Nejste přihlášen/a.
Zdravim, vzdycky jsem od vas dostal vyborne rady, budu rad pokud mi opet pomuzete
Ceka me vystaveni prvni fatury, jsem OSVC, pouze jako vedlejsi cinnost, mam normalni zamestnani. Dale vim, ze nejsem platce DPH.
Prividelavam si jako externista v jedne firme, mel bych fakturovat odpracovane hodiny. Znam svoje ICO i DIC, ale ted jsem znejistel pri procitani zakonu. planuju navstivit nejakeho poradce, ale teď zrovna na me spechaji s podanim faktury.
Prosím o radu v těchto zapeklitých otázkách:
1) jaký použít druh faktury? FAKTURA-DANOVY DOKLAD vs FATURA (podle vseho jen FAKTURA, kdyz neplatim DPH)
2) Vyplnit ICO i DIC? (pry DIC vyplnuje jen platce DPH, pokud neplatim, nesmim DIC uvest?)
3) Uvadet DATUM USKUTECNENI ZDANIT.PLNENI? kdyz nejsem platce DPH?
Díky moc za pomoc, je toho spousta co musím dohnat! Dalsi informace rad doplnim
Nejste plátce DPH název nesmí být danový doklad ale jen Faktura. Na faktuře nesmí být vyčísleno DPH.
Datum UZP neuvádíte.
Až na Fakturu napíšete, za co ji vystavujete, např. "za to a to". Tak nakonec připište větu. Nejsem plátcem DPH.
V jedné větě píšete, že nejste plátce DPH a následně dále v textu...znám svoje IČO a DIČ. Máte nebo nemáte přidělené DIČ od finančního úřadu?
V bodě 1) Faktura- daňový doklad, faktura slouží jako daňový doklad.
A raději vystavte fakturu ve dvou stejnopisech, jednu pro Vás a jednu pro odběratele (firma pro kterou jste pracoval). Radím vystavit fakturu v plné náležitosti, tedy razítko a podpis, a pokud fakturu předáváte osobně tak Vám jí na místě potvrdí ve firmě razítkem, podpisem. Dále by jste si měl na faktuře uvést, zda bude provedena platba na účet nebo hotovostně ( hotovost- k tomu je třeba vystavit Příjmový doklad).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.