Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Táta mi nedává peníze na jídlo

Od: lekatka odpovědí: 90 změna:

Dobrý den, rodiče jsou rozvedeni a bydlim jenom s tátou.. Táta mi dřív dával 50,-Kč a občas 60,-Kč.. Autobus mi stojí 2x19,- (celkem 38,-).. Zdá se mi to docela málo.. Jednou si byl i zažádat aby mě měl zapsanou v péči (papírově jsem byla u mámy i když jsem bydlela u táty) a pak si zažádal na sociálce aby dostával na mě nějaký přídavky..

V neděli jsem jela s přítelem a jeho mámou nakupovat a od tý doby mi dává peníze jenom na autobus, dává mi 40,- a zbydou mi 2,- na ubohej rohlík..
Neměl by mi správně dávat peníze i na jídlo? I kdyby mi dával svačinu, tak to snim a po škole mám hlad (většinou couram s přítelem nebo s kamarádkou po městě).. Neměl by mi dávat víc peněz abych měla i na jídlo?
Kamarádka mi radila at počkám do konce týdne a kdyžtak at pak zajdu na sociálku..

Dále jsem tátovi z lednice vyhodila plesnivý jídlo až se mi z toho chtělo zvracet a vydrhla jsem mu zaprasenej sporák protože neni schopnej to jídlo vyhodit nebo ten sporák umejt..

Co si o tom myslíte vy? Prosím poraďte..

Ps.: Díky přítelovi nehubnu a váhu si udržuju (měřim 162 cm a vážim 52 kg- bratranec říkal že mám 10 kg podváhu).. Přítel mi dává peníze protože mám sprominutim neschopnýho tátu..

 

 

90 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


9x

Celé to tvé povídání, to je, nezlob se na mě, bohapustý blábol. Chce se mi říci, blábol rozcapeného děcka, ale ty už děckem nejsi. Od mámy jsi odešla, nepíšeš proč. Nastěhovala ses k tátovi a ve svých 16ti letech a s vážnou známostí očekáváš, že o tebe bude táta pečovat jako o malého smrada. Píšeš, že jsi mu umyla sporák a vyčistila ledničku. Jak to myslíš? Jemu?! To tvůj domov není? Ty kuchyň nepoužíváš? Ty nevaříš? Neuklízíš? Nepereš? Nežehlíš? Nenakupuješ? Nechováš se jako mladá žena, hospodyňka? Jestli na všechny otázky je odpovědí ne, pak se nedivím, že dostáváš pouze na dopravu. Kdybys navařila, nakoupila, udělala si svačinu, postarala se o to, aby tátův byt byl domovem pro oba, tak to by bylo o něčem jiném. Ale takto?!

lekatka

:DDDDD

1. Jak mám vařit když to neumím? Vy mě to hodláte naučit nebo co? :DD Takže sporák nepoužívám, maximálně když si dělám polívku z pytlíku- a ten zasviněnej sporák byl jeho dílo a už je to zase špinavý i když ne tolik..

2. Uklízim si akorád svůj pokoj, svoje věci.. zbytek je táty bordel..

3. Neperu, pere táta.. ale když vydim jak mám kvůli němu oblečení sebraný tak si budu muset brát asi sama brzo..

4. Nežehlim.. vyžehlim pár kousků a bolí mě ruka a tim pádem mě to přestane bavit

5. Jak mám nakupovat když neni za co? To mám vykrást banku nebo co? o.O

lidus*

Lekatko, zkuste si přečíst to, co jste právě napsala. Vždyt vy jste obyčejný, lenoch a lempl. Ano, je tu spousta žen, které vám rády napíší jednoduché recepty. Ano, je tu spousta žen, co vám rády poradí jak roztřídit prádlo, zapnout pračku a jak vyžehlit. Ä za třetí, ano, je tu spousta žen co vám poradí, jak a na čem ušetřit (přítel vám dává peníze), víte kolik lidí žije z tisícovky celý měsíc?

martinaa*

Liduš, myslím, že se slečna za komplem dobře baví, jak nás napálila. Vždyt mít doma podobného zmetka ani není možné.

A pokud ano, tak ji asi tatínek málo řezal, jinak by si tohle nedovolila.

lada84*

1. se to nauč! na netu je tolik receptů... za pár kaček jde navařit přímo mistrovsky...

2. proč neuklízíš ty? Proč neuklidíš po tátovi? Co myslíš, že bude dál, až budeš bydlet se svým přítelem? Aspon ted se to hezky naučíš..

3. Tak se to nauč.. Fakt na tom není nic těžkého...

4. jsi fakt lopata... Bolí ruka? Juva...

5. řekni tátovi o 100kč a věř, že jde nakoupit na pár dní..

Jsi rozmazlený fracek... Já v 17ti letech uměla vařit, prát, žehlit, uklízet... Uklízela jsem i po rodičích... No a? Živili mě, bydlela jsem u nich, tak jsem se musela a chtěla starat.. A vařit mě naučil internet, nebo něco málo mamka... Mamka nemá tel, že bys ji zavolala o radu, jak uvařit to, nebo ono?

blbablondyna*

Slecna si tu z nas bud strili, nebo je opravdu vystavni fracek (nebo kombinace obojeho). My doma o penize tedy nouzi nemeli, nevzpominam si ale, ze by mi i mnohem driv doma prochazelo, ze si uklidim jen svoje, sporaku se vyhybam atd. Kapesne? Jako na vysedavani po kavarnach atd jsem fakt nemela, svaciny jsem mela z domova a triufam si rici, ze zadne zazracne, proste chleba, maslo syr, salam a tim to koncilo. Ano, chtela jsem do kina? Distala jsem na kino i na nejakou zabavu po kine. Ovsem pokud bych se chovala jako slecna, dostanu akorat pekne po drzce! Nechces se ucit? Nekde courat nebudes. Bechapu, kde udelali rodice chybu, ze kdyz jsem chtela lyze, ze jsem si na ne sla vydelat. Jinak je usmevne, jak tu narika, vedle me bydli cerstve rozvedena pani a jeji dcera ji vnucuje penize na najem, aby mati nemusela mit dve prace atd. A ma recht, rodice ma neschopny, protoze u nas by si devenka nesedla na zadek. Navic, to se jeste princezne bude otec omlouvat, ze je nemocny? To se o nej jednou spratek opravdu postara!

Osobne myslim, ze radit, jak prat, varit, uklizet nema cenu Kdyby byla normalne vychovana a vedena, tak si do svyho veku vsimla, ze do drezu tece voda, ze existuji myci pristredky a jsou k necemu jinemu, nez na ozdobu. Jak mama poustela pracku a dalsi! Myslim, ze jeji odpoved mluvi za sebe a vypovida predevsim o ni.

Vas by holky doma neumlatili za "pritel mi dava prachy" v teto rovine?

Jo devenko, nikdo ti nebude slouzit, chid domacnosti neni jen o tvym pokoji! Jestli chces sluzebnictvo, zaplat si jej.

O tom jak by kvuli praci zila v drahem podnajmu a zila opravdu s castek, ktere tu lidi psali ne jen pro jednoho? Jsem zvedava, kolik let tohle nemakacenko stravi po pracacich Nebo jakou profesi si vybere, az zjisti, ze i pridavacka musi sahnout po kyblu s vodou

vajkiki

A proč by se měla chovat jako hospodyňka? Jako že ženská patří ke sporáku nebo do kuchyně?

martinaa*

Bože, bože... tak polopaticky. Pokud spolu bydlí otec a dcera, přičemž otec jistě chodí do práce, platí bydlení, teplo, světlo, internet... a holka chodí domů jistě dřív, než on, tak se docela předpokládá, že nebude flákat, ale bude taky doma něco dělat. Vrátit se táta v šest večer z práce a zjistit, že je doma bordel a já se jen poflakovala, je to na zasloužených pár facek.

A nevím, co je to teď za trend, že si děcka budou užívat, dělat si, co chtějí, doma nehnou prstem a všechno aby dělali rodiče.

Jaka hospodynka? Berte to jako prispevek na domacnost. Mam doma zenu ma rodicovske. Predstavte si, vari, pere a stara se o deti. Kdyby za mnou prisla, ze nevi, proc delat hospodinku, tak by jsem si to sni klidne vymenil, kdyz dokaze vydelat tolik, aby utahla hypoteku a ostatni ucty. Porste kazdy prispiva podle toho co muze. Nekdo casem, nkdo praci a nekdo penezi.

