Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny rádce a přeji pěknou neděli,
již dávno jsem zde pokládala dotazy ohledně autoškoly, kterou teď dělám, vlastně jsem už skoro u konce kurzu. Zbývají mi ještě čtyři jízdy a poté mám závěrečky. Z testu a techniky strach nemám, to mi jde skvěle, horší budou jízdy. Poslední jízdy jsem měla v pátek, jezdili jsme převážně po městě a zkoušeli parkování (na tom místě, kde v den zkoušek budu muset parkovat a také u nějakého supermarketu). Instruktor mou jízdu ani moc nehodnotí, tudíž vůbec nevím, zda na ty závěrečné jízdy mám. Moje největší problémy v jízdách jsou: jízda blízko stojících aut, parkování spojené ze zacouváním a také to, když stojí na nějaké vedlejší silnici a mám jet na hlavní a dávám přednost, tak nikdy neodhadnu, zda je auto na hlavní dostatečně daleko na to, abych tam stihla vjet. Já bych raději vyčkala, ale instruktor mi i doposud říká, zda to stihnu nebo nestihnu.
Zajímalo by mě, podle čeho vlastně komisař mou jízdu ohodnotí. Samozřejmě, že když nasednu do auta, nesmím se zapomenout připoutat, upravit zpětné zrcátka a sedadlo. Poté nastartuji, zapnu světla, zařadím, odbrzdím ... Instruktor mi při jízdách pořád říká, za co bych "vyletěla", tj. přejezd přes přejezd nepřiměřenou rychlostí, nezastavení na stopce, přejetí přes obrubník, ohrožení chodce atd. Má komisař určeno, za co vyhazovat a za co ne? Když se mi v zatáčce vypne blikačka, vyhodí mě? Když zapomenu vypnout blikačku? Když budu dlouho stát v křižovatce? Když nezaparkuji úplně rovně? Když mi to několikrát "chcípne"?
Dále mi bylo od instruktora řečeno, že když nebude nic říkat (při normálních jízdách), že mám jet buď po hlavní, nebo rovně. Bude to stejně i při závěrečkách? Já myslím, že ne. Instruktor mi také říká dost pozdě, zda mám zatočit a já pak zmatkuji. S jakým předstihem mi to asi bude říkat komisař? A může na mě při zkoušce instruktor mluvit? Zasahovat do řízení asi ne, že?
Děkuji všem za reakce a odpovědi.
podle mých zkušeností, pokud neproženete chodce na přechodu, nepřejedete stopku, neprojedete křižovatku na červenou nebo nezabočíte do zákazu vjezdu, pak jízdu uděláte. Vyhazuje se za to, za co vám policajti můžou dát pokutu. Jestli pojedete pomalu a opatrně, pak si sice možná cosi vyslechnete, ale řidičák je váš. Doporučil bych vám taky, přihlaste se a jděte na jízdu co nejdříve, třeba rovnou jako první. Tak jsem to udělal já a vůbec jsem nelitoval. My co jsme šli první, jsme prošli všichni. Pak to začalo lítat, protože lidi i ten zkušební komisař byli nervózní. Mnoho zdaru.
Policajt by mi mohl dát pokutu za to, že najedu na obrubník? Instruktor argumentuje tím, že by komisař řekl: "Co kdyby tam stál malý chlapec a vy byste mu přejela nohy?". Nebo když si na jednosměrce nenajedu co nejblíže okraji silnice, kam chci odbočovat. Za to by mi policista pokutu nedal, ale komisař by mě jistě vyhodil. :D
Teoreticky ano, obrubnik=chodnik, po chodniku se nejezdi. V praxi Vam pokutu policajt neda, ve vetsich mestech se obcas i na chodniku stoji, navic pokud chcete provest rychly parkovaci manevr, tak je mensi zlo "skok kolem pres obrubnik" nez trefou natrikrat blokovat jeden jizdni pruh.
S tou jednosmerkou jsem to teda uplne nepochopil.
No, s tou jednosměrkou, instruktor mi pořád vtlouká do hlavy, že si musím na jet co nejvíce ke kraji, např. když chci odbočovat vpravo, tak co nejvíce k pravému okraji vozkovky, aby vedle mě zůstalo místo pro auta, co chtějí odbočovat vlevo. Nevím, když zůstanu stát uprostřed, třeba si to neuvědomím, tak jestli mě vyhodí. Policista mi pokutu určitě nedá.
Jo takhle. Tady dost zalezi na posouzeni konkretni situace komisarem. Pokud nebudete stat pri odbocovani vpravo pri levem okraji vozovky, jak kdyz vezete dlouhe drivi, tak bych to vylozene na vyhazov nevidel, ale muze to byt ona povestna posledni kapka k celkove nepesvedcivemu dojmu z jizdy.
V teto situaci by prave mel dobry instruktor odvest hovor s komisarem k tomu, jak jste predchvili pustila chodce, ktery uz tam malem vystal dulek, nebo jinak odvest pozornost komisare od manevru...
