Nejste přihlášen/a.
Zdravím všechny řidiče na poradně.
Je pravda, že jakákoliv dopravní značka se křižovatku ruší? .? .? Já nejsem řidič!
Ano je to tak, za křižovatkou v případě pokračování musí být další značka - protože, jak by o platnosti značky věděl třeba ten, kdo do té ulice vjel právě z křižovatky.
U nás je totiž před křižovatkou značka a přesto za křižovatkou vesele dává MP botičky! .! .! Nejsou žádné možné vyjímky?.?.?.?.?
Theofile dalo by se někde oficiálně(třeba stránkách min. dopravy) dohledat jak to přesně je?.?.?
1) proč je za "křižovatkou" opět stejná značka?
2) motorka u domu jim nevadí?
3) je značka umístěna v souladu s ČSN - číslo teď nevím? ale je tam něco o tom, že musí být umístěna max. 1m od krajnice...
4) zóna. přijedu k vám autobusem. půjčíte mi auto. odjedu o tři bloky dál do večerky pro pivo a zaparkuji. šup a mám botu. značku jsem nikde neviděl, za co platím pokutu...
doplněno 01.12.11 13:01:za "křižovatkou" vidím stejnou značku - zákaz stání. u té postavy v červené bundě...
Ta motorka u domu nevadí protože to není motorka to je čopr A nesmí jim vadit protože je Zeda a Zed má povolení jakožto všichni co tam parkují a nemaji botičky .
1. Pro řidiče, co přijedou zprava.
2. Nevadí, není na komunikaci.(myslíte-li tu opřenou o barák).
3. nevím
4. buzerační opatření. Jedno z mnoha. Kasička na peníze.
1. řidič který přijede zprava přijede ze "zóny kde se nesmí stát - s vyjímkou povolení MěÚ" takže za tou značkou nesmí stát nikdo
2. snad právě proto, že není na komunikaci. na chodníku nemá motorové vozidlo co dělat a na trávě už vůbec ne... tedy pokud se jedná o veřejně přístupný pozemek
Na to aby v ulici mohli udělovat pokuty je třeba aby tato značka byla umístěna ve všech vyústujících silnicích do této zóny aby každý o této místní úpravě věděl a byl informován. Pravdou je, že tato značka se ruší další značkou. Konec zóny atd.
doplněno 01.12.11 11:58:Jestli-že tyto značky v každém vyústění není nelze tento přestupek pokutovat.
Proč se dohadovat, spekulovat? Račte si počíst ve vyhlášce č. 30/2001, kterou bychom měli znát.
Bussi, kterej paragraf?.?.?
doplněno 03.12.11 12:18:Nevíte někdo proč mi nejdou hodnotit otázky a vždycky když kliknu na dobrá odpověď tak mě to hodí nahoru na začátek vlákna?.?.?
Myslím, že je to v tom paragrafu jasně popsáno.
Ve vašem konkrétním případě jde o značku "Zóna s dopravním omezením" - a ta je v § 6 výslovně uvedena, že na ukončení její platnosti je speciální značka "Konec zóny s dopravním omezením"
Prostě ve městě je "vytyčena" Zóna s dopravním omezením" , na všech příjezdech do zóny by měla být tato značka a na všech výjezdech ze zóny značka "Konec zóny s dopravním omezením".
Značka IP 25a Zóna s dopravním omezením, ukončuje ji značka IP25b, Konec zóny s dopravním omezením...
vyobrazení na straně 53, komentář na straně 19 Vyhlášky 30/2001
gg) "Zóna s dopravním omezením" (č. IP 25a) a "Konec zóny s dopravním omezením" (č. IP 25b), které označují oblast (část obce apod.), kde platí nebezpečí, zákaz nebo omezení vyplývající z užitých symbolů značky nebo značek, pokud místní úpravou provozu na pozemních komunikacích uvnitř oblasti není stanoveno jinak; dopravní omezení týkající se jen určitých vozidel, doby apod. se vyznačuje ve spodní části značek vhodným nápisem nebo symbolem,
pokud nemá povolení MěÚ, má smůlu... když tam bydlím, žádám povolení, když tam jedu na návštěvu, zastavím, vyložím ženu s dětmi a babičkou a jedu shánět místo na zaparkování...