 


4x

Zdravím. Pokud jsi byla svěřena tátovi do péče, ten Ti poskytuje střechu nad hlavou a stará se o Tebe dle svých možností, pak se rozhodně nedá říci, že by byl Tvůj táta neschopný. V 16ti letech bys měla v domácnosti pomáhat bez řečí. Vždyt je i Tvůj domov, nejen Tvého táty. Mám pocit, že si dost nevážíš toho, co máš. Kdybys trpěla opravdu tak velkým hladem, jak tvrdíš, ještě ráda by sis namazala z nouze i ten chleba s máslem a neřešila bys, že k němu nemáš salám. Z Tvého psaní mám dojem, že tátu chápeš jen jako sponzora..Kdo Tě šatí, obouvá atd.? Není Ti to hloupé, nechat se vydržovat přítelem? Toho máš také jen jako sponzora? Dívej se na věc ze všech stran, nejen z té své. Pokud je Ti u táty tak zle, řekni to v první řadě mamince. At si zažádá o svěření do péče tedy ona..Pak táta bude platit výživné a Ty si nebudeš muset stěžovat...Pokud se obrátíš na sociálku, jak Ti radí kamarádka, musíš domyslet i důsledky..Můžeš tím ublížit nejen tátovi, ale i sobě. Kdybys byla tátou tak zanedbávána a opravdu takový chudák, myslím si, že by si toho již někdo všiml, přinejmenším máma a řešila by to...Rodiče nejsou jen od toho, aby své děti sponzorovali a dávali jim peníze, nemyslíš? Ty máš k rodičům též nějaké povinnosti, jak si je plníš Ty? Kde je Tvá úcta a respekt? Nezlob se, ale v první řadě popřemýšlej sama nad sebou a neudělej nic unáhleného, co by Tě mohlo jednou velmi mrzet třeba...Ber toto, prosím, jen jako jeden z mnoha názorů a pohledů na stejnou věc.

doplněno 13.12.13 06:30:

Slečno tazatelko, položila jste zde dotaz a ptala se na názor zdejších rádců. Když se Vám nedostává odpovědí, které byste ráda slyšela, osočujete zdejší rádce. Uvědomte si, že problémy za Vás nikdo zde nevyřeší. Je třeba hledat způsoby, ne důvody, proč to či ono nejde...Vy nemáte žádné příbuzné? Co babičky, tetičky atd.? Nemáte v rodině žádnou ženskou, která by Vás naučila vše, co neumíte? Vařit, uklízet apod.? Co třeba máma Vašeho přítele, když ta Vaše Vás nic nenaučila? Vy se zajímáte o to, kdo Vám bude sponzorovat život...Bylo by zajímavé slyšet verzi příběhu od Vašeho táty např...Ale slušnému chování byste se naučit mohla, že? Omlouvám se, ale Vaše některé reakce jsou opravdu hodně přehnané a Váš příběh tak ztrácí čím dál více na věrohodnosti...Ale klidně to s Vámi zkusím. Zkuste napsat odkud přibližně jste. Pokud to k sobě nemáme daleko, klidně si ten čas udělám a naučím Vás vařit, uklízet i se starat o své oblečení. Kus čerstvého jídla navíc se u nás také vždycky najde. Abyste se neměla již nač vymlouvat a pochopila, že nestačí jen nastavovat dlaň a čekat. Ani sociálka Vám nic nedá. Máte oba rodiče, požádejte o peníze oba dva a vysvětlete jim, že Vám poskytují málo a Vám to nestačí...Ovšem divila bych se, kdyby s Vámi nevyběhli, pokud máte takovýto přístup...

lekatka

Šatit a obouvat jestli myslítže kupovat boty, oblečení atd.. Tak nikdo.. Máma mi občas koupí boty když je potřebuju a přítel mi chtěl koupit kalhoty a bundu, ale já to odmítla protože mi přítel kupuje už tak dost věcí..

Vy nevíte jak to mezi mnou a přítelem je.. Přítel mi všechno chce kupovat a když něco odmítnu tak se s nim pohádam..

Máma si toho všimla a i táta.. To jak chodim oblečená, jak mám sepraný oblečení.. Ve škole mysleli že to je špinavý jenže to je většin ou sepraný..

 


4x
To tvé povídání mi taky nějak nesedí. Pomáhat doma s domácností je normální. Je jedno, jestli to Alenka od vedle dělat nemusí. Ty tak dokážeš, že jsi dospělá a dokážeš pečovat o běh domácnosti. Táta chodí do práce a nemá nárok být utahaný?
Jaký balíček sis zaplatila z peněz od přítele. Proč nepoužíváš tu čipovku? Nepoužíváš ty svěřené peníze jen na hlouposti místo abys s nimi zaplatila co máš?
Je na čase přestat čekat kde ti kdo co dá a začít se starat sama o sebe. Ve tvém věku už jsem si dávno na většinu věcí vydělávala sama při škole. A to jsem nemusela, ale byla jsem vždycky moc hrdá na to, abych jen chodila s nataženou rukou.. Místo toho trajdání po městě.. to je tedy argument!
Takže přestaň fňukat a začni něco dělat.
mirka1

V 17 ti letech už se holčičko musíš o sebe postarat sama. Já byla jedináček, moji rodiče pracovali jinde mimo domov, doma jsem byla sama, tam nebylo nic k jídlu. Živila jsem se jak se dá, moje oblíbené byly 2 rohlíky a 10 dkg bramborového salátu, někdy stačilo ovoce, rajské atd. Do práce jsem vstávala v půl 5 abych byla v 5 hodin u autobusu a pak hodinu autobusem, zpátky taky tak, skoro večer, a pak spát a ráno zase mašírovat, celý den na nohou, o nějakém sezení ani řeči. Nikdo se mě neptal co jsem svačila a obědvala, ale jako učen jsem brala asi 200 Kč měsíčně a to mi muselo stačit. Žádného přítele jsem neměla, který by mě podporoval. Když to tak vezmu asi jsem byla hodný dítě.

mirka1

Protože si tady půlka národa zvykla chodit na sociálku pro peníze jako kdyby to byla banka a měli tam uložený peníze. Mám NA TO NÁROK to je to jejich zaklínací slovíčko. Stát vydává naše peníze lidem, kteří to berou jako samozřejmost, chudne a my s ním. Nezlobte se, ale dříve jsme sociálku vůbec neznali a když něco dali tak to asi bylo jen těm nejpotřebnějším. Místo aby lidi sami se snažili, tak si prostě jdou na sociálku. Tohle by se mělo změnit a to co nejdřív.

lekatka

Už ztrácim trpělivost! S váma všema "chytrolínama"..!

Já brigádu hledám, ale nenacházim!

Tak mi nějakou nejděte když jste tak chytzrý všichni!

Dřív byla jinýá doba, teď se brigády hlůedají hůře!

cyril*

No konečně! Obával jsem se, že trpělivost začnou dříve ztrácet "všichni místní chytrolíni"

xxxxxxx

Souhlas, dřív měl práci každý-když byli tady komunisti, když někdo neměl práci, tak mu jí prý někdo našel a když nechodil tak byl pr**er jak p**se. Dneska je holt jiná doba, a to neochopí nikdo komu je přes 35 , a kdo má stálou práci a nebojí se že ho vyhodí. (radši vyhodí mladšího co se zaučuje, než staršího co už to dobře umí) Mě taky trvalo dlouho než jsem našla brigádu, ještě jsem u toho byla na vejšce. Byla jsem v mekáču kde mě celkem dost otravovali a byla jsem z nich naprášky.

 


4x

Ty jsi MU vydrhla zaprasenej sporák? Ty jsi MU vyhodila zkažené jídlo z lednice? Ty stojíš denně osm hodin ve svých šestnácti letech a cítíš se znavena? Kolik je let Tvému otci? A on určitě v práci jenom "nestojí" ! Bydlíš u táty a je to tudíž i Tvoje domácnost a navíc jsi ženská, jak se můžeš takto vyjadřovat? Přečti si Robinzonku, je to stará knížka, ale to stejně nemá cenu, asi bys to stejně nepochopila. A proč nejdeš k mamince? Píšeš, že jsi u táty dobrovolně. Takže máš asi své důvody. Táta je hodný a zřejmě dělá co může a navíc Ti nechává volnost. Maminka by Tě určitě přitáhla k práci a to by se Ti nelíbilo, Ty se raději budeš procházet s přítelem.

Strašně mne dostala ta věta, že jsi MUSELA VYDRHNOUT TÁTOVI SPORÁK. Tátovi? A co Ty, Ty tam přece žiješ. A podle všeho chudák táta i uklízí a možná, že Ti i pere. Abys věděla mně se chce také zvracet, ale mám úplně jiné důvody nežli Ty.

