Nejste přihlášen/a.
Je zcela normální nebo běžné, aby žáci dostávali od učitelů zadání domácích úkolů i ve večerních hodinách e-mailem domů?
Zdá se mi to trošku od věci, nejsou to přece zaměstnanci školy, ale žáci, na to aby jim učitelka zadávala úkoly večer po 19 hodině přes týden, nebo dokonce o víkendu, třeba v neděli v podvečer. Ne každý přece tráví 24h u PC, aby sledoval kdy mu učitelka zašle úkol, který si právě vymyslela. Když si odmyslím, že některé děti odjíždí v pátek mimo domov, třeba i mimo dosah internetu ( ne každý má internet v mobilu), tak je trochu divné, aby děti dorazili domů v neděli, třeba kolem 19 hodiny a první co bylo běžely na PC, zda nemají nové zadání úkolu. Je samozřejmé, že zadané úkoly z pátku si děti odvaží sebou na víkend, včetně učení, ale aby bylo zadáváno další a další ukoly, to je divné. NE? Jak je to u Vás? Nebo je to jen specialitka ostravské zdravotnické školy?
Podle mne to v poradku neni.
Co k tomu vic rict?
Nevypracovavat je (1. nekontroluji furt maily, 2. vecer chodim spat a nedelam ulohy) a az zacnou nosit deti domu poznamky, tak na ucitelku nabehnout, ze ona se mozna vecer doma nudi a sedi furt u kompu, ale u vas, ze to tak neni.
Rozhodně to normální není...
Ano, na jedné straně má dnes "skoro každý" doma PC nebo NB a svou emailovou adresu, ale nevím o žádné zákonné povinnosti která by předepisovala vlastnictví emailové schránky a počítače.
Také stejně tak není žádná povinnost si svou schránku denně prověřovat na přítomnost jakéhokoliv emailu.
Zadávat úkoly v 19h večer mi pak tak jako tak přijde hodně ujeté.
Rozhodně se dětí či studentů nezastávám a často bych na ně (kdybych byl učitel) byl přísnější než je dnes ve škole zvykem.
Ale s tímto mi přijít dítko domů, tak paní učitelka u mne jako u rodiče rozhodně neuspěje.
Martine, nejedná se o soukromý email, je společný pro všechny studenty. Založila jej úča a přístupové údaje sdělila všem ve třídě.
To nic nemění na tom, že zadávat úkoly v sedm večer je poněkud ujeté. Je to možná někde běžné, ovšem normální to rozhodně není. Přijít mi s tímto dítko domů, tak bych měl s tou paní velice nepříjemný rozhovor. V případě nepochopení z její strany, bych volil obdobný postup s ředitelem školy.
pepr:
Ano, já to chápu..
V principu je ale podle mne úplně jedno že ten email je "společný"...
Prostě nemám povinnost mít doma PC...
Krom toho si samozřejmě paní učitelka musí na zadání udělat čas přes den...a ne o půlnoci.
Souhlasím s Vámi (a psal jsem to i v předchozí reakci), že s tímhle by tedy paní učitelka měla problém s mou maličkostí..
Doplňuji,
třeba když se jede na soustředění na celý víkend, máme akorat čas si udělat "prostor" na učení, na soutěž, nebo závody, a pak je člověk tak unavený, než aby dojel večer za tmy domů ( to i kolikrat po soustředění i přes týden) a našel v meilu nový úkol, i když čas na úkoly, který byl vymezen denním plánem, už byl vyčerpán, úkoly splněny, a teď zas místo večerního klidu dodělávat úkoly? Není to divné?
Úplně běžný postup to sice není (řada učitelů dodnes s i nternetem a e-mailem moc "nekamarádí"), ale může to být v pořádku.
Předpokládám, že se studenti s učitelem na tomto způsobu zadávání dohodli při předání e-mailů. Akorát bych se učitelem dohodla na rozumném času zasílání.
Zadat úkol na příští ráno v 19 hodin může být v některých případech dost pozdě. Ale možná, že se učitel dohodl se studenty na čase, kdy už většina bývá doma.
NE nikdo z nás se s učitelkou nedohodl.
Ta založila společný meil, s tím, že všem oznámila přístupové heslo, s tím, že tam všichni musíme denně chodit a úkoly plnit. Kdo nebude mít úkol, ten má nedostatečnou.
Chodíme na denní studium, a ne abychom ho snad dělali po internetu. Je to střední škola, je nám 15 roků, internet pro vstup do školy nebyl podmínkou. nejde o ty úkoly, ale sedět pořád u PC, a čekat kdy dostanete ukol, je "divné"
E-mail se společným přístupem mi nepřijde jako nejštastnější řešení (zdá se, že má paní učitelka zvláštní představy o bezpečnosti). Něco jiného by byla dohoda o zasílání na osobní e-mail.
