Nejste přihlášen/a.
Zdravím Vás,
řeším problém jaká forma odpovědi směrem ke klientovi ( v rámci komunikace naše firma> zákazník ) je vhodnější, pro vysvětlení - proběhla nějaká komunikace ve které zákazník ne zcela srozumitelně popsal problém a odpověď kterou dostal byla " Nějak jsem z vašeho emailu nepochopila, v čem je problém " já navrhuji alternativu např. " bohužel jsem z vašeho emailu nepochopila, v čem je problém " Na otázku, jakou odpověď by dotyčná obdržela osobně raději, byl výsledek " Obě varianty mi připadají v pohodě ". Já mám celkem jasno, ale protože mám možná posunutou vnímavost k " tónu " písemné komunikace, která je na špatné vyložení úmyslu docela citlivá, rád bych věděl Váš názor, přijdou Vám obě odpovědi v pohodě nebo ne a proč? Díky
Mám šestiletou zkušenost z hotline softwarové firmy, že zákaznci mají většinou raději "normální" styl komunikace než nějaký přehnaně korektní, který jednak vnímají spíš jako odtažitý, jednak se z hlediska firmy tímto stylem stavíte automaticky do defenzívy. Takže ta první varianta je u mě naprosto v pořádku. To první je takové lidštější, mám pocit že komunikuju s opravdovým člověkem a ne s robotem s naučenými frázemi.
Taky je mi sympatičtější Google Chrome, který mi při pádu ohlásí něco jako "Jejda a je po ptákách", než jiný prohlížeč, který mi to oznámí suchou sterilní hláškou.
doplněno 30.01.13 22:30:A taky amozřejmě nemůžeš zákazníka odpálkovat jen tou jednou větou. Musíš napsat co jste nepochopili, proč jste to nepochopili, jak jste to pochopili a že to příště určitě pochopíte. To je důležitější, než sledovat, kolikrát tam máte bohužel a prosím.
Lidsky. Něco jako "Tak hele vole, vo co teda de?"
Myslím, že na tom, neudělat ze sebe směrem k zákazníkovi blbku, není nic extra korektního. Nikdo nechce poslouchat nějaký naučený týmbildingový kecy, ale naznačovat zákazníkovi, že jsem buď blbá já nebo on, není podle mě to pravé. I když na druhou stranu, jaký zákazník taková firma a obráceně...
Ani jedno. Bude to vypadat v očích zákazníka jako že má firma blbce zaměstnance anebo že zákazník je blb co neumí popsat problém (což samozřejmě nevylučuji). Zkuste zákazníka navést i za cenu vícero dopisování, když je blbej.
doplněno 30.01.13 15:04:artik
doplněno 30.01.13 15:10:Vůbec nepsat nic v tom smyslu, že něco nechápete ale v duchu toho, že se snažíte vyjít vstříc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.