A já Ti narozdíl od druhých docela věřím. A doufám, že na tu sociálku půjdeš a hezky jim to tam vysvětlíš tak, jako nám tady. Pevně věřím, že tam nesedí žádní blbci a okamžitě budou vědět koho mají před sebou. Peníze, peníze, peníze... Vyuč se, svému tátovi pomoz, je to Tvoje povinnost. Není Ti pět let. Když máš čas na bloumání s přítelem, tak ho budeš mít dost i na obstarání domácnosti. A nechat si od nějakého kluka dávat peníze v Tvém věku, to to fakt bereš za "správný konec".

doplněno 12.12.13 21:31:

A ještě. Táta Tě živí, bydlíš u něho dobrovolně a tady ho za jeho zády pomlouváš? Zvedá se mi fakt žaludek.

lidus*

Suzy, líp to napsat nejde, obdivuji jak někteří přesně vystihnete co říct. Sama píši obyčejně v emočním stresu po přečtení dotazu u kterého bych nejraděj šla, tazateli lištila aby se probral.

lekatka

Máma by mě nepřitáhla k práci.. U mámy stačí mít ustlanou postel, mít uklizenej pokoj a vynášet koš a plasty.. Jinak tam má uklizíno a jídlo nakupuje taky

Táta a uklízet? :DDD Takže táty denní režim např. když má ranní: Přijde z práce, možná maximálně umyje nádobí, pak si lehne k televizi nebo sedne k počítači, pak uvaří nebo ohřeje večeře (mimochodem moje jediný teplý jídlo za celej den) a pak zase televize nebo počítač a pak jde spát.. A pere jen občas (asi jednou za měsíc, nebo nevim jak často).. Přítel mi dává peníze z jeho vlastní vůle !

Litovala jsem Tě zprvu, ale už to taky vidím kapku jinak.

Táta přijde z práce umyje nádobí,ohřeje, nebo uvaří večeři. Také pere, ale špatně, máš seprané prádlo. A Ty zatím trajdáš po městě. Co kdybys mu s něčím pomohla?

V 16 letech už bys moha umět vyprat. Já prala ještě na vířivce, házela prádlo do ždímčky Frymety, máchala v pechové vaně. Dneska stačí navolit správný knoflík. A prádlo dobře roztřídit, aby se nezapralo a nezničilo.

Ty jen čekáš, až táta uvaří, až vypere...Mohla bys také sama pomoci. Na netu je řada různých receptů, dáš si název jídla do vyhledávče, máš tam suroviny i postup.

V dětství jsem měla kamarádku Mařenku. Neměla souroznce a když jí bylo 8 let, umřela jí maminka. Tatka neuměl nic. Pár měsíců u nich pobývala teta, otcova sestra, ale ta se pak musela vrátit domů. A malá Mařenka s postupně naučila všechno. Vařila podle kuchařky /interet nebyl/, uklízela, prala. Přitom vystudovala s výborným prospěchem střední ekonomku.

I když s otcem na Vánoce nebudeš, jestlipak jsi vánočně uklidila byt? Třeba umyla okna? A udělala výzdobu z chvojí? Bude tam sám, at mu je tam dobře. A Ty aby ses vrátila do pěkného a do čistého.

Pokud se budeš stavět k práci takhle liknavě a raději se toulat po městě, mysím si, že Tvůj chlapec toho bude mít taky brzy dost a najde i nějakou onačejší. Kadý muž má rád, když je žena pracovitá a čistotná. Tak pro to koukej něco udělat a kapku se změnit. Co se naučíš, nikdy se Ti neztratí. Bude to dobré pro Tebe, pro Tvou případnou rodinu a pro celý život. Abys o toho svého chlapce ještě vlastní vinou nepřišla. Jaga.

doplněno 13.12.13 06:54:

Dost mě nadzvedla Tvá věta: NECHCI BÝT DOMA Z DŮVODU, ŽE DOMA JE NUDA!

Milé děvče, jsem celý den doma, musela sem skončit v zaměstnání z důvodu péče o zcela dementí osobu. A není nuda ani chvíli, to mi věř. Per, vař, žehli /taky mě občas bolí ruka, ale nikdo jiný to za mě neudělá/, zašívej, vyper záclony, okopej zahrádku /máte-li/, ukliď ve skříních, zásuvkách, vydrhni koupelnu a WC, umyj podahy, vyluxuj, upeč nějakou lehkou buchtu.Já mám práce pořád plno, k tomu koupu, uklidňuju a krmím pomatenou babičku. A peru na ni, ani nechci psát, co.

Když nás tady obviňuješ, že Tě máme naučit vařit, dávám Ti recept na jednoduchý perník. Ten by zvládla i 10 letá kuchařinka.

Měří se na plastovou odměrku: 1 l hladké mouky /přesát/, 1/2 l moučkového cukru, 1/2 l mléka, 3 lžíce kakaa, 1 prášek do perníku, 1 prášek do pečiva, sklenku do poloviny naplněnou olejem a dolitou vodou.

Vše promíchat, nalít na vymaštěný a moukou vysypaný plech, zvolna péci. Poznáš to tak, že píchneš špejlí do perníku,když se nelepí, je upečeno.

A už se dá jíst. Pokud bys o chtěla mít lepší, tak rozkrojit, potřít pikantní marmeládou, navrch rozpustit čokoládu na vaření s kouskem másla a potřít, hustě posypat kokosem. Tenhle perník jsem dělávala, když mi blo 12 a chtěla jsem rodiče překvapit. Nic to není, jen chtít.

 

trouba22*

4x

Takže kočičko... nečetla jsem všechn reakce, ne to ne ale stejně se tam psalo vše stejné dokola.

Nejprve k tém "podváze". Je mi 18 měřím 162cm a vážím 51kilo. Podváhu nemám ta začíná někde pod 50kily.

A teď k tobě...asi jsi celkem rozmazlený fracek...naši nejsou rozvedení, to ne ale jednu dobu (cca něco přes půl roku) byla mamka dlouhodobě v nemocnici a domů ji pustili např. 1x za měsíc na 2dny. Byla jsem v té době na intrenátu (podotýkam bylo mi zrovna stejně jako tobě). Dostávala jsem 300 na týden z čehož 200 jsem dala za cestu. 100 jsem měla na 5dní při čemž jsem měla zaplacenou snídani, oběd a večeři. Njaké svačiny? buď mi zbylo něco ze snídaně nebo jsem si hold musela něco koupit. Pokud jsem ale chtěla nějak vyžít ten týden mohla jsem si něco koupit cca 2x do týdne. Většinou jsem ale stejně přijela domů a ještě mi nějaké peníze zbyli.

V té době jsem také měla přítele jako ty, který mi chtěl něco kupovat, ale já jsem řekla ne. Jediné co jsem příjmula byla např. čokoláda na výročí nebo když jsem šetřila abych mu koupila nějakou maličkost např. k narozeninám, koupil mi laespoň přesnídávku. Nikdy mi nedával peníze. Na víkendy jsem jezdila domů. Jelikož byl doma jen otev a bratr bylo to doma jako po výbuchu. Přijela jsem v pátek ve 4, uklidila kuchyň přebrala prádlo, dala ho prát, uvařila večeři a jela jsem na brigádu (v tomhle věku se těžko shání ale např. v nějaké restauraci umývání nádobí, nebo tam dke máš praxi se zkus optat na vybalování zboží, když trajdáš po městě, jdi se někam optat), domů jsem se vrátila kolem půlnoci, vyndala jsem vyprané prádlo, dala prát další várku. V sobotu ráno jsem vztala brzy, pověsila prádlo, udělala si svačinu a jela opět na brigádu kde jsem byla opět do půlnoci, v neděli jsem ráno vztala, vyžehlila a uvařila, zabalila si oblečení a jela zpět na internát. Neměla jsem čas na počítač což ty očividně máš.

Nemumíš vařit? OMG tak to zkus ne?! než se jídlo v lednici zkazí, koukni se co tam je, co je kde doma, podívej se na internet kde jsi jistě často a něco zkus. Když se to nepovede, povede se to příště ale msíš se taky snažit.

Očividně ti narostli ručičky trochu od sebe ...

Měla by ses nad sebou zamyslet

P.S. Jak jsi psala o tom že ti přítel dal 1000, zaplatila sis 600 za něco... zbyli ti 400. Já nyní žiju u přítele a některé měsíce jsme museli vyžít z 1000 oba a neměli jsme udělanou večeři jako ty.

