Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nezaplacené ušité šaty

Od: zdena101* odpovědí: 5 změna:

Dcera ušila své známé svatební šaty podle jejího přání za domluvenou cenu. Poslala je kurýrní službou s tím, že přijede před svatbou a udělá potřebné úpravy. Nevěstě se napřed zdála cena vysoká, potom začala zpochybňovat samotné šaty. Nakonec řekla že odstupuje od dohody a že šaty vrátí. Už je měsíc po svatbě a šaty nikde. Co se dá s tímto dělat. Veškerá komunikace probíhala po telefonu a přes e-mail. Děkuji za odpověd.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Dělat se dá... máme Občanský zákoník, v něm paragrafy... třeba Část osmá Závazkové právo Hlava čtvrtá: Smlouva o dílo

Oddíl druhý: Zvláštní ustanovení o zhotovení věci na zakázku

§ 644

Jde-li o zhotovení věci na zakázku, vznikne objednateli právo, aby mu zhotovitel podle jeho objednávky věc zhotovil, a povinnost zaplatit zhotoviteli cenu za zhotovení věci.

§ 648

(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, je objednatel oprávněn požadovat bezplatné odstranění vady. Zhotovitel je
povinen odstranit vadu bez zbytečného odkladu.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být podle objednávky řádně užívána jako věc bez vady, má objednatel právo na zrušení smlouvy. Totéž právo mu přísluší u vad odstranitelných, jestliže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže věc řádně užívat. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání věci podle objednávky, má objednatel právo na přiměřenou slevu.

Nepíšete, zda máte něco písemně o objednávce šití, teda o zakázce a v ní podmínky a ujednání o ceně. i když ústní smlouva je také smlouva, hůře se dokazují skutečnosti... šaty byly ušity, kurýrní služba je převzala a odevzdala. důkaz je objednávka kurýra a doklad o zaplacení kurýrní služby. Dalším důkazem bude fotografie ze svatby, že šaty byly použity...pokud byly použity...

Vaše vyjádření v otázce je nepřesné, není jasné, kdy odstoupila od "dohody", zda šaty použila, co a jakým způsobem zpochybňovala, zda reklamovala způsob zhotovení a případné vady a kdy to reklamovala. komunikace po telefonu je sporná, emaily si odložte, z nich by se dalo něco použít při případné žalobě...možná svědci...

Peníze můžete vyžadovat, pokud šaty použila, i když je vrátí... je možné, že šaty se poškodily i při používání, víme, jak jsou někdy svatby bujaré... za zhotovení máte nárok na odměnu, pokud nezaplatí, tak i na náklady vzniklé posláním kurýrní službou...

zdena101*

Veškerá komunikace probíhala vzhledem ke vzálenosti (téměř přes celou republiku) písemně přes skype konverzaci, tudíž je uložena v historii. Konverzace obsahuje celou jejich dohodu o zhotovení šatů- cenu, domlouvání o odesílání, všechno.

Šaty nebyly použity, dcera je dodala kurýrní službou o víkendu měsíc zpátky, ten den byla nevěsta s šaty spokojená. Neprokazovaly žádnou vadu, pouze se domluvily na lehké zkrácení sukně až den před svatbou z důvodu plánované dceřiny účasti na svatebním obřadu. (Nevěsta mohla šaty samozřejmě taky poslat na zkrácení kurýrní službou obratem zpátky...). Problém v podstatě nastal až několik dní poté při placení, kdy nevěsta odmítla zaplatit plnou cenu s tím, že byl domluvený jiný rozpočet. Na nascreenovanou konverzaci, kde sama psala o maximální částce, jakou je za ně ochotná zaplatit, nebrala ohled a snažila se smlouvat. Dcera jí odmítla šaty slevnit a téhož dne ve večerních hodinách nevěsta napsala, že šaty pošle zpět.

V tu chvíli začala zpochybňovat kvalitu šatů (do momentu placení byly samozřejmě v pořádku) a o spodním korzetu, který se vždy šije vždy na míru, začala tvrdit, že byl již nošený.

Po komunikaci se ženichem se dcera dozvěděla o poškození šatů- vytržení jezdce zipu (Což není vada materiálu, ale mechanické poškození šatů, na které není při reklamacích brán zřetel. ), které nevěsta před dcerou zamlčela.

Podle svědků se vdávala v jiných šatech, ale fotografie nemáme. Po svatbě napsali, že můžeme šaty očekávat v nejbližších dnech. Od té doby s námi nikdo nekomunikuje.

Děkujeme za Vaši odpověď.

Zdena

Mám za to, že zhotovitel má právo na úhradu vzniklých nákladů, teda cenu šití, oprava zipsu, náklady na přepravu, telefonáty a pod. Vrácené šaty můžete nabídnout do půjčovny svatebních potřeb, je pravděpodobnější, že je za cenu materiálu vezmou, než že je prodáte nějaké konkrétní zájemkyni.
Napište nevěstě, že nedodržela dohodu, vyjmenujte důkazy, vzpomeňte případné právní kroky. Před nimi bych zkusil kontaktovat ženicha, možná bude mít více hanby nebo zodpovědnosti než jeho manželka...
Pokud budou hrát mrtvého brouka, je možné pohrozit nevěstě, že poprosíte o pomoc její tchýni, víme, jak maminky všeobecně "milují" ty potvory, co jim pobláznily a ukradly synáčka. Další možností je pomoc právníka. Držím palce a dejte vědět.
zdena101*

Děkuji za rady, zkusíme postupně všechny kroky k nápravě a určitě Vám dáme vědět. Hezký den.

 

cyril*

1x

Dělat se s tím dá jediné - lépe vybírat své známé!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]