I bez ty zony mi pripada, ze mezi zaparkovanym autem, co u nej jsou ty policajti, a protejsim obrubnikem neni 6 metru mista a tim padem se tam podle zakona nesmi stat ale jenom zastavit
Nebudu se s tim ted hledat, ale je psano, ze zastavit se smi jen v pripade, ze zustane mezera alespon 3 metry pro oba jizdni pruhy a stat kdyz zustane mezera alespon 3 metry pro kazdy jizdni pruh, takze kdyz si potrebujou policajti vydelat, tak obejdou sidliste a maj svoje, vzdyt se blizi vanoce.
Vim, ze by se pri dodrzovani tohohle paragrafu nedalo na sidlisti zaparkovat, ale tak to bohuzel je.
Jo jo ty naše ulice, nikdo kdysik nepočítal, že bude tolik aut, zvl sídliště jsou zapráskaná. Ani při jejich výstavbě se na to nehledělo, když v rodině je dnes i několik aut. Tady je na jedné straně parkoviště, ulice sama cca 5 - 6 m, ale toleruje se parkování na protilehlé straně, není prostě kde. Je to na obci, takové parkování řeší OP (příjem z pokut je obce), státní se tím nezabývá. Oni tam bydlí i úředníci obce.. Blízko je náměstí, takže jakmile odjedou lidi do práce, tak ulici obsadí i úředníci.
Tak to bych se hádal.Když neznám místní úpravu,tak nevidím žádné omezení.A studovat místní úpravy zákon nenařizuje.Pokud je pokračování účinnosti nějaké zákazové značky, tak tam musí být dodatková,jako pokračování.
doplněno 01.12.11 09:46:A tohle je 100% křižovatka.
Mě to připadne že takhle před křižovatku(v létě není kvůli listí z toho stromu skoro vůbec vidět) ji dali schválně aby tam mohli vybírat(jsou tam několikrát denně každej den) pokuty.
ano, silniční zákon tak praví.
nicméně, ohromný problém je v tom, poznat co je a co není křižovatka. je dobré si toto nastudovat. a pak zjistíte, že nic nevíte. a nedá se podle toho jezdit.
kdysi (cca rok 2005) jsem zaparkoval auto za, z mého pohledu, jasnou křižovatkou. přijela MP a nasadila botičku. prý to není křižovatka, ale výjezd z účelové komunikace - "zákaz zastavení" je stále platný. správní orgánI. stupně to označil za výjezd z parkoviště. pak jsem nákres a fotografie poslal (v rámci odvolání) ke správnímu orgánu II. stupně. současně jsem požádal o stanovisko Ministerstvo dopravy a prezidenta Dopravní akademie. ouha, každý to viděl jinak... ministrstvo do svého vyjádření napsalo něco ve smyslu: "po zdlouhavém jednání skupiny odborníků na dopravu jsme došli k závěru, že ..." takže to, na co má řidič za volantem pár sekund zdlouhavě posuzovali odborníci.
kraj vše posuzoval neskutečně dlouho a stále si něco vymýšleli. urychlilo se to až po podání stížnosti hejtmanovi. pak mi dali za pravdu do týdne. další tři měsíce se s tím flákali na magistrátu. takže opět stížnost primátorovi. padly nějaké tresty pro úředníka a suma za pokutu (včetně poplatku za správní řízení) mi byla vrácena. nicméně letos jsem se dozvěděl, že tento "přestupek" mi MP eviduje i nadále...
Už sama značka říká, že neruší, je to Zóna, tudíž každý vjezd do ní je označen a uvnitř platí zákaz.
Je třeba si přečíst zákon, který to řeší To by i značka obec musela být za křižovatkou opakována? Příkladů se najde více...