Přítel tvé matky asi ví že jsi jen líný fracek - proto nechce abys tam byla.

blbablondyna*
Presne! Slecna podle me neni jen fracek, rekla bych navic slusne ulhanej hajzl. Moc veci tu totalne nesedi. Tata popsany jako hajzl a mati? Takovych vymyslu na jedne hromade jsem dlouho necetla! Pritel ji dava takto penize? Druhe dejstvi bude jiz o prostituci? Nehlede na tom, ze kdyby na tom co pise bylo zbla pravdy, ma to snadne reseni. Je psana u matky a zije u otce? No mozna se ji snazi otec naznacit, ze prachy, ktere na ni matka dostava mela chtit! Ale buh vi, kde je pravda. Ony zvasty "xy vam to potvrdi" zavaneji vetsinou lzi! Pritelovi nastavuje nejakou tvar, fakt nepotrebujeme priplkavani v tomto duchu! (Mimochodem nededi vetsina z textu v navaznosti na socialku, at se po jivem roce zplnoletni a nasledne se prosim nedivi)
salim123

Řekla jste to dobře,já snad ani nemůžu hodnotit"líná slečna"je lenoch,zato nároky má převeliké.Viděla bych to tak na "pasták",tam by snad něco pochopila.Celý život bude nespokojená,pochybuji o tom,že by se o ni někdo staral podle jejích představ.Je to prostě lempl!

 


1x

Pokud mluvíš pravdu, je to hodně smutná historie. Jen něco mi nehraje: píšeš, že táta nemá peníze, proto Ti nedává na jídlo. A zároveň píšeš, že jsi mu z lednice vyhazovala zkažené potraviny. Tak nechápu, že nechá zkazit jídlo, když navíc na něj nemá. Být jím, koupila bych tedy méně, ale spotřebovala všechno. Nemít peníze a současně nechat zkazit potraviny, to mi připadá velké bláznovství.

A pokud v lednici bude jídlo čerstvé, co Ti brání v tom, aby sis udělala do školy svačinu?

Proč neprobereš celou situaci s mamkou? Mamka a dcera si přece víc rozumí, ne? A proč nežiješ s mamkou, když se tatky nemáš dobře? Navíc, ve většině případů /až na fetačky a poběhlice/se jistě s mamkou žije líp,než s otcem.

Rodiče jsou povinni Ti poskytovat všechny rozumné potřeby, pokud se připravuješ na budoucí povolání. A to do té doby, než se budeš schopná živit sama.

Zajdi na soiálku, bude to nejlepší, oni tatínkovi i mamince připomenou, co je jeich povinností. Jo a matka na Tebe neplatí nic?

A ještě - od milého bych si žádné peníze nebrala. Částečně z hrdosti a tak proto, že by mi to připadalo, že si mě vydržuje. Nepřeji Ti nic špatného, ale co když se rozejdete? Pak bude třeba tvrdě vymáhat vše, co doTebe investoval. Vidíš to nakonec u rodičů , jak se situace mění- láska jako trám, zplození dětí - a výsledek jejich lásky? Proto bych si od něj nic nebrala, to Ti mají a vlastně i musí dát rodiče. Jaga.

ertl
A ve většině případů /až na fetačky a poběhlice/se jistě s mamkou žije líp,než s otcem... a na to jsi prisla jak, hvezdo?
martinaa*
"Mamka a dcera si přece víc rozumí, ne? A proč nežiješ s mamkou, když se tatky nemáš dobře? Navíc, ve většině případů /až na fetačky a poběhlice/se jistě s mamkou žije líp,než s otcem."To je úplná hloupost. Osobně znám ženy, co se dětí zřekly, nebo se s nimi nestýkají, a ty jsou daleko štastnější s milujícím tátou. Stejně tak i ty, co rozbily rodinu a děti otci vzaly.K dotazu - proč si nevezmeš jídlo z ledničky, aby se nezkazilo? Svačinu si přece můžeš chystat doma. A "vydrhla jsem mu sporák, vyhodila jsem mu jídlo" - sporák přeci není jen jeho, ty v bytě žiješ taky. Já taky neperu tátovi prádlo, prostě peru. Pro všechny. Také bych zkusila domluvit se s mámou, která případně může podniknout příslušné kroky na sociálně.
lekatka

Ano, máte pravdu.. S mámou si rozumim dobře ) Povídam si s ní i o mym přítelovi a tak ) Jenže s mámou se uvidim příští týden.. Měla jsem jet s nima na chalupu, ale tam je zima a nechci být nemocná a stejně tam mám jet za týden na vánoce.. Tak si s ní zkusim promluvit U mámy nebydlim protože mě tam její přítel nechce..

Táta mi žádné rozumné potřeby neposkytuje..

Máma na mě neplatí nic protože já jsem u táty a brácha u mámy.. A druhej (tříletej) bráčka tátovi nepatří.. Takže to je vyrovnaný a nikdo nikomu nic neplatí..

Já vim že by mi táta měl (nebo teda musí) dávat peníze, ale nedává (jen na autobus)

myse*

no teda, ty jsi ale číslo! Rozmazlená sobecká holka!

Táta ti poskytuj rozumné potřeby- máš bydlení, jídlo 3x denně (že ti nevoní je tvůj problém), čisté prádlo...

Ty víš,že by ti táta měl (musí) dávat peníze? NEMUSÍ beruško, nemusí! Musí ti poskytnout jídlo, teplo atd. ale peníze NE

xxxxxxx

Hlavně že jí to jídlo poskytuje..

cyril*

" U mámy nebydlim protože mě tam její přítel nechce.."Asi ví proč! Nebo je to hlupák, který netuší o co se bez vaši přítomnosti ochuzuje.

 


1x

Dost dobře se však může stát to, že sociálka, když oba rodiče prohlásí, že na dceru nestačí, že nezaručují správnou výchovu, sociálka požádá soud o odebrání z péče rodičů a dívku umístí do domova. Jestli má toho na triku více, tak do diagnostáku. Úplně klidně je to reálné. Stačí, aby trefila na takhle smýšlející lidi.

salim123

Myslím,že by to bylo nejlepší řešení.Slečna si stěžuje,že neumí uklízet atd.-tam by se to naučila.Měla by pravidelně jídlo,snad by se tam naučila i nějakému řádu,což by jí prospělo!Za sebe toto doporučení moc schvaluji!

Moje 16 letá vnučka studuje,chodí na pravidelnou brigádu,doma navaří,uklidí,prostě všechno co je třeba a má čas i na přátele,slovo nuda nezná!

 


1x

Tahle diskuze s ,,lekatkou,, alias ,,anonymem96,, nemá vůbec žádný smysl.Je to jen línej,rozmazlenej fracek,který jen čeká s nataženou rukou,ale nic za to na oplátku udělat nechce.Přítel jí dá 1000,- ona si zaplatí nějaký balíček za 600,-,no,jídlo v něm jistě nebylo.Ta je tak akorát ,,zralá,,na Dr.Chocholouška a nebo na pořádný výprask!

 

klarinka*

0x

Určitě bys to měla řešit...

Popovídej si první s mámou a pak do očí s tátou.

Záleží i na tom, co máte doma - jako na jídlo? Nedá ti ani savačiny? A i tak bylo 60,-Kč málo...za to skoro nic nekoupíš...

Určitě to s někým prober, klidně i na lince bezpečí (bezplatně) a dej vědět

Rozhodně držím palečky, at ti to dobře dopadne

lekatka

K jídlu nic nemáme protože táta nemá penmíze.. A k večeři máme většinou co nám dá babička (když má táta odpolední tak mi dá večeři do lednice- a někdy taky ne).. OK dneska jsem dostala od přítele 1 000,- a za to jsem si zaplatila balíček (600,-) a za zbytek jsem si nakoupila jídlo abych měla co ke svačině když mi dává už jenom 40,-Kč..

No kolikrát mi přijde že přítel zastupuje mýho tátu kolikrát..

A babička se vymlouvá že má táta vysokej tlak a že chodí z práce utahanej že tam celých 8 hodin stojí, tak že bych mu měla něco doma pomoct, ale..

