v opačné části místnosti. Seděla v řadách cca po 3 lidech, když chtěla ta zadní slečna na záchod, musely vystoupit i ty dvě před ní. V místnosti se kvůli odéru potu dalo dýchat jen proto, že člověk musí. Bylo to přesně to callcentrum, z kterého když vám volají, máte pocit, že ten na druhém konci drátu sedí v natřískané hospodě. Brrr. Netvrdím, že nemůže být lépe, ale tohle fakt není práce pro každého.

 

dejavu*

0x

Ahoj. Myslím, že je to určitě zajímavá zkušenost a když tam budeš schopna přežít tak půl roku, můžeš si na sebe vyvěsit cedulku Vydržím jakékoliv zacházení.

Nemám osobní zkušenost, ale několik lidí z mého okolí ano a nevydržel tam nikdo z nich. Psychické zdraví, ač si to málokdo uvědomuje, je věc poměrně křehká a nechat si ho nabourat kvůli pár korunám za to nestojí. Viděla jsem i dokumentární film, kde se mluvilo o tom, že neúspěšní operátoři callcentra byli třeba trestáni tak, že museli chodit ve spodním prádle ap.

Jistě, je to asi případ od případu, ale myslím, že se vždycky dá najít něco lepšího, než toto.

 

faithoncemore*

0x

Jste-li bez práce, určitě to zkuste. Je to strašná práce, ale proč si na to neudělat názor sama? Já bych povinně naordinovala 3 měsíce v call centru učitelům a úředníkům, aby věděli, jak se taky někteří jiní mají v práci (např. vteřnové měření přestávek s celkově danou sumou minut za směnu - takže odlogovat, utíkat se vyčurat, utíkat zpět a zas se přihlásit a doufat, že s přidělenými minutami vydržíte celou směnu...)

martinaa*

Hahaha. Jako učitel mš nemám oficiálně žádnou pauzu na oběd ani na svačinu, jsem neustále s dětmi, stěží si můžu skočit na wc - a poku jdu, tak riskuji, že se dětem během těch dvou minut něco stane, takže jednou nohou v kriminále. Během svačiny a oběda neustále pendlujete mezi stolečky a umývárkou, lehárnou a šatnou.

Máma jakožto státní úředník má přesně danou půlhodinu na oběd, kdy se musí odepsat, najíst a dojít v limitu zpět, aby se zase naklikla. Když nestihne, musí nadělat. Když jde na wc, uchazeči na chodbě ji urážejí, kam si jako dovoluje chodit, když oni tam tak dlouho čekají. Plus denně pár vyhrožování, napadení, posílání do ... a podobné. Přesčasy minimálně 3x v týdnu.

Takže neplkejte o nečem, o čem víte kulový. podobný nesmyslný příspěvky mě dokážou fakt nadzvednout. Jo, a v call centru jsem dva měsíce pracovala, takže to znám taky.

faithoncemore*

Omylem jsem Vám ohodnotila odpověď, chtěla jsem kliknout na "odpovědět" a udělala jsem chybu; ohodnocení alespoň slovně odvolávám. Vyprošuju si nařčení, že plkám o běčem, o čem nic nevím! Tak vy jste byla dva měsíce v call centru? No to jste věru hrdinka. Já jsem tam byla tři roky a bylo to něco šíleného, kolikrát samé odpolední v kuse - děti jsem viděla jen spící... o tom čurání v poklusu a o tom, že aktivní prodej je priorota i při pasivních hovorech opravdu nepřeháním. A na úřadě jsem pracovala celkem 8 let. Na dvou různých opdděleních Ano, na některých odděleních se skutečně maká v kuse, jak ve fabrice - napadá mne přepážka pro registraci vozidel, tam se holky nezastaví. Jistě je takových oddělení více. Ale úředníci naprosté většiny ostatních oddělení? haha...jistěže si pípají docházku, jistěže mají svou agendu, ale o využití pracovní doby na rozličných oddělením prostě vím více, než je mi milo. Například i to, jak se nadělává přetažená polední pauza.

