Nejste přihlášen/a.
Loni v červenci jsem v trafice koupil plynový zapalovač za 35 Kč. Prodavačka mne upozornila, že na tento zapalovač je dvouletá záruka a že v případě, že se pokazí ho můžu reklamovat. Ani jsem nevěděl, že na něco takového se také vztahuje záruka, ale byl jsem téměř jistý, že 2 roky takový obyčejný (asi čínský) zapalovač nevydrží. Zapalovač jsem několikrát plnil plynem a používal jsem ho hlavně na zapalování svíček na hřbitově až do listopadu kdy přestal téměř úplně fungovat. Nejde mi o těch 35 Kč a zapalovač jsem si už koupil jiný, ale když už je na to ta záruka tak jsem to chtěl vyzkoušet jak taková reklamace zapalovače bude probíhat a zda budu s tím úspěšný. 13.12.2011 jsem ho proto odnesl do trafiky za účelem reklamace. Prodavačka ho zkontrolovala zda skutečně nezapaluje a na paragonu mi potvrdila datum reklamace s tím, že zapalovač musí někam odeslat a počkat na vyjádření zda reklamace bude uznána. Řekla mi, že až budu mít někdy cestu kolem abych se zeptal zda to už není vyřízené a taky si zapsala můj telefon aby mi mohla dát vědět pokud to bude vyřízené. Naposledy jsem se na to ptal v ponděli 2.1.2012 a prodavačka mi sdělila, že u nich ještě nebyla firma která jim dodává zapalovače a tak jim ho ještě nemohli předat za účelem reklamace.
Nejde mi o to za každou cenu tento zapalovač vyreklamovat, ale zajímá mne jaká je zákonem stanovená lhůta pro vyřízení takové reklamace nebo jak by ta reklamace měla probíhat.
kapkanadeje: Pokud jsem to dobře pochopil tak pokud do 30 dnů tato reklamace nebude vyřízená, což už brzy nastane bych měl mít nárok na vrácení peněz za zapalovač nebo výměnu zapalovače za nový.
Aby vůbec nějaká reklamační doba mohla začít běžet, je zapotřebí mít v ruce řádný reklamační protokol od jehož data sepsání se doba počítá. Zda tomu vyhovuje nějaká poznámka na paragonu je na zváženou.
V trafikách asi s reklamacemi nebudou mít příliš velké zkušenosti a tamní prodavači možná ani nebudou vědět jak se taková reklamace má zprávně vyřizovat. Ono v trafikách asi ani není příliš co reklamovat kromě těch zapalovačů které asi stejně téměř nikdo nereklamuje i když při jejích používání asi jen málo který vydrží celé 2 roky bezproblémově funkční.
Obecně na každé zboží mimo vyjmenovaných je 24 měsíční záruka, mohou ji prodloužit. Viz ObčZ co je tam o vadách zboží, též zákon na ochranu spotřebitele. To už platí několik let. Reklamace se vyřizuje do 30 dnů.
Správně! A je nám všem jasné, o co Vám jde. Byla to její chyba, když Vás sama upozornila, že máte dvouletou záruční dobu. Jděte tam, jste v právu, musí Vám vrátit pětařicet korun. Já být na jejím místě, sáhnu za sebe a dám Vám tři nové zapalovače, které mají od firem zadarmo. Nejde o těch pár korun, jde o princip. Tak do toho!
Jsem kuřačka a v mé trafice, jsem dostávala od majitelky firemní zapalovače zadarmo. Divila jsem se a ona mi řekla, že je dostávají jako reklamu ke koupi určitého množství krabiček od oné značky, takže asi tak. nebo že by mne měla ráda, jako dobrou zákaznici?
doplněno 07.01.12 21:07:Pro Cyrila.
vsechny zapalovace s reklamou dostavaji uplne gratis, ja je na pumpe dostavam nonstop protoze jsem schopnej ho za 10 minut zratit
Díky, to přesně jsem měla na mysli. Dokonce jsem dostávala i popelníky, ne tedy u nás, ale jinde. Hezké, mám je dodnes!
Dostat něco zadarmo nebo obdržet reklamní předmět při koupi nějakého zboží či služeb je ve své podstatě docela rozdílné, ale právě na tomto principu funguje a jak vidět velice dobře marketing. Nebo myslíte, že trafikantka rozdává své zboží každému kolemjdoucímu aniž by něco koupil?
ne kazdemu ne ale jde o to ze zapalovace maji prodejci vetsinou gratis, a to na tej pumpe netankuji jen tam jezdim na pokec a obcas beru max za 300,- kvuly startovani auta
no vidíte, já od svých známých, kteří pracují s nástroji marketingu (v tomto případě reklamní předměty a drobné dárky) tyto nástroje dostávám "zadarmo". a to jsem od nich nikdy nic nekoupil. ba dokonce ani nekupuji jejich výrobky. shodou okolnosí kupuji konkurenční značky...
suzymon: "Nejde o těch pár korun, jde o princip. Tak do toho!" Ano, přesně tak. Jde hlavně o ten princip. Je ale otázkou zda kvůli 35 Kč má vůbec význam se dohadovat pokud mi tu reklamaci neuznají a najdou si nějakou výmluvu.
výmluvu? co třeba opotřebení. to by asi odpovídalo. hodně lidí si plete záruční lhůtu s běžným opotřebením zboží. třeba prošlapané podrážky u obuvi jsou běžné opotřebení a spousta zákazníků není schopná toto pochopit... nicméně firmy s honbou na zákazníka mnohdy i toto uznají. ten jeden "nenažranec" z mnoha jim za to nestojí.
K těm botám: Měl jsem kolegu, který dokázal po ročním nošení vyreklamovat totálně sešlapané a zdevastované tenisky. Tvrdil, že nereklamuje tu sešlapanost, ale "tady ten šev prasknul a ten rozhodně nemohl prasknout opotřebením". Dostal nové. Jenže chce to nesmírnou trpělivost, pevné nervy a v neposlední řadě perfektní znalost svých práv. On se reklamováním nereklamovatelného bavil. A většinou úspěšně. Myslím, že reklamace výrobku za 35 Kč by byla pro něj přímo lahůdka. Já bych na to nervy neměl.
2masoni: Chápu, že se zboží opotřebovává, ale když takový zapalovač přestane úplně fungovat (zapalovat) po necelých 5 měsících tak to je asi trochu málo i když od asi většiny běžně prodávaných zapalovačů se do dá očekávat. Když je na to poskytována záruka 2 roky tak by se asi mělo předpokládat, že by ten zapalovač měl vydržet funkční minimálně ty 2 roky za předpokladu, že ho uživatel nevhodnou manipulaci nebo nějak jinak sám nepoškodi. Ono bude asi rozdil jestli někdo zapalovač používá např. 1 - 2x za měsíc nebo každý den. Jinak k zapalovačům nebývá dodávaný návod na používání a tak by snad prodejce při reklamaci neměl tvrdit, že zapalovač byl příliš hodně nebo nějak jinak nevhodně používaný.
dám vám jasný příklad o kterém nikdo nepochybuje. pokud toto přenesete na jakékoliv jiné spotřební zboží, budete tvrdit, že musí 2 roky vydržet.
pneumatiky na automobilu také někomu nevydrží 2 roky. ba dokonce, v dobách, kdy jsem automobil používal denně k obživě, vydržely mi pneumatiky necelý rok (nájezd cca 90 000km/rok). myslíte, že jsem je měl jít reklamovat nebot nevydržely 2 roky?
zapalovače nepoužívám. ale od zapalovače za 35,- Kč bych očekával, že vydrží maximálně týden... neřešil bych princip, nechal bych prodavačku na pokoji a svou energii, v tomto případě, bych věnoval něčemu smyslplnějšímu. ale vaše věc...
návod k použití se k zapalovači, s největší pravděpodobností, nedodává. to už ale zacházíte do extrémů - ano, zákon stanoví, že návod má být součástí výrobku. ale to už kopírujeme "hloupé" Američany. průměrně inteligentní člověk ví, jak používat zapalovač. k obuvi dnes dostanete návod, který zabere i dvě stránky A4. čte to někdo? dodržuje to někdo? návod k použití se dává i k hokejce. to je počteníčko! stejně jako v návodu k použití mikrovlnky se dočtete, že v ní nemáte sušit kočky!
kam to směřuje? proto dnešní mladá generace přestává používat mozek, všechno potřebují mít někde napsané.
pracuji v obchodě a podobné principialisty občas poslouchám. poslední dobou je nejčastější dotaz: " a kde je to napsané?". dlouho jsem trpělivě odpovídal. dnes v tomto případě pouze suše pronesu, že nejsme charitativní advokátní poradna a nezabýváme se ani právním poradenstvím. odkážu na právníka, který tuto informaci rád poskytne. ovšem za pozdrav si účtuje Kč 500,- za radu 2000Kč. od té doby mám klid. další diskuse se nekoná.
2masoni: Tvůj příklad s pneumatikami nemůžeš vztahovat k reklamaci, protože asi žádné záruční podmínky se nevztahuji na opotřebování běžným používáním výrobku.
Kdyby mi měl ten zapalovač vydržet maximálně týden tak bych ho ani nekupoval nebo možná kdyby byl za maximálni cenu do 5 kč tak bych si jich nakoupil více do zásoby. Píšeš, že pracuješ v obchodě a tak se nedivím, že se na to takto dívaš. Asi žáden obchodník nemá rád když mu někdo něco reklamuje, ale i s tím by obchodníci měli počítat a pokud chtěji mít reklamaci co nejméně tak by měli omezit prodej nekvalitních výrobků. Tvůj přístup k reklamacím tak jak ho popisuješ se mi příliš nelíbí. Kdyby všichni měli takto prosazovat svoje zájmy a takto jednoduše vyřizovat lidi kteři k ním přijdou s něčim co jim není příliš vhod tak by to nebylo příliš dobré a myslím, že by se to možná nelíbilo i tobě. Je asi dobře že existuje nějaká česká obchodní inspekce ale myslím, že by mohli trochu více dohlížet na takové ne příliš solídní obchodníky jako ty.
no vidíš. uznáváme 99%. i když nejsou 100% oprávněné. ale boj o zákazníka je takový...
česká obchodní inspekce se reklamacemi nezabývá, vůbec.
doplněno 14.01.12 22:27:a obchodníky reklamace moc (finančně) nezajímají. tedy pokud mají s dodavatelem (nebo výrobcem) dobře ošetřené smlovy. uznaná reklamace jde právě za dodavatelem. nebo má prodejce dohodnutý tzv. paušál. takže v konečném důsledku prodejce do reklamací investuje pouze svůj čas...
obchodnici prodavaji to co lidi chteji, a ze chteji nekvalitni veci za nizke ceny vi asi kazdej. Proc by si kupovaly napriklad kvalitni triko od adamsu kdyz si o 10 korun levneji muzou koupit vietnamske.
Já si myslím, že lidí nekvalitní věci nechtějí. Spíše chtějí věci levné za nízké ceny a to ne vždy jde dosáhnout při zachování dostatečné kvality výrobků. Lidi si jsou toho vědomí a tak většinou dávají přednost nížším cenám než kvalitě za vyžší cenu.
No já vím, Vlazy, ale na to jste se ptal. Smozřejmě, že bude hledat výmluvu a Vy se budete cítit jako hnidopich a snad i uboze, že Vám jde o to, abyste dostal zpátky pětatřicet korun. Normální člověk by se tedy měl stydět, že?! Ale proč se nestydí oni? Vždyt oni jsou na tom nesrovnatelně lépe a nemávnou rukou nad blbým zapalovačem, za pár šestáků, tak proč máte být zrovna Vy, obyčejný spotřebitel velkorysý? Ale je to na Vás, to je jasné, já odpověděla na Vaši otázku, protože jsem ji pochopila tak, že se ptáte, jestli jste v právu. Tak ano, jste v právu. Teď jde o to, jestli Vám to stojí za ten čas a dohady. Ale to už je jiná otázka a je to jenom na Vás, jak se rozhodnete.
doplněno 07.01.12 21:19:A asi už vím, jak to dopadne, a jak se rozhodnete. Abych pravdu řekla, chápu to, co uděláte. Nestojí to za to. A přesně s tím ti lidé také počítají. Takže Vy si musíte koupit jiný šmejd, na který Vám bude "garantována" možnost reklamace, kterou nikdo z lidí pochopitelně nevyužije, zapalovač vyhodí a koupí si nový. A teď si to celé zobrazte do miliónů - biliónů spotřebitelů na celém světě, kteří se zachovají stejně, já jsem mezi nimi, samozřejmě. Docela dobrý kšeft, co? A víte, že se mi Vaše otázka líbí! Alespoň jsme si někteří něco uvědomili, i když nás to nikam neposunulo...
Pokud prodavačka v trafice reklamaci neuzná a bude tvrdit např., že zapalovač byl nějak poškozen a na tom bude trvat tak z toho zrezignuji, protože jinak bych v té reklamaci musel pokračovat asi soudní cestou a do toho bych kvůli 35 Kč opravdu nešel.
No to je jasné . Ale snad si to zapamatuje a nebude příště slibovat ostatním klientům. Ačkoli, to je velice nepravděpodobné...
No, on s tím, že zapalovač za 35 Kč vydrží 2 roky nepočítá asi ani výrobce. Jenže naše úžasné zákony jsou dokonalé a tak se záruční doba prostě nastavila plošně všem výrobkům stejná. Výrobci pak nezbývá, než to respektovat a doufat ve zdravý rozum spotřebitelů. Jinak by totiž při dodržování zákonů tyhle drobné výrobky nebyl nikdo schopný vyrábět a tak by nenahraditelně zmizely z trhu.
Předpokládám, že ty zapalovače stejně tak jako mnoho dalších u nás v Česku prodávaných výrobků pocházejí asi z Číny. Nějakého čínského výrobce zapalovačů asi vůbec nebude zajímat nějaká reklamace a dvouletá záruka v Česku. Předpokládám, že ta reklamace může skončit tak maximálně u českého dovozce těch zapalovačů a ten by to pak asi měl vyřídit (poskytnout zapalovač nový nebo vrátit peníze). To, že tento zapalovač 2 roky určitě nevydrží za předpokladu, že ho budu používat mi bylo jasné už při jeho koupi. Pokud ale někdo do Česka takové nekvalitní zapalovače dováží a někdo další je prodává tak by mohli i nést odpovědnost za to když zapalovač někdo reklamuje. Dovozci a prodejci asi počítají s tím, že to jen málo koho napadne reklamovat (spíše nikoho) a že nějakou případnou reklamaci se dá u toho snadno zamítnout.
To on za to asi dovozce i odpovědnost nese, jenže spoléhá na to, že se s tím nikdo zabývat nebude a těch pár cvoků, jako je můj známý, snadno vyřídí. I kdyby mu měli dát zapalovač nový. Zapalovač bude čínský z 99%, ale myslíte, že by třeba rakouský zapalovač (v určité době to nejkvalitnější, co se tu dalo sehnat) v téhle ceně vydržel víc? I když je fakt, že ty rakouské benzíňáky ( v tehdejší ceně 20 Kčs, ale je to pár desítek let) někomu fungují dodnes.
doplněno 08.01.12 15:55:A to nemluví třeba o tomhle zcela funkčním švícarském zapalovači CROWN neznámého stáří. Jenže ten byl asi v lehce jiné cenové relaci.
Kdysi většina výrobků (nejen zapalovače) byly mnohem lepší kvality než ty které se prodávají nyní. Výrobci mnohdy na všem se snaží šetřit, používají nekvalitní materiál atp. aby jejích výrobky mohly být co nejlevnější a tím se i lépe prodávaly. To, že takové výrobky dlouho nevydrží jich už příliš nezajímá. Jim jde hlavně o to aby toho co nejvíce prodali a na kvalitu už nekladou tak velký důraz. Právě proto by lidí měli mít zaručenou možnost reklamace a to bez ohledu na to zda se to někomu líbí nebo ne.
Při reklamaci na člověka často koukají jako na nějakou pijavici, která chce vyzískat výhody. Loni na podzim jsem si v Globusu koupila veliký kg pytel cibule na uskladnění. Máme pěkný suchý a chladný sklípek, dobře větraný. Cibule mi v něm každý rok vydržela až do jara. Nyní už po 14 dnech začala hnít, strašně smrdět, měnit se v mazlavou břečku. Prodávali ji zřejmě namrzlou. Zabalila jsem cibuli do igelitového pytle a při návštěvě Globusu ji reklamovala. Paní na informacích na mě koukala jak na kačera Donalda a pípla: To se vám to vyplatí, kvůli stovce to reklamovat? To snad nemyslíte vážně! Povídám: VYPLATÍ, JSEM NEZAMĚSTNANÁ A STOVKA JE PRO MĚ DOST PENĚZ. VĚŘILA JSEM, ŽE BUDU MÍT CIBULI NA CELOU ZIMU A NEMÁM NIC! Nakonec mi štítivě podala bankovku a koukala na mě přitom jako na socku.
Je to přesně tak. Pokud se jedná o zboží za malou částku, oni věří, že si s reklamací lidé práci nedají a raději to jednoduše vyhodí. Proto, když jsem v právu, reklamuji, i kdyby to bylo za 2,20! Jaga.
babajaga: Souhlasím s tebou, že pokud je někdo v právu tak proč nereklamovat i věcí malé hodnoty. Nejde ani tak o ty peníze které se tím získá zpět, ale hlavně o to dát prodejcům najevo, že se nám nelíbí, že prodávají nekvalitní zboži. Když někdo prodává něco nekvalitního tak by měl počítat s tím, že to lidí můžou reklamovat a být na to připravený. Prodejci ale počítají s tím, že asi téměř nikdo to kvůli malé hodnotě nebude reklamovat nebo, že se dá snadno reklamaci neuznat a nějak to zdůvodnít. Často je ale na zváženou zda se taková reklamace něčeho s malou hodnotou někomu vyplatí, protože by kvůli tomu musel cestovat do toho obchodu a tam se dohadovat ohledně toho a náklady na tu reklamaci by pak mohly být větší než vyreklamovaná částka.
Celá záležitost s reklamaci zapalovače došla do konce. Dnes jsem šel kolem te trafiky a tak jsem se tam zastavil zeptat jak to s tou reklamaci zapalovače vypadá. Pani prodavačka se na mne dívala dost zklamaně, ale bez jakéhokoliv dohadování mi dala z pokladny 35 Kč za ten zapalovač a tím to vše skončilo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.