1. Já stojim tenhle týden 7 hodin na nohou na praxi (učim se na prodavačku) a pak s kamarádkou (jiný dny s přítelem) chodim po městě do 18:41 a pomalu si ani nesednu.. na praxi sedim jen na svačině 30 minut a na záchodě :DD

2. Mám bráchu kterej bydlí s mámou a nic jim pomáhat nemusí.. maximálně musí mít uklizenej pokoj, ustláno a vynáší koš.. Máma dělá dvanáctky a vše zvládá- občas něco udělá její přítel.. (mimochodem máma je prodavačka v globusu v barvách a taky pořád stojí jenom)

Ale at už mu pomáhám nebo ne, tak to podle mě nemá na to vlv.. neměl by mi správně dávat víc peněz? I kamarádka říkala že takhle můžu zkolabovat když nebudu jíst..

generalisimuss

Milé děvčátko

Dle tvého psaní to vypadá, že tvé životní obzory končí jen u peněz a pouze tvých problémů. Peníze, peníze, peníze. Nikde sem se nedočetl, že by peníze táta propíjel, prokarbanil a prošustroval. Zrejmě je na tom jako většina obyčejných lidí v tomto státě. Uplatit bydlení abys měla kde spát, aby ti bylo teplo, nebo abys měla teplou vodu. To dneska stojí celé jmění. Zřejmě má táta taky zdravotní problémy...další prachy. Zkus mu raději místo chození po městě pomáhat a nebo si najdi lehkou brigádu abys měla na své zájmy (JAKO JINÍ). A až odstojíš v práci tolik hodin, kolik odstál táta za svůj život, tak si teprv stěžuj na tu svou. Mimochodem, kdyby ses lépe učila, mohla si ještě sedět dalších pár let někde na vysoké škole, abys měla lepší uplatnění (a nebolely tě nohy) na trhu úpráce. A ještě maličkost...kapesné není žádnou povinností ani právem...každému podle jeho zásluh Neboj se ale vlka nic, až jednou duševně a mentálně dospěješ a budeš mít vlastní rodinu, přijdeš na to, jak si se giganticky pletla. Zatím jsi s prominutím jen nevyzrálá puběrtačka, kouřící cigarety filtrem dozadu. A ještě něco, pokud bydlíš u táty a on nese veškeré náklady na tebe...čím přispívá máma? Zkus se na ni obrátit.

 

m1

0x

Nevím kolik ti je roků, ale tvá váha je ok, takže podváhu 100% nemáš.

Proč ti dává táta denně na autobus? Nebyla by lepší a zároveň i levnější měsíční jízdenka?

Proč si z domu nebereš větší svačinu, aby jsi měla i na odpoledne? Nebo ti nedává ani ty svačiny?

Z čeho si vlastně živa? Jen z toho co ti koupí přítel? Pokud je ti víc než 18 let můžeš si zažádat at chodí prachy přímo tobě a ne rodičůmů. Každopádně na tu sociálku bych zašla.

lekatka

Je mi 16..

Mám čipovou kartu, ale táta o ní neví.. přítel mi na ní dobíjel a když jsem měla peníze na kartě tak jsem si peníze dala stranou abych si mohla znovu dobít.. Mno s tou čipovkou to je složitější- nepoužívám ji

Ne, svačiny mi nedává, protože doma jídlo pomalu ani neni (přítel vám to potvrdí- naší ledničku už viděl :D).. Jako možná by se našlo máslo (pokud by nebylo žluklý), ale na co bych si to namazala? Leda tak na ruku.. a i kdyby bylo pečivo tak by musel být salám protože samotný s máslem nejim..

No když nepočítám večeři tak jsem živa jen z toho co mi koupí přítel.. Kdybych neměla přítele tak bych byla asi ohladu nebo nevim co bych dělala.. A jinak mi v prosinci bude teprve 17, bohužel.. Takže si asi o nic nezažádám o žádný prachy :/

myse*

Je ti 16. máš kartu a nepoužíváš ji - proč? Svačiny ti nedává ---já tady dětem svačiny nedávám - dělají si je samy. Nejsou doma čerstvé houstičky? asi jsi je nekoupila, viď při tom trajdání po městě... Že nejíš housku s máslem? a to proč jako? že bys neměla hlad?

Podívej- v 16 jsi dost stará a schopná se o péči o domácnost postarat z části taky sama. Takže necourej po městě a přilož ruku k dílu!

S tou sociálkou pozor - jestli tě má v péči máma - a ty jsi u táty tak bude soud. Pokud si budeš stěžovat - řeknou ti, at se vrátíš k mámě, když se ti u táty nelíbí.

Další věc,kterou nechápu- proč nechodíš do školní jídelny na obědy? - může ti je zaplatit máma, když táta nebude chtít.

A proč raději nebydlíš s mámou?

lekatka

Nepoužívam jí protože nemám peníze abych si na ní dobila..

Jak si mám asi dělat svačinu sama když neni z čeho?

Jak mám koupit hosky nebo něco když nemám za co to koupit? -_-

A teď důvod proč nejim pečivo:
Když jim rohlík a v tý puse se mi to rozemele tak to musim vyplivnout a pak z toho skoro zvracim.. Suchej rohlík je lepší spíš když se opiju :DD Ale jinak housku nebo rohlík se bojim abych nevyzvracela.. A z chleba jim jenom kůrku a nebo když už tak čerstvej, rovnou z obchodu, krásně voňavej..

Jak mám přiložit ruku k dílu? Já mám na starosti jenom svůj pokoj.. O zb ytek se jako rodič má postarat táta! A když ne, jeho smůla! Neni mojí povinností drhnout sporák zaprasenej a vyhazovat plesnivý jídla!

Má mě v péči máma.. A jinak kdyby mě poslali k mámě, byla bych jenom štastná, ale její přítel mě tam nechce

Na obědy ve školní jídelně nechodim protože táta nemá údajně peníze aby mi je platil.. A mám a musí uživit sebe, jejího přítele, 15letýho bráchu a 3letýcho bráchu takže peníze by jí nezbyli aby mi platil obědy..

S mámou jsem bydlela rok, jenže se s jejím přítelem moc nemusim a nemohla jsem to tam vydržet tak jsem chtěla k tátovi..
Jenže to jsem ještě nevěděla že budu žít v podmínkách v jakých žiju..

Ps.: Táta s babičkou mi před 2 měsícema sebrali přes 300,- z výplaty z praxe.. Peníze chodí na babičky účet protože já mám s účtem problémy (nejde mi karta) tak jsem změnu účtu ještě nenahlásila..

no, pak mám pro tebe dobrou zprávu. od nového roku začne platit nový Občanský zákoník a podle školení, na kterém jsem shodou okolností dnes byla, zavádí novinku ve zplnoletnování nezletilých. nově svéprávnost bude moct rozhodnutím soudu nabýt i nezletilý, který je schopný se sám živit. doma u mámy tě to štve, doma u táty tě to taky štve, stejně se o tebe nikdo nepostará a ani najíst ti nedají, peníze z praxe ti seberou... požádej si po Novém roce soud o nabytí svéprávnosti, prokaž, že jsi schopna se sama živit (asi jsi, když už teď tě otec neživí) a můžeš se klidně od rodičů odstěhovat a žít si kde chceš a s kým chceš a nikdo tě nebude omezovat blbým drhnutím sporáku.

lekatka

To opravdu od nového roku půjde? :oo

Ale jak bych to prokázala že jsem schopna se sama živit?

A ještě další věc? Jak bych získala peníze na domácnost a kam bych šla bydlet? Ale jin ak po novym roce mi bude 17.. a kdybych se mohla odstěhovat tak bych byla štastná ) Jenže kde bych na to brala peníze když jenom studuju a peníze si vydělávám jenom na praxi?

tak pokud navzdory tomu všemu, co tu píšete, vás ve skutečnosti otec živí a vy toho nejste sama schopna, tak je tu varianta dvě, platná i dnes: otěhotněne, obratte se na soud, aby vás z toho důvodu zplnoletil, protože chcete přivést dítě do řádné rodiny, a pak se vdejte za přítele. od té chvíle vás bude živit manžel a vy legálně uniknete ze spárů rodičů

xxxxxxx

prej otěhotněte, to od Vás zní jako kup si rohlík, jenže děcka se 18 et nezbaví a bude se o něj muset starat, nemám nic proti děckům, ale mělo by přijít do rodiny nějak promyšleně

salim123

Copak by ta "ubohá" stěžovatelka zvládla dítě ,věčně prát,chystat jídlo v noci nespat,necourat po městě?Myslím,že by ji přítel,jakkoli chápavý poslal zpět velmi rychle,vždyt ona je v 16 letech pubertačka,která si myslí,že jí bez práce padne všechno k nohám.S tímto bude mít špatný život,pokud se zavčas nesebere a nezačne něco dělat sama a bude se jen spoléhat na druhé!

