Nejste přihlášen/a.
Bydlíme ve svépomocí postaveném družtevním domě před 50ti roky.Nebyli jsme schopni sestavit správce domu z majitelů a správy domu se ujalo bytové družstvo ŠKODOVÁK.Dohoda s tímto novým správcem proběhla na schůzce se 70% ůčastí.Nebyl učiněn žádný zápis s této schůze a nebyl písemně vydán.Asi po třech měsících se jedna část dohody přestala plnit s tím, že tak detailně ta domluva nestála.Máme právo požadovat písemnou dohodu se správcem a doručenou každému majiteli bytu? Informace o prováděných opravách,o výdajích na opravy a vůbec Jaká práva a jaké povinnosti s tohoto spojení vyplívají.
Nevím, co přesně znamená že "se nepodařilo sestavit správce". V čele SVJ stojí výbor nebo jednotlivec - předseda, který řídí činnost SVJ. SVJ ke správě svého majetku může uzavřít mandátní smlouvu s nějakou institucí - firmou, která se zabývá správou nemovitostí, ve které se mandatář svému smulvnímu partnerovi zavazuje, že bude provádět správu nemovitosti ve smlouvě přesně popsané. Tato smlouva musí být samozřejmě písemná. Obsahuje zpravidla část, která zahrnuje služby technicko správní, služby ekonomické a účetní, způsob prováděnní činnosti mandatáře, placení služeb mandatáři apod. Smlouvu podepíše statutární orgán SVJ a jednatel správce.
Ze všech schůzí SVJ musí řídící schůze pořídit zápis, nebot co je psáno, to je dáno. Doporučuji důkladně se seznámit s obsahem občanského zákoníku, zejména od § 1194 a pokusit se na internetu najít vzor takové mandátní smlouvy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.