To jsou ale pěkné praktiky ...
Když jak nad tím tak přemýšlím, tak mi instruktor ukazoval jeden signál. Když prý někde bude přenosná značka omezení rychlosti, třeba kvůli práci na silnici, dejme tomu 30 km/h, tak prý bude nenápadně kývat rukou, jakou dobu mám jet pomalu a kdy už mohu zrychlit. Myslím totiž, že se to omezení ruší první křižovatkou nebo tak, no a já bych určitě zmatkovala a jela pomalu až do konce jízdy. :D
Nemá se to, ale dělají to všichni, tak snad to zvládnu. Díky za pohotové odpovědi.
jen jestli se můžu přidat, dělal jsem autoškoli před necelým rokem. Před jízdou se uvolni, nepanikař, čím víc "v klidu" budeš, tím ti to i líp půjde a tím lepší pocit z jízdy bude mít i komisař. Zároveň se mnou dělala autoškolu moje mamka, bohužel jí to napoprvé nedal, ale chápu ho. Ikdyž nespáchala žádný přestupek, prostě bylo vidět že si není úplně jistá. Domluvila si potom jednu jízdu navíc a napodruhé už neměla vůbec problém. Já jsem si jel po svým, tak jak bych jel normálně, žádný křečovitý nepřirozený úkony při jíždě 100% podle "teoretické výuky", komisař měl ze mě radost a ještě se mě po jízdě zeptal, kolik let už jezím na černo, že nikoho tak v pohodě při zkouškách tam už dlouho neměl. Když jsem mu řekl, že jsem dřív nejezdil, kromě pár set metrů jednou za čas někde na louce, nevěřil mi
Takže, pokud si myslíš, že jsi v pohodě a s řízením nemáš problémy, tak to tak je a buď uvolněná a sama uvidíš, jak ti to dobře půjde
No právě, že nejsem ten typ člověka, který by si mohl dovolit být uvolněný. I instruktor mě pořád káže o tom, že křečovitě řadím. Ale na druhou stranu se mi zdá, že mi do toho moc kecá. Kdybych měla jet podle sebe, tak jedu možná trochu pomaleji, nezařadím v tu opravdu nejvhodnější chvíli nebo se budu trochu pomaleji rozjíždět, ale pojedu uvolněná. On mi vždycky řekně úplně na poslední, že budeme někam odbočovat a já nevím, co dříve - brzda, spojka, blinkr, zdrcátko, nepřejet obrubník či plnou čáru ... Já bych zvládla někam jet i sama, myslím, že bych si předem promyslela trasu a už bych byla jistější.
no, dříve mi říkal taky v autoškole každou odbočku kam pojedeme, potom jsme se domluvili, že mi vždycky jen řekne, kam mám dojet, a já si sám zvolím trasu kterou chci, klidně oklikou přes celé město, šlo jen o to bez chyb dojet na místo určení zkuste se se svým instruktorem taky domluvit. A taky mu řekněte, at vám třeba jednu část jízdy říká jen chyby, kterých jste se dopustila a neupozorňuje předem na všechno co bude
Všechno je to o domluvě mezi Vámim a instruktorem já s ním třeba byl úplně v pohodě, povídali jsme si, pustili rádio a občas si do toho i zpívali, komentovali v rádiu trapné reklamy a "problémy" lidí... :D
V prvni rade autoskolu si platite, tak se instruktora ZEPTEJTE na jeho nazor na Vasi jizdu, bude 100% vedet jestli to k tomu je nebo neni. Navic v poslednich hodinach se casto projizdi po trase, po ktere pojedete s komisarem a insruktor Vas upozornuje na zaludnosti a vychytavky na danych mistech. Komisari maji vetsinou "oblibene" trasy, na kterych Vas "prozkousi" z mnoha situaci, ktere mohou v provozu nastat.
Pokud nedate prednost, nezastavite na stopce, jedete moc rychle (ale i extremne pomalu) a jine vylozene prestupky, tak samozrejme letite. Chcipnuti nevadi (pokud neni pri kazdem 2. rozjezdu), parkovani tak primerene, s metrem obihat auto a merit vzdalenost nebude, kdyz ale nezacouvate na misto, kam by vjel i kamion, tak to taky nebude uplne OK.
Ale pozor: jizdu komisar hodnoti "celkove", pokud z jizdy nebude mit celkove dobry dojem, tak Vas proste vyhodi, i kdyz zadny prestupek nespachate a ani Vam to nechcipne. Tez si dejte pozor na pousteni chodcu (a to i kdyz moc nevypadaji, ze chteji prejit)- dela to dobry dojem z jizdy...
Obecne pokud komisar jizdu nekomentuje, je to OK a jede se rovne ci po hlavni, pokud Vam toto vadi, tak se ho klidne na kazde krizovatce zeptejte kudy mate jet. Mluvit na Vas muze kdokoliv, slusny instruktor zamnestnava komisare druznym hovorem, aby si nevsiml pozde zapnuteho blinkru pri objizdeni cyklisty a muze lehce auto "podrzet na brzde" pro lzepseni vysledneho dojmu z rozjezdu do kopce. Vse samozrejmne nenapadne za staleho hovoru s komisarem...