A měla jsem na mysli učitele na ZŠ a SŠ. V MŠ, to uznávám, je to na metál. To Vám nelezu někam, to jsem říkala vždy. Já bych na to neměla.

martinaa*

Můžete napsat adminovi nebo odpověď "nahlásit", poté bude bod odebrán. Tři roky bych tam nedělala, byla to jen nouzovka před Vánocemi a pak jsem sháněla práci, pro níž mám kvalifikaci, naštěstí se podařilo.

Vím, že jste myslela učitele na ZŠ, ale vidíte sama, jak to vyznělo, nařkla jste všechny učitele. Také znám úředníky, co jsou na lidi hnusní a ještě se u toho vrtaj v nose, ale zdaleka to opět nejsou všichni. Proto příště lépe volit slova

Musím se zastat Martiny - manželka také pracuje ve školce a přesně tam funguje to, co Martina popisuje. A já sám jsem učitel a přál bych vám mít 6 hodin výuky v jednom kuse s 30 žáky ve třídě... je opravdu vidět, že víte kulové a blbě pyskujete.

A jinak někteří úředníci jsou lemplové,a le rozhodně ne všichni. Ono na přepážce celý den s protivnými lidmi je taky med. Každá práce má svoje mouchy, takže házet špínu na některá povolání je dost mimo mísu.

 


0x

Ono jde dost o to, kdo má být cílová skupina. Pokud jde o oblbování seniorů tak je to spíše o žaludku. Já jsem byl vychováván v úctě ke starším a nikdy bych na podobnou práci nepřistoupil. No a pokud jde o ostatní - no, je třeba počítat s tím, že mnozí Vás pošlou hbitě do ).( , někteří si Vás naopak celkem rázně podají pro nevyžádaný hovor. Přiznávám, že já osobně osciluji mezi oběma zmíněnými skupinami - není nad to, když v situaci, že řeším nějaký zapeklitý problém na stroji mi zazvoní telefon a uslyším klíčový výraz ,,monitorovaný hovor´´. Přiznám se, že ani jsem netušil, že tato nevinná fráze ve mě dovede vybudit vcelku prudké reakce

jur

No - mobilní telefon je mobilní telefon.Proto je mobilní. Ten, kdo volá nemůže vědět, kde zrovna volaný je a jakou zrovna řeší situaci. Osobně, když nechci být otravován v nějaký čas, mobilní telefon vypínám, je to pro Vás problém? Když se Vám trefím do ne příliš vhodného momentu, lze to řešit i vlídnými slovy, ne reagovat hned jak hulvát a posílat operátora do pr... Je to i o tom, jaký český národ je.Když jdete do soukromého obchodu a prodavačka se Vás zeptá co potřebujete, jak Vám může pomoci - také ji hned odsuzujete, že Vás otravuje? Dělá si svojí práci.Navíc v soukromék obchodě, kde jste vlastně na návštěvě. A nakopat Vás do zadku nemůže, ikdyž by ráda. Kdyby se nad sebou každý zamyslel a byl tolerantní, žilo by se nám všem lépe.Za dobu, co pracuji v call centru mohu říci jediné: nejhorší je kombinace chytrý telefon - hloupý člověk.

Pokud to měla být reakce na mě tak ano, je pro mě problém telefon vypínat. Zejména proto, že je služební a jeho prostřednictvím komunikuji se svými zákazníky a je pro mě i pro mou firmu důležité, aby se mi zákazníci dovolali. Dále jste úplně mimo - nikdy jsem nikoho, kdo mi volal neposla do ).( Většinou, když zjistím, že mi volá nějaké callcentrum, tak volajícího požádám o fakturační údaje, protože volají na placenou hotline zpoplatněnou 800 kč/hod, pak si můžeme povídat do aleluja. Kupodivu, platit se jim většinou nechce. Přitom i já vykonávám svou práci a k ní patří i ona asistence zákazníkům prostřednictvím telefonu, či internetu.