 

pohanka*

0x

Je to smutné, když rodina nefunguje, tak jak má. Děti pak nemají své vzory a dělají stejné chyby, jako rodiče. Ve svých 16-17 letech se budeš muset postavit na vlastní nohy, postarat se o sebe. Vytknout si nějaké cíle a o ty se snažit. Vzít si za vzor nějakého schopného člověka a učit se od něj. Pochytit jednání, pracovitost, péči o rodinu, starostlivost, plnění denodenních povinností, plánování. Pokud je možné, tak si zařídit slevu-kupon na každodenní dojíždění do školy a do práce. Po práci omezit jalové procházky po městě. To Vám nic nedá. Spíše si jít domů zacvičit a uklidit domácnost. Není to jenom táty domov, ale i tvůj. K tomu cvičení. Pokud naříkáš, že si nesedneš, tak proč courat po městě? Existují cvičení na podlaze, kdy se procvičují dolní končetiny, vše lze najít na internetu. Je to tvůj vklad do budoucnosti. Kde bydlí babička? Od té by jsi se nemohla začít učit, jak vařit a hospodařit v domácnosti? Nakupovat, připravovat si svoje jídlo do školy, k snídani /i jednoduché/, k večeři je vždy levnější, než něco kupovat. A v dnešní době to platí a bude ještě více. Otec at dává na domácnost a ty budeš hospodařit. I on bude rád, když najde doma něco k jídlu. Přítel to ocení a určitě i pomůže. Vítej ve světě dospělých.

lekatka

Jenže kde to vše mám pochytit? Od táty as těžko, protože veškerou lenost beru od něj..

Úklid pokoje.. ráda bych si tam udržovala pořádek, ale to bych musela mít někoho hodnýho kdo by mi pomohl a nepotřebný věci vyházel a vše mi roztřídil.. atd..

Já nemám od koho se učit vařit.. Táta vaří většinou samý speciality nebo dostáváme jídlo od babičky.. Babička dokáže být nepříjemná.. A máma mě k tomu moc nepustí třeba že by mi říkala co mám dělat a já bych zkoušela vařit sama.. Tak jak bych se asi měla naučit vařit sama?

Já bych ráda si nakupovala a vařila z toho kdybych uměla vařit.. Jenže to bych na to musela mít peníze a musela bych mít alespoň 1 000,-Kč na měsíc a to by mi táta asi nebyl schopnej dát a kde jinde to sehnat? :/

Já bych se ráda naučila hospodařit, jen bohužel nemám od koho se přiučit :/

 

iz*

0x

Mně to nějak nesedí. Nezdá se mi, že by ti otec nedal najíst. A není ti trapné se nechat vydržovat přítelem?

Žiješ-li u otce, měla by na tebe matka otci platit výživné.

A má-li otec nízký příjem, mohla by ses přičinit i ty sama. Povinnou školní docházku už jsi ukončila, 15 let už ti bylo, klidně si můžeš najít nějakou brigádu.

lekatka

Tak mi tu brigádu najděte :DDDDDD

- hledám a nic nenacházim -_-

A jinak výživný platit máma nemusí.. Jsme dva sourozenci.. já bydlim u táty a brácha u mámy..

 

buss

0x

Rodiče jsou děti, potomky povinny živit do doby, než jsou samostatné. Tak zajdi na sociálku a tam se poptej. Pokud na tebe něco dostává, kde jsou ty peníze?

lekatka

To by mě taky zajímalo že jestli na mě něco dostává tak kde jsou ty peníze? A proč mi nedá polovinu a já bych si koupila jídlo?

 

lidus*

0x

Nevěřím ani z jedné třetiny! A pokud máte 16 let a problém, tak existuje Orgán péče o dítě. Táta má v lednici plesnivé jídlo? Co jste dělala ten týden než stačilo splesnivět, rozcapený fracek co nejí chleba s máslem ale potřebuje šunčičku. Táta je neschopný?, omyl, neschopná jste vy sama!

Omlouvám se, jsem docela dost nasra...(slušné slovo neexistuje)¨na celý svět.

doplněno 12.12.13 11:44:

k2-vám nevadí, jak ta holka lže! Doma nic nedělá, fláká se někde venku a vše hází na otce?

Nelže? Tak proč v 16ti letech neuklízí domácnost, nestará se o vaření? Čím dál víc mi vadí ty lži co tu někteří píší, baví se a netuší jaké neštěstí číhá za dveřmi a co se může opravdu přihodit. Vadí mi spousta neregistrovaných lidí, vadí mi, že od jednoho počítače si někdo sám sobě odpovídá, prostě mi vadí, když ze mě někdo dělá blbce a tento příběh je přímo ukázkový.

k2

Budete se divit, ale nevadi. Je mi to uplne jedno. Vic mi vadi odsuzujici a napadajici vylevy (to od Vas je vylev, nikoliv rada, ci odpoved). Neni nic snazsiho, nez na otazku nereagovat.

Prectete si svoji reakci v tomto tematu.

poradte.cz/...

P.S.: Vidim, ze mazalovi Vase vylevy nevadi, moje odpovedi ano, takze se Vam hluboce omlouvam.

V hluboke ucte k2, neregistrovany.

lekatka

Táta by se měl starat.. Copak je normální aby mi dával jenom na autobus a občas i na pití? -_-

Starat se o vaření? Vy mě snad naučíte vařit? -_- :DDD

mancava

Máš počítač přeci. Zadej si do vyhledávače "Levná jídla" tam se naučíš vařit. Levnější než suchej rohlík je hrachová kaše, hrách stojí pár korun a zasytí. Tvůj táta asi taky není boháč, uvař mu to a pochlub se, jak jsi šikovná. Na internetu je o levných jídlech celá diskuze. Řekni mu tu směšnou částku, za kterou jsi to koupila a popros ho, aby ti dal na to polovinu toho, co sám sní. Táta je chlap, tak nečekej, že bude drhnout sporák, to dělá ženská.

 

fam

0x

Strašně smutná rodina, dítě se zřejmě mírně zanedbávanou péčí ("chodím odpoledne po městě"), přítel platící útratu...Takové spolužáky sem zažila, škola to řešila různýmina pomenutími v žákovské...Hele,nechodíš také za školu?

myse*

fam: slečna už v 16 není zanedbávané dítě ale toulá se po městě s "přítelem" - nechce být doma, nechce pomáhat, chce jenom peníze... to je fakt smutné...

Táta nemá nárok být unavený z práce - ale ona může být unavená z courání po městě?

Děti i pubertáci mají nejen svá PRÁVA ale i POVINNOSTI! bohužel na to rádi zapomínají,stejně jako tato slečna i pár rádců okolo

martinaa*

Myse, určitě máte pravdu v tom, že pubertáci mají své povinnosti... nicméně pokud neslyšíte protistranu, a budu dělat, že považuji dotaz na skutečnost, netušíme, zda se slečna courá dobrovolně, nebo třeba otec nechce, aby byla doma, případně, pokud je doma, tak ji terorizuje. Pak byste také jistě nechtěla chodit domů a raději byste se flákala po městě.

S úklidem a pomocí souhlas, sporák snad užívají čas od času všichni členové domácnosti.

fam

No vždyt to píšu, slečna je "zvlčilá", bez péče. Svoje právo vidí v salámu na chlebu. Do 18 je právně dítě. Vzpomeňte na ten věk, já se tedy bez přinucení do domácích prací hnala jen velmi vyjímečně. Jenže ji nejen nikdo nepřinutí, ale ani na tom nepracuje, vidím to tak, že rodiče si "šli po svém". Odkud víte že táta je unavený upracovaný chudák? Takže - moc smutná rodina.

lekatka

Nechci být doma z důvodu že je doma nuda -_- Pomáham až přijedu domu

blbablondyna*

A s cim pomahate (ze neni navareno, umyto, jidli staci plesnivet?) Ano, doma je nuda? Cekate, ze vas nekdo jeste za vas pristu bude "bavit"? Proc si domu nepozvete pritele? Vadi vam, ze pred navsteviu byste musela i uklidit?

lidka11

To se nedá poslouchat, mladá slečna by zasloužila jednu zprava a druhou z leva. Mám dva dospělé syny, oba uměly v 10 letech několik jídel, taky trochu z nutnosti ,když rodiče chodí na 12 hodinové směny nemají tolik času (není to jen výmluva)Jídlo udělali pro všechny, to se pak stává po noční...i když to byly třeba jen pečené brambory. Uklízet bylo samozřejmé,prát neprali, ale pověšet prádlo je automatické.Podotýkám že krom těchto věcí musí naštípat, případně nařezat dřevo, na jaře ho v lese udělat a dovézt, postarat se o drůbež , kozy, ovce, v létě se nezastaví je zahrada seno...