Nezbývá, než se s učitelkou domluvit na něčem jiném, nebo - pokud by nebyla přístupná dohodě - se obrátit na vedení školy.
e-mail se společným přístupem je zcela standardní řešení. když šel kluk na základku, dostali jsme přístupové údaje hned první školní den, stejně tak to byl náš první úkol na vysoké škole - zvolit si vedoucího skupiny a založit skupinový mail. a co vím od studujících kolegyň ze zaměstnání, je to i u nich běžné, at už studují školu střední, vysokou nebo "jenom" odborné dlouhodobé kurzy od zaměstnavatele.
na společný mail se zasílá to, co by měli vědět všichni studenti - změny úředních hodin, termíny testů, okruhy ke zkoušce, změny ve výuce... ze strany školy, nasbírané studijní materiály nebo zkušenosti ze zkoušek ze strany studenů. rozhodně je to pro školu jednodušší komunikace poslat mail na jednu adresu, než spravovat a hlavně udržovat aktuální databázi adres všech studentů, aby se info dostalo ke všem (na VŠ je v nás ve skupině asi stovka a ty skupiny tam jsou čtyř jenom v našem ročníku).
jako některé informace se na mailu objevují ze dne na den, takže to fakt chce denně kontrolovat poštu. na druhou stranu jedná se v těchto případech o výjimečné situace (např. zrušení zkoušek nebo přehození přednášky z důvodu třeba nemoci vyučujícího), zadávání úkoly s plněním ze dne na den by se mi takto vůbec nelíbilo.
Na ZS ci SS spolecny mail jeste chapu, ale na VS? Pokud skola nema na databazovy system, ze ktereho lze rozesilat hromadne mail studijnim skupinam/oborum/vsem prihlasenym na konkretni zkouskovy termin atd. - tak je snad lepsi takovou skolu zavrit a venovat se tam chovu vcel. Predstava, ze oficialni mail, ze ktereho vyplyvaji nejake dusledky (zmena terminu zkousky, odevzdani cehokoli), chodi na jakysi skupinovy mail me uplne nenaplnuje optimismem a hlavne jakousi "profesionalitou", kterou bych ocekaval od "akademicke pudy".
Našim dětem (ZŠ) takhle učitelka zadává úkoly, pokud jsou nemocné (nebo z nějakého důvodu nejsou ve škole). Samozřejmě to nejsou úkoly na příští den, ale předpokládá se, že je v rozumné době udělají.
Je to divný a osobně bych to řešil tak, že bych daný mail odstranil z pošty a druhý den prostě tvrdil, že tam žádný nebyl. Učitelka by rychle pochopila, že společný mail pro více lidí je největší kravina, co kdy kdo vymyslel. Teoreticky - jeden tam vleze, smaže to a ostatní jsou v řiti. Navíc dostat úkol večer - třeba náš syn odjede v 18h na trénink a přijede až ve 22h, kdy by takový úkol psal teda nevím, ale naštěstí má docela inteligentní kantory. Tvoje učitelka zřejmě bude z těch, co maj v hlavě nas...áno.
Zašla bych na třídní schůzky a problém tam sdělila. Podle mě to není normální.
Ano učitelé běžně dávají ja školní systémy příp. posílají emailem úkoly, ale vždy dopředu (na odevzdání je delší termín) nebo o tom dřív řeknou žákům.
Normálně na třídních schůzkách to řekněte, možná se přidají další rodiče. Před schůzkama bych se zeptala dítěte jak to je, že to není normální, at můžete na třídních schůzkách ventilovat co nejpřesnější informace.
To už je střední škola? Snad jsou ty děti tak inteligentní, aby si to domluvili s učitelama sami, ne? a na cígo si zvládnou zajít, a pak se ožrat do klubu, ale domluvit se s učitelem na nějakých pravidlech už je pod úroveň? Mě třeba učitel v nedělu v 9 večer napsal, že mu mám v úterý donést něco a já jsem to měla nachystaný už v pondělí, jak to? jak to že jsem nešla spat po večerníčku a radši se věnovala něčemu co bych chtěla dodělat?