Děkuji vám moc za vyčerpávající odpověď, kdybyste byl přihlášený, hned k vám letí bodík.
Jen by mě ještě zajímalo, jestli neexistuje nějaký soupis těch přestupků, za co se vyhazuje. Nemůže to přece být jen tak na zvůli komisaře, to by pak snadno mohlo docházet k nepoctivým závěrům a korupci, ne?
Soupis se jmenuje Zakon 361/2000 Sb. Pokud ho porusite, letite. Nicmene neznamena to, ze Vas nemuzou vyhodit za to, co tam neni, to je prave priklad toho parkovani, celkoveho dojmu z jizdy atd.
Co se tyce hodnoceni jizdy komisarem, tak plati:
1. Komisar ma vzdycky pravdu
2. Kdyz ji nema, plati bod 1.
Pokud ma komisar k jizde vyhrady, tak doporucuju jako ve skole u tabule-sklopit usi, nehadat se souhlasit a dofat, ze to dopadne. S argumenty typu, ze cara neni zed, dedek stejne prechazet nechtel, a to auto na hlavni bylo jeste daleko na 100% neuspejete.
Takže pokud poruším zákon, který se vlastně učím na testy, tak letím, chápu-li to dobře. Stejně mi je to divné, např. když pojedu padesát metrů před přejezdem bez blikajícího přerušovaného bílého světla dejme tomu 32 km/h, tak mě může vyhodit, i když na přejezdu nikdy vlak nejede a nepojede, nebot trat sloužila jedné firmě, která zkrachovala. Ale na druhou stranu kdybych jela opravdu těch 25 km/h, tak by na mě troubila auta za mnou a tím bych je omezovala svou pomalou jízdou (obyčejně přes něj jezdí tak 50 km/h, ne-li více a to je ve městě) a stejně by mě vyhodil. Je jasné, že bych se s komisařem určitě nehádala, to ne.
Stejný strach mám třeba z kruhových objezdů, nebot nekteří "slušní" řidiči jedoucí po kruhovém objezdu dávají přednost, i když přednost mají oni. Já jsem z toho tak rozhozená, že musím nečekaně jet a zdechce mi to. Poté jedu nepřiměřeně pomalu a omezuji tím řidiče, který mě právě pustit. Za to by mě mohl vyhodit?
Chapete to velmi dobre.
V AS se NERESI veci tak jako v beznem provozu (praxi). Po absolvovani AS taky nebudete poustet vsechny chodce (ve vetsim meste nerealne) a pres nepouzivany prejezd bude jezdit tak, jak uznate za vhodne o pulnoci nebudete na absolutne prehledne krizovatce stavet na Stop-ce. V AS Vas uci delat veci, tak jak je to zakonem dane, i kdyz je zakon (ci znacka) nesmyslny nebo nedomysleny.
Na "slusne" ridice co davaji prednost, kdyz ji maji oni pozor, prednost ma on a Vy mu ji u zkousky MUSITE dat, i kdyby jste tam mela stat tyden. Jak by to bylo v praxi, kdyz by Vas poustel, protoze chce odbocit na misto kde stojite a nevejde se tam (typicky autobus nebo nakladak ci vetsi dodavka na malem kruhaci) nevim, tam bych asi vyckal na vyzvani instruktora ci komisare k vjeti na kruhac...Tato situace je dost neprijemna i v praxi, nekdo Vam pokyne at jedete (i kdyz on ma prednost), pak si to rozmysli protoze Vam to moc trva a posle Vam to tam-vina je automaticky na Vasi strane.
bacha i na louže,protože nikdy nevíš,jestli pod ní není díra. Já když jsme dělala zkoušky,tak byl komisař úplný zlatíčko, na zatáčky kam bych vjela za zákazu mě upozornil až to bude možné odbočte a podobně se ptá i na zastavení. Ale musí ti všechno říct včas,abys stihla zareagovat , mě to řikal dvakrát dřív než instruktor.Ale málem sem letěla,protože jsem se nerozhlídla na železničnm přejezdu...
Hele ja udělal jízdu až na 4x pokus.Testy poprvé ale při jízdách jsem vždycky udělal nějakou zbytečnou chybu z nervů , taky sem si připadal trapně byl sem na sebe nasranej , to čekaní atd. Ale dneska už jsem to konečně udělal a maximální spokojenost ! Fakt jsem to nečekal prostě jsem se snažil bejt v klidu a ve střehu a vyšlo to Dávat si hlavně pozor na značky , přednosti , blinkry nebo když objíždíte cyklistu tak dát blinkr , do kruháčů najíždějte pomalu a bacha na rychlost a při parkování nebejt nervozní to byl můj největší problem :D Tak hodně štěstí jednou to vyjde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.