No můžu konstatovat že mám zlaté děti a to sem si vždycky přála holčičku , slečno vás bych musela utopit...nebo byste odešla k tatínkovi.

 


0x

teda řeknu ti, máš nějakýho divnýho tátu to on jako schválně kupuje plesnivý jídlo a žluklý máslo, když v lednici nic jiného není? to mi fakt rozum nebere, proč by to tak dělal anebo že by to bylo trochu jinak, že by nějaké to jídlo v lednici přeci jen bylo, akorát že tobě nejde pod nos, tak ho radši necháš zkazit, jen aby sis mohla stěžovat, jak ti táta ani na jídlo nedá?

lekatka

Jenže to nebylo jídlo tipu jogurt atd..

Jedno bylo v mističce, ale to bylo celý zelený plesnivý tak nevim co to bylo dřív a to druhý už nevim co bylo.. A pak tam byl sos nebo omastek nebo co to bylo a to dost smrdělo.. A našla jse tam okoralý citrony (ty fakt jíst nebudu :D )

aha. a jídlo z mističky není jídlo, že jste ho vzala na vědomí, až když bylo na pochodu? jako já mám tři děti - když mají období, že jsou rozmlsané tlamy, tak taky do ledničky další jídlo nedoplním dřív, než zmizí to staré. jestli i při jídle v lednici pocitují hlad, je to jejich problém, ne můj. mmch moje děti jsou mladší, než vy a jsou schopné si i uvařit jednoduchá jídla... jako nedělní oběd to není, ale nají se. rozhodně jsem je k vaření nijak netahala, prostě to odkoukaly od mne, od táty, od prarodičů.

 


0x

MIlí chytrolíni, je to marný, je to marný, je to marný! Na všechno má tazatelka odpověď a když se nad tím zamyslím, tak je i logická. Z jejího pohledu. Podívat se tím směrem, který ji ukazujeme, nechce. Pro úsměv: Pan cigan povídal kamarádovi? "Já bych rád šel do práce. Najdeš mi ji? A pak, řekni mi, kdo se postará o moju ženu a moje děcka? Nemožu do roboty, musím se o ně starat." Tohle jsem opravdu slyšela na vlastní uši. Sranda? Asi jo, ale má to logiku. Úplně stejné argumenty, jako lekatčiny odpovědi. Je to marný!

doplněno 13.12.13 10:44:

"Jen hlupák se dívá na prst, který ukazuje ke hvězdám" čínské přísloví. :D

 

marekmathe

0x

Lekátko, všechno vidíš pohledem svých 16ti let. To jest černobíle. Kdo nemá na drahé hadry, auto jako v tam a v tom filmu je lama, looser a když k tomu navíc tatík samoživitel nechá něco plesnivého v lednici, šoupnem ho na socku? Máš vůbec představu, co vlastně sociálka řeší za případy, které je opravdu nutné řešit? Tatík může říct, že jídlo máš 3x denně a peněz na zbyt nedostáváš, protože máš sklony k bumbání, partám a dalším alotriím (při kterých se nenudíš) a čekáš snad, že sociálka tátovi nařídí, že ti musí dávat tolik a tolik? Necháváš se příliš nabulíkávat kamarádkama, které nemají o životě páru, podobně jako ty. Pokud by mě osobně dcera nahlásila na sociálku, patrně by si do osmnácti dovegetila v děcáku. Ano jsou rodiče, kteří mohou, chtějí a dávají více peněz na utraty svým potomlům. Nejsem si ale rozhodně jist tím, že jim to je ku prospěchu a že z nich vyrostou lepší a odpovědní lidé.

 

gita65

0x

Jednoduše, jste pěkně líná dívka.

Neumíte vařit, ale stačí si od někoho půjčit kuchařku.

Bolí Vás hned od žehlení ruce. Neperete. Tak si nestěžujte, že máte špatně vyprané prádlo. Snažte se sama.

Potřebujete nějakého hodného hlupáka, který by Vám roztřídil a vyhodil Váš nepořádek. Co kdybyste byla Vy sama, ten hodný hlupák a místo courání po městě si to udělala. Aspon nebude doma nuda!

Je-li Váš otec jak popisujete naschopný, tak se vratte k matce. Ona Vás dostala soudem do péče. A ani její přítel by nemohl nic dělat. Matka má za Vás odpovědnost. Otec by platil výživné, podle možnosti. Nebo určené soudem. Přítel by se musel s tím smířit. Ale asi ho chápu, že Vás tam nechce. Jen byste chtěla peníze, courat celé odpoledne s přítelem, ale doma nic nedělat. Nevěřím, že kdybyste se snažila doma pomáhat, být trochu milá, udělat něco doma navíc, abyste překvapila něčím pěkným, že by Vás matky přítel vyhazoval a odmítal. Také Vy, byste musela respektovat jeho.

Také nevěřím, že u otce nemáte ani brambory. I z brambor se dá udělat dobrá večeře. Třeba pečené brambory, bramboráky, brambory na loupačku. Nebo rýži- rýžovou kaši, rýžový nákyp. Vše je v kuchařce. Ale pochybuji, že to jíte. Abyste se zase nepozvracela.

Prostě jste líná a takto Vám to vyhovuje. Jinak byste se snažila to změnit. Udělala byste i u otce příjemný domov.

Nezlobte se, ale je to můj názor po přečtení Vašeho příspěvků a odpovědí. Nikde jsem nenarazila na nějakou ochotu pomoci a změnit. Ale všude jen píšete o Vaší nechuti k čemukoliv.

Seberte se a vratte se k matce! Píšete přeci, že vše zvládá. Ale počítejte s tím, že se hlavně musíte změnit Vy - k lepšímu. Pak můžete natahovat ruce a žádat o větší kapesné.

 

magdalen435*

0x

Myslím, si myslím, ale říct to nesmím. Doma asi řezali tě málo. Jíst rohlík můžeš, jen když jsi opilá? Měla bys navštívit psychologa. Tohle je začarovaný kruh, nikdo tě nemá rád, nikdo tě nechce, jen snad přítel, který ti dá někdy najíst, nebo pohostí alkholem. Jídlo v lednici jsi měla zblajznout, když nebylo plesnivý a ne ho pak vyhodit a ještě si stěžovat. Víš prd, co je hlad. V16 při té výšce jsi celkem boubelka. Já mám 168 a 56 kg.

 

xxxxxxx

0x

Tys psala, že mamka se má líp než otec-jako s penězama, ty seš u otce a brácha u mamky a mamka má přítele a tvůj otec je svobodný? Ale stejně bys měla dostávat výživný. Protože třeba v rodině, kde ženská bydlí s jedním děckem skoro na smetišti a otec s druhým někde skoro na zámku, tak by otec měl doplácet děckovi u mamky, protože se má dítě podílet na životní úrovni rodičů. A od přítele bych asi nic nebrala, i kdž seš v zoufalé situlaci, tak bych to brala jako půjčku. BMI máš 19,8 a to je na hraně normální váhy jde to k podváze. Já mám BMI 23 a známí říkají že jsem vychrtlá, ale je důležitý jak to cejtíš ty, A pokud by nevyšlo výživný od mamky tak ještě na sociálce, jak ti tady radí, naši jedni spoluobčané to znají. Jo a když studuješ tak mají rodiče vyživovací povinost, tak by od sociálky měi něco dostat. Ale aspon v rodině vidíš jak bys neměla dopadnout.

 

fam

0x

Ono je z nezávislého náhledu vidět, že se rodiče hádali. Takže je asi odkoukaný kritický pohled dcery na tátu jaksi automaticky. Má dceru zjevně na starosti (nevíme, je-li v tom třeba ještě něco jiného, než že maminka uvolnila místo v bytě příteli). To je prostě nevýhoda proti spořádaným rodinám. Peníze "na jídlo" je zřejmě kapesné. Dorostenka si to nesrovná - a bloumá nejraději s platícím přtelem po městě.

Fam, ta první věta je skvělá! Je to tak.

