Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Logoškolka - rozhodnutí

Od: sarka78* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den. Potřebuji se rozhodnout v dané situaci a opravdu nevím, jak dál. Mám téměř čtyřletá dvojčata. Adélka šikovná holčička, chodí rok do školky, Adámek malinko opožděný vývoj, ale nemluví. Vůbec nemluví, jen ukazuje. Byla mi doporučena logo školka. Takže jsem je ve třech letech rozdělila, a každý chodí do své školky. To rozdělení bylo pro všechny velmi náročné. Adélka od 1. září ve školce nechce mluvit (ona mluví bez potíží, slova, věty...) - řekne jen: kdy přijede maminka , chce se mi čůrat, a pár dalších vět. Zapojuje se do kolektivu, ale moc toho nenamluví. Adámek chodí do logo školky, kam ho 25 km vozím denně...velmi se zlepšil v sebepéči, ale v mluvení vůbec. Neřekne ani slovo. Školka je výborná, opravdu se mu tam věnují...ale pokrok žádný. Minulý měsíc jsme byli v nemocnici na magnetické rezonanci a spánkovém EEG, kde všechny výsledky dopadly výborně, bez nálezu, či poškození mozku. Tak a co teď? Mám ho nechat v logo školce, nebo ho mám dávat do normo školky spolu s Adélkou? Asi by se tím vyřešilo spousty problémů a situací, které musíme pořád řešit. Adélka by možná začala mluvit, Adámek by byl se svou sestřičkou, já bych mohla chodit do práce, bylo by všechno klidnější. Vím, že mi všichni odborníci doporučují logo školku, prý potřebuje intenzivní logo výuku, ale opravdu nevidím v mluvení žádné pokroky. Prý je to otázka času, než začne mluvit. Nemá potřebu mluvit. Potřebuji poradit od vás, kdo se neřídí knihami a doporučeními, které jsou stanovené v literatuře.Potřebuji radu od ČLOVĚKA.

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hop®

5x

ne

Zdravím, myslím, že pro zdravý vývoj malého človíčka je hodně důležitá psychická pohoda. Předpokládám, že Vaše dvojčátka k sobě mají kladný vztah, prostě že jim je spolu dobře a že se navzájem dokáží podpořit. Logoškolka bude asi spíš pro děcka, která mají nějaké objevené zdravotní potíže, ne pro dítě keré je jen "svérázné" a mluvit zatím moc nepotřebuje. Nejsem odborník, je to jen můj pohled na věc, ale asi bych nechal chodit Adámka do školky s Adélkou a ostatním dětmi do obyčejné "normální" školky. Bude to pro něj větší motivace se průměrným dětem vyrovnat a začít mluvit. I sportovci trénují s "lepšími" sparingpartnery, kteří je táhnou směrem nahoru a ne se sobě rovnými, Adámek mezi dětmi s vadami řeči nemá důvod mluvit lépe než ostatní...

liduli

Hop to napsal přesně, tím, že jsou to dvojčátka jsou na sebe fixovaná a bez sebe jsou neštastná, já bych se spíš řídila srdíčkem a dala je společně do školky, pomůže to holčičce a kluka to "potáhne", bude se chtít vyrovnat ostatním a rozmluví se, přeji jim at jsou štastné obě.

 

iz*

3x

Já bych od sebe dvojčátka nedělila. Rozdělení může mít negativní dopad na obě děti, přičemž přínos poměrně jednostranně zaměřené školky může být sporný.

V ostatním souhlasím s Hopem.

 

cissa*

2x

Já bych ho dala s dvojčátkem, třeba od Adélky něco pochytí A navíc-mě by se taky nelíbilo kdyby mé dvojčátkem chodilo jinam než já. A nenapadlo vás, že se jednoduše STYDÍ? Musí se s ním co nejvíce komunikovat. Zkuste mu položit otázku, na kterou nejde jen tak jednoduše zakývat nebo zavrtět hlavou. Hlavně KOMUNIKACE!

 


2x

Mám ve školkách odučeno nějakých 30 let, tedy budu psát z toho co mám načteno i z toho, co jsem v životě viděla a zažila. Chlapec vývoj mohl vzít skokem, protože byl odkázán sám na sebe a byl dobře motivován dobrým vedením. Ale taky se to mohlo stát proto, že k tomu dozrál. Tím, že mu všichni pomáháte, mu dáváte možnost této pomoci využít a nesnažit se, tedy nenaučit se to. Nevědomky to určitě děláte, protože děvčátko už má hotovo a vy všichni nemáte trpělivost počkat na chlapce, kterému to trvá déle. S řečí je to zvláštní. Někdy dítě umí, ale nemluví, nemá důvod k povídání. Jindy povídá stále, někdy i ze spaní. Výslovnost je pak už jen systematickou práci doma nebo s logopedem. Já bych určitě děti nerozdělovala. Každý zvlášt není celé. Spolu jsou každý celý. Miluji smíšené třídy s dětmi různých stáří. Malí mají ve velkých vzor, velcí je "táhnou". A naopak, velcí jsou mnohem citlivější, ochranitelnější, rozumější. Vždycky to bylo tak, že ti velcí dovedli malým pomáhat, případně se rádi o ně starali. Jen jsem nesměla použít: Měj rozum, ty už jsi velká! A to si myslím, děvčátko dokáže, když je oba postavíte na stejnou úroveň, jen sem tam bude mít hošík úlevy. Na každý pád se vůbec neobávejte, kolik známých a slavných bylo v předškolním věku "pomalejších"! Děti rostou jako žvýkačky, chvíli do šířky, chvíli do délky, chvíli do šikovných rukou, chvíli do rozumu. Takže ani sobě, ani jim nekomplikujte život snahou něco uspěchat. To bude dobré

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]