Bussi proto sem psal už v otázce ,,jen řidiči" a následně sem psal že nejsem řidič, tudíž nemám žádnej řidičák!.!.!
lujsi, co kdyby jsi pořádně četl, co ti lidé píší?! odkaz na Vyhlášku, kterou se vykonává zákon, jsem napsal výše!tam máš vyobrazení dopravních značek a vysvětlení, co která znamená...
doplněno 01.12.11 14:57:velmi zajímavý je příspěvek Autor: @kdokoliv Datum: dnes 11:55 a doplněk 11:58
najdi ulici, kterou se dá vjet do těch ulic a nepředchází jí ta značka Zóny... jednou dvakrát se budeš moci na chybějící značku vymluvit...potřetí už ji tam dají, aby jim nechyběly ty peníze, které z tebe vydřou...lujsi, já psal o Vyhlášce, ne o zákonu.. čti pořádně...
Hejkale já vím že ste vejš napsal o jakej zákon jde. Já sem jenom chtěl aby buss nezačal prudit jak má občas ve zvyku.
Neznalost zákona neomlouvá, v tom případě je nejlépe sedět doma a nevystrkovat nos na komunikaci. O tom se už učí malé děcka... tak nevím, proč to otloukání čela, pokud to není vlastní... A vždy je ideální poukázat na zákon, řídít se podle něčí rady je někdy sebevražda.. právní vědomí obyvatel je... Nelze říct před jakýmkoliv orgánem - ten, někdo mi říkal...
"lujs", nejedná se o všechny značky, pouze o značku s omezením rychlosti. Ostatní zákazové značky mají počátek i konec. Pokud se jedná o křižovatku, bývá většinou označena kvůli označení hl. a vedl. silnice. - stařenka
tak jestli jezdíte podle tohoto vysvětlení, tak jste pěkná pirátka silnic. Chtělo by to nastudovat předpisy, pak byste s úžasem zjistila, že kupříkladu již ani před autem nemusí běžet chlapec s praporkem.
Stařenko, děláte z poradny "blábolnu". Neberte to osobně, takových je tu víc, ale když si nejsem jistý s pravdivostí odpovědi, tak se raději nevyjadřuji. Potlačím v sobě to nezkrotné nutkání se za každou cenu ke všemu vyjadřovat, abych někoho neuvedl svým diletantstvím v omyl. Protože v Vaší odpovědi kupříkladu vyplývá, že označení hlavní ulice končí až značkou konec hlavní silnice a nikoliv křižovatkou. Pokud Vás někdo vezme za slovo, tak máte na svědomí lidský život. Takže ty Vaše plácající tajtrdlíky si laskavě vložte k těm svým odpovědím, protože tam se akorád tak šiknou.
tesyk: kdyby jste v této otázce měl jednu jedinou smysluplnou odpověd na dotaz, tak neřeknu ani slovo. Ale ve dvou příspěvcích zde , jste jen dokázal, že se umíte "navážet" do lidí. Takže si znovu přečtěte co jste napsal, a řiďte se tím.
Ve dvou příspěvcích sem, jsem se navezl do rady, která je životu nebezpečná. Vy asi chcete být zadobře s každým, at napíše kdejakou kravinu. Já ve svých odpovědích nevidím nic špatného. A jestli Vám jako smysluplné nepřipadá napadnout takovu pitomost jako je tvrzení, že křižovatka ruší jen dopravní značku s omezením rychlosti, tak potom Váš názor také nesdílím. Problém této poradny je věc již mnohokráte diskutovaná a to, že každý může napsat sebevětší blábol a nikde není zaručeno, že je odpověď pravdivá. Rozdíl je jenom v tom, že když napíšu, že do bábovky se přidává sádra k vůli zpevnění, tak jde celkem o prd, ale to, co zde veřejně prohlašuje stařenka, to hraničí se zdravím a životy.
