Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, můj dotaz je čistě teoretický.
Přídju s kamarády do restaurace na oběd. Dáme si jídlo, pití. Kamery v restauraci nejsou. Není tam téměř nikdo (svědci například nuloví).
Co když řekneme v závěru, že jsme si nic neobjednali a nic tedy platit nebudeme?
Pokud nejsou svědci, je to tvrzení proti tvrzení.
Ovšem pak přijde na řadu otázka, proč jste do té hospody vlastně vlezli!
V restauraci většinou nebývá pouze jeden člověk, takže svědci pro restauraci by se asi našli.
Jsem rád, že to berete jen teoreticky, prakticky bych to raději neriskoval!
Spíš menší reakce na dnešní reportáš ve zprávách o zadržování revizory. a nějaká hospoda, kam často chodím má pravidlo, že když ztratí zákazník lístek, dají ti k úhradě 5 tis. Na což bych se vykašlal...
Jo, "...aneb jak se odchází zavřenými dveřmi"
Pokud má restaurace takto předem daná pravidla, asi bych tam moc často nechodil, je to dost velké riziko. Další věc je, proč si má zákazník hlídat svoji útratu, svůj lístek, asi by mi to vadilo.
Jezdím na různé trampské akce, většinou spojené s konzumací, ale i odchodem z hospody i na několik hodin. Je osvědčené velmi jednoduché řešení - dám zálohu, kterou mi výčepák napíše na účet a ten si pak hlídám a nosím u sebe. Pokud má výčepák "podezření", že jsem již zálohu přesáhl (nebo se k ní blížím), uděláme vyúčtování a mohu začít znovu, anebo jen připlatím na záloze. A když si lístek ztratí, přijdu o zbytek své zálohy. Fakt to funguje, už v mnoha hospůdkách princip pochopili a je všeobecná spokojenost!
Když jsem si přivydělával jako barman v musicbaru, tak jsme tenhle problém párkrát řešili. Běžně se stává, že takového vyčůraného pacholka venku barman dožene, trošku ho pocuchá a on pak ještě rád zaplatí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.