 

ienmalcolm

0x
Nevím co přesně čekáš od svého otce, samozřejmě má vůči tobě vyživovocí povinnost a to do doby dokud nedostuduješ a nebudeš se moci postavit na vlastní nohy.
To že myješ sporák? Noooo a cooo? Přeci jen občas na něm něco uděláš i ty?
Pokud si myslíš že jsi na tom hrozně, tk já osobně ve svích 17 letech musel chodit na noční brigády abych se měl jak dostat do školy, během práce chodím i nadále do školy, co se týče brigády u tebe, zkus zajít, když už chodíš po tom městě do nějakého toho obchodu a zeptat
Poslední co ti můžu poradit, je jít na sociálku a říct jim situaci, pakliže tvůj otec na tebe bere příspěvky, máš na ně plné právo.
Studuji práva takže se stačí ozvat a budu se snažit pomoci více, ale takhle z textu mi jen připadá že si stěžuješ. IM

 

lendak*

0x

Je možné,že otec vážně nemá ..když zaplatí všechny poplatky, tak mu zbývá málo na stravu...běžný jev v ČR...podobně jsme na tom všichni...druhá možnost je,že peníze propije..procigaretkuje...a v tom případě bych mu udělala takovou scénu ,že to jakživ neviděl...Peníze vám dávat musí..v nejhorším pohrozte sociálkou..že si budete stěžovat,že trpíte hladem a bude mít ostudu.a hlavně se nebojte vlastního táty...

lidus*

Lendak vám došla malta? Čtěte ta stará vlákna aspoň od začátku když už máte potřebu reagovat.

hop®
09.01.14 22:52

Liduš, možná, že by stačilo, kdyby si Lendak přečetl otázku celou. Nejen dva první odstavce.

 

998zuzana*

0x

Z toho co píšeš děvče jsem pochopila, že: úředně jsi u matky - ta na tebe dostává přídavky na děti, případně různé sociální přídavky včetně toho na bydlení, pokud její příjem je malý, a měla by dostávat i výživné od otce (což asi nemá, protože nemá). Nevím proč by tvoje matka měla povinnost živit svého přítele. Ten se o sebe musí starat sám a přispívat i na bydlení. Nebo jí jen využívá?

Přece jenom tě asi otec (babička) živí - snídaně, večeře atd.

Zvláští výchova, že by jsi nesměla pomáhat rodičům v domácnosti. Umýt sporák atd. Jak chceš potom mít někdy v budoucnu vlastní domácnost, když se toto nenaučíš. Jsem asi ve věku tvé maminky, ale u nás byla pomoc v domácnosti naprostou samozřejmostí. Když moje mamka jela do lázní ze zdravotních důvodů, tak jsem normálně vařila, a vůbec mi to nepřišlo jaké něco co bych neměla, a to mi bylo 12 let(samozřejmě jen nějaké jednoduché věci. Od tohoto věku jsme se sestrou měly na starost nádobí, týdenní úklid - mytí podlahy, luxování, prach a v tom jsme se střídaly.

Tebe bolí nohy protože stojíš 7 hodin na praxi. Chápu, ale proč potom do večera lítáš po městě. Nejdřív povinnosti - i doma, pak zábava.

Zřejmě chceš od života jenom brát. Ale tak to nefunguje.

Zuzana

 

jayeles*

0x
Ja myslim ze kdyz mate internet a pocitac tak zas tak malo penez mit nemuzete a jinak ze neumis varit? Me je 17 a taky me to nikdo neucil a umim skoro vse od polivky z pytliku po svickovou je to spis o tom chtit se to naucit... a uklizet, vyprat, atd. nejen po sobe ale i po tatovi bys mela automaticky
Jo to ses vyjímka ja nevim zadné ktera umí vařit co znam..
Jedna moje kamaradka se pokousela pect babovku a zacalo to otazkou ceho je víc cukru nebo mouky.

 

adam98

0x
Milá lekatko,
Z toho co tady píšeš se mi chce zvracet. Sice z jedné části chápu že to máš po rozvodu rodičů těžké, že tvůj otec nemá nejvyšší příjem, ale zcela nechápu tvou mentalitu. Píšeš tady, že jsi musela umýt sporák, co je na tom špatně? Tvůj otec tě živí, vychovává tě a pro Tebe je příliš jednou za čas umýt sporák? Je mi patnáct, když mi rodiče řeknou at nějak pomůžu v domácnosti tak neremcám a udělám to. Copak je tak těžké přiložit ruku k dílu?
Ale teď k tomu co mě fakt dostalo. Tvá věta "..doma se nudím..". Tak se nějak zabav, nebo třeba zkus uklízet. Neboj se, nepotřebuješ na to jak ty říkáš "hodného člověka", v životě nebudeš mít někoho kdo Ti bude pomáhat.
Dále, k tomu že Tě tvůj přítel "krmí". Tobě to nepřipadá potupné? Anebo tvrzení, že nemůžeš jíst pečivo, že se z toho pozvracíš. To znamená že jsi buď zhýčkaný fracek, anebo že máš nějakou vážnou poruchu, či lépe řečeno nemoc. Měla bys se svěřit praktickému lékaři, ale obávám se, že ten tě posle spíš na psychologii. A to že rohlík sníš jen když jsi opilá, to už mi vážně hlava nebere...

 

mee

0x

Dává Ti alespon někdo z rodiny na obědy ve škole?Nebo je babi i mámě jedno,jestli se najíš?Rohlíky jsou nezdravý oběd.Má se jíst alespon jedno teplé jídlo denně.

 

instalater*

0x

Mně stačí si jenom přečíst cituji . vydrhla jsem mu zaprasenej sporák . Já myslel že bydlíte spolu , tak že o úklid v domácnosti se staráte stejným dílem. Možná , že kdyby váš otec viděl trošku snahu , tak by taky pomohl. Ale je fakt že 7 hodin být denně na nohách je hrozně moc. měla by jste se trošku šetřit.

 

vvally*

0x

Čtu a nestačím se divit..

tobě že je skoro 17 let? Nevěřím, mentalitou a názorama bych tě tipla sotva na 13.. Kdy nevyzrálý rozmazlený puberták se nechce zapojit do řádu a chodu rodinných povinností. Minimálně s tím uklidem( zapraseným sporákem).

Já tě mít doma, tak mám asi taky problém s tebou vyjít! Takže se moc nedivím přítelovy tvé matky.

slyšelas někdy o brigádě? Poučím tě. Studenti cca od 15 let si mají možnost víkendově, prázdninově a občas i na pár hodin během všedního dne přividělat prací nějakou tu korunu, aby si zlepšili ten svůj chudý studentský život!

možná bys mohla skusit, koukám že net používat umíš. Zkus zadat do vyhledavače www.prace.cz a klikni na brigády.

ono možná až si vyděláš nějakou korunu sama a zjistíš že to není taková prdel, ty rohlíky s máslem ti zachutnaj!

mohla bych psát ještě dlouho o tom co si myslím o lidech jako ty. Ale myslím, že pokud si z toho budeš chtít vzít něco k srdci. Tak toto postačí.

k2

A kvuli tomu jste se registrovala?

 

 

vvally*

0x

Co myslíte?

na této diskusi jsem dnes prvně, přesto jsem cítila potřebu napsat svůj názor.

Myslím, že jsem napsala to co si myslím už výše, a není třeba nic víc dodávat.

k2

Vyborne, tak se jeste naucte radit prispevky a bude to temer dokonale.

No a pak se zamyslete, jaky ma smysl psat nicnerikajici prispevek do mrtveho tematu (a tim ho znovu ozivovat), ve kterem zakladatelka naposledy reagovala pred vice jak 1/4 rokem...

hop®

@k2 Psát příspěvky většinou smysl má, někdy i do "zapomenutých témat.
Nová kolegyně @vvally je zde dnes podle jejích slov poprvé, navíc se dnes rovnou i zaregistrovala, což Vy jste nedokázal dodnes. Možná z ní bude brzo rádkyně, která zde hodně lidem dobře poradí a pomůže !
A asi sám víte, že na řazení příspěvků si lze po čase zvyknout. A že je rozdíl, na které tlačítko "Odpovědět..." je nutné kliknout, aby se reakce správně umístila.
Místo abyste pomohl a vysvětlil, tak jen kritizujete...

k2

Kolegyni vvally se hluboce omlouvam. Jeji prispevek odsuzujici a urazejici zakladatelku MÁ smysl. Pokud sem po tom 1/4 roce zakladatelka tematu zavita, jiste ji prave tento prispevek otevre oci a rapidne zmeni cely jeji dosavadni zivot a prestane se chovat jako cituji "rozmazleny nevyzraly pubertak". Konec citace.

Ja neregistrovany, narozdil od nove radkyne, ktera zde mozna hodne lidem dobre poradi a pomuze, pomahat a vysvetlovat i nadale nebudu a budu zde jen kritizovat.

V hluboke ucte k2, neregistrovany.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]