"tesyk", jelikož vím, že "lujs" řeší jen to co viděl z okna, napsala jsem jen to, co jsem pokládala za nejnutnější. Nenutím nikoho, jak má jezdit. Pokud má někdo ŘP, tak ví, jak jezdit má. Jenže, Vy, místo rady, mi budete raději nadávat, přece jsem jenom ženská, že ano? Tak moji odpověď doplňte, upřesněte, pozměňte, jak je libo, ale tituly si nechte na doma. - stařenka
DÍL 4 Úprava a řízení provozu na pozemních komunikacích(1) Obecná úprava provozu na pozemních komunikacích je stanovena tímto zákonem. (2) Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je úprava provozu na pozemních komunikacích provedená dopravními značkami, světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály nebo dopravními zařízeními. (3) Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je úprava provozu na pozemních komunikacích provedená přenosnými dopravními značkami svislými, přechodnými dopravními značkami vodorovnými, světelnými signály a dopravními zařízeními. (4) Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích a užití zařízení pro provozní informace pro vybrané nebo opakované činnosti spojené se správou, údržbou, měřením, opravami nebo výstavbou pozemní komunikace nebo k zajištění bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích může být stanovena obecnými schématy. Platnost obecného schématu musí být časově omezena, nejdéle však na dobu jednoho roku.
§ 62 Dopravní značky(1) Rozlišují se dopravní značky svislé a vodorovné. (2) Svislé dopravní značky jsou stálé, proměnné a přenosné. Proměnná svislá dopravní značka je dopravní značka, jejíž činná plocha se může měnit. Přenosnou svislou dopravní značkou se rozumí dopravní značka umístěná na červenobíle pruhovaném sloupku (stojánku) nebo na vozidle. (3) Vodorovné dopravní značky jsou stálé a přechodné. Vodorovné dopravní značky mohou být doplněny dopravními knoflíky. (4) Tvary symbolů dopravních značek se nesmějí měnit; to neplatí pro dopravní značky se symboly, které mohou být obráceny, a se symboly, které jsou uvedeny jen jako vzory, a pro svislé dopravní značky proměnné. (5) Prováděcí právní předpis stanoví význam, užití, provedení a tvary dopravních značek a jejich symbolů. (6) Dopravní značky, světelné a akustické signály, dopravní zařízení a zařízení pro provozní informace musí svými rozměry, barvami a technickými požadavky odpovídat zvláštním technickým předpisům. 22)
§ 63 Svislé dopravní značky(1) Svislé dopravní značky jsou a) výstražné značky, které upozorňují na místa, kde účastníku provozu na pozemních komunikacích hrozí nebezpečí a kde musí dbát zvýšené opatrnosti, b) značky upravující přednost, které stanoví přednost v jízdě v provozu na pozemních komunikacích, c) zákazové značky, které ukládají účastníku provozu na pozemních komunikacích zákazy nebo omezení, d) příkazové značky, které ukládají účastníku provozu na pozemních komunikacích příkazy, e) informativní značky, které poskytují účastníku provozu na pozemních komunikacích nutné informace, slouží k jeho orientaci nebo mu ukládají povinnosti stanovené tímto zákonem nebo zvláštním právním předpisem, 23) f) dodatkové tabulky, které zpřesňují, doplňují nebo omezují význam dopravní značky, pod kterou jsou umístěny. (2) Prováděcí právní předpis stanoví podrobnosti dělení informativních značek.
§ 64 Vodorovné dopravní značkyVodorovné dopravní značky se užívají samostatně nebo ve spojení se svislými dopravními značkami, popřípadě s dopravními zařízeními, jejichž význam zdůrazňují nebo zpřesňují. Vodorovné dopravní značky jsou vyznačeny barvou nebo jiným srozumitelným způsobem; přechodná změna místní úpravy provozu na pozemních komunikacích je vyznačena žlutou nebo oranžovou barvou.