Vaše srovnání s obchodem kulhá na obě nohy - obchod poskytuje nějaké služby - třeba prodává rohlíky. Já jsem ZÁKAZNÍK a jdu do soukromého či jiného obchodu utratit SVÉ peníze za jejich služby, proto očekávám, že budou se mnou podle toho jednat - pokud se prodavačka tváří že by mě nejraději nakopala do ).(, tak jsem v daném obchodě byl poprvé a zároveň naposled. Ostatně prodavačka s podobným přístupem asi nebude dlouho zaměstnancem, zejména u soukromníka - o podobné kyselé xichty fakt nikde zájem není.

Ovšem s callcentrem se to má jinak - nikdy jsem nikomu neposkytnul své číslo pro marketing, důrazně s tím nesouhlasím. Tedy na rozdíl od situace, kdy jdu a CHCI nějakou službu je nyní ta situace, že NECHCI aby mě kdokoliv po telefonu zdržoval, přesto mnohá callcentra považují za nutné NEVYŽÁDANĚ volat na čísla, které mají bůhvíodkud. Ostatně žádná z operátorek na můj dotaz, kde vzali mé číslo nedokázala adekvátně odpovědět. Takže v tom já spatřují zásadní rozdíl - pokud budu chtít pojištění, nebo změnu operátora, nebo třeba deky pro důchodce, tak nejsem nesvéprávný, dokáži si srovnat ceny dané komodity na netu a najdu si čas o tom pouvažovat a vybrat si sám daný produkt. Fakt nestojím o to, aby mi v situaci, kdy řeším nějaký propblém u zákazníka, volal kdosi a vnucoval mi cosi. Když budu o danou službu stát, zavolám si sám tekdy, kdy se budu moci danému problému věnovat.

Chápu, že za to tak úplně nemůžou ti, co volají. Ano, dělají svou práci. Ale jejich práce je v tom, že provozují NEVYŽÁDANÉ služby.

Kdybych to srovnal se svou profesí - také pracuji se zákazníky, servisuji stroje a strojní celky. A upřímně řečeno si umím představit, co by mi zákazník řekl, kdybych se k němu přiřítil bez toho, že by chtěl můj zásah - asi něco ve stylu Dobrý den, teď jsem k Vám dorazil a teď Vám rozeberu Vaše stroje, na kterých sice zrovna děláte, ale prostě já jsem si umanul, že zrovna teď hned to musím udělat.

Ten rozdíl je dost zásadní - i já jsem strávil spousty hodin ve firemním ,,callcentru´´ s headsetem na hlavě a komunikoval se zákazníkem, případně ještě asistujeme přes TeamViewer. Jenže jde vždy o službu, kterou zákazník CHCE. A zaplatí, pochopitelně.

To, že se Vy propůjčujete k tomu, že někomu něco vnucujete, to je čistě Vaše volba a Váš problém. Upřímně řečeno, se nedivím, že Vás pak někdo pošle tam, kde slunce nesvítí. Spíše mě udivuje, že si dovolíte argumentovat tím, že se přece telefon dá vypnout. Takže proto, že Vy považujete za nutné obtěžovat ostatní NEVYŽÁDANYM voláním si mají ostaní vypínat mobily? Nepřipadá Vám to trochu divné? Telefon si přece lidé pořizují proto, aby mohli komunikovat s těmi, se kterými komunikovat chtějí. S důrazem na slovo CHTĚJÍ.

Ale jak už jsem napsal, v rámci svého času také komunikuji se zákazníky, jelikož s námi nemáte servisní smlouvu, bude Vás hodina povídání se mnou stát 800Kč - klidně mi zavolejte, můžeme si za těchto podmínek povídat jak dlouho budete chtít.