Nesuď ostatní podle sebe. Tohle je LYCEUM, žádná podřadná střední škola, tady nikdo nekouří jako na základce a pokud vím, tak ani nepije. Nechodíme na diskotéky, nebot nám vyuka začíná několikrít týdně ráno na 7 hodin a končíme někdy až po 15 hodině. dostat se sem bylo pro žáky s průměrem za poslední tři roky základní školy 1.0 celkem lehké, ti co měli 1.5 už neměli šanci. A říct učitelce do očí, že se nám něco na jejím počínaní nelíbí, je stejně odvážné jako Ty tady soudíš nás, že nejsme inteligentní nebo se ožíráme. Přeskočme Tvou historii, a obratme pozornost na to, že nemáme odvahu, nebot nevíme, kdo se kdy na koho zaměří, a bude mu znepříjemňovat studium. Na takové zážitky máme času dost. jsme dle zákola děti nezletilé, tedy je toto na řešení dospělých rodičů a vedení školy. Chtěli jsme jen toto cestou vědět, zda to není jako nějaké novinka v systému vyučování, která se zavádí do praxe a o které nevíme. Pokud dostaneme úkol v neděli a má být na uterý, tak to vůbec neřešíme. Ale pokud nám učitelka řekne, že nám odpoledne zašle ukol na zítra, a pošle ho v 19.30 , kdy všichni sedíme u PC a čekáme, místo abychom se učili dva cizí jazyky, psychologii, chemii, biologii a další, včetně poviností, které máme doma, tak je to opravdu obtěžující a zdržuje to. posledně nám ve čtvrtek řekla, že nám pošle ukol na pondělí, v pátek byla celoškolní akce a ukol jsme dostali v neděli odpoledne, tedy ti co byli v neděli pryč, mimo domov, tak až ho našli po příjezdu v neděli večer. Je to nefér přístup, nejsme na vojenské akademii, mame snad rozplánovaný den, a tohle mění plány. I když děláme ukoly na 1, ale musíme na tom být v době, kdy už jsme měli jiné plány, třeba domácí povinosti.
Souhlasím s Martinem. Dejte hlavy dohromady a řešte to s rodiči, i pomocí písemné stížnosti adresované řediteli, pokud to nepůjde jinak. Zadávání úkolů mailem je normálka, ale ne večer před, navíc docela pozdě.
A ty kecy o hulení a ožírání ignoruj.
Tak by jste mohli třeba říct-paní učitelko/pane učiteli (nebo jak jm říkáte na lyceu, my na podřadné střední jsme jim říkali takhle ale tohle je nóbl škola tak nevím) mohla by jste nám prosím říct, kdy nám pošlete zadání úkolu? aha v 11 večer, dobře zařídím si to abych to měla na zítra hotové. Vím co je lyceum-samý učení a minimum praxe. Já jsem zvládala občasnej chlast a jinou zábavu+trochu učení+tunu seminárek.
A odpustila bych si spojení podřadná střední škola, to by pak někdo mohl napsat-dementi z učnáku atd. Jenže právě bez těch "podřadných" by nic nebylo, kdo by ti třeba vysypal popelnici od domu? A myslím že je svým způsobem úspěšnější dělník co zpravuje silnici, než neschopná ůčetní
Nesoudím lidi podle školy nebo vzdělání. Ne každý měl možnost školu dělat, v minulem systému na to někteří neměli ani právo, i když se to nesmělo takto podat. "Podřadná" bylo myšleno ve smyslu, že není to žádná zašívárna. Prý je to na urovni gymnázia. Bohužel ne každý to teď říká, teď když jsme se rozhodovaly zda jít na gymnazium nebo na lékařské Lyceum. No snad to nebyla chyba. Cíl je být přijati na lekařskou fakultu. Opravdu není čas na hlouposti, a ten zbylý čas, co občas zbude, nechceme trávit u PC čekáním na pozdní meily. Vyjímka je vyjímka, ale pravidlo, není "spravné"
Ještě k tomu oznámení na třídních schůzkách. Babička mi říkala, a často tedy na to vzpomínala, jak její maminka šla takto do školy si slušně popovídat s paní učitelkou. Paní učitelka byla milá, dala její mamince za pravdu, usmívala se, a vše bylo vyřízeno. Problém už nenastal. To kvulí čemu tam šla se vyřešilo. jediné co se změnilo, byl přístup paní učitelky k ní a k jejímu bratrovi. Od té doby dobré vztahy pominuly a z jedniček a dvojek začly být dvojky a trojky, byla nepříjemná a už nikdy nic babičce neodpustila. Tedy ve smyslu, že když to mohla být spíše dvojka, tak to byla raději trojka. prostě se po nich "vozila". Mamka, řekla, že to nikdy nebude svým jménem řešit. nechce mi ztížit už tak nelehké studium.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.