§ 65 Světelné, doprovodné akustické signály a výstražná světla(1) Světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály se řídí provoz na pozemních komunikacích nebo se jimi upozorňuje na nutnost dbát zvýšené opatrnosti. (2) Provedení a tvary symbolů světelných signálů a charakter akustických signálů provedených podle prováděcího právního předpisu se nesmějí měnit; to neplatí pro světelné signály se symboly, které mohou být obráceny, a se symboly, které jsou uvedeny jen jako vzory. Doprovodné akustické signály použité pro řízení provozu na pozemních komunikacích nesmějí být použity k jinému účelu. (3) Prováděcí právní předpis stanoví druhy, význam, užití, provedení a tvary symbolů světelných a akustických signálů. (4) Světelné signály musí svými rozměry, barvami a technickými požadavky odpovídat zvláštním technickým předpisům. 22)
§ 66 Dopravní zařízení(1) Dopravní zařízení doplňuje dopravní značky a světelné a akustické signály, usměrňuje provoz na pozemních komunikacích a ochraňuje účastníky provozu na pozemních komunikacích. (2) Provedení a tvary symbolů dopravních zařízení provedených podle prováděcího právního předpisu se nesmějí měnit; to neplatí pro dopravní zařízení se symboly, které mohou být obráceny, a se symboly, které jsou uvedeny jen jako vzory. (3) Prováděcí právní předpis stanoví druhy, význam, užití, provedení a tvary dopravních zařízení. (4) Dopravní zařízení musí svými rozměry, barvami a technickými požadavky odpovídat zvláštním technickým předpisům. 22)
Ostatní v pravidlech z autoškoly."lujs", nejedná se o všechny značky, pouze o značku s omezením rychlosti. Ostatní zákazové značky mají počátek i konec. Pokud se jedná o křižovatku, bývá většinou označena kvůli označení hl. a vedl. silnice. - stařenka
Koukejte mládenci, ani jeden jste neodpověděli vůbec nic, natož správně, jen musím trpět nadávky. Že Vás není hanba, takto se chovat k ženě, notabene starší ženě, kde je vaše galantnost? Chcete po mně to, co sami nedokážete. A už mi nepište, nebudu si na takové chování zvykat, to si vážně nechte na doma. - stařenka
Aha, takže když napíšete evidentní nesmysl a někdo Vás na něj upozorní tak je to hned nadávka? Jsme na poradně, tudíž prioritou budiž poradit a to přesně. Špatná rada je horší než žádná, protože tazatele jen mate. A přiznat chybu by mohla zvládnout i žena, ne?
Asi takhle - dveře vám podržim, v autobse pustim sednout, pomoct s kufrem taky nemám problém. Ale když na upozornění na chybu reagujete místo omluvy prskáním tak ohledy neberu. Jde o radu která má přímý vliv na bezpečnost v autě, přejít to mlčením by bylo špatně. Nebo byste radši kdyby si toho nikdo nevšímal? Pak by si někdo mohl myslet že má přednost a bum... Ty "nadávky" nejsou za chybu, ale za vaší reakci na upozornění. Pravda Tesyk mohl ubrat na ironii a podat to galantně, ale zase nemohl tušit že rýpe do starší ženy.
Vy si zase nechte to vaše "nic jsi neporadil tak nekritizuj" - odpověď na dotaz tu už je, netřeba to opisovat znova (Křižovatka značku "zóna zákazu stání" neruší, ruší jí až značka "konec zóny", tj. MP tam vybírá podle zákona) = je třeba tlačit na vedení MP aby brali jen auta krterá brání průjezdu sanity, hasičů atd. a ostatních si nevšímali... Zajímavá je ta značka zákaz stání za křižovatkou = v zóně zákazu stání - že by finta na řidiče? (Křižovatka jí ukončí, ale zóna platí dál = kdo si toho nevšimne toho uloví)
"řidiči", galantnost není jen v chování, jak jste vypsal, ale také v mluvené řeči. "tesyk" mně hned v první reakci označil za "piráta", čili jinými slovy v českém významu mi řekl, že jsem =lupič, =plenitel, =nepřítel, čili na mně těmito výrazy zaútočil.
A teď k původní otázce, kterou jsem si přečetla. Pod ní jsem viděla nějaké fotky, které jsem nemínila komentovat, protože zde již byla debata v plném proudu. Odpovídala jsem jen "lujsovi", na jeho zadaný dotaz, vůbec jsem nereagovala na nikoho v debatě. Napsala jsem tři věty, které někdo pochopil, jako jednu informaci. Měla jsem je rozepsat do tří bodů, jednalo se o tři miniinformace. Z "lujsovy" otázky, jsem pochopila, že není řidič, a tak mu moje odpovědi budou stačit. Což sám potvrdil, když jste se do mně slovně pustili, což mně utvrdilo, že mu moje odpověď nevadí. "řidiči", když si projedete vlákno, tak jasně vidíte, že nejvíc výpadů proti mé odpovědi je od těch, co nedali radu žádnou. Je to poradna? Jsou to rádci? Ne, nejsou, protože neradí. A "lui" to vidí přesně tak.