 

 


0x

Není to má vlastní zkušenost, ale 2 kamarádky to v nouzi o práci zkusily. Je na to prý potřeba žaludek a nutit a nutit a nedat se odbýt...Nevydržely dlouho.

Jedna mi vyprávěla, jak potupné bylo chodit na záchod. Odpíchla se karta, pak zase po návratu. Minuty na záchodě se sčítaly. A když měla dotyčná menses a chodila na záchod častěji kvůli hygieně, napočítalo se za směnu dost minut. O tuto dobu pak musely být dotyčné ženy déle v práci a volaly a volaly, aby si tu "záchodovou dobu" napracovaly. Prostě ani minutka zadarmo, využití do posledního dechu! Ale když není práce, člověk to taky zkusí. Aspoň pak získá i vlastní zkušenosti. Bohužel, většinou záporné. Jaga.

 

 

tarantel*

0x

Dříve se v call centrech daly vydělat slušné peníze a nabízely se i slušné produkty. Dělala jsem tuto práci dlouhodobě při studiu a byla jsem s ní spokojená. V současné době jsem již dlouho bez práce a tak jsem se poohlížela po nějakém call centru alespoň dočasně na přivýdělek, protože mám praxi a vím, že mě vezmou hned. Jenže, je to samý podfuk, lidem se lže, zaměstnavatel neplatí zdaleka tolik, kolik slibuje, prostředí hrozné, buzerace na každém kroku. Zkrátka už to není, co to bývalo. Já nemám žaludek podvádět lidi, takže jsem do toho nešla. Vyzkoušela jsem si rok i pasivní linku a také to není žádný med. Lidé většinou volají se stížnostmi, reklamacemi, prostě jsou nespokojení a Vy jste první na ráně. Málokdo zavolá, aby Vám popřál hezký den, většinou chce vyřešit nějaký problém a je již předem naštvaný. U nás se hovory velmi pečlivě vyhodnocovaly, a běda jak jste zapomněli zákazníkovi říci nějaké povinné slovíčko. Samozřejmě součástí pasivní linky bylo také nabízení, uzavírání nových smluv. V dnešní době beru call centrum jako jednu z posledních možností, kde vydělat peníze.

 

dejvik*

0x

No ono fakt záleží na tom co máš nabízet, já pracoval ve dvou centrech, s tím že v tom druhém jsme dělali pro fakt velké a známé firmy ( např mobilní operátory atd.) a ten rozdíl jak tě ti lidi na druhé straně telefonu berou je fakt obrovskej. Taky mi dost vadilo když to v práci bylo jak na vojně, pořád do tebe někdo hučel, kontroloval tě a nenechali tě skoro ani dýchat. Ale třeba v té Istimě jak jsem byl potom tak se zaměstnavatel fakt snažil a to pracovní prostředí bylo neporovnatelně příjemnější. Pak když si na tu práci zvykneš a naučíš se co a jak, tak je to úplně bezproblémový zdroj financí, navíc takovou časovou flexibilitu málokde najdeš..

 

ivanka*

0x

Díky za reakce, jak to tak chápu tak to asi stejně budu muset zkusit a udělat si názor sama, ale aspoň nebudu mít velká očekávání :D jinak nějaký konkrétní tip kde by se to dalo přežít relativně v pohodě?

 

jirikooo

0x

jen mne hlava nebere, proc cca v roce 1992, kdy jsem kratce v call centru pracoval byla hodinova mzda 220 Kc/hodinu a dneska, jak ctu vyse, stezi dostanete 60 Kc za hodinu? Muze mi to nekdo vysvetlit?

Slo tenkrat o pasivni hovory...

Není call centrum jako call centrum. Aktivní linky jsou založeny na prodej, proto menší hodinová sazba a větší motivační. U pasivních linek jde přece jen o něco jiného.
Jinak při seriózním call centru jsou dnes i u aktivních linek pohádkové mzdy, stačí být jen šikovný. Bohužel u většiny je to spíše bída.

