Nejste přihlášen/a.
Jenom tak ve zkratce. Čtyři měsíce staré dámské boty, koupené ve značkovém obchodě. Odlepující se podešve, reklamace neuznána, prý špatný způsob nošení a nelze opravit, boty jsou vynošené a jsou na vyhození. Boty jsem tedy odnesl na posouzení ševci, ten řekl "žádný problém do zítra opravím". Oprava stála 80-Kč a boty jsou v pořádku. Ovšem takovýto způsob jednání při reklamaci se mi ani trochu nelíbí. ČOI, toto neřeší a jediný způsob obrany spotřebitele, je podání žaloby na občanskoprávní řízení. Neví někdo kolik stojí podání žaloby a jaká je šance na vyhraný spor? Boty jsou doposud nenošeny a tudíž přesně ve stavu, kdy jsem je donesl z opravy domů. Dík za rady.
příště musíte mít vše pod kontrolou, i zamítnutí či nevyřízení reklamace musíte být schopen doložit...pak prodejce soud prohraje a zapatí i náklady řízení
ČOI to řeší, ale neníé to soudce, prodejci může uložit pokutu
Zamítavé stanovisko s termínem "vynošené boty" mám na papíře. Dostal jsem je jako vyjádření k reklamaci i s razítkem a podpisem zástupce vedoucího.
"ringo" nemyslím si, že by to byl špatný nápad, za zkoušku to stojí, pokud to zrovna není vyrobeno v Číně, aspoň před 89 to fungovalo, reklamovala jsem dětské látkové pleny jelikož 2 se po prvním praní téměř rozpadly a výrobce mi poslal dva balíky plen a ještě se omluvil.
doplněno 14.04.13 11:10:Jardo, taky jsem si koupila zateplené kotníkové boty ze značkou za 2000kč ve značkovém obchodě, naštěstí nechodím tak drží ale velmi rychle se protrhla kůže v místech kde byla tkanička. Švec to opravil na počkání a říkal, že nesmím nakupovat na tržnici, nechtěl věřit, že takto zprasit to dokázal vyhlášený výrobce.
Tak jo, kašlu na to. Vyplývá z toho pro mne ale jasná věc, že firmě Humanic se příště vyhnu obloukem. Většinou když jsem kupoval boty jinde, tak se k takovýmto malým reklamacím stavěli zcela zodpovědně. Jo ještě podotýkám, že když jsem tomu ševci sdělil, že se jedná o boty ze značkového obchodu. Pouze se zasmál a pravil "dneska je to pane až na pár vyjímek samá Čína. Moje žena nakupuje boty v německu, vyjde to stejně ale kvalita je lepší".
Na jednu stranu Vás chápu, že jste naštvaný, na druhou vám odpovím, že šance na vyhrání sporu je mizivá, řekněme 20-30% podle toho, jak šikovný by byl Váš právní zástupce. Co se týče ceny, to se obratte na místní okresní soud, ten Vám to řekne přesně. Záleží určitě i na tom, jak dlouho se soud povede a kdo bude platit znalecké zkoumání, advokáty apod. Typoval bych čásku kolem 10.000 - 20.000,-Kč +/-.
Přijde mi to, jako kdybych si koupil nový auto, ojezdil pneumatiky a pak je chtěl vyměnit, protože jsou sjeté. Respektive toto Vám naznačili v obchodě, když Vám neuznali reklamaci. Vada dle jejich názoru vznikla špatným užíváním bot, popř. prostě jejich nošením.
Laicky řečeno, když budu nosit body a ošlapu podrážku popř. se mi udělá díra na malíčku, tak to nevyreklamuju, protože to neni vada materiálu, ale opotřebení běžným užíváním. Určitě jste při koupi bot dostal záruční list, popř. paragon s návodem k užívání a reklamačními podmínkami. Alespoň já toto vždy ve značkovém krámu k botám vždy dosanu. Právně je to hodně ošetřené právě, kvůli takovýmto případům.
doplněno 14.04.13 12:51:Bohužel pro nás, z Německa je všechno lepší, prášky na praní, elektronika... to jen mi hlupáci Češi se necháme furt a ve všem odrbávat. Jak dlouho ještě?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.