A teď to zní úplně proti přirozenosti, co mi napsal "tesyk": Bu,bu,bu, "...Pokud Vás někdo vezme za slovo, tak máte na svědomí lidský život."... Ježkovy oči, když Vám spolujezdec v autě řekne, já chci jet rychle, mně se to líbí, tak snad pojedete podle pravidel. Pokud ne, tak jste tedy pirát silnic asi Vy. To jen jako příklad.
"...Takže ty Vaše plácající tajtrdlíky si laskavě vložte k těm svým odpovědím, protože tam se akorád tak šiknou..." Když už tedy, tak to nejsou tajtrdlíci, ale smajlíci, ale Vy rád zaměňujete výrazy, viďte? Tajdrdlík totiž znamená =chamraď, a tu nám zde admin jistě nenabízí.
Pokud nerozumíte mému psanému textu a nepoznáte pod kterou otázku jej zařadit, tak je slušné se zeptat a ne hned dělat unáhlené závěry. Doufám, že je moje vyjádření k pochopení. - stařenka
Těm dvěma značkám lze rouzumět i takto: Značka před křižovatkou zakazuje stání všech vozidlel v zóně mimo držitele povolení MěÚ. Další značka za křižovatkou zakazuje stání v konkrétním úseku (od křižovatky ke křižovatce) všech vozidel bez výjimky. Ale možná se mýlím.
Ridic, ono je to totiž asi tak že ta ZÓNA je tady jenom doprava, nahoru po další křižovatku není a na té horní křižovatce opět směrem doprava je ta zóna zase. Jak todle má ale vědět přespolní řidič kterej přijede jenom z jednoho směru?.?.?
To ne, podle fotky je ta zóna i rovně. Pokud by byla jen doprava, tak by cedule byla až za křižovatkou vpravo. Spíš to je tak, že zóna je zákaz stání s vyjímkou, a ta cedule zákaz stání rovně platí pro všechny. Kdyby rovně zóna nebyla, tak by tam musela být cedule konec zóny. No máte to tam pěkně vymyšlené :-o
Pro Pt: Ano zodpovědnost má řidič. Ale pokud mu spolujezdec řekne "máme přednost jeď" nebo "zprava dobrý", tak pokud ho řidič poslechne a nabourá tak na tom ten spolujezdec má velký podíl = pokud neví, tak je lepší když je zticha. Hezký den všem.
"řidiči", to je na Vás, zda svému spolujezdci přikloníte své ucho. Já napsala tři body a nepište, že mám být zticha. Zticha at je ten, co neradí a nádává, a už si mně opravdu neberte do pusy, nestojím o to, tím končím, můžete se radovat, hrubost a síla zvítězila. - stařenka
Napsala jste:
nejedná se o všechny značky, pouze o značku s omezením rychlosti. Ostatní zákazové značky mají počátek i konec. Pokud se jedná o křižovatku, bývá většinou označena kvůli označení hl. a vedl. silnice. - stařenka
Ale toto není správná odpověď - a ačkoliv jste na to byla upozorněna, trváte si na svém.
Laskavě si přečtěte odkazovaný § 6 30/2001 Sb. o pravidlech prov/... o pravidlech prov/...
"atreus", čtěte:
Autor: @pt
Ne, křižovatka ruší i třeba omezení rychlosti, zákaz zastavení i stání atp. pokud platnost těchto značek není upravena dodatkovou tabulkou jinak. Ale u té značky omezující rychlost třeba na 40 pokud je umístěna pod značkou s názvem obce, tak v takovém případě 40ka platí v celé obci a křižovatky ji neruší. Ta 40ka se pak chová vpodstatě jako zóna.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.