 

dejvik*

0x

Ahoj, našel jsem si práci v call centru. Včera jsem tam byl poprvý a musím říct, že to nebylo tak špatný. Je tam vpříjemný kolektiv, který je laskavý a nápomocný. Zítra půjdu na školení a podle toho se uvidí. Ale doufám že to bude super jak doposud. A prý hledají nové lidi do týmu, tak dyby jste měli zájem, můžu vám sem dát kontakt .

luca*

Dobrý večer, procházím takhle diskuze a jeden pán mě navedl sem. Je mi jasné, že tahle práce musí být pro silné povahy. A je pravda, že při dobře odvedené práci dostávají zaměstnanci bonusy, nebo-li odměny? A v jakém call centru pracujete a odkud jste? Já jsem ze středočeského kraje a hledám právě práci. Díky moc

dejvik*

Dobrý večer, já pocházím z Prahy a call centrum ve kterém pracuji se jmenuje Formica. A ano, funguje to tam na principu benefitu. Už jsem absolvoval školení a musím říct, že se zatím držím. Je pravda, že někteří lidé, kterým volám jsou na mě až moc vulgární, ale já to nějak neřeším. Zatím nemám podepsanou smlouvu na HPP. Tak uvidíme jak to půjde dál. Určitě tady nechci pracovat celý život, ale v m momentální situaci jsi nemůžu stěžovat.

jurekt*
Zdravím, a jaké jsou podmínky pro přijetím do call centra?
dejvik*

Tak jestli vím tak podmínky pro přijetí jsou takové, že musíte projít pohovorem. Ale jestli jste komunikativní a nebojíte se nových žkušeností, tak podle mého pro vás práce bude. A musíte mít aspoň trochu zájem o tuhle práci. Chcete kontakt nebo stránku na firmu?

misi

Ahoj, chci se zeptat, jak je to ve Formice s penězi, chci tam na brigádu a řekli mi, že fix je 60 na hodinu plus bonusy za uzavřené smluvy. Zajímá mě tedy kolik je za smlouvu a jak moc reálný je mít aspoň 90 na hodinu? :D

sandram*

Dobrý den, právě jsem našla tuhle diskuzi o call centru a našla jsem váš příspěvek. Vy pracujet ve Formice? Já nad prací v tomhle call centru silně uvažuji. A jste tam spokojený? Každý říká něco jiného, tak se raději ptám. A kolikati hodinové směny tam jsou? A jaký je tam kolektiv? Promiňte jestli vás bombarduji otravnými dotazy. Kdyžtak díky za odpověď

dejvik*

Ano právě tam pracuji, sice krátce, ale přeci. Spokojený tamjsem. Není to sice práce v mém oboru, ale stěžovat si nemůžu. Kolektiv je tam super. Ze začátku jsem se toho celkem děsil, ale děcka tam jsou super. Po šichtě chdíme na pivko a kecáme. Jako to je jedno velké plus. Jinak i v práci mě ze začátku hodně pomáhali. Směny tam bývají od PO do PÁ od 8 Do 20 a o víkendu od 10-18. Kdyžtak se ptejte. Zatím čauky

sandram*

Tak takové směny jsou v pohodě. A poslal by jste mě prosím na ně kontakt? Už jsem se totiž rozhodla a půjdu do toho. Takže možná budeme kolegové. Jinak dík moc

 


0x

Taky jsem pracovala několikrát v call centru. Nejvíc mě bavilo vyplňovat dotazníky. Jinak nabízet produkty mě nebavilo a otravovat s tím lidi. Většinou byli nepříjemní a není divu. Ale co mi vadilo na práci v call centru nejvíc bylo to, že mi stojí vedoucí za zadkem a poslouchá a ta buzerace... Byl to strašný tlak na psychiku. A peníze malý.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]