Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
za 3 dny uplyne 30 dní ( kalendářních ) od reklamovaní budíku, který jsme zakoupili z kamennem obchodě. pokud se nám do té doby neozvou, na jaký zákon, který paragraf se odvolat, abych s nimi již nemusel nic projednávat ohledně vady atd, abych dostal nazpět peníze, dle nějakého zákona, předpokládám občanského zákoníku.
Pokud mě pošlou "k šípku" kam se dále obrátit.
Děkuji
doplněno 23.09.13 12:00:Vím, že kdysi bylo v podvědomí lidí, že prodavající má právo na opravu a to 2x a při třetí poruše se vracely peníze. V lidech kolovaly kdejaké fámy, tak by mne zajímalo jak je to dnes a která zákon o tom pojednává. Vím, že lze postupovat minimálně jako oprava nebo výměna nebo vrácení peněz. Je na tohle nějaký zákon, zda mohu ihned požadovat výměnu, nebo zda prodávající smí nejprve provést opravu?
doplněno 23.09.13 12:07:Ringo, děkuji. Ano jdu tam osobně, mě trápí otazka, jak postupovat. Obávám se výmluv, že to nestihli, že určitě poslali zprávu, nebo kdesi cosi. Zajímá mě jak postupovat, pokud mi nedají nazpět peníze nebo jiné nové zboží .
doplněno 23.09.13 13:41:Potvrdili jste, to co si mylím. Můj umysl jít tam 31. den je to co jsem měl v plánu. Děkuji za upřesnění paragrafu, mrknu na to a body posílám
doplněno 23.09.13 13:53:Ringo: důvod? Já tam mohu dokonce to zboží nechat měsíc ležet, kdybych nebyl ve městě. Jen oni musí mít to zboží nachystané nebo opravené, zkrátka reklamaci uzavřenou.
Když se dostavíte 31. den a nebude to nam nachystané k převzetí tak požadujte vrácení peněz z titulu odstoupení od smlouvy. Buďte asertivní, klidně a trpělivě opakujte svůj požadavek a na nic jiného nepřistupujte. Jakýkoliv spor by prohráli.
Pokud to tam nachystané bude, tak to vemte a běžte. Chodit tam již 30. den IMHO nemá význam, protože Vám můžou říct, že třeba za dve hodinky to bude nachystané.
Dnes uz to neplati. Firma, ktera prebrala reklamaci musi po ukonceni reklamacniho rizeni, zakaznika kontaktovat. je to par let novinka.
A co delat? Odstoupit od smlouvy z duvodu nedodrzeni obcankeho zakoniku a jejich reklamacniho radu. Pisemnou formou.
doplněno 23.09.13 12:18:To odstoupení je § 19 odst. 3 zakonu o ochrane spotrebitele. Co se tyce te informovanosti, tak se mozna opravdu pletu. V zakone to nemuzu najit, al byl jsem presvedcen, ze je to rok stara novinka.
doplněno 23.09.13 12:20:@fidonet. Zadna vymluva neexistuje. Pokud tam 31. den prijdete a zbozi nebude opraveno, pozadujte vraceni penez.
jistě, zákon na to je. občanský zákoník. tam se dozvíte věcí. mimochodem, obchodní podmínky jste, před koupí, četl? jste přece svéprávný a víte, že podle tohoto zákoníku jste s prodávajícím uzavřel kupní smlouvu.
proč se neozvete vy? prodávající tuto povinnost nemá. je to jen jeho nadstandartní